Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Köszi! Reméljük nem csak szép, de jó is lesz.
    Az a baj ezzel a felülettel, hogy olaj, benzin nyomot hagy rajta, ezért szarakodok a karburátorral is. Egy másik üzemképes blokkon bróbálgatom, állítgatom és nem megengedett neki semmiféle szivárgás. Kicseréltem az úszóházfedelet és megszűnt a túlfolyás, érzéssel újrahúztam a fúvókatartókat és ott is. Negyed órát hagytam ott nyitott benzincsappal, semmi gond.
    Mostmár csak a berúgókar kell, mert indításra kész.

    Komment


      ....és mi lesz a felülettel amikor a túrán , felvonuláson , az elötted száguldó Pannónia kipufogójából 40-50 km /h sebességgel vágódnak oda ez elégetlen Arol 2T csepek ?
      soveny kedvelte ezt.

      Komment


        Mindennapos használatra szánom a motort, a dédelgetés része az alkotás örömével jár együtt, ha lehet erről beszélni így lélektanilag. Az első P10-emnél sem volt ez gond, ahogy használatba került, ebből az egészből valami lezárult és elraktározódott, a mai napig visszaidéződik, most pedig meg megújul az élmény. Szóval ha ilyen fog történni, nem lesz semmi, ha felpattan egy kő a fényezésre vagy leválik egy körömnyi króm, poros lesz vagy zivatarban kell gázolni, akkor az lesz a normális. De ettől függetlenül ha lehet érte tenni, akkor kell is, hogy amíg épül, lehetőség szerint maradjon minél szeplőtlenebb.
        Még a cérnakesztyűt is felhúzom, ha kell.
        sepy, mir-mur és 6 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Jól van, látom nem vagyok egyedül.:-) Kb. én is így gondoltam. Most már van is a gépen pár , mondjuk úgy esztétikai hiba. Na de ez azzal jár hogy használom.:-))) Én minden pötty keletkezését, történetét ismerem. Ja , és hogy milyen cifrákat mondtam annó amikor keletkeztek.:-)))))
          demeter és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            A mai nap elmentem egy 100 km-es motorozásra. (Első 100km). Az érzéseim vegyesek voltak, a motor gond nélkül ment 55-60 között. A kuplung beállítást igényelt, azt otthon megcsináltam, a visszaváltásnál egyes és kettes közt túlságosan "átlöki" az egyest, gondolom ilyenkor a blokk oldalán lévő csavaron kell állítani, hogy ne mozduljon akkorát. A sebességváltó az egész jól szuperált.

            Amit nem igazán értek, s lehet a bejáratás miatt van (igaz pannóniát még nem járattam be sose),
            szóval, a gázadásra lassan reagál, szépen fel tudom gyorsítani, azt is érzem hogy van benne erő. Ez a friss fúrás miatt van szerintetek?

            Másik, mikor ráhúzok egy "kövéret" mintha csúszna a kuplung kb. (persze nem mert beállítottam úgy hogy a kisablakban néztem mikor emel ki). Jó hangja van de nagyobb gáznál csak hang inkább. Mit gondoltok? Igen tudom a távgyógyítás nem jó, de én azt szeretném kiszűrni, hogy mi ami a bejáratás, s mi az ami "el van b*szva" ne adj isten.

            ps: Gyertyakép alapján rendben vagyunk. + Jól indul hidegen és melegen is. A fél utca már átjött megdicsérni hogy milyen szép a hangja.

            Komment


              Nagyon tetszik demeter flozófiája--sőt teljesen azonos a véleményem --hisz mi még "rosszabbak " vagyunk , mert restaurálás után -irány a verseny-és csőgáz......

              aztán megint szerelés
              demeter kedvelte ezt.

              Komment


                Közben kiderült, hogy mégiscsak a kuplung ami nem elég jó. Na majd rendelek hozzá új lamellákat, s akkor már átadja a nyomatékot.
                sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  Ami engem nagyon szívatot, lehet hogy már írtam is valahova. Golyók. Engem spéciál a belső. A kuplungot mindenképp állítsd be rendesen. A huzalnak lazának kel lennie alap állásban. Inkább reccsenjen kicsit , mint folyamatosan kiemeljen.

                  Komment


                    Vigyázz a felújított/utángyártott lamellákkal...pont tegnap beszélgettem egy sráccal és panaszkodott, hogy az új lamellákkal kúszik a motor, ha meg állít rajta akkor recseg. Tipikus tünet a nem erre a felhasználási területre szánt dugóparafa számlájára írandó.

                    Komment


                      Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 szept. 26, 20:27. Oka: Nem tudom, miért jelent meg duplán ???
                      sepy, dott és TZ kedvelte ezt.

                      Komment


                        Köszi, át fogom így nézni, nálam is tuti játszanak a szokásos "bajok", vagy inkább velejárók.

                        Most már el tudtam így ad hoc állítással érni hogy lehet vele motorozni, de nekiveselkedek, leengedem az olajat, s megnézem a lamellákat. Összerakáskor a lamellák jónak tűntek inkább a kiverődésekkel lesz bajom, már keresem is az alkatrészeim között az új kosarat.

                        Komment


                          Udv mindenkinek!

                          Remelem nem vagok senki ele a kerdesemmel,temammal vagy vagok ele egy folyamatban levo temanak !!!!!
                          Ha igen akkor elnezest !
                          Nekem is tortent ugy ,hogy az egyik gyuru elszalt es a forgatyus hazba landolt es onnan a kipufogoba talan ,de a jo hir, hogy a csatornak hornyai epek maradtak .
                          A problema a fotengelyben es annak feluleten esett az egyik sonkanak az aljan egy kis gyurodes felulet .
                          A napokban fogtam a fotengelyt es leraktam az asztalra a sonkak talpara ,de valami nem volt kerek mert billegett erre fogtam es az esztergalyosnal padban merve indikator oraval eleg csunya szamok mutatkoztak elo.
                          A ket tengely egyutt futasa most mar csak 0.02 szazadot ter el ,de a sonka talpak nem egyforma nagysaguak .
                          Mutattam az esztergalyosnak a billegest amikor talpra allitottam es o erre mondta ha akarom sikba marja es egybe esztergalja a sonkak feluletet . Na most a kerdes a kovetkezo lenne hozzatok lenyeges ezt megcsinalni vagy eleg csak a ket tengelycsap egyutt futasa es amugy a fotengely sonkai le vannak edzve?Elmentem egy Regi motoroshoz aki azt mondta oneki is sok fotengely ilyen volt es oszerinte a gyarban tobben esztergaltak es ahogy esett ugy puffant az osszeszerelese mivel nagyon elavult es minoseg legyartasahoz nem nagyon megfelelt gepeket hasznaltak .
                          Utoljára szerkesztve a következő által: LC 9246; 2012 szept. 30, 11:47.

                          Komment


                            Blokkal kapcsolatban is akadályba ütköztem, méghozzá, a kilométeróra spirál meghajtásának a rögzítő füle hiányzik a blokkról. Vagyis csak az egyik, de ennek se nagyon örülök. Mit lehet ezzel kezdeni szerintetek?
                            Click image for larger version

Name:	20121005295.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	132937
                            (a hiányzó elem nincs meg, így kaptam a blokkot, ezért a visszahegesztés nem jöhet szóba)

                            Komment


                              Hello! Ha az én motoromban volna ez a dilemma TUTI hogy inkább síkba maratnám. Lehet az eredeti "se volt jobb" de biztos ami biztos alapon.




                              Hali!

                              Szerintem egy másik alumínium darabbal felhegesztve javítható volna az ügy. (menet vágás bele megfelelő helyen stb)
                              Azért gondolom, mert amit legutóbb vettem blokk-ot azon is látszik, hogy hiányzott belőle a lánc részénél, s gyönyörűen ki van pótolva. Mondhatni nem is látni hogy javították. Így ezek alapján jó hegesztős tudná pótolni!!
                              Blackmumus kedvelte ezt.

                              Komment


                                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Hello! Ha az én motoromban volna ez a dilemma TUTI hogy inkább síkba maratnám.
                                Ezen én is gondolkodtam, de attól még a spirál meghajtás nem fog túl stabilan állni.

                                A pótlás tűnik a legelfogadhatóbb verziónak, de hogy? marjam le tövig, vagy csak annyira, hogy sík legyen a felülete?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X