Nálam a szomszéd már flexel élezi a rotakapát. De legalább éjszaka aludt...a kutyái nem.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe jó , hogy ott lehet zörögni éccaka . Én most is itt ildögélek , várom , hogy lehessen flexelni ...
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNálam a szomszéd már flexel élezi a rotakapát. De legalább éjszaka aludt...a kutyái nem.
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNo, örülök hogy beválik az újítás.
A berúgó fogaskereket viszont nem értem, hogy-hogy le van csapva a foghegyek?Atti69 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Na szétszedtem és kicseréltem. Most meg szárad a paszta.
Szóval ilyen a fogaskerék:
Nem tudom hogy miféle fogaskerék ez,de nemigazán egyezik a hegyes fajtával.
Nem is csoda hogy nem volt jó...
Ezt meg jól elcsesztem, nem csak enyhire kell megönteni hanem ennyire. Úgyhogy kis is folyt vagy fél liter olaj...
És még egy célszerszám:
- 4 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem tudom hogy miféle fogaskerék ez,de nemigazán egyezik a hegyes fajtával.Nem is csoda hogy nem volt jó...OdinHEM, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
- 5 likes
Komment
-
nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePannóniáé a másik is, csak az a TL TLT, TLF, -ekbe való, ahol a közlö kerék folyamatosan kapcsolódik a kosárhoz. A moduljuk más, ezért nem lehet az utána következőkkel felcserélni sem a kosarat, sem a berugó fogasívet, a közlőkereket meg főleg nem!
De a kosár felcserélhető! A racsnis rész megegyezik.
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseLegközelebb engedd le az olajat, kisebb macera, mint a motorfektetés.
A célszerszám mit csinál?
A célszerszámmal húzom le a kuplungdeknit. A pasztának hála elég nehezen indul meg.
- 2 likes
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA paszta tényleg ragaszt is rendesen.
Nekem most elég szépen szivárog az olaj...
Szóval ha nem akarom hogy elfolyjon még fél liter akkor estefelé megint le kell vennem és rendesen megcsinálni.
(túl véknyan kentem a pasztát a problémás, aló hátsó részére ahova kellene kb 2mm...)
Komment
-
heeegany
A célszerszámmal húzom le a kuplungdeknit. A pasztának hála elég nehezen indul meg.
Amúgy teljesen célszerszám párt vagyok, kb. egy éve a Jófogáson 5 ezer Ft-ért kínáltak egy Pannónia blokk széthúzót...nagyon nem volt pénzem, kihagytam, most szívesen megvenném, de már nincsen...
- 2 likes
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseheeegany
Én gumi kalapáccsal meg szoktam ütni úgy, hogy a berúgókar tengelye mentén forduljon annyit ide-oda, hogy engedjen a paszta...De csak az irigység beszél belőle, mert nekem még nincs olyan célszerszámom!!!
Amúgy teljesen célszerszám párt vagyok, kb. egy éve a Jófogáson 5 ezer Ft-ért kínáltak egy Pannónia blokk széthúzót...nagyon nem volt pénzem, kihagytam, most szívesen megvenném, de már nincsen...
Most viszont a váztól nem fértem hozzá rendesen, úgyhogy összedobtam gyorsan ezt a célszerszámot.
Egy blokkszéthúzót nem nagy munka megcsinálni. Pár darab laposvas vagy zártszelvény vagy szögvas... 2 vascső darab, pár csavar, egy kis hegesztés, egy kis csiszolás és kész is.
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok!
A problémám a motorral lehet sokaknak mókás lesz, de mivel én egy tapasztalatlan motorvezető vagyok még(2-3 hét múlva lesz meg a jogsim és előtte 200Km-t ha motoroztam azt is csak a T5-el) ezért fel kell tennem ilyesfajta kérdéseket.
Kiküszöböltem a hátsó kerék lógását és az ég világon semmi nem lötyög,lóg rajta, de két dolog van amiben nem vagyok biztos, hogy így kellene működnie.
1.Blokk: 1-be elindulok,váltok kettesbe, de ha túlzottan ráhúzom a gázt, rögtön a felváltás után akkor nem gyorsul! Viszont ha visszaengedem a gázt a megfelelő pontig akkor utána gyorsul. 40 Km/h körül 3-ba váltok. (vagy kicsit korábban). Ha 4-be 50Km/h környékén váltok akkor nem gyorsul. Tartja a sebességet a motor, de a gázt hiába húzom.Viszont, ha 3-ba kihúzatom legalább 60-ig és utána váltok 4-be akkor megy a gép, egész 75Km/h körülig.Tovább is ment volna, de nem akartam tovább húzni neki. Óra szerint. Kérdésem az, hogy gyenge a motor vagy ennek a névleges 16 lóerőnek nem kell tudnia többet. 130Kg vagyok, ha ez számítana valamit. Megjegyeznék még annyit, hogy mikor 3-ba felváltok 40km/h körül és húzom neki akkor szépen gyorsul. Kereszteződésekben azt vettem észre, hogy majdnem mindig 1-be kell viszakapcsolnom mert ha kicsit gurul a motor ugyan , de a 2-ben már hiába húzom.
2. Első fék: az elsőféket ha behúzom akkor érezni persze, hogy fok, de a kerekeket menetközben nem blokkolná le, tehát akkroa fékhatása nincs. Ez normális? A hátsófékre ha rátaposok akkor csúszik a gumi.
A próbakör után megmértem a blokk hőmérsékletét, hát kézzel már nem nagyon lehetett fogdosni. A dekni külső pontján 60 celsius, A kipufogócsonknál 200. A végén mikor meg középtámaszra állítottam a nafta kicsit meglöttyent és csak úgy süvített a tanksapka kis furatán a benzingőz. A karbi is igen meleg lett, de azt még állta a kezem.
Ezt csak érdekességnek írtam mert még soha nem mentem így vele, hogy ennyire felmelegedjen a rendszer. Olvastam itt róla, hogy még a karbi is jó felmelegszik, hát igaz.Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 15, 11:42.
Komment
-
Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok!
A problémám a motorral lehet sokaknak mókás lesz, de mivel én egy tapasztalatlan motorvezető vagyok még(2-3 hét múlva lesz meg a jogsim és előtte 200Km-t ha motoroztam azt is csak a T5-el) ezért fel kell tennem ilyesfajta kérdéseket.
Kiküszöböltem a hátsó kerék lógását és az ég világon semmi nem lötyög,lóg rajta, de két dolog van amiben nem vagyok biztos, hogy így kellene működnie.
1.Blokk: 1-be elindulok,váltok kettesbe, de ha túlzottan ráhúzom a gázt, rögtön a felváltás után akkor nem gyorsul! Viszont ha visszaengedem a gázt a megfelelő pontig akkor utána gyorsul. 40 Km/h körül 3-ba váltok. (vagy kicsit korábban). Ha 4-be 50Km/h környékén váltok akkor nem gyorsul. Tartja a sebességet a motor, de a gázt hiába húzom.Viszont, ha 3-ba kihúzatom legalább 60-ig és utána váltok 4-be akkor megy a gép, egész 75Km/h körülig.Tovább is ment volna, de nem akartam tovább húzni neki. Óra szerint. Kérdésem az, hogy gyenge a motor vagy ennek a névleges 16 lóerőnek nem kell tudnia többet. 130Kg vagyok, ha ez számítana valamit. Megjegyeznék még annyit, hogy mikor 3-ba felváltok 40km/h körül és húzom neki akkor szépen gyorsul. Kereszteződésekben azt vettem észre, hogy majdnem mindig 1-be kell viszakapcsolnom mert ha kicsit gurul a motor ugyan , de a 2-ben már hiába húzom.
2. Első fék: az elsőféket ha behúzom akkor érezni persze, hogy fok, de a kerekeket menetközben nem blokkolná le, tehát akkroa fékhatása nincs. Ez normális? A hátsófékre ha rátaposok akkor csúszik a gumi.
A próbakör után megmértem a blokk hőmérsékletét, hát kézzel már nem nagyon lehetett fogdosni. A dekni külső pontján 60 celsius, A kipufogócsonknál 200. A végén mikor meg középtámaszra állítottam a nafta kicsit meglöttyent és csak úgy süvített a tanksapka kis furatán a benzingőz. A karbi is igen meleg lett, de azt még állta a kezem.
Ezt csak érdekességnek írtam mert még soha nem mentem így vele, hogy ennyire felmelegedjen a rendszer. Olvastam itt róla, hogy még a karbi is jó felmelegszik, hát igaz.
(kivéve mikor elment a gyújtás és tele volt lerakódással a karbi, na akkor kelletett emelkedőn egyesbe visszakapcsolni...)
Az első fék ilyen. Blokkolni aligha fog, de azért el lehet vele boldogulni ha jól be van állítva.
Tapasztalatom szerint 130°C körül érzi jól magát a gép(henger és hengerfej között mérve) 150°C-nál már gyengül, de még azt is bírja gond nélkül.
A karbiról ilyenkor vedd le az úszóház fedelet. Ha párolog a benzin akkor már túl meleg a karbi, jöhet a hőszigetelés(erre több megoldást is írtunk már valamelyik témában)
Komment
-
Szia , Béla !
Azt hiszem , nem kellene ezt produkálnia a gépnek ! Szerintem , egy kiadós tisztítást követő (pl nitróba áztatás , mosás majd kifúvatás) beállítást kell rajta elkövetned .
Első körben tisztázni kell , sokall , vagy kevesell ... (gyertya...) , azután az úszószint helyes beállítása jön, majd a főfuvóka méretének próbálással történő beállítása teljesgázon, negyedik fokozatban , minden fokozatban jól kihúzatva . Gyors leállítás után gyertya vizuálás , majd a s.tűvel a részterhelés beálítása következik . A végén belövöd az alapot .
De ezt az egészet bővebben is olvashatod a közelítő adatokkal egyetembe a fórumon ...
Remélem sikerrel jársz , nem te vagy a nehéz , hiszen ennek a gépnek két 75 kg -os (inci-finci ) utassal is vígan kell gyorsítania !OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment