Az "én" esztergályos bácsim, már az itteni veterános körökbe bejáratott (ők ajánlották), minden felújítása (főtengely, fúrás, új csapszeg, új dugó szóval komplett) lesz olyan 13 körül. Nem tudom hogy ez sok vagy kevés, de nagyon érti a szakmáját a bácsi, így bízom benne! Nálam a gyöngyözés helyett, a volt törtfehér szín lepucolása (mert le volt kopva s tarka volt) s az alu felület felpolírozása lesz a menü. Nagyon rajta vagyok hogy már jövő héten pöföghessen (na ez csak terv). De mivel a jogsimmal (A korlátlan) most megyek forgalmi vizsgára, így nem kell kapkodni, mert nem reszkírozok egy rendőr akciót, így a végén.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Megérkeztek a cuccok. Csapágy-szimering készlet, alu heggesztés is kész, főtengely és henger fúrás is.
A szaki mondta hogy a hajtókarban a tűgörgő törött volt, (jeee) s félre is volt kopva. Mitől kopik félre a hajtókar alján??? Feszült valami a blokk-ban?? Nem jól hézagolták?? Összerakáskor nem szeretnék belefutni ilyen hibába, így várom a hozzáértők megjegyzéseit. (már csak a tömítés szett hiányzik, s rakom is össze).Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 aug. 02, 13:23.
- 2 likes
Komment
-
Na végre 1-jó kérdés !
Vegyük azt az ideális szitut hogy az öreg hibátlanra csinálta a főtengejt. A megfurt henger talpa korrekt tiszta felület , a fúrós ide ültetve derékszöget furt.
Nem marad csak egy hibalehetőség---a blokkon nem párhuzamos a főteng. csapágyfurat a hengertalp felfekvő felületével ! Ezért célszerü ,ha már szét van döntve az egész,elvinni egy maróshoz az üres blokkot amit már előkészítettünk összerakásra --és betettük az uj főteng .csapágyakat -- persze a két közepét néhány csavarral összehuzzuk--. csapágyak lyukán egy köszörült rudat átdugunk , és a két kiálló végénél feltámasztjuk , 1-1 köszörült hasábra .Rögzítjük a megfelelő pozicióban ---és veszünk egy pici fogást (első teljes fényesig)
És ekkor megnyugodhat a kedves veterános---mert a 40 éve müködö motor sem biztos hogy jó voltLemezjáték, dott és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Kösz a leírást, én arra gyanakszom, hogy volt olyan főtengelycsapágy ami már szorult, lógott. Ezektől is feszülhetett gondolom. Sikerült kiszedni az összes csapágyat, kivéve azt ami mögé nem lehet menni, max ha kiszedem a kis ablakot. Szereztem csapágylehúzót, természetesen NAGY volt, nem fért bele. Esztergagépem meg 100 km körzetben nincs, ahol tudnék szerszámot gyártani, így lehet a kis ablakot kiszedem, s úgyis veszek blokktömítő-t s azzal visszarakom majd. Vicces hogy a papír tömítéskészletre kell várni, mert különben minden megvan hozzá.
Komment
-
Joker! Oké, leméretem, valahol, meg valahogy. Kijön hogy csepelen kókányul öntötték a blokkot. Újramaratom? Meg nem nyugtat, maximum annyi történik hogy beleverem magam egy jó pár 10 ezres tételbe, ha a csapágyfészek van "rossz helyen". Szóval a kissé egyszerű vonalvezetésemből gondolom kijön, hogy ha ilyen hiba áll fenn, mit kezdek vele? Arról nem beszélve, hogy kophatott az félre attól, hogy a tűgörgő kosarastul mindenestül törött volt? Mert mutatta a koma, hogy bizony az megadta magát rendesen.
Komment
-
Nem tudom , szegények ti hol dolgoztattok de ilyen pénzeket én nem szoktam látni --amit leírtam az nem haladhatja meg 10 jobb sör árát !
technikailag pedig ez csak egy apró korigálás ami nem szól bele semmibe,nem változtat semmit-csak biztos jó lesz a dologdino125ad kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ja jó, értem te mire mondod. Hogy nézessem meg hogy biztos jó e, én meg azon elmélkedtem hogy mi van ha mégse. No még majd úgyis írok hogy mi történt, mire jutottunk. Ja igen, te mit használsz blokk tömítéshez? Mint írtam már az FBS jó?
Azért kéne valamit keresnem, ha nem is blokk felek közé föltétlen, hanem pl ha a kis ablakot kiszedem azt is visszarakjam valamivel tömítve, s váltótengely végénél a lánckerénél se ártana betömíteni.
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha a kis ablakot kiszedem azt is visszarakjam valamivel tömítvedott kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseArról nem beszélve, hogy kophatott az félre attól, hogy a tűgörgő kosarastul mindenestül törött volt? Mert mutatta a koma, hogy bizony az megadta magát rendesen.dott kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésegyűrűk nélküli dugattyúra ráhúzva a hengert és forgatva a főtengelyt látszott, hogy a dugattyú felső peremnél a hézag körben nem egyenletes."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Legegyszerűbb módszer: felteszed a hengert ( a dugó gyűrű nélkül van) és a dugót oldalra tolod. Először az egyik, utána a másik oldalra...és ott kell maradnia. Érezni fogod, ha feszül. Ha meg derékszöggel csinálod, akkor a dugattyú falához mérj. De a legjobb lenne egy állvány oldalt fekvő indikátorórával.dott kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIlyen esetben kell derékszögelni a hajtókart...sokan elfelejtik...elvileg minden hengerfúrás után, minden csapszeg és dugattyúcsere alkalmával meg kell ejteni.
Aztán hagytam a fenébe, ezzel nem tudtam mit kezdeni.
Csak remélni tudom, hogy a mostani fúrás után minden a helyén lesz.
Komment
Komment