Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az "én" esztergályos bácsim, már az itteni veterános körökbe bejáratott (ők ajánlották), minden felújítása (főtengely, fúrás, új csapszeg, új dugó szóval komplett) lesz olyan 13 körül. Nem tudom hogy ez sok vagy kevés, de nagyon érti a szakmáját a bácsi, így bízom benne! Nálam a gyöngyözés helyett, a volt törtfehér szín lepucolása (mert le volt kopva s tarka volt) s az alu felület felpolírozása lesz a menü. Nagyon rajta vagyok hogy már jövő héten pöföghessen (na ez csak terv). De mivel a jogsimmal (A korlátlan) most megyek forgalmi vizsgára, így nem kell kapkodni, mert nem reszkírozok egy rendőr akciót, így a végén.

    Komment


      Megérkeztek a cuccok. Csapágy-szimering készlet, alu heggesztés is kész, főtengely és henger fúrás is.
      A szaki mondta hogy a hajtókarban a tűgörgő törött volt, (jeee) s félre is volt kopva. Mitől kopik félre a hajtókar alján??? Feszült valami a blokk-ban?? Nem jól hézagolták?? Összerakáskor nem szeretnék belefutni ilyen hibába, így várom a hozzáértők megjegyzéseit. (már csak a tömítés szett hiányzik, s rakom is össze).
      Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 aug. 02, 12:23.
      OdinHEM és joker kedvelte ezt.

      Komment


        Na végre 1-jó kérdés !

        Vegyük azt az ideális szitut hogy az öreg hibátlanra csinálta a főtengejt. A megfurt henger talpa korrekt tiszta felület , a fúrós ide ültetve derékszöget furt.

        Nem marad csak egy hibalehetőség---a blokkon nem párhuzamos a főteng. csapágyfurat a hengertalp felfekvő felületével ! Ezért célszerü ,ha már szét van döntve az egész,elvinni egy maróshoz az üres blokkot amit már előkészítettünk összerakásra --és betettük az uj főteng .csapágyakat -- persze a két közepét néhány csavarral összehuzzuk--. csapágyak lyukán egy köszörült rudat átdugunk , és a két kiálló végénél feltámasztjuk , 1-1 köszörült hasábra .Rögzítjük a megfelelő pozicióban ---és veszünk egy pici fogást (első teljes fényesig)

        És ekkor megnyugodhat a kedves veterános---mert a 40 éve müködö motor sem biztos hogy jó volt
        Lemezjáték, dott és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Kösz a leírást, én arra gyanakszom, hogy volt olyan főtengelycsapágy ami már szorult, lógott. Ezektől is feszülhetett gondolom. Sikerült kiszedni az összes csapágyat, kivéve azt ami mögé nem lehet menni, max ha kiszedem a kis ablakot. Szereztem csapágylehúzót, természetesen NAGY volt, nem fért bele. Esztergagépem meg 100 km körzetben nincs, ahol tudnék szerszámot gyártani, így lehet a kis ablakot kiszedem, s úgyis veszek blokktömítő-t s azzal visszarakom majd. Vicces hogy a papír tömítéskészletre kell várni, mert különben minden megvan hozzá.

          Komment


            Hopp!!!! Gyöngyözés!!!! Már meg koptak a deknik.:-((( Valaki a környéken tudna ajánlani valakit. Majd a télen lebontanám, hacsak nem találok a "lomosban" csere darabot..:-))) Dabas és környéke. Pestmegye.:-))))

            Komment


              A hit bizony egy fontos dolog--de a mérés meg eredményes !

              Komment


                Joker! Oké, leméretem, valahol, meg valahogy. Kijön hogy csepelen kókányul öntötték a blokkot. Újramaratom? Meg nem nyugtat, maximum annyi történik hogy beleverem magam egy jó pár 10 ezres tételbe, ha a csapágyfészek van "rossz helyen". Szóval a kissé egyszerű vonalvezetésemből gondolom kijön, hogy ha ilyen hiba áll fenn, mit kezdek vele? Arról nem beszélve, hogy kophatott az félre attól, hogy a tűgörgő kosarastul mindenestül törött volt? Mert mutatta a koma, hogy bizony az megadta magát rendesen.

                Komment


                  Nem tudom , szegények ti hol dolgoztattok de ilyen pénzeket én nem szoktam látni --amit leírtam az nem haladhatja meg 10 jobb sör árát !

                  technikailag pedig ez csak egy apró korigálás ami nem szól bele semmibe,nem változtat semmit-csak biztos jó lesz a dolog
                  dino125ad kedvelte ezt.

                  Komment


                    Ja jó, értem te mire mondod. Hogy nézessem meg hogy biztos jó e, én meg azon elmélkedtem hogy mi van ha mégse. No még majd úgyis írok hogy mi történt, mire jutottunk. Ja igen, te mit használsz blokk tömítéshez? Mint írtam már az FBS jó?
                    Azért kéne valamit keresnem, ha nem is blokk felek közé föltétlen, hanem pl ha a kis ablakot kiszedem azt is visszarakjam valamivel tömítve, s váltótengely végénél a lánckerénél se ártana betömíteni.

                    Komment


                      dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ha a kis ablakot kiszedem azt is visszarakjam valamivel tömítve
                      Én olyan helyekre amit rendszeresen meg kell bontani nem tennék pasztát - papírtömítés, vagy autósboltban kapható tömítőlapból - amit talán klingeritnek hívnak - vágnám ki. A paszta jó holmi, de ha utána újra kell pasztázni a felületet az bonyolultabb. Például a blokkfelek közé nyugodtan mehet, azt gondolom nem tervezed megbontani majd egy darabig. A váltómechanikánál lévő rúdnál szerintem nincs is más esélyed, csak a paszta. Persze lehetne esztergályossal hornyot vágatni a rúdra egy miniatűr O-gyűrűnek, de annak szerintem törés lenne a vége.
                      dott kedvelte ezt.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Arról nem beszélve, hogy kophatott az félre attól, hogy a tűgörgő kosarastul mindenestül törött volt? Mert mutatta a koma, hogy bizony az megadta magát rendesen.
                        Valami nem volt derékszögben, párhuzamosan és az erők rendellenesen terhelték a hajtókart. Gondolom a szaki ellenőrizte, hogy nem görbült-e, de lehetett a henger is ferdén fúrva. Találkoztam olyannal, de összeszerelésnél az kiderült, gyűrűk nélküli dugattyúra ráhúzva a hengert és forgatva a főtengelyt látszott, hogy a dugattyú felső peremnél a hézag körben nem egyenletes.
                        dott kedvelte ezt.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          gyűrűk nélküli dugattyúra ráhúzva a hengert és forgatva a főtengelyt látszott, hogy a dugattyú felső peremnél a hézag körben nem egyenletes.
                          Ilyen esetben kell derékszögelni a hajtókart...sokan elfelejtik...elvileg minden hengerfúrás után, minden csapszeg és dugattyúcsere alkalmával meg kell ejteni.
                          dott és dino125ad kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Akkor összeszereléskor ezt meg fogom még vizsgálni, hogy egyenletesen áll e.

                            Komment


                              Legegyszerűbb módszer: felteszed a hengert ( a dugó gyűrű nélkül van) és a dugót oldalra tolod. Először az egyik, utána a másik oldalra...és ott kell maradnia. Érezni fogod, ha feszül. Ha meg derékszöggel csinálod, akkor a dugattyú falához mérj. De a legjobb lenne egy állvány oldalt fekvő indikátorórával.
                              dott kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ilyen esetben kell derékszögelni a hajtókart...sokan elfelejtik...elvileg minden hengerfúrás után, minden csapszeg és dugattyúcsere alkalmával meg kell ejteni.
                                Feltettem egy másik blokkra, másik főtengelyre a hengert meg a dugattyút, ugyanolyan lett.
                                Aztán hagytam a fenébe, ezzel nem tudtam mit kezdeni.
                                Csak remélni tudom, hogy a mostani fúrás után minden a helyén lesz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X