Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Több "háztájit" is alakítottam már stift generátorosra és szépen viszi.Teljes terhelésen (kb.450W fogyasztó)lehet hogy lefullasztja az alapjáratot,de azért elég nehéz ennyit összehozni.Az eredeti pont tízszerese ugye.
Pontos működését nem tudom, erről kérdezd Szabolcsot, de ha jól tudom akkor polaritásváltásnál gyújt. Tehát fordulatonként 3x(amiből kettő semmit sem csinál).
Azt tudod, hogy kb mi van benne? Logikai ickkel egy ilyen megoldhato (ilyen zajos kornyezetben...), de attol meg valahonnan tudnia kellene, hogy melyik ket gyujtast hagyja ki, kulonben rossz helyen gyujt. Ha meg nem valogatja le es 3x szikrazik, nem gond ha belegyujt mondjuk a feltoltesi utembe?
Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 jún. 23, 07:35.
Szerintem ezt rakuldod a pancsi fotengelyre teljes terhelesen, akkor leallitja alapjaraton. Mellekesen: hova, miert, minek, hogyan, mennyit (ittál)?
Nem kell ehhez alkohol, csak már tele a t..öm ezzel a sok szarakodással. Hiába faragok akármit, világítás nincs csak gyertyafény, városban meg gyorsabban merül az aksi mint ahogy töltődik...
A cérna talán ott pattant el végképp amikor haver MZ-jébe este némi szigszalaggal belefaragtuk a H4-es tartalék izzómat, aztán(nem igazán bízva a műben) hazakísértem. De ha nem mögötte megyek akkor nem látok mást csak az árnyékomat...
Hazafelé meg végig 3-asban kínoztam szegény motort hogy legalább a nagyobb aszfaltfolytonossági hibákat észrevegyem olyan távon belül ahol talán még ki is tudom kerülni őket...
Minek? Hogy akár hegeszteni is lehessen vele (na jó, valójában csak azért hogy beleb@szhassam a kapható legnagyobb teljesítményű H4-es izzót és pirítsam vele az utat este is. Jelenleg alapjáraton az irányjelzőm fénye jobb mint a fényszóróé... Pedig elég magas az alapjárat.)
A hogy és hova kérdést meg majd képekkel megválaszolom ha sikerül. Ha nem akkor meg úgyis tárgytalan.
Több "háztájit" is alakítottam már stift generátorosra és szépen viszi.Teljes terhelésen (kb.450W fogyasztó)lehet hogy lefullasztja az alapjáratot,de azért elég nehéz ennyit összehozni.Az eredeti pont tízszerese ugye.
Max 100W terhelést ha kapna. Azon azért vinnie kellene alapjáraton is. (hangcuccot nem akarok a motorra, ülésfűtésen meg majd télen ráérek gondolkodni )
Azt tudod, hogy kb mi van benne? Logikai ickkel egy ilyen megoldhato (ilyen zajos kornyezetben...), de attol meg valahonnan tudnia kellene, hogy melyik ket gyujtast hagyja ki, kulonben rossz helyen gyujt. Ha meg nem valogatja le es 3x szikrazik, nem gond ha belegyujt mondjuk a feltoltesi utembe?
Van egy CDI gyújtótrafó ami szerintem valami univerzális gyári cucc. Valamint, amit Szabolcs készít a vezérlése. Egy fekete műanyag doboz, beöntve műgyantával.
Kézzel forgatva úgy tűnik hogy 3x szikrázik fordulatonként. De ebből kettő semmit sem csinál, nem gyújta be a bent lévő keveréket.
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 jún. 23, 11:53.
Ilyennel nem lehetne rávenni a 2 Pannónia világító tekercset, hogy töltsön mondjuk egy 6 Voltos akksit?
(Vagy ha ez nem jó, akkor valami mással???)
...És akkor ha találnék valamit, ami jó, az akksiról üzemeltetnék minden lámpát led-égővel, ide értve az indexeket is.
Úgy nézegettem, hogy nagyságrendel kisebb a ledes égők fogyasztása, mint a hagyományosé...Azaz sikerülne a meglévő kevéske megtermelt wattocskával is kiszolgálni mindent...
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 23, 21:26.
Ilyennel nem lehetne rávenni a 2 Pannónia világító tekercset, hogy töltsön mondjuk egy 6 Voltos akksit?
(Vagy ha ez nem jó, akkor valami mással???)
...És akkor ha találnék valamit, ami jó, az akksiról üzemeltetnék minden lámpát led-égővel, ide értve az indexeket is.
Úgy nézegettem, hogy nagyságrendel kisebb a ledes égők fogyasztása, mint a hagyományosé...Azaz sikerülne a meglévő kevéske megtermelt wattocskával is kiszolgálni mindent...
Ha már elektronika akkor ki kell vezetni a tekercsek másik végét is és egy 2 fázisú fesz szabályzóval megoldani a töltést. Annak azért jobb a hatásfoka mint egy ilyen elektronikának.
Viszont itt megint az a baj hogy hiába LED-esítesz, látni aligha fogsz mert a fényszóró nem LED-hez van kitalálva. Tehát nem oda és nem úgy fog világítani ahogy kéne.
De valaki rendelhetne már párféle ilyen LED-es égőt és írhatna róla egy cikket. Kíváncsi vagyok hogy mennyivel rosszabb mint a normál égő.
Ha eszembe lesz Keszire viszek két db LED-es lámpát amikben ugyan olyan 3W-os LED van, ugyanolyan tápellátással és ugyan olyan LED meghajtóval A különbség hogy az egyiknél csak egy plexi van a LED előtt, a másiknál meg egy 15°-os optika.
Az optika nélküli 120°-ban mindent szépen bevilágít. De 4m-el arrébb már nem látni a fényétől. A másikkal meg átvilágítók a Tisza másik oldalára kb.
Csak ennyit jelent a megfelelő fókuszálás.
Viszont itt megint az a baj hogy hiába LED-esítesz, látni aligha fogsz mert a fényszóró nem LED-hez van kitalálva. Tehát nem oda és nem úgy fog világítani ahogy kéne.
Amit találtam, azok nem olcsók, de ezek alapján kell léteznie működő led égőknek...meg az ebay-en lehet olcsóbb is:
Ha már elektronika akkor ki kell vezetni a tekercsek másik végét is és egy 2 fázisú fesz szabályzóval megoldani a töltést. Annak azért jobb a hatásfoka mint egy ilyen elektronikának.
A 2 fázisú azt jelenti, hogy 2 tekecsem van eltérő fázisban és ő ebből képes egyenáramot csinálni az akksinak?
Komment