Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Forgás iránnyal szembe forgatva nő az előgyujtás. Gázbovden legyen beolajozva,suber rugó ereje legyen megfelelő,gázcsutka könnyen forduljon,ne legyen kis ívű hajtás a bovdenen.
    Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      -miért nem szólt még senki, hogy a lendkerékre/blokkra be van ütve a felső holtpont, és a gyújtás ideje is? :-)
      Majd keszin keresd meg hogy az enyémen hol a gyári jelölés
      Merthogy nincs rajta semmi... (kivéve amiket én rajzoltam rá alkoholos filccel)

      Komment


        Majd keszin keresd meg hogy az enyémen hol a gyári jelölés
        Vigyek beütőszerszámot, vazze? ;-))
        Eddig csak olyan 1 hengereseket láttam, ahol ott volt a blokk oldalán a jelölés. amelyiknél nem volt, annál meg a főtengely sonkája volt hornyolva fhp-nél.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Vigyek beütőszerszámot, vazze? ;-))
          Eddig csak olyan 1 hengereseket láttam, ahol ott volt a blokk oldalán a jelölés. amelyiknél nem volt, annál meg a főtengely sonkája volt hornyolva fhp-nél.
          Az elől bordázott blokkokon nincs a forgattyús ház alján csavar, és a bele való főtengely is a felül csapott verzió. Szóval ott nincs mit tapogatni.
          A blokkon viszont nincs jelölés, hiába kerestem már párszor. Ütögetni meg nincs kedvem, egyszerűbb filctollal húzni pár vonalat
          (merthogy a lendkeréken sincs semmiféle jelölés)

          De vihetsz beütőt, leveszem neked a deknit aztán jelölgesd
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            Ezeket a jelöléseket csak korábbi évjáratokon alkalmazták, utána nem. De amúgy se bíznék feltétlenül azoknak a pontosságában...
            A holtpontot nem olyan ördöngősség megtalálni, én legutóbb csavarhúzóval nyomtam a dugattyút lefelé, be lehet határolni azt a pontot, ahol nem fog megmozdulni a főtengely az erőhatás miatt sem, mert egy vonalban hat a hajtókarcsappal.
            A gyújtási időponthoz meg a vékony papírcsík a megszakító közé elég pontos szerintem.

            - - - Updated - - -

            Ha nem húzatom ki a sebességekben akkor váltás után csak a sebességet tartja.
            Jut eszembe Béla, valami lemosható tintával vagy filccel jelölj be egy pontot a gázszektoron meg jelöld be a végállásokat a markolaton ahhoz a ponthoz. Aztán oszd el négyfelé, jelöld meg a negyedeket is. Menjél próbakörre és figyeld, hogy kihúzatás után milyen a gázállás pontosan és kevésbé kihúzatva milyen a gázállás. Ezeket összehasonlítva már láthatod, melyik tartománynál nem megfelelő a keverék. Feltételezem, ha nem húzatod ki, akkor magasabb gázállással próbálsz gyorsítani a következő fokozatban, ha hörög, akkor sokall, egyébként meg kevesell. Tűállással kéne variálni, ha nem érsz el eredményt, akkor főfúvókával is.
            OdinHEM, zahi és heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              zahi
              Többszöri próbával találd meg a megfelelő főfuvóka méretet teljes gázon (gyertyakép ellenörzésével ...)
              Teljesen igazad van, és a KÖNYV is ezt írja, én is szerettem volna követni ezt.

              A gondom azonban az volt, hogy eleve onnan indultam, hogy felújított a motor, bejáratós, nem tudok vele teljes gázzal menni...

              Esetleg egy másik motoron beállítani, ami már bejáratott? (Az igazság az, hogy ráadásul csak egy Pannóniám van...Ti hogyan csináljátok ilyenkor?!?

              - - - Updated - - -

              Béla Rácz
              Ha nem húzatom ki a sebességekben akkor váltás után csak a sebességet tartja.
              Ezt nem egészen értem, hogy mire gondolsz?


              Arra gondoltam még, hogy az is probléma lehet, hogy a felső holtpont helyzetét úgy néztem meg, hogy kipufogó levesz és a kipufogó nyíláson néztem, hogy mikor van legfent a dugattyú.
              Szerintem ez tökéletes megoldás a felső holtpont ellenőrzésére.


              a bowden a vázcső oldala felé igyekszik és lehet a tank miatt szorul?!
              Én már jártam úgy, hogy megszorítottam a tankot rögzítő csavarokat és sikerült a bovdent beszorítanom.
              Akkor biztos jó, ha húzva a bovdent, képes a bovdenház is mozdulni.
              Ha az általad említett módon vezeted el a gázbovdent, nem jelent ez önmagában annyi iránytörést, ami miatt szorulnia kellene.
              Esetleg nem szőrösödött ki?

              (Én pl. a kuplung bovdent nem fűzöm be a vázcsövek közé, hanem a vázon kívül fut, és így lényegesen puhábban kezelhető!...Tudom, beakadhat valamiben, ha sűrű kaktusz bokrok között motorozok vele!...Hát többek között ezért nem motorozok sűrű kaktusz bokrok között! )

              - - - Updated - - -

              demeter
              Ezeket a jelöléseket csak korábbi évjáratokon alkalmazták, utána nem. De amúgy se bíznék feltétlenül azoknak a pontosságában...
              Én sem. Ráadásul ha kicsit is megkopik a főtengelybe sajtolt kis tájoló csap, akkor már ez a kis kopás a lendkerék koszorújának átmérőjén mérve jelenthet akkora elmozdulást ide-oda, ami bezavarhat a történetbe.

              Ha felteszem a lendkereket, és megszorítom, utána nézem meg, hogy ténylegesen hol van a felső holtpont. Szerintem az egyik kipufogó könyök levételével ez akár szemre, akár tapintással viszonylag pontos megállapítható.
              Tapasztalataim szerint a legtöbb lendkeréken ez be is van jelölve egy vonással a felső holtpont jele (ennél a jelnél kell heeegany kolléga javasolta filctollat használni a blokkra pöttyöt téve, majd ide ehhez a jelölt pöttyhöz forgatni a lendkeréken lévő másik vonalat (kb. 28-30mm távolságra van a felső holtpont vonalától).
              (Ha pedig a lendkerekeden nincsenek ilyen vonalak, akkor azon is pöttyözhetsz alkoholossal...)

              Szerintem egy ilyen beállítás egyszerű és messze elég pontos a Pannóniához.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 17, 21:21.
              OdinHEM és demeter kedvelte ezt.

              Komment


                demeter: mi értelme annak, ha tudom mely gázállásban mit csinál? "Feltételezem, ha nem húzatod ki, akkor magasabb gázállással próbálsz gyorsítani a következő fokozatban, ha hörög, akkor sokall, egyébként meg kevesell. Tűállással kéne variálni, ha nem érsz el eredményt, akkor főfúvókával is." A kihúzatás ás magasabb gázállás alatt mit értesz? Nekem ugyan az a kettő A súber felülről a 3. beszúrásban van. Mivel a könyv azt írja, hogy bejáratós motornál ide kell ezért ide raktam, de a 2. beszúrással kellene próbálkoznom?!


                Lemezjáték: Amit nem értesz az azt jelentené ,hogy I-be elindulok normálisan utána II és ha "tatásan" megyek II-ben és felváltok mondjuk 30-40-nél(pontosan nem tudom mikor) de legyen 30 III-ba akkor tartja a 30-at és nem gyorsul. Szivem szerint levideóznám egy körömet, de nem tudom

                Megpróbálom mégegyszer pontosan leírni: elindul I-be, gáz elenged, kuplung és II-es. II-be nem tudok"agresszivan" gyorsulni mert csak torpan, tartja a sebességet, gáz vissazenged és utána oda húzóm és gyorsul. A III sebesség nem vészes, ott viszonylag van benne tág sebességtartományban erő, viszont ha 50-nél III-ból IV-be váltok akkor hiába a tőgáz, vagy bármi, 50-nél gyorsabban nem megy így, Viszont ha III-ba kihúzatom 60-ig kb akkor utána negyedikbe váltásn utána gyorsulok tovább. Tehát magasabb fordulatnál kell felváltanom ahhoz, hogy a következő sebességben tudjon gyorsulni a motor. Közepes fordulatnál váltáskor, nem tud gyorsulni, csak a sebességet tartja amire épp felgyorsultam.


                Ja és igen, semmi jelölés nem votl sehol a motoron a FHP-ról de a lényeg,hogy a módszerem az jó amivel megtaláltam próbálok még a sűbertűn állítani meg a gyújtás alaplapon. A főfúvóka mérete 2,65 és utána egy szépt kopott 2,7-es van amivel be sem indult a motor csak dőlt a kraft bele.

                Komment


                  Béla Rácz

                  Igen, így már jobban értem, nem húz alacsony fordulaton a motorod.
                  Bár, jobban belegondolva, szerintem III-ban 30-ról, IV-ben 50-ről nem feltétlenül kell tudni pörgősen gyorsulni egy Pannóniának, főleg, ha nem 70 kilós ember vezeti, vagy esetleg van akár egy enyhe emelkedő is.

                  Ezzel együtt is nekem úgy tűnik, részterhelésen nem dolgozik jól a géped, ne ragaszkodj a KÖNYV-ben megadott értékhez, próbálgasd a súber tűt különböző rovátkákban, én is jó darabig szórakoztam vele, míg sikerült elfogadható értékre állítani.

                  Persze ahogy már itt sokan megírták, ne feledd, előtte, a gyújtás pontos beállítása, új gyertya(!!!) úszószint beállítása, és ha ezek sem segítenek egyik súber tű állításnál sem, akkor a főfúvóka valszeg nem jó, új főfúvóka, és súbertű újra állítgatható.
                  Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    Nézd Béla! Ez az egész így látatlanban , kezd hasonlítani a "nulladik tipusú találkozásokra " , azaz csak beszélünk róla ... Próbáltunk pár jó tanáccsal ellátni , de ezek igazság szerint vajmi keveset érnek a vizuálás érzékelés , megtapasztalás hiányában . Egy tapasztalt szerelőt is (aki fülig benne van a tipusban) , sokszor meg tud szívatni a dolog , mégpedig úgy hogy tapasztal a beállítások alkalmával mindent (szín, szag , hang , gázreakció)! Az esetleges gyartyakép , ami a segítségedre lehet... Ha úgy érzed hogy azért torpan hogy sokall , vedd le a légszűrőt és úgy próbáld , ha az ellenkezője a gyanús akkor takard el részben ... Úszószinted O.K. ?
                    Sajnos a gondolatainkon, jó tanácsainkon kívül nem tudunk többet segíteni a fórum segítségével , így magadnak kell megoldanod mindent , vagy esetleg elviszed valahova egy tapasztaltabb szakihoz aki segít megcsinálni (tehát nem helyetted , így valamit elleshetsz tőle ) Tudom igen nehéz behatárolni a különböző "szakszavakat" is (tarakírozik ,négyüteműzik , horkol , torpan, fúllad ...) de ez már így szokott lenni
                    Mindenesetre kitartás , kezdj a helyes úszószinttel , minden változtatás után próba , és gyertyakép ...Természetesen a hibátlan gyujtás elengedhetetlen hozzá ! Nyugodtan készíts a lendítőkerékre FHP jelet , majd tőle ,az óramutató járásával ellentétes irányba kb 20-22 mm-re egy "gyujtás" jelet segítségképpen (remélem még jól emléxem a méretre , ha nem majd kijavítanak ...)Kb 0,4 mm-es megszakító hézag mellett , ami kb FHP környékén adódik , itt kell hogy a megszakítás azaz a szikra létrejöjjön , (itt csúszik ki a finoman húzott , a megszak. érintkezői közé rakott cigarettapapír is ) Ha OK, akkor kezdhetsz "játszani" ... Kellemes időtöltést !

                    - - - Updated - - -

                    A gondom azonban az volt, hogy eleve onnan indultam, hogy felújított a motor, bejáratós, nem tudok vele teljes gázzal menni...
                    Lemezjáték, a járatós motorok alapbeállításáról ha minden igaz nemrég volt szó , némi konkrét méret is volt javasolva próbaképp , egyébiránt , mivel nem illik őket csőgázon üzemeltetni , ezért írtam hogy a részterhelés beállítását kell inkább erőltetni egy picit dúsabra , (helyes úszószint , jó gyujtás mellett!) amit a tűvel variálhatsz . Járatós motor esetén, nem is várunk tökéletes üzemet. És írtam azt is, hogy járatás után kell megejteni a végleges beállítást , aminél már főfuvóka kiválasztását is meg kell ejteni , természetesen annak tudatában hogy nincs két egyforma motor (főleg felujított) nem lehet tuti "beválós" értékeket adni , sajnos variálni kell ( a főfuvi kiválasztását , a nagyobb fuvókáknál kell kezdeni és lépcsőnként csökkenteni, mert könnyen meg tudja viccelni az embert , és lehet újra fúratni a szegény keverék miatt megragadó hengert ! Sajnos tapasztalat ...)

                    - - - Updated - - -

                    próbálok még a sűbertűn állítani meg a gyújtás alaplapon. A főfúvóka mérete 2,65 és utána egy szépt kopott 2,7-es van amivel be sem indult a motor csak dőlt a kraft bele.
                    Béla Rácz , nem értem hogy mire gondolsz ? Lehet hogy itt a kutya elásva? A 265-os és a 270 -es főfuvi hatalmas , nem írtál el valamit ? Kb 125 környékén kéne lenni ... A gyujtás alaplapon ne próbálj állítani , hanem állítsd be pontosan úgy és oda ahová elő van írva , elméletileg ott jónak kell lennie ! (megszakító , megszakítóhézag , kondi , átvezető bakelitra figyelj ...)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jún. 17, 23:08.
                    St.Z.350, wsievers és 5 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Én fél éve olvasgatom, hogyan kell(ene) beállítani a porlasztót, gyújtást, hézagot. Többször átolvastam a könyveket, illetve a fórumot. Kizárólag az segített, amikor odaültem és tekergettem, állítgattam. Majd jött a megvilágosodás: ja, ezt értik excenter alatt.
                      Egyszer nagyon nem lesz mit tennünk, össze kellene fogni és megírni a tapasztalatokat - fényképekkel, esetleg hangfelvétellel (hörög, morog, morcog, sokall, dohog, huhog stb.) - egy rövid tanulmányban.
                      Béla Rácz, t1-rider78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        demeter: mi értelme annak, ha tudom mely gázállásban mit csinál?
                        Az, hogy tudd hová kell nyúlni, különböző gázállásánál a karburátor különböző részei dominálnak.



                        A kihúzatás ás magasabb gázállás alatt mit értesz?
                        A probléma szerintem nem azon múlik, hogy meddig húzatod ki a fokozatokat, hanem hogy a váltás után milyen gázállással folytatod a gyorsítást. Szerintem lassabb tempónál váltás után nagyobb gáz kell a gyorsításhoz, de nem gyorsul mert a nagyobb gázállásnál nem jó a keverék minősége.
                        Az se lenne rossz, ha próbálkoznál másik karburátorral, nagy a szórás ezek között a használhatóság terén.
                        Titus és zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          A probléma szerintem nem azon múlik, hogy meddig húzatod ki a fokozatokat, hanem hogy a váltás után milyen gázállással folytatod a gyorsítást.
                          Azért a fordulatszám is belepofázhat. Ha nem jó a benzinszint, akkor bizonyos fordulaton akár még jó is lehet, míg más fordulaton nem jó.

                          - - - Updated - - -

                          mi értelme annak, ha tudom mely gázállásban mit csinál?
                          Pl. az, hogy már az alapbeállítást is megfelelően végzed el.
                          Bár többször le lett írva, de még egyszer, sorrendben:

                          -tiszta tank, tiszta benzincsap, és szűrő
                          -benzinszint beállítása előírt szintre
                          -gyári leírásban ajánlott fúvókaméretek beépítése (bejáratásra is)
                          -tű a leírás szerinti helyre. (bejáratáshoz 1-el magasabbra)
                          -gyújtás fhp előtt 22 fokra. Ezzel minden hasonló kategóriájú 2T elindul, és kb. használhatóan működik. Gyújtás finombeállítása a karbibeállítás után. (1 fok előre, 1 fok hátra, próba módszerrel)
                          -gyújtás bekapcsol, és had szóljon. Ha így nem működik rendesen a gép, akkor nem a karbival van a hiba.

                          Gyertyaképre kapásból nem adunk. A motor hangja többet elárul.

                          Bejáratás után:
                          -tű a rendes helyére. Próba. Ha jobb, marad, ha rosszabb, visszarakni. Próba. 1-el még feljebb. Ha jobb, marad, ha rosszabb, vissza.
                          -teljesgáz és kb. végsebességnél próba. 1-el nagyobb főfuvi bele. (120 helyett 125, vagy 125 helyett 130, stb) Próba. ha jobb, marad, ha rosszabb, vissza. Ha jó volt a nagyobb főfuvival, akkor még egyel nagyobb, és próba. Ha jó, marad, ha nem, akkor egyel vissza.
                          -ha megvan a legjobb főfuvi méret, teljesgáz-végsebesség, akkor vissza a negyed-félgázhoz. Tű 1-el lejjeb, 1-el feljebb. Ahol legjobb, ott marad.
                          -Ha megvan, akkor alapjárat beállítás.
                          -ha kellett állítani az alapjáraton/alapjárat fúvókán, akkor újra félgáz-negyedgáz-tű fel/le próba.

                          Ha így végigcsinálod, akkor lesz egy jó motorod. Nem 2 perces játék. Motor legyen mindig üzemmeleg. 10-15 km utáni állapot a mérvadó minden babrálás után.

                          Ha valóban 265-ös főfuvi van benne, akkor csoda, hogy egyáltalán megy.
                          Titus, Lemezjáték és 4 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nézd Béla! Ez az egész így látatlanban , kezd hasonlítani a "nulladik tipusú találkozásokra " , azaz csak beszélünk róla ... Próbáltunk pár jó tanáccsal ellátni , de ezek igazság szerint vajmi keveset érnek a vizuálás érzékelés , megtapasztalás hiányában . Egy tapasztalt szerelőt is (aki fülig benne van a tipusban) , sokszor meg tud szívatni a dolog , mégpedig úgy hogy tapasztal a beállítások alkalmával mindent (szín, szag , hang , gázreakció)!

                            Tudom,tudom és tudom Látatlanba, pár mondatból nem lehet diagnosztizálni a motorom baját. Sajnos.


                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Béla Rácz , nem értem hogy mire gondolsz ? Lehet hogy itt a kutya elásva? A 265-os és a 270 -es főfuvi hatalmas , nem írtál el valamit ? Kb 125 környékén kéne lenni ... A gyujtás alaplapon ne próbálj állítani , hanem állítsd be pontosan úgy és oda ahová elő van írva , elméletileg ott jónak kell lennie ! (megszakító , megszakítóhézag , kondi , átvezető bakelitra figyelj ...)
                            Elírtam! A tűfúvóka 2,65, a főfúvóka 1,25!

                            - - - Updated - - -

                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az, hogy tudd hová kell nyúlni, különböző gázállásánál a karburátor különböző részei dominálnak.





                            A probléma szerintem nem azon múlik, hogy meddig húzatod ki a fokozatokat, hanem hogy a váltás után milyen gázállással folytatod a gyorsítást. Szerintem lassabb tempónál váltás után nagyobb gáz kell a gyorsításhoz, de nem gyorsul mert a nagyobb gázállásnál nem jó a keverék minősége.
                            Az se lenne rossz, ha próbálkoznál másik karburátorral, nagy a szórás ezek között a használhatóság terén.


                            Értem én, csak hiába látom/tapasztalom, hogy mi a gond a motorral csak nem tudom hova kell biztosra nyúlni
                            Amúgy a szomszédban van egy hobbi motorszerelő srác. Egyszer áthívom ,hogy kerüljön vele, egyet.

                            - - - Updated - - -

                            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Pl. az, hogy már az alapbeállítást is megfelelően végzed el.
                            Bár többször le lett írva, de még egyszer, sorrendben:

                            -tiszta tank, tiszta benzincsap, és szűrő
                            -benzinszint beállítása előírt szintre
                            -gyári leírásban ajánlott fúvókaméretek beépítése (bejáratásra is)
                            -tű a leírás szerinti helyre. (bejáratáshoz 1-el magasabbra)
                            -gyújtás fhp előtt 22 fokra. Ezzel minden hasonló kategóriájú 2T elindul, és kb. használhatóan működik. Gyújtás finombeállítása a karbibeállítás után. (1 fok előre, 1 fok hátra, próba módszerrel)
                            -gyújtás bekapcsol, és had szóljon. Ha így nem működik rendesen a gép, akkor nem a karbival van a hiba.

                            Gyertyaképre kapásból nem adunk. A motor hangja többet elárul.
                            Ebből a felsorolásból nekem csak egy fúvóka méret tér el a gyári ajánlottól,méghozzá a TŰFÚVÓKA, ami a könyv szerint 2,7-nek kellene lennie, de nekem csak 2,65.
                            A gyújtás beállítva, de akkor mégis kell kicsit játszani az alaplappal. Kicsit forgatni kell rajta.

                            Az úszószint akkro helyes, ha a főfúvóka és az üresjárati fúvóka között van a benzinszint? Én oda állítottam be.

                            Komment


                              Nem. Gondolkozz logikusan, az üresjárati fúvókát el kell lepje a benzinszint, fölötte a levegőcsavar, ami alatt legyen a szint, hiszen az levegőjárat.
                              Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Üdv zahi!

                                A 0,4mm-es hézag az valóban a fhp.-n kell,de a nyitás az felső holtpont előtt kezdődik.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X