Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amúgy az normális, hogy pl. egy kereszteződésnél lelassítok akkor utána a kettest nem nagyon szereti. Értem ez alatt, hogy nem álltam meg így gondolván, hogy kettes elég, de nem. Ennyit tud a gép?!
    Úgy érted hogy nem bírja a kettest?
    Fulladozik vagy csak nehezen gyorsul? Bár egyik sem jó. Kettesben azért húznia kellene.

    Komment


      Kettesben elindulni is el lehet. Szóval nem normális. Nehéz így látatlanba megmondani, hol kell keresni a gondot, szóval amit csak tudsz át kell nézni, gyújtás jó-e, karburátorbeállítás, nem szorul-e valami esetleg a blokkban, kerekek, stb.

      Komment


        Hangtalan gondolom nem lehet, tehát nem csak a kipufogást lehet hallani hanem némi „mellékzajt” is. Rosszul gondolnám? Ezt alapjáraton hallani természetesen ha fülelek.
        Természetesen zajos. Tekeri a primerláncot, annak is van zaja (mint a bringán a bringaláncnak, minél kopottabb, annál inkább), a fogaskerekek is zajonganak (mert az egymáson legördülés szép dolog, de a kopott kerekek hidegen azért nem olyan nagyon lágyan kapcsolódnak), zizeghet a súber a karburátorban (a kopástól), a súbertű... Annyi minden adhat ki zajt, hogy felsorolni is nehéz.

        Mikor kell alapjáratot állítani? Hideg vagy meleg motornál? Ha hideg motornál beállítom az alapjáratot akkor miután bemelegedett a motor akkor magas lesz az alapjárata. Ha melegen beállítom az alapjáratot akkor mikor szivatóval beinditom a motort akkor nem tartja úgy az alapjáratot (mikor még hideg a motor),vagyis leáll és kb. 1 percig a gázkaron van a kezem. 1 perc után viszont szépen jár, csak meg kell várni mire kicsit bemelegszik.
        Melegen. Úgy használod menet közben, szóval az lenne a célszerű. A piros könyv ha minden igaz egyébként is 1 perc álló helyzetben melegítést javasol, akkor meg már biztosan nem hideg a motor. Persze én sem melegítem a Pannoniát álló helyben egy percig - főleg nem a könyv szerinti közepes gázon - mert elég annyira, hogy lehessen visszatolni a szivatón (akinek kar van, azok előnyben; a csak a karbin lévő verzió igazából kétállású), onnan szerintem lehet menet közben gurulva is melegíteni.

        A deknit úgy kellett felrakonom, hogy felfelé toltam és úgy húztam meg a csavarokat,különben a lendkerék beleért. Arra gyanakszom, hogy még néha néha beleér.
        Szerintem jól gyanakszol. Én a helyedben levenném, megnézném vannak-e nyomai az összeérésnek. Ha igen, akkor azt korrigálni kell. Ugyanígy a lendkerék belső oldalán is, előfordult már olyan eset, hogy a tekercs vasmagja hozzáért a lendkerék mágneséhez.

        Amúgy az normális, hogy pl. egy kereszteződésnél lelassítok akkor utána a kettest nem nagyon szereti.
        Szerintem ha csak egy fokozatot nem szeret, ott valami kopás lehet a ludas. Lehet akkorát kellene a kapcsolómechanizmusnak tolnia a kapcsolótárcsán, amit a határolócsavar (az a két csavar a bal blokkfélen, a dekli hátuljánál) nem enged már meg. Vagy a fokozathoz tartozó kapcsolókörmök nem akarják elkapni, mert vagy a körmök (valamelyik oldal) van úgy megkopva, esetleg a lemez van kopva/deformálódva.
        Ez olyan gond, amivel együtt lehet élni ha éppen nincs kedved/energiád nekiállni vizsgálgatni az okát - de biztos lehetne korrigálni, mert például nekem a kettes még egyikben sem akadt. Az üres az igen, de azt a hibát én építettem bele, szintén nem szándékosan.
        heeegany kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          Szerintem a kettes fokozatot félre értetted. Az is lehet, hogy rosszul fogalmaztam. Úgy értettem ,hogy a kettest kis fordulaton nem szereti, mikor egy kereszteződésnél lelassítok és utána gázt adok akkor lassan pörög fel a motor. Itt nem is a fokozaton van a hangsúly hanem az erőn. Ennyit tud a 16 Le? Ha egyesben elindulok és egyenletes gázadásnál, a megfelelő fordulatnál váltok akkor semmi gond nincs a "húzással". Ha 3-ból 2-be váltok és pörög a motor amennyivel pörög akkor utána is húz. Mondom csak lassú fordulat tartománynál erőtlen a kettes.

          Komment


            Valami gond valahol van. Kettesben azért mennie kellene.
            Nekem kanyar után hármasból is húz azért, bár ott már érezni hogy valami nem oké (mondjuk az hogy kettessel kellene kanyarodni )
            Valamint ha kb alapjáraton gurulok 4-esbe(25-30km/h) és odahúzom neki akkor sem fuldoklik, hanem szépen lassan megindul. (úgy már azért tényleg tetű lassú .)

            Komment


              Szokni kell a gépet.Majd ha rendszeresen motorozol vele nem lesz gond a helyből 2.-ban elindulni is még ha nem úgy kell akkor is. Azért a 16 ló még nem ménes és elég nagy az önsúly hozzá! Még bejáratós nyers a gép mikor még nem tömít a gyűrű szinte semmit erő sincs,türelem-türelem!
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                Sziasztok Pannoniások!! az lenne a kérdésem hogy hogy-hogy álljon a fogaskerék hogy minden jó legyen? mert valamiért szivat engem ez a berúgó szerkezet!! köszönöm! Click image for larger version

Name:	11076926_817139261695272_1850890503_n.jpg
Views:	1
Size:	106.4 KB
ID:	144014

                Komment


                  A közlő kerék első foga a berugó fogas ív negyedik bevágásába kerüljön. (most az ötödikben van)
                  heeegany és babaslaszlo97 kedvelte ezt.

                  Komment


                    De akkor ennyi a gond igaz? egy foggal feljebb teszem és mehet rá a kuplung kosár?

                    Komment


                      Más eltérést nem látok.

                      Komment


                        babaslaszlo97 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        De akkor ennyi a gond igaz? egy foggal feljebb teszem és mehet rá a kuplung kosár?
                        Azért kézzel forgasd át ütközőtől ütközőig. Ha valami nem stimmel akkor végállásban kiakadhat, ami nem túl jó. Főleg ha akkor veszed észre amikor már teljesen össze van rakva, olajjal feltöltve és ép próbakörre mennél a géppel...

                        Komment


                          a berúgókar rugójára gondolsz hogy kiakadhat?

                          Komment


                            Nem. Ha az ütközőig forgatod a fogasívet akkor a kicsi, csapott fogaskerék majdnem teljesen a csapott részig fordul. És ha valamiért picit tovább tud fordulni(nekem volt ilyen gondom. Valószínűleg el van deformálódva az ütköző egy picit) akkor a lecsapott rész miatt nem lesz kapcsolat a fogak között, a csapott fogaskerék valahogy elfordul és amikor engeded vissza a berúgókart véletlenül sem a megfelelő pozícióban fogak a fogak összekapni.
                            Az eredmény pedig az lesz hogy a kuplungkosáron lévő racsnis fogaskerékkel folyamatos kapcsolatban lesz és járó motornál szépen fog kerepelni.

                            Komment


                              Ezzel összerakáskor már szívtam meg én is! Volt hogy már olajjal feltöltve akadt ki. Érdemes ellenőrizni összerakás előtt!
                              Nem is írtam le nektek, végre sikerült elérnem hogy olajcsöpögés mentes a berugó és váltótengelyem!
                              babaslaszlo97 és wsievers kedvelte ezt.

                              Komment


                                köszönöm a segítséget hát most e miatt fáj a fejem mert már ezen kívül és pár apróságon kívül már mehetne a motor de már nem türelmetlenkedek mert 1 éve csinálgatom és nem lenne szabad a végén elkapkodni Click image for larger version

Name:	11081547_817202845022247_1422848277_n.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	144016
                                heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X