Köszönöm a segítséget!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJó, de a forgattyúsházból is ki kell szellőztetni. Javaslatom, hogy üres úszóházzal, ráhúzott teljes gázzal és kitekert gyertyával forgasd át a berúgókarral jó sokszor a motort. Aztán indítás előtt kinyitott benzincsappal, felhúzott szivatóval, gáz nélkül, de még mindig kitekert gyertyával 8-10 rúgással töltsd fel friss keverékkel. Miután visszateszed a gyertyát, pedig első rúgásra indulnia kell.
A vicc az ,hogy mikor elsőnek próbálkoztam a motort beindítani akkor csak szemre és érzéssel lőttem be a gyújtást és gyorsan sikerrel jártam!Most, hogy próbalámpával és pontosan lőttem be így baszik indulni. Megjegyzem a felújított blokkal is kerültem már.
Nekem már csak három tippem van:
-teli van benzinnel a forgattyúsház teljesen
-gyújtótekercs
-lendkerékmágnes gyenge
Bár szikra az van direktbe kötve is és elég erős.Az ismerős aki majd segít azt mondta, hogy a lendkerék mágnes mágnesessége gyenge.
Köszönöm az eddigi segítségeiteket!Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jan. 31, 20:14.
Komment
-
Hello!
Végigolvasva az általad leírt hibajelenséget, látva a képeket, összegezném az általam (is) észlelt hibákat.
-A kipufogóból dől a lé (nem tudni pontosan milyen).
-A motor nehezen indul.
-Ha be is indul teligázra fullad.
-A gázfröccsök után nehezen esik a fordulat (olyan mintha szorulna a gázbowden).
-Szikra intenzitás látszólag rendben, de a gyertyán nem mindig oda adja a szikrát ahova kellene.
A motorkerékpár előzményeit nem tudjuk, pedig nagyon fontos lenne minden apró részlet. A blokk kívülről szépen rendbe van rakva. Belül is kapott teljes felújítást? És ha igen mi lett cserélve, felújítva?
Több részből tevődik össze a probléma ennél a motornál:
Gyújtás-porlasztó-gyertya, és főtengely szimering!
Először meg kellene nézni a blokkban lévő olajat (le kellene ereszteni teljesen) és ellenőrizni a mennyiségét. Ehhez persze jó ha tudja az ember mennyit is töltött a blokkba, és meddig. Ellenőrizni kell az állagát is (két ujj közé cseppentve 2-3mm-t széthúzva nem szakadhat el, tehát nem lehet túl híg), és az illatát (nem lehet nagyon benzinszagú). Ha több a leeresztett olaj mennyisége, akkor szimeringes. Ha benzinszagú, akkor szimeringes. Ez volt a bal oldal.
A gázfröccs után nehezen eső fordulat erre enged következtetni.
A nehezen indul, akár lehet a jobb oldali szimering is. Ezt mindenképp érdemes ellenőrizni. Először vizuálisan, nincs-e kis olajszivárgás a lendkerék alatt, másodszor kis hidegindító, vagy féktisztító spray-vel.
A gyújtógyertyát -mindegy mikor vásárolt, mennyit ment - típustól, hőértéktől, függetlenül én cserélném (tök mindegy milyenre, csak szép egészséges szikrát adjon, és mindig csak ott ahol kell).
A teligázra fullad, lehet - jobbos - szimering is, lehet üzemanyag ellátási probléma, és lehet valamilyen eltömődés a kipufogó rendszerben. Látom a kipufogó dobokban még a gyári "H"-s, szűkített végű betétek vannak. Ezek a furulyák kisebb furatokkal készültek, érdemes alaposan kipucolni azokat, mielőtt beépítésre kerülnek.
A Pannónia nem egy érzékeny jószág! Az előgyújtásnál tized milliméterek nem számítanak. (nálam az alaplap ütközőtől-ütközőig való elforgatása után is első rúgásra indul, csak kicsit másképp megy).
A porlasztó: Én kérnék egy jól működő példányt kölcsön! Itt túl sok a változó, megfelelő mérőeszköz hiányában, nehezen deríthető fel a probléma (az egy dolog mi van a fúvókákra írva, vajon mennyi az annyi (?!)...ezeket bizonyos szinten túl, mérni kell!)
Érdemes még a gyertyaképet is ellenőrizni, akár többször is.
Ha gyönge lendkerékmágnes a motor akkor is beindul, csak a gyertyahézagot kell kisebbre venni (kb. 0.4mm).Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2015 febr. 01, 00:15.
- 7 likes
Komment
-
Ez így a nyagyszerü ! Szinte bosszantó is lenne , ha a fórumon és gondolom a barátaitól , ismerőseitől kapott infók alapján összeszögeli a mocit --aztán rögtön tökéletes . Ez a tanulás --most szétszed , ellenőriz .....stb stb . Aztán egyszer felkiált ---de ... voltam , ezt ....raktam be , vagy valami hasonló . Aztán helyére kerülnek a dolgok és azt aztán nem feledi az ember .
Ja-hogy ezt 2-3 szor kell végigcsinálni ? -az bizony benne van . De ahogy itt megismertük Bélát --szerintem nem adja fel !
- 6 likes
Komment
-
Szia!
-a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
-a gázbowdent a tank szorította, megigazítottam és utána úgy ahogy kell a fordulat visszaállt alapjáratra(ezt még akkor sikerült megoldanom amikor még próbakört tudtam menni vele blokk felújítás után)
-A blokkban Koyo C3-as csapágyak kerültek mindenhova, új sima szimering mindenhova(NBR70 azt hiszem).
-Új lánckerék
-új lánckerekes kuplungkosár
-új parafás és acél lamellák
-új berúgó és váltótengely
-új dugattyú és gyűrűk(Berta)
-bejáratós henger,de az már adott volt
-új komplett kipufogó rendszer
-kompresszió van
-a meglévő porlasztóval már tudtam menni párszor
A kuplungnál az olajat nem szagoltam és nem mértem le, de az állagát és szagát megnézem, a mennyiségét nem tudom mivel az egyik csavarnál csöpögött egy kevés belőle.
Valami biztos elkerüli a figyelmemet.Mert ezzel a felállással már mentem vele ezért állok értetlenül a motor felett!
Lyuka úszóval meg rossz dugattyúval meg feljítatlan blokkal, szemre érzéssel beállított gyújtással nagyon gyorsan sikerült indulásra bírnom a motort, most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat
Köszönöm a tippeket. Joker neked meg bizalmat
Ha sikerrel járok akkor leírom a sikerhez vezető utat
- 4 likes
Komment
-
-a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
Ez honnan jön? A kipufogó hollandernél, a könyök és a dob találkozásánál, vagy a furulya végén?
Ezek szerint a gyertya is tiszta "lucskos" a benzintől...
Lépésről lépésre kell ellenőrizni mindent. Leírtam egy pár dolgot. Mind ellenőrizd. Ne hagyj ki semmit.
Ha tudsz, készíts hangfelvételt (alapjárat, és egy rövid futópróba).
most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat
Komment
-
A hollandernél csurgott és a könyök-dob bilincsnél.A gyertya is benzines volt eléggé.
Magam újítottam föl és felújítás után kerültem is már vele egyet.
Bár ugye a sok rugdosástól a kipufogó végén is dolgozta ki a trutyit.Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 febr. 01, 18:35.
Komment
-
Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia!
-a kipufogóból benzin jön és tiszta a szine
-a gázbowdent a tank szorította, megigazítottam és utána úgy ahogy kell a fordulat visszaállt alapjáratra(ezt még akkor sikerült megoldanom amikor még próbakört tudtam menni vele blokk felújítás után)
-A blokkban Koyo C3-as csapágyak kerültek mindenhova, új sima szimering mindenhova(NBR70 azt hiszem).
-Új lánckerék
-új lánckerekes kuplungkosár
-új parafás és acél lamellák
-új berúgó és váltótengely
-új dugattyú és gyűrűk(Berta)
-bejáratós henger,de az már adott volt
-új komplett kipufogó rendszer
-kompresszió van
-a meglévő porlasztóval már tudtam menni párszor
A kuplungnál az olajat nem szagoltam és nem mértem le, de az állagát és szagát megnézem, a mennyiségét nem tudom mivel az egyik csavarnál csöpögött egy kevés belőle.
Valami biztos elkerüli a figyelmemet.Mert ezzel a felállással már mentem vele ezért állok értetlenül a motor felett!
Lyuka úszóval meg rossz dugattyúval meg feljítatlan blokkal, szemre érzéssel beállított gyújtással nagyon gyorsan sikerült indulásra bírnom a motort, most ahogy kapott egy teljes felújítást meg szivat
Köszönöm a tippeket. Joker neked meg bizalmat
Ha sikerrel járok akkor leírom a sikerhez vezető utat
Tapasztalatból írom, hogy ha gyenge a lendkerékmágnes, akkor tud okozni "kellemes" meglepetéseket. Nekem az a véleményem, hogy a karbiddal nemigen van baj. De még a szimeringgel sem. Bár amikor azt írtad, hogy nehezen esik vissza a fordulat én egyből falsolásra tippeltem.
Tegyük fel, hogy a karbid jó, jól is van beállítva, úszószinted is fasza. Korábban írták a kollégák, hogy célszerű egy átlátszó csövet beledugni az alsó fúvókatartó helyére. Ha a szint az üresjárati csavar és az alapjárati(felső) fúvókatartó között van, akkor király.
Na most a lendkerékmágnest úgy kellene vizsgálni, hogy leveszed a gyertyapipát a gyújtókábelről. Gyertyát ki a helyéről. Kb. 1-2 cm távol tartod a gyújtókábelt a hengerfejtől, majd gyújtást ráadva rárúgsz a motorra. Ha simán áthúz a blokkra és szép kék szikrát ad, akkor elvileg minden szuper. Ha csak pár mm-ről megy át szikra, akkor bizony gyenge a delej.
Természetesen a szikra nyomás alatt még kisebb eséllyel jön létre a hengerben, ha gyenge a delej.
Ha pedig jó a lendkerék, van elég "nagy" szikra, akkor cserélj gyújtókábelt. Én speciel ráforrasztottam az alaplap kivezetőjére úgy, hogy átfúrtam a bakelitet. Ezzel megszüntettem egy felesleges szívási pontot. Kívülről senki nem mondja meg, hogy át van fúrva. Aztán meg lehet próbálni úgyis indítózni, hogy a gyertyakábelt kicsit megblankolod. Rátekersz egy kicsit a gyertyára és így indítasz. Ezzel pedig a gyertyapipa hibát tudod kizárni.
Persze így közlekedni nem szabad. A szomszédok tv nézés közben tuti szidni fognak. De egy próbát megér.
Próbáld ki ezekkel is a mocit és jelezz vissza! Segítünk!
Komment
-
Szűk 1cm-ről még áthúz a szikra, de mindenképp delejeztetem a mágnest. Amit delejeztetni akartam annak a középrészét le kellett flexelnem de van még egy darabom, az esztétikailag kicsit rosszabb állapotban van. Annyi az eltérés a két lendkerék között, hogy az egyiknek az alján a mágnes nem sík hanem kis kitüremkedések vannak rajta. Kérdésem az, hogy ez pannóniáé vagy esetleg csepelé lehet?
http://p2.vatera.hu/photos/80/a2/5d87_2_big.jpg
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyszer találkoztam olyan pannonia lendkerékmágnessel , aminek ellentétes volt a forgásiránya ! (börzéztük ,pedig zsír új volt ... )
Annak nem láncos a primerhajtása. Tehát ott ellentétes a főtengely forgásiránya.Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése..............1-2 cm -
A 6V-os elsőlámpám úgy ki@&#szta...
12V-os izzók lettek végül betéve.
- - - Updated - - -
Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzűk 1cm-ről még áthúz a szikra, de mindenképp delejeztetem a mágnest. Amit delejeztetni akartam annak a középrészét le kellett flexelnem de van még egy darabom, az esztétikailag kicsit rosszabb állapotban van. Annyi az eltérés a két lendkerék között, hogy az egyiknek az alján a mágnes nem sík hanem kis kitüremkedések vannak rajta. Kérdésem az, hogy ez pannóniáé vagy esetleg csepelé lehet?
http://p2.vatera.hu/photos/80/a2/5d87_2_big.jpg
http://pannoniamgtsz.hu/index_elemei/Page324.htm
Komment
Komment