Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem a Simsonon H9-es ötvözött acélból van, amit üvegöntő formák készítéséhez használnak, szóval valami extrém hőálló ötvözet. Aluból pedig az öntvények általában szilíciumos ötvözetek.
    Amúgy szerintem szinte teljesen mindegy, miből készíted, az alu annyiból jobb, hogy jó a hővezetése és tutira nem izzik fel, az acélnak talán vannak olyan ötvözetei, amik felizzva kopogást, detonálást okozhatnak, mintha pl. túl alacsony hőértékű gyertyát tennél bele.
    OdinHEM és Kiss Ati kedvelte ezt.

    Komment


      Köszönöm a választ a hézagolással kapcsolatban, az én motorblokkom egy 73as T5h de sajnos sehol nem találok számokat a csapágy fészkek körül. Ha én állítom be a hézagolást akkor elvileg a már helyre tett csapágyakat kell mozgatni a fészkekben, ami ugye nem tesz túl jót nekik, van erre valami teknika? Vajon az én blokkomon hol lehetnek a számok?

      Komment


        Én is kérdeznék Tőletek: Ha ilyen betétet készítünk, akkor azt milyen alu. ötvezetből érdemes csináltatni?[/QUOTE]

        Mivel alumínium vasúti kocsiszekrények hegesztéséből írtam a szakdogámat ezért felcsaptam a régi könyveimet.
        Egyértelműen az AlSi ötvözetek AW 4000 sorozatból kell választani.
        "Ebben az ötvözetcsoportokba tartozó ötvözetek 5-17% Si-t tartalmaznak egyéb ötvözők elsősorban Cu, Niés Mg mellett. A csoportból különösen kiemelkedik az AlSi (4032) ötvözetek amely a kovácsolt dugattyúk alapanyaga"
        Idézve: Alumínium kézikönyv
        Azt hogy mért fontos az Si meg a többi cucc az alumíniumba azt már nem részletezem. Az a lényeg hogy ez a tuti
        Kiss Ati, ptm004 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én is kérdeznék Tőletek: Ha ilyen betétet készítünk, akkor azt milyen alu. ötvezetből érdemes csináltatni?
          Szerintem ez túl sokat nem számít, normális minőségű alurúd gondolom megfelelő. A gyári öntvény se valami jó minőségű, tele van az egész zárványokkal... Az ott lévő hőhatást akármilyen vacak alunak ki kéne bírni. Amiért számíthat a minőség az a gyertyamenet szerintem.
          Viszont egy észrevétel:
          Nem lenne jobb ha az illeszkedő felületet egy kúpból alakítanánk ki? A szöge miatt nem lenne önzáró kúp, szóval aljára és tetejére 1-1 rövid lépcső kellene, de így kisebb az esély arra hogy valahol romlik a hőátadás a nem megfelelő illesztés miatt.
          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Van egy excel-es programom, eléggé demo, de lehet vele szórakozni.
          Ez engem érdekelne, aztán ha értem, van hozzá kedvem meg időm lehet összedobom CAD programban.

          Úgyis tervbe van hogy majd egyszer megcsinálom az egész motort, de elég lassan haladok Bár már van kerékagy, fék, karburátor nagyjából, meg még pár alkatrész.
          ptm004 kedvelte ezt.

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem lenne jobb ha az illeszkedő felületet egy kúpból alakítanánk ki? A szöge miatt nem lenne önzáró kúp, szóval aljára és tetejére 1-1 rövid lépcső kellene, de így kisebb az esély arra hogy valahol romlik a hőátadás a nem megfelelő illesztés miatt.
            Én abból indultam ki, hogy a robogóknál is így csinálják. Még webshopokban is lehet ilyet kapni. Nem tudom, hogy jobb-e a kúp. Igazából az összeszorítást a fedés és a 4 csavar hozza létre. Viszont összeillesztés előtt nagyon finom fémporral be lehetne kenni a felületeket. Nitrohígítóval keverve, mert az úgyis elillan, viszont segít jól felkenődni.

            A programhoz visszatérve:

            Kb. 3 hónapba került, mire teljesen rájöttem hogyan működik. Piszok sokat tököltem vele. Kell hozzá némi angol szaknyelv tudás is.
            A kész terveket én Solid Edge-ben, 3D-ben rajzoltam meg, persze utána AutoCAD-ben is. Jó kis szórakozás volt.
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              Kb 3000 Ft de szerintem ki lehet fogni olcsóbban is, vagy gyertyamenet hibasat kell venni. Úgyis at kell alakítani, ha meg hozzányúl az ember, ez mar nem számít.

              Komment


                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kb. 3 hónapba került, mire teljesen rájöttem hogyan működik. Piszok sokat tököltem vele. Kell hozzá némi angol szaknyelv tudás is.
                A kész terveket én Solid Edge-ben, 3D-ben rajzoltam meg, persze utána AutoCAD-ben is. Jó kis szórakozás volt.
                Holnap megnézem. Angol tudásom nem valami fényes, de azért remélem megértem
                Tervező progit én Inventort használok. Abba elég gyorsan tudok ügyködni (suliba tanulom még, ma is volt 5 ilyen óra, elkezdtem és majdnem be is fejeztem a karbi fődarabját Legközelebb viszem a hengerfejet :P)

                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én abból indultam ki, hogy a robogóknál is így csinálják. Még webshopokban is lehet ilyet kapni. Nem tudom, hogy jobb-e a kúp. Igazából az összeszorítást a fedés és a 4 csavar hozza létre.
                Csak ha egy lépcső csak pár századdal nagyobb akkor már az összes eltart. A kúpnál meg csak a szögnek kell egyeznie és mindenképp összeér az egész(és persze minél simább felület). A két végére a lépcsőt azért írtam mert az megtartaná. Na nem menet közben(ráhúzott tőcsavarok miatt a kúp igencsak jól illeszkedne) hanem szerelés közben. De ehhez elég pár mm is.

                Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Viszont összeillesztés előtt nagyon finom fémporral be lehetne kenni a felületeket. Nitrohígítóval keverve, mert az úgyis elillan, viszont segít jól felkenődni.
                Nem tudom hogy a fémpor mennyire jó hővezető magában. Én informatikus lévén hőátadó pasztával próbálnám (abból is létezik fémtartalmú ráadásul)

                Komment


                  Lassan megérne egy kulon topikot, de a CAD-es téma az en fantáziamat is izgatja. Nem azért, hogy forgatható legyen, hanem mert az utangyartashoz lehetne rajzokat publikálni. Kinek lehet vajon meg a gyári rajzok az alkatreszekrol?
                  ne inventort tanulj, catia vagy nx, ezzel lehet ma dolgozni autóiparban.

                  Nem szeretnek ünneprontó lenni, de az ilyen számolgatás progik csak kozelitesnek elegek. Megjegyzem egy jo barátom a Fordnál Kölnben volt a motor osztályon es égés szimulacio volt a területe. Az új 1.6-os motort évekig fejlesztettek mielőtt a probapadi tesztek kezdődtek. Nem hónapok, hanem 6 év.

                  Komment


                    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    de a CAD-es téma az en fantáziamat is izgatja. Nem azért, hogy forgatható legyen, hanem mert az utangyartashoz lehetne rajzokat publikálni. Kinek lehet vajon meg a gyári rajzok az alkatreszekrol?
                    Gyári rajzok nélkül, itthoni méregetések véleményem szerint csak szemléltető ábrának jók. Pontos mérésekhez elég komoly és sok mérőműszer kellene. (karburátoron is sok olyan rész van amihez tolómérővel, és szokványos mérőeszközökkel nem férek hozzá, ilyenkor jön a szemmérték...)
                    Gyári rajzok alapján viszont szépen meg lehetne csinálni.

                    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ne inventort tanulj, catia vagy nx, ezzel lehet ma dolgozni autóiparban.
                    Ez nem így működik. Vizsga (és szakmai verseny) Inventorból van. Szóval most ezt kell tanulni. Aztán későbbiekben majd amire szükség lesz. Szerencsére alapok nagyjából megegyeznek az ilyen prgikban.

                    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az új 1.6-os motort évekig fejlesztettek mielőtt a probapadi tesztek kezdődtek. Nem hónapok, hanem 6 év.
                    De nekünk nem is kell annyira kihegyezett motor, csak a gyárinál jobb legyen
                    ptm004 kedvelte ezt.

                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Holnap megnézem. Angol tudásom nem valami fényes, de azért remélem megértem
                      Tervező progit én Inventort használok. Abba elég gyorsan tudok ügyködni (suliba tanulom még, ma is volt 5 ilyen óra, elkezdtem és majdnem be is fejeztem a karbi fődarabját Legközelebb viszem a hengerfejet :P)
                      Minden ötlet megállja a helyét. Egyébként a lépcsős betétnél nem a lépcső magasságánál értem a + századot, hanem átmérőben. Max 0,02-0,03 század. A hőátadó paszta is tökéletes.

                      Az is lehet, hogy túlbonyolítjuk az adott témát.

                      Én Inventorban rajzoltam meg a karburátort még tavaly nyáron, az kb. 1 hónap volt, napi 3 órában, ahogy kedvem tartotta.

                      Pár kép a teljesség igénye nélkül (sajnos a légszűrő felőli rész elég szarul sikerült, nem tudtam rájönni a tökéletes megoldásra így ilyen maradt):

                      Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                      Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                      Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                      Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                      Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                      Attached Files
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2013 nov. 14, 22:27.
                      heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Lassan megérne egy kulon topikot, de a CAD-es téma az en fantáziamat is izgatja. Nem azért, hogy forgatható legyen, hanem mert az utangyartashoz lehetne rajzokat publikálni. Kinek lehet vajon meg a gyári rajzok az alkatreszekrol?
                        ne inventort tanulj, catia vagy nx, ezzel lehet ma dolgozni autóiparban.

                        Nem szeretnek ünneprontó lenni, de az ilyen számolgatás progik csak kozelitesnek elegek. Megjegyzem egy jo barátom a Fordnál Kölnben volt a motor osztályon es égés szimulacio volt a területe. Az új 1.6-os motort évekig fejlesztettek mielőtt a probapadi tesztek kezdődtek. Nem hónapok, hanem 6 év.
                        Igazad van, ezek a 3D tervező programok nem a legtökéletesebbek. Bár számomra még sokszor így is fejtörést okoznak.
                        Az égéstérre visszatérve szerintem induláshoz, kísérletezgetéshez tökéletes megoldást nyújt. Ha van egy hibás hengerfej, amibe bele lehet munkálni pár betétet és kicsivel jobb lesz a motor már megérte. Ha meg nem, akkor elment pár darab kékszínű, Mátyásos papír.
                        Amúgy tényleg nagyon kemény téma az égéselmélet. De a Ford az más tészta. Ez "csak" egy Pannónia. Amúgy nem kell itt nagy teljesítmény növekedésre vagy egyébre gondolni. Itt mindössze az égésteret optimalizáljuk úgy, hogy az eredetileg 86-os benzinre tervezett égéstér helyett 95-ös benzinhez igazítjuk.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2013 nov. 14, 22:29.
                        sepy és ptm004 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          (sajnos a légszűrő felőli rész elég szarul sikerült, nem tudtam rájönni a tökéletes megoldásra így ilyen maradt):
                          Az a rész nekem egész jó lett Jövőhéten szerintem befejezem ha minden jól megy. Aztán majd teszek közzé képeket meg videót.

                          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Bár számomra még sokszor így is fejtörést okoznak.
                          Ilyenkor jön a jútyúb, egy kis keresgélés aztán mehet tovább a munka. A tanárok meg csak néznek suliba hogy honnan tudok olyat amit még ők sem


                          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          úgy, hogy az eredetileg 86-os benzinre tervezett fej helyett 95-re módosítjuk.
                          Pontosan. Valamint a nem túl előnyös oldalgyertyát alakítjuk középgyertyára.
                          Bár kíváncsi lennék hogy hány lovat lehetne nyerni egy tökéletesre faragott égéstérrel. Ami mind égés mind átöblítés szempontjából a lehető legideálisabb(természetesen más átalakítás nélkül, csak egy hengerfej cserével, meg persze gyújtás állítás)

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bár kíváncsi lennék hogy hány lovat lehetne nyerni egy tökéletesre faragott égéstérrel. Ami mind égés mind átöblítés szempontjából a lehető legideálisabb (természetesen más átalakítás nélkül, csak egy hengerfej cserével, meg persze gyújtás állítás)
                            Pannóniánál? Max. 2-3 körül. De azt úgysem érzed. Itt igazából csak azt éred el, hogy tökéletesebb a keveredés, jobban komprimálható a közeg. Így a gyújtáskor nagyobb az égési csúcsnyomás, valamivel nagyobb erővel nyomja lefele a dugattyút az égő elegy.
                            De ahhoz, hogy itt különösebb lóerőkről beszéljünk ahhoz már kipuff, karbi, gyújtás, egyebek kellenek. Ezzel legfeljebb némi fogyasztás csökkenés érhető el, de gondolom az is minimális.
                            sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Nem akarok ünneprontó lenni de ha a 95 benzinhez akarjuk optimalizálni a motort akkor egyértelműen az égéstérrel kell játszani. Ez azt eredményezi hogy növelni kell a kompresszió viszonyt az optimalizáláshoz. De ha növeljük akkor a főtengely ezt nem fogja meghálálni mert nem ekkora kompresszío viszonhoz lett méretezve. És ez nem főként geometriai problémát jelent mert elég vaskos a főtengely + hajtókar hanem alapanyag és hőkezelés szempontjából gyenguska.
                              Cooter kedvelte ezt.

                              Komment


                                Én az Ati megnyilvánulását támogatom az biztos a középen elhelyezett gyújtógyertya az optimálisabb. Még annyit ekkor már más hőértékű gyertyát kell választani az említett nagyobb hőterhelés miatt és körültekintő és nem kevés időt igénylő karburátor beállítást.Különös figyelmet kell szerintem fordítani többszöri gyertyakép ellenörzéssel ,hogy ne legyen elszegényítve a keverék mert túlmelegedést okozhat. Én szerettem és most is ha a pénztárcám engedi inkább a magasabb oktánszámú benzint választom mert nem mindegy ,hogy majdnem egy "Simó tolja még" pluszba vagy sem. Az így nyert lóerő nem mindegy ,hogy "LEGEL vagy van" Józsi barátom szavaival élve! Ezek különösen tuningolt gépeken nem mindegy.,sokan erről megfeledkeznek megcsinálják vagy csináltatják a gépüket és normál benzinnel akarják üzemeltetni és csodálkoznak mert nincs meg a várt eredmény. Biztosan Vannak eltérő vélemények ezért kérem építő kritikátokat írjátok meg mert ez az hiszem sokunkat érdeklő téma. Nem mindegy nekünk alföldi benzingőzösöknek ha a dunántúl dombságaira kerülünk mekkora gázzal küzdjük le. Egy 1000 -es gépnél ez nem különösebben számít de mint az én 175 m3-es Cz-m a maga 15 le.-vel már nem szöcske módjára ugrál az emelkedőn!.
                                Kiss Ati és dongos78 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X