Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nagyon szívesen,és elnézést a hiányzó "y" -ért.

    Komment


      bgabor73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Akkor marad a finom ütögetés és a csavarlazító....
      Még mindig nem bírtam klevenni a nem mozgó perselyeket. De tönkretenni sem akarom őket. Eléggé eltanácstalanodtam...

      Komment


        Kemenyebb fat tegyel a tetejere es usd mar meg egy fabunkoval (probald!)!Maguktol nem fognak lejonni meg kell mozgatni valahogy ,de ne szarazon akard levenni es olajba vagy gazolajba aztasd be kenesnek!
        Legy batrabb !

        Komment


          Üdv !

          Én is hasonló problémákkal küzdöttem , nekem az vált be hogy csináltam hozzá szerszámot ami áll ,két összecsavarozott DA30-as esztergakés szárból ami kb 70 mm hosszúak( bármilyen 20-30 mm körüli négyzet szelvényű vas "gatter vas" megteszi) melyeket összefogatva kb 45-50 mm távolságra középvonaluk mentén 8-as fúróval kifúrtam , összefogattam két csavarral, majd az egymásra fekvő síkjuk közepén kifúrtam, majd kiesztergáltam négypofás tokmányban 32,2 mm -re(ha jól emlékszem) ezután már csak a hengeres ugrasztógyűrűk levételére , illetve feltolására volt szükség hogy a perselyek fölé lehessen a "vasat" szerelni . A többit egy csapágylehúzó , és egy peremes megfelelő méretű , vastagságú csapágylehúzó megoldotta ...

          Komment


            Bocs , megfelelő méretű peremes alátét .......

            Komment


              Pannonia T5-nél az első teleszkóp rugóját akkor zsírozni kell??

              Komment


                Rugóját nem csak a szárat !

                Komment


                  Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 jún. 17, 22:56. Oka: cl - dl elírás
                  zahi és babaslaszlo97 kedvelte ezt.

                  Komment


                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Időnként bele kell tölteni felülről 5-5 cl (fél deciliter) olajat, hagyni, hogy átfollyon rajta, a felesleget meg felfogni egy ronggyal. Jó minőségű perselyeknek ennyi elég. (Szerintem )
                    Én ezt csináltam még tavaly. Azóta csöpögött belőle az olaj
                    Múlt héten szedtem szét átalakítás miatt. Mielőtt elcsomagoltam őket kb a beletöltött olajak felét öntöttem ki belőlük.

                    P10-es telószárból legalább nem szivárog semmi
                    demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      zahi és heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nem, ha rendesen meg van csinálva.

                        Én a P12-mel jártam úgy, hogy az egyik leállítás után egy pár cseppnyi olajfoltot találtam az első kerék alatt. Néztem a teleszkópszárat, teljesen száraz (a gumiharmonikám sajnos szakadt, gondoltam onnan jött vissza valami, amit a karmantyún kinyomott a teleszkóp). Nézegetem tovább, akkor látom, hogy alul, a teleszkópfejnél a kis leeresztőcsavar mellett folyt az olaj. Csak azt nem értettem, az mitől romlott el ? Akkor már vagy három éve nálam volt a motor, elejéhez nem is nyúltam.
                        A rezonancia csodákra képes!
                        Az enyém se fémszórva se keménykrómozva nem volt. De elég jók a szárak. Szóval ott remélem nem lesz gond később sem. Bár ha ki is jönne egy kis olaj ott az se sok vizet zavarna. Gumiharmonika miatt sok por nem juthat be. Meg sok olaj se ki
                        Na de ez már az átalakítás témába tartozik Erről jut eszembe egy kérdés, de azt majd oda írom.
                        zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          Ha, ha !!!

                          Vajon miért jártam én is ugyan így ! Tegnap ugyanezt nézegettem nagy bőszen a motoron . Az eszem megáll.... Kb 2007- re lett kész a felujítás és volt olyan szerencsém hogy nem kellett se kemény krómozni , se fém-szóratni köszörülni a szárat, új kétajkú karmantyú került bele plusz egy persellyel méretre hozva, igaz nekem fém cső porvédő van rajta gyárilag így nehezebb megnézni a hibáját , de az a fránya olajcsepp nem , nem a tömítő elem elhasználódásának okán jutott a padlóra(meg a gumira) hanem mint ahogy írtad az olajleeresztő csavar mellől szivárog el ! Bár ezt idáig ezt nem tette , valami mégis erre késztette ???? Ha jól emlékszem a félgömbfejű csavar alatt fíber tömítés van eredetileg, már gondoltam rá hogy kicserélem alu karikára , vagy rézre de ami ezekből itthon van egy sem jó méretű , úgyhogy amint a beszerzés megtörtént ezt meg is cselekszem ... addig persze elodázom a dolgot (vagy lehet hogy elegendő lenne csak után húzni a csavart ...)
                          Mindenesetre egy kicsit azért megnyugodott a lelkem hogy nem elrontottam valamit , hanem valamiféle típus hibáról lehet szó !

                          Komment


                            Na, nekem meg kellett elkiabálnom hogy nem folyik. Ma reggelre pici tócsa, de mindkét szár alatt.
                            Bár "szerencsére" csak a zárócsavar és az alsó teleszkópszár között szivárog.
                            Ugyanis összeszerelés közben tűnt fel hogy a tömítőpaszta bizony elfogyott. Amit raktam a menetre pedig úgy tűnik kevés...
                            Na de úgyis finomítani kell még rajta. Addig meg veszek pasztát

                            Komment


                              Nekem meg nincs leeresztőcsavar a teleszkópom alján.

                              Komment


                                Üdv Szakik!
                                A P12-esünkön ki kell cserélni az első teleszkópban a szimeringeket.
                                Az alsó szimeringet hogy lehet kiszerelni, milyen célszerszám kell hozzá?
                                A szimeringek méretét meg tudná írni valaki? (Az alkatrészjegyzékben nem találtam meg a méretét)
                                Köszönöm a segítséget!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X