Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Eszem ágában sincs megcsinálni. Bár, azt hiszem meg tudnám, de sok-sok pénz és sok munka... Szóval nem éri meg. Ezt a szerkezetet annál a szakinál vettem szemügyre aki nekem delejezte anno(méghozzá elég jó áron csinálta). Igényes házi barkás szerkentyű, de tökéletesen működik.
Helló!
Olyan problémám lenne,hogy a T5h motoromon egyáltalán nincsen világítás és jövő hét 12-én kedden pedig vinném az OT minősítésre Sopronba.Leírom részletesen,hogy mi a helyzet.Akkumulátorom is van egy új erről ugye működött a hátsó féklámpám és a kürt,de ez ugye nem lényeg.A helyzetjelzőnek viszont világítania kellene álló motornál a kulcs jobbra fordításakor!!?Ez nem világít.Meg nem működnek a fényszórók se elől se hátul.A villamossági szerelő kimérte egyenlőre a tekercseknél azt mondta,hogy ott van feszültség.Elképzelhető,hogy az egyenirányító szelénnel lesz a gond?A régit ugyanúgy visszaépítettem.Meg úgy vettem észre,járó motornál ha a kulcsot kifordítom balra v jobbra leáll a motor.Az OT minősítésen minden esetre befogják indíttatni velem a motort?Végül is mindenem van még itthon hozzá tartalékban még szelén is van meg vannak álló részeim tekercsekkel meg mágnesek is vannak.Minden esetre jó lenne ha eltudnám vinni a vizsgára.Már olvasgattam itt a hibakeresési gyakorlatokat,de jó lenne valami segítség még.Köszönöm előre is.Üdv.
Épp pár hete jártam hasonlóan mint te, volt hogy világítás felkapcsolására leállt a motor, volt hogy csak akkor állt le ha kivettem egy adott oldalra forgattam a kulcsot és úgy vettem ki, a végén már a világyítás is elment néha.
A probléma okát persze tudtam, vagy egy ilyen cucc a gyújtáskapcsolóban, ez hajlamos kikopni és akkor jönnek az ilyesféle problémák.
Valamint van még egy kis műanyag henger is, na nekem az is elég siralmas állapotban volt, nem tudom mi lett vele(vagy egyáltalán miből faragták azt oda) de szorult is egy kicsit. Na oda gyorsan esztergáltam egy POM rúdból egy megfelelő méretű darabot. Ezzel együtt volt kb fél órás a művelet, azóta tökéletesen kapcsol minden.
Szóval szerintem a hibakeresést azzal kezd hogy szétkapod a gyújtáskapcsolót.
Szelén csak az akkutöltés áramkörében van . Járó motornál tégy rá egy 25W-os izzót a lendkeréktől feljövő vezetékre a Gyujtáskapcsoló előtt ha ott világít, akkor lépj tovább a fényváltó kapcsolóhoz felmenő vezetékre , aztán tovább a fényváltó kapcsoló középső kontaktjához aztán tovább a szélső kontakt, majd a fényszóró . Ha kezdésnél (állórész ) van villany és így végigmész akkor ahol megszűnik ott a baj .
Köszi a válaszokat!Az a helyzet a gyújtáskapcsolóval,hogy azt nekem felkellet bontani,mert pontosan az volt a jelenség,hogy nagyon nagyon nehezen lehetett vele jobbra balra kapcsolni.Látszólag teljesen ép volt az a kis közvetítő darab,de én elkészítettem saját kezűleg azt a kis db-ot és valóban jó is lett a kapcsoló.Teljesen elpucoltam a belsejét kontakt tisztítóval.Akkor talán már a kapcsolót ki tudjuk zárni??Viszont a lámpa tökben a régi vezetékek java részét felhasználtam,mert egész jók voltak.Át is lámpáztam őket,de a hátsó részen a lámpánál féklámpa kapcsolóhoz akkumulátorhoz teljesen újak futnak.Elképzelhető,hogy vezeték is lehet rossz?Még írtam azt is,hogy nincs helyzetjelzőm se.Annak álló motornál működni kellene?!Azzal mi a helyzet?Hogy lehetne azt ellenőrizni?Minden esetre megtudnátok mondani,hogy az OT minősítésen ellenőrzik a világítást mindenképp?Beindíttatják a járművet?Ma folytatom tovább a hiba keresést még egész hvégén és hétfőn is van erre időm kedden pedig vinném.
Viszont a lámpa tökben a régi vezetékek java részét felhasználtam,mert egész jók voltak
Na itt lehet még gond.
Egy régi vezeték lehet hogy jónak tűnik, és a próbák alapján jó is, csak amikor működnie kellene akkor kezd el mindent csinálni, csak vezetni nem. Ugyan ez hatványozottan igaz a csatlakozókra is.
Még akkor is ha újak. Én a legelső kábelköteget pár hónap után kivagdaltam a motoromból és inkább a nulláról megcsináltam újra, annyira szar volt. Az is csinált mindent, hol volt világítás hol nem. Persze amikor méricskéltem mindig jó volt minden.
A probléma az volt hogy szabályosan csináltam mindent, krimpelve a csatlakozókat(merthogy forrasztani nem szabadna hivatalosan). Második vezetékezésnél mindent forrasztottam, zsugorcsöveztem. A világítás vezetékei azóta kb ugyan azok(csak lett meé melléjük húzva kb 3x annyi vezeték mint gyárilag )
Na de a lényeg:
Fogj egy műszerkábelt, nézz ki pár pontot és kezd el áthidalgatni őket.
Mondjuk kezd azzal hogy a blokköntvényt összekötöd a lámpatök test pontjával(mert gondolom testkábelt nem húztál be a blokktól a lápatökig, meg a blokktól a hátsó lámpáig)
Nem húztam be kábelt ezekhez,de van teljes új kábel kötegem a kapcsolási rajzzal együtt meg ugye vannak régi kapcsolási rajzok is.Ezekre nem igen lehet alapozni amúgy?A hátsó lámpához hova is testeljem ki a kábelt ha behúzom a vezetéket?A lámpatökbe pedig a kapcsoló 61/31 es pontjára gondoltál?A motorban gondolom a harcsaszáj kis csavarjához megfelel kitestelni a vezetéket?én a 61/31 es pontból kihúztam egy kábelt egy 10 es saruval az alsó villahíd csavarja alá.Az első foglalat amúgy jó ezt is kilehet zárni meg vannak új izzók is ezeket is kipróbáltam.Szerintem megcsinálom a tökben az új vezetékeket az lesz a legjobb.A bilux kapcsoló szálait is mindet cserélni?A szelénét is kikellene nem?Most jó lenne ha ezekről a plussz szálakról tájékoztatnál,hogy minden hibaforrást kezdjünk el kizárni.
Nem húztam be kábelt ezekhez,de van teljes új kábel kötegem a kapcsolási rajzzal együtt meg ugye vannak régi kapcsolási rajzok is.Ezekre nem igen lehet alapozni amúgy?A hátsó lámpához hova is testeljem ki a kábelt ha behúzom a vezetéket?A lámpatökbe pedig a kapcsoló 61/31 es pontjára gondoltál?A motorban gondolom a harcsaszáj kis csavarjához megfelel kitestelni a vezetéket?én a 61/31 es pontból kihúztam egy kábelt egy 10 es saruval az alsó villahíd csavarja alá.Az első foglalat amúgy jó ezt is kilehet zárni meg vannak új izzók is ezeket is kipróbáltam.Szerintem megcsinálom a tökben az új vezetékeket az lesz a legjobb.A bilux kapcsoló szálait is mindet cserélni?A szelénét is kikellene nem?Most jó lenne ha ezekről a plussz szálakról tájékoztatnál,hogy minden hibaforrást kezdjünk el kizárni.
Amennyire tudom a gyári vezeték köteg jó, de ha üzembiztos gépet akarsz akkor érdemes még tenni hozzá pár testkábelt az alábbiak szerint:
A blokktól(igen, a harcsaszáj kis rögzítő csavarja tökéletes) az akkudobozba, annak az egyik felfogató csavarja tökéletes testcsomópontnak. Onnan az akkuhoz és a hátsó lámához, ahol a testelés lámpától függ. Nekem VT3-as lámpa van, azon a vízszintes elválasztó lemezre fúrtam egy lyukat és egy csavarral ahhoz rögzítettem a vezeték végét. A lényeg hogy festett, csavarozott felületen ne legyen a testkábel lekötési helye és az égő, égők között.
Aztán az akkudobozból megy még egy vezeték a lámpatökbe, annak az egyik tartócsavarjához, ami szintén egy testcsomópont.
Onnan megy a gyújtáskapcsolóba, az első lámpához és megy egy, gyárilag az alsó villahíd felfogató csavarjához. Bár én felső villahídra, a kormánytartóra fogattam fel.
Aztán érdemes még a kilométerórának a tartólemezére is fúrni egy lyukat és azt is letestelni.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, ha valamit kihagytam akkor meg valaki csak kijavít
- - - Updated - - -
Ja igen, a bilux kapcsoló vezetékeit is érdemes cserélni, a kapcsolót szétszedni amennyire lehet és megpucolni jó alaposan.
A szelén vezetékei is lehet hogy csere érettek, nem tudom. Nekem annó azok valahogy sokkal jobban néztek ki mint a többi gyári vezeték, azoknak másabb az anyaga, szigetelése.
De ha jót akarsz magadnak akkor kihajítod a szelént a fenébe és teszel a helyér legalább egy BY299-es, vagy hasonló diódát. Ugyan azt tudja, csak sokkal kisebb. (nekem amikor megdöglött a gyári szelén egy akkum bánta a dolgot... Bár én utána csináltam bele elektronikát ami nem is engedi 7,2-7,4V fölé menni a töltőfeszültséget)
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 ápr. 08, 19:59.
Komment