Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Köszönöm a segítséget!

    Komment


      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Jó, de a forgattyúsházból is ki kell szellőztetni. Javaslatom, hogy üres úszóházzal, ráhúzott teljes gázzal és kitekert gyertyával forgasd át a berúgókarral jó sokszor a motort. Aztán indítás előtt kinyitott benzincsappal, felhúzott szivatóval, gáz nélkül, de még mindig kitekert gyertyával 8-10 rúgással töltsd fel friss keverékkel. Miután visszateszed a gyertyát, pedig első rúgásra indulnia kell.
      Elsőnek kipróbáltam ,hogy benzin öntöttem a hengerfejbe, beröffent, de 3-ból egyszer! Kiszellőztettem ahogy írtad, de semmi. Próbáltam betolni, semmi. Feladtam! Nem szokásom, de be kell látnom ,hogy nem megy! Sikerült a főtengely menetes részét letörnöm, bár AWI-val visszahegesztettem és tökéletes, de betolásos indítás próbálkozás végén üresbe rakáskor kicsit vadabbul tapostam a váltókart és sikerült elgörbítenem. Azt is egyengethetem vissza. Úgyhogy már több kárt csinálok mint hasznot Motor szerelésben jártas ismerőst kérek meg, hogy basszon vele valamit. Amit írtatok kipróbáltam és nem sikerült. Amúgy szerintem a forgattyúsház alja teli lehet már benzinnel, mert a karburátort is levettem már ,gyertyát benn hagytam és akkor is sokadik rúgáskor is benzin gőz jött a kipuf nyílásnál.


      A vicc az ,hogy mikor elsőnek próbálkoztam a motort beindítani akkor csak szemre és érzéssel lőttem be a gyújtást és gyorsan sikerrel jártam!Most, hogy próbalámpával és pontosan lőttem be így baszik indulni. Megjegyzem a felújított blokkal is kerültem már.
      Nekem már csak három tippem van:
      -teli van benzinnel a forgattyúsház teljesen
      -gyújtótekercs
      -lendkerékmágnes gyenge

      Bár szikra az van direktbe kötve is és elég erős.Az ismerős aki majd segít azt mondta, hogy a lendkerék mágnes mágnesessége gyenge.

      Köszönöm az eddigi segítségeiteket!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 31, 20:14.

      Komment


        Hello!

        Végigolvasva az általad leírt hibajelenséget, látva a képeket, összegezném az általam (is) észlelt hibákat.

        -A kipufogóból dől a lé (nem tudni pontosan milyen).
        -A motor nehezen indul.
        -Ha be is indul teligázra fullad.
        -A gázfröccsök után nehezen esik a fordulat (olyan mintha szorulna a gázbowden).
        -Szikra intenzitás látszólag rendben, de a gyertyán nem mindig oda adja a szikrát ahova kellene.

        A motorkerékpár előzményeit nem tudjuk, pedig nagyon fontos lenne minden apró részlet. A blokk kívülről szépen rendbe van rakva. Belül is kapott teljes felújítást? És ha igen mi lett cserélve, felújítva?

        Több részből tevődik össze a probléma ennél a motornál:
        Gyújtás-porlasztó-gyertya, és főtengely szimering!

        Először meg kellene nézni a blokkban lévő olajat (le kellene ereszteni teljesen) és ellenőrizni a mennyiségét. Ehhez persze jó ha tudja az ember mennyit is töltött a blokkba, és meddig. Ellenőrizni kell az állagát is (két ujj közé cseppentve 2-3mm-t széthúzva nem szakadhat el, tehát nem lehet túl híg), és az illatát (nem lehet nagyon benzinszagú). Ha több a leeresztett olaj mennyisége, akkor szimeringes. Ha benzinszagú, akkor szimeringes. Ez volt a bal oldal.
        A gázfröccs után nehezen eső fordulat erre enged következtetni.

        A nehezen indul, akár lehet a jobb oldali szimering is. Ezt mindenképp érdemes ellenőrizni. Először vizuálisan, nincs-e kis olajszivárgás a lendkerék alatt, másodszor kis hidegindító, vagy féktisztító spray-vel.

        A gyújtógyertyát -mindegy mikor vásárolt, mennyit ment - típustól, hőértéktől, függetlenül én cserélném (tök mindegy milyenre, csak szép egészséges szikrát adjon, és mindig csak ott ahol kell).

        A teligázra fullad, lehet - jobbos - szimering is, lehet üzemanyag ellátási probléma, és lehet valamilyen eltömődés a kipufogó rendszerben. Látom a kipufogó dobokban még a gyári "H"-s, szűkített végű betétek vannak. Ezek a furulyák kisebb furatokkal készültek, érdemes alaposan kipucolni azokat, mielőtt beépítésre kerülnek.

        A Pannónia nem egy érzékeny jószág! Az előgyújtásnál tized milliméterek nem számítanak. (nálam az alaplap ütközőtől-ütközőig való elforgatása után is első rúgásra indul, csak kicsit másképp megy).

        A porlasztó: Én kérnék egy jól működő példányt kölcsön! Itt túl sok a változó, megfelelő mérőeszköz hiányában, nehezen deríthető fel a probléma (az egy dolog mi van a fúvókákra írva, vajon mennyi az annyi (?!)...ezeket bizonyos szinten túl, mérni kell!)

        Érdemes még a gyertyaképet is ellenőrizni, akár többször is.

        Ha gyönge lendkerékmágnes a motor akkor is beindul, csak a gyertyahézagot kell kisebbre venni (kb. 0.4mm).
        Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2015 febr. 01, 00:15.
        sepy, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Jól összefoglaltad Tonybacsi!
          Szerintem Béla valamilyen hibát vétett valami olyanban, ami nekünk alapvető dolog.
          De mivel összeszereléshez eleve úgy kellett összelegóznia az egész motort, egyáltalán mi hová tartozik, ez egyáltalán nem róható fel.
          OdinHEM, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Ez így a nyagyszerü ! Szinte bosszantó is lenne , ha a fórumon és gondolom a barátaitól , ismerőseitől kapott infók alapján összeszögeli a mocit --aztán rögtön tökéletes . Ez a tanulás --most szétszed , ellenőriz .....stb stb . Aztán egyszer felkiált ---de ... voltam , ezt ....raktam be , vagy valami hasonló . Aztán helyére kerülnek a dolgok és azt aztán nem feledi az ember .
            Ja-hogy ezt 2-3 szor kell végigcsinálni ? -az bizony benne van . De ahogy itt megismertük Bélát --szerintem nem adja fel !
            mátéapu, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Szia!

              -a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
              -a gázbowdent a tank szorította, megigazítottam és utána úgy ahogy kell a fordulat visszaállt alapjáratra(ezt még akkor sikerült megoldanom amikor még próbakört tudtam menni vele blokk felújítás után)

              -A blokkban Koyo C3-as csapágyak kerültek mindenhova, új sima szimering mindenhova(NBR70 azt hiszem).
              -Új lánckerék
              -új lánckerekes kuplungkosár
              -új parafás és acél lamellák
              -új berúgó és váltótengely
              -új dugattyú és gyűrűk(Berta)
              -bejáratós henger,de az már adott volt
              -új komplett kipufogó rendszer
              -kompresszió van
              -a meglévő porlasztóval már tudtam menni párszor


              A kuplungnál az olajat nem szagoltam és nem mértem le, de az állagát és szagát megnézem, a mennyiségét nem tudom mivel az egyik csavarnál csöpögött egy kevés belőle.

              Valami biztos elkerüli a figyelmemet.Mert ezzel a felállással már mentem vele ezért állok értetlenül a motor felett!
              Lyuka úszóval meg rossz dugattyúval meg feljítatlan blokkal, szemre érzéssel beállított gyújtással nagyon gyorsan sikerült indulásra bírnom a motort, most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat

              Köszönöm a tippeket. Joker neked meg bizalmat
              Ha sikerrel járok akkor leírom a sikerhez vezető utat
              Titus, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                -a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
                Ez régen rossz.
                Ez honnan jön? A kipufogó hollandernél, a könyök és a dob találkozásánál, vagy a furulya végén?
                Ezek szerint a gyertya is tiszta "lucskos" a benzintől...

                Lépésről lépésre kell ellenőrizni mindent. Leírtam egy pár dolgot. Mind ellenőrizd. Ne hagyj ki semmit.
                Ha tudsz, készíts hangfelvételt (alapjárat, és egy rövid futópróba).

                most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat
                Magad újítottad föl, vagy elvitted valahova? (ez a később föltett kérdéseknél lehet fontos)

                Komment


                  A hollandernél csurgott és a könyök-dob bilincsnél.A gyertya is benzines volt eléggé.
                  Magam újítottam föl és felújítás után kerültem is már vele egyet.

                  Bár ugye a sok rugdosástól a kipufogó végén is dolgozta ki a trutyit.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 febr. 01, 18:35.

                  Komment


                    Csodák nincsenek -nem zár a tűszelep - ennek viszont lehet 1-2 oka . Esetleg zár -csak már későn.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szia!

                      -a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
                      -a gázbowdent a tank szorította, megigazítottam és utána úgy ahogy kell a fordulat visszaállt alapjáratra(ezt még akkor sikerült megoldanom amikor még próbakört tudtam menni vele blokk felújítás után)

                      -A blokkban Koyo C3-as csapágyak kerültek mindenhova, új sima szimering mindenhova(NBR70 azt hiszem).
                      -Új lánckerék
                      -új lánckerekes kuplungkosár
                      -új parafás és acél lamellák
                      -új berúgó és váltótengely
                      -új dugattyú és gyűrűk(Berta)
                      -bejáratós henger,de az már adott volt
                      -új komplett kipufogó rendszer
                      -kompresszió van
                      -a meglévő porlasztóval már tudtam menni párszor


                      A kuplungnál az olajat nem szagoltam és nem mértem le, de az állagát és szagát megnézem, a mennyiségét nem tudom mivel az egyik csavarnál csöpögött egy kevés belőle.

                      Valami biztos elkerüli a figyelmemet.Mert ezzel a felállással már mentem vele ezért állok értetlenül a motor felett!
                      Lyuka úszóval meg rossz dugattyúval meg feljítatlan blokkal, szemre érzéssel beállított gyújtással nagyon gyorsan sikerült indulásra bírnom a motort, most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat

                      Köszönöm a tippeket. Joker neked meg bizalmat
                      Ha sikerrel járok akkor leírom a sikerhez vezető utat
                      Szia!

                      Tapasztalatból írom, hogy ha gyenge a lendkerékmágnes, akkor tud okozni "kellemes" meglepetéseket. Nekem az a véleményem, hogy a karbiddal nemigen van baj. De még a szimeringgel sem. Bár amikor azt írtad, hogy nehezen esik vissza a fordulat én egyből falsolásra tippeltem.
                      Tegyük fel, hogy a karbid jó, jól is van beállítva, úszószinted is fasza. Korábban írták a kollégák, hogy célszerű egy átlátszó csövet beledugni az alsó fúvókatartó helyére. Ha a szint az üresjárati csavar és az alapjárati(felső) fúvókatartó között van, akkor király.

                      Na most a lendkerékmágnest úgy kellene vizsgálni, hogy leveszed a gyertyapipát a gyújtókábelről. Gyertyát ki a helyéről. Kb. 1-2 cm távol tartod a gyújtókábelt a hengerfejtől, majd gyújtást ráadva rárúgsz a motorra. Ha simán áthúz a blokkra és szép kék szikrát ad, akkor elvileg minden szuper. Ha csak pár mm-ről megy át szikra, akkor bizony gyenge a delej.
                      Természetesen a szikra nyomás alatt még kisebb eséllyel jön létre a hengerben, ha gyenge a delej.
                      Ha pedig jó a lendkerék, van elég "nagy" szikra, akkor cserélj gyújtókábelt. Én speciel ráforrasztottam az alaplap kivezetőjére úgy, hogy átfúrtam a bakelitet. Ezzel megszüntettem egy felesleges szívási pontot. Kívülről senki nem mondja meg, hogy át van fúrva. Aztán meg lehet próbálni úgyis indítózni, hogy a gyertyakábelt kicsit megblankolod. Rátekersz egy kicsit a gyertyára és így indítasz. Ezzel pedig a gyertyapipa hibát tudod kizárni.

                      Persze így közlekedni nem szabad. A szomszédok tv nézés közben tuti szidni fognak. De egy próbát megér.
                      Próbáld ki ezekkel is a mocit és jelezz vissza! Segítünk!

                      Komment


                        Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        1-2 cm

                        ..............1-2 cm -

                        Komment


                          Szűk 1cm-ről még áthúz a szikra, de mindenképp delejeztetem a mágnest. Amit delejeztetni akartam annak a középrészét le kellett flexelnem de van még egy darabom, az esztétikailag kicsit rosszabb állapotban van. Annyi az eltérés a két lendkerék között, hogy az egyiknek az alján a mágnes nem sík hanem kis kitüremkedések vannak rajta. Kérdésem az, hogy ez pannóniáé vagy esetleg csepelé lehet?
                          http://p2.vatera.hu/photos/80/a2/5d87_2_big.jpg

                          Komment


                            Egyszer találkoztam olyan pannonia lendkerékmágnessel , aminek ellentétes volt a forgásiránya ! (börzéztük ,pedig zsír új volt ... )

                            Komment


                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egyszer találkoztam olyan pannonia lendkerékmágnessel , aminek ellentétes volt a forgásiránya ! (börzéztük ,pedig zsír új volt ... )
                              Az nem inkább 250-es csepelé volt?
                              Annak nem láncos a primerhajtása. Tehát ott ellentétes a főtengely forgásiránya.
                              Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ..............1-2 cm -
                                Lehet, hogy nem hiszed el, de az enyém simán áthúz. Borsmagnet cég csinálta. Atom...
                                A 6V-os elsőlámpám úgy ki@&#szta...
                                12V-os izzók lettek végül betéve.

                                - - - Updated - - -

                                Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szűk 1cm-ről még áthúz a szikra, de mindenképp delejeztetem a mágnest. Amit delejeztetni akartam annak a középrészét le kellett flexelnem de van még egy darabom, az esztétikailag kicsit rosszabb állapotban van. Annyi az eltérés a két lendkerék között, hogy az egyiknek az alján a mágnes nem sík hanem kis kitüremkedések vannak rajta. Kérdésem az, hogy ez pannóniáé vagy esetleg csepelé lehet?
                                http://p2.vatera.hu/photos/80/a2/5d87_2_big.jpg
                                Szerintem Csepel, de nem vagyok szakértő. Nézz olx-en vagy vaterán lendkereket vagy hívd fel Fóti Gyulát! Tuti, hogy tud segíteni.
                                http://pannoniamgtsz.hu/index_elemei/Page324.htm

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X