Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Sziasztok,

    Remélem jó topikba írok.
    A karburátorom folyik ott ahol a gumicső rá van téve t5H -ról van szó.
    Ezt azt jelentené, hogy sok benzint kap?
    Arra is gondoltam, hogy a szívatónál a gumi tömítés a végén elöregedett és ott kapja a plusz üzemanyagot.
    Szerintetek?
    Hogy mennyi benzint kapjon az hogyan lehet célszerű beállítani?
    Az benzin úszót is tegyem feljebb a tűn?

    Komment


      #62
      Shifty eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ott ahol a gumicső rá van téve
      Mármint pontosan hol folyik?

      Az úszóház fedelének és az úszóháznak a találkozásánál van egy kis furat, az a túlfolyó - ha ott folyik a benzin, akkor vagy nem zár jól az úszótűd, vagy lyukas az úszód.
      Közvetlenül ott ahol a gumicső rá van téve csak akkor folyhat ha nem illeszkedik a rézcsőre a gumicsöved, pl. véletlenül 1 mm-rel nagyobbat sikerült venned vagy kinyúlt.
      A szivató gumipogácsát ha kiszeded és szépen látszik rajta a kör alakú perem nyoma + nincs azon a körön belülre nyúló repedés, akkor valószínűleg zár rendesen visszatolt helyzetben.

      Hogy mennyi benzint kap arra hatással van minden beállítás - be kell állítani nagyjából, aztán óvatosan motorozva kiderül többet vagy kevesebbet igényel.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #63
        Szerintem a szívó csonkra gondolt a kolléga. Gondolom, én.:-)))




        H-s vagyis szinte tuti hogy arra gondol.

        Komment


          #64
          A szurokkal való beragasztás szerintem nem nyerő mivel benzinnel higitható.A hőskorban benzinnel higitott szurokkal festettem a trabi alját egyéb hijján.Az olvadt szuroktól rövid idő alatt megragadna a motor,vagy egyéb dugulást okoz.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #65
            Szaisztok. Olyan problémám lenne, hogy kezdem összerakni a motoromat(59-es TL) és a karburátornál elakadtam. Szikra van, de nem indul.benzin az úszóháznál nemjött át, álitottam az uszon, mostmár átjön mert alul a tömítésnél megjleent a benzin, így azt a tömítést kicseréltem de a gyertyáig már nem jut el. kitakarítottam már a fúvókákat is,de ugyanez. a gyertya száraz. ha vki tudna segiteni h milehet a problema,megköszönném!
            soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              Szerintem keresni kell egy másik karbit és kipróbálni vele. Na jó, utána nézek.

              Komment


                #67
                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A szurokkal való beragasztás szerintem nem nyerő mivel benzinnel higitható.
                Én se állandóra mondtam, hanem addig, amig hazaér.(amúgy ez benne van a Ternai féle könyvben is)
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #68
                  egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  59-es TL
                  Elnézést a kötözködésért és a témába sem vág teljesen, de ez nem egy TLT inkább?

                  Komment


                    #69
                    Bocsi hogy helyette én válaszolok, de ahogy ma láttam nála, a blokk száma alapján TL, a váz meg TLT/TLF talán.

                    Komment


                      #70
                      A TLT blokk-on is TL -el kezdődik a beütés De mint mondtam nincs szándékomban kötözködni.

                      Komment


                        #71
                        semmi gond. az eredeti forgalmiba az van irva h csepel, alvázszám PTL06.., motorszám meg TL 5/8 10.. 10LE
                        és ha jol tudom akkor csak a TL volt 10Le, TLT 12Le, TLF pedig 11Le.bár azis igaz h 59be csak tlf volt,de itt mindenhol TL van irva...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: egi001; 2012 okt. 24, 23:07.

                        Komment


                          #72
                          egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          alvázszám PTL06..
                          Ez nekem pótalkatrészként forgalmazott váz számának tűnik. Ugye ahogy akkoriban divat volt, pl. létezett karosszériacsere is karambolos autókhoz - csak megvette az ember a karosszériát/vázat, bele-/ráépítette a többi holmit, átírták a számot a papírokban és mehetett tovább, vissza a forgalomba.

                          De visszatérve a karburátorodra: az öntvényben ügyes kis furatok vannak (ugye mindegyik az úszóházból indul, onnan szállítják az adott fúvókákhoz a keveréket) amik eltömődhetnek. Hogyan takarítottad meg a karbit? Esetleg egy kis áztatás vagy finom piszkálás (erősebb műanyag szállal, pl. műanyagsörtéjű seprűből) segíthet, természetesen teljes szétszedés után.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 24, 23:18.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #73
                            áztatással csináltam,utána kifujtam és összepakoltam. értem a vázas dolgot,de itt nincs átirva semmi.aza váz szám van benne ami a 2.oldalon áll. és a hátuljába még 1986ba van egy bejegyzés ami hitelesiti a vázat is.gondolom akkor kellet vmi eredetiségszerűséget csinálni.

                            Komment


                              #74
                              egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              de itt nincs átirva semmi
                              Úgy értettem, hogy volt a gyári vázszám, aztán az a váz megsérült (ugye megesik, pl. az ember elé ugrik egy árok vagy autó - ha eltekeredik akkor dolog visszahozni a geometriáját), elsétált a tulajdonos elvtárs a boltba, megvette a pótvázat meg ami még kellett, összerakta a sérült motorkerékpárját az új vázzal és befáradt a rendőrségre beíratni a forgalmiba hogy kicserélte a vázat.
                              Valahol ApaE említette ezeket a számokat, remélem megtalálja a bejegyzést és ő is leírja majd amit gondol - bár ez már teljesen más téma mint a karburátor.

                              Karbi: tudnak ám érdekes dolgokat produkálni a karburátorok, nekem is van itthon 3 öntvényem amikből sehogyan sem sikerült jól működőt csinálni. De itt a tél, majd rá fogok érni a fűtött szobában ülve babrálni velük - szintén az a gondjuk hogy nem jut át rajtuk (elég) benzin.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 25, 07:18.
                              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Komment


                                #75
                                Sziasztok!

                                Már egy ideje nézegetem a fórumot, de kifejezetten a TLF specifikus részek érdekelnek, mert ez a típus áll a legközelebb a szívemhez. Nagyon közel állok ahhoz, hogy megvegyem első Pannóniámat, amely egy 1960. márciusi TLF. Minden típus tisztának tűnik rajta, viszont a kérdésem a karburátorhoz kapcsolódik. Azt olvastam sok helyen, hogy 1960-ban váltottak: „A karburátor a '60-as évek elejétől a régi, úsztatós, elzárható légszűrős helyett az új, BK-3-27 típusú, 27 mm-es légtorkú, szívató-berendezéssel ellátott modell lett.”

                                A kérdésem az lenne, hogy lehet típus tiszta rajta a nem szívatókaros karbi?
                                Illetve kérhetek 1-1 képet a 2-féle karbiról (BK-1-25 és BK-3-27), hogy lássam, hogy melyik karbi melyik.

                                Előre is köszönöm a segítséget!
                                Che kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X