Jól mondod, az utángyártott kábelköteghez adott rajzon épp a korábbi elhelyezés van jelölve, ami jóval ritkább, ezért figyelni kell a számozásra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia világítás
Collapse
X
-
Valóban kétféle kivezetéssel készültek, erre kénytelen voltam rájönni. Viszont, ha leveszed a deklit, ez ennyiből nem derül ki, mert az összes tekercs egyformán van elhelyezve, csak épp a töltő és világító tekercsek kivezetései vannak más pozícióba kötve a kapocslécen. Na ez frankó, és ez ránézésre nem derül ki, de vizsgálólámpával sem, mert mindkettő felad egy fázist, a különbség az, hogy az egyiknek jóval kevesebb a teljesítménye. Az a töltő tekercs. Az ibolya az egészben, hogy a világítási tekercs kivezetésétől a helyes bekötési pont sokkal távolabb van, így titok, s ez után is az marad, miért döntöttek így. A tényt elfogadom, és alkalmazom. Még az is felmerült bennem egy kis iróniával, hogy ez valami szocialista munkaversenyes újítási vívmány lehet, ez a változtatás jelentette akkor az újítást, a korszerűsítést... De ez csak amolyan technikatörténeti okoskodás. A lényeg, van ilyen és olyan bekötés, a lényeg az, hogy ha így nem működik, előbb próbáljuk meg a fordítottját, mielőtt szétszednénk az egész rendszert. Ezt most már mondhatom, tapasztalat.
Komment
-
Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy a kürtnek gondolom nem kell akkor működnie,ha a gyújtáskulcs éppen megszakított vagy egyáltalán nincs a helyén.Mert én ha kihúzom a helyéről,akkor működik a kürtöm és a hátsó féklámpám is.Most ott tartok,hogy a helyére került a villany rendszerem és a java része régi kábeleket megőriztem a lámpatökben.A vezetékek kaptak szépen új fekete védőcsövet.A vezetékeket átfésültem átlámpáztam.Tudom,hogy ez nem túl jó ötlet megtartani őket,de ha gond lesz vele majd lecserélem.Motorblokk még nincs benne.Viszont az első foglalatban a körték nem gyulladnak fel sem a km óra kis izzója.Az egészet egy új pannonia akksival ellenőrzöm.Gondolom nincs elég áram így..A foglalat és a körte jó mert külön megnéztem akksival a 31.pontjára negatívot kötöttem a felső 56b pontjához pedig hozzáérintettem a pozitívot akkor a nagy bilux körte felgyulladt.Nekem a gyújtás kapcsolómon van egy 31/51es pólus ebből vezettem ki egy test szálat a tökből egy alsó kormány nyak csavarhoz.Gyárilag is így volt.A 61 es pólus ezen megvan szüntetve.Most az első foglalat 31-es pólusából még egy "test" szál kell akkor a 31/51 es pólusba!??A "B" pólusból a szálat pedig a kürtbe kell kötni vagy pedig vezessem rá az akksi pozitív részéhez?Mert nekem gyárilag a kürtbe volt kötve (így volt a kürtben 3 szál)Az újragyártott vezetékkötegekben a kapcsolási rajzon pedig bevezették az akksihoz.Melyiket csináljam inkább?
Komment
-
Üdv!Az lenne a kérdésem,hogy a kürtnek gondolom nem kell akkor működnie,ha a gyújtáskulcs éppen megszakított vagy egyáltalán nincs a helyén.Mert én ha kihúzom a helyéről,akkor működik a kürtöm és a hátsó féklámpám is.
A kürt és a féklámpa ettől független és külön áramkörök, amik kell hogy működjenek minden helyzetben.
Tehát ez így jól van.
az első foglalatban a körték nem gyulladnak fel sem a km óra kis izzója.
A Pannónia érdekessége ez, együtt van jelen az egyenáramú kör az akksiról meg a váltóáramú a tekercsekről a motor működése közben.
Most az első foglalat 31-es pólusából még egy „test” szál kell akkor a 31/51 es pólusba!??A „B” pólusból a szálat pedig a kürtbe kell kötni vagy pedig vezessem rá az akksi pozitív részéhez?
A kürtnek a pozitív jön közvetlenül az akksitól és tovább van vive a gyújtáskapcsolóba. Ezért ha jól emlékszem az a két szál a kötegből ki is lóg a kürt környékén.Atti69 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Nem !
Ha jól emléxem , a kRESZ előírásai szerint a féklámpa teljesítményének minimum háromszorosa kell legyen a h.helyzetjelzőjének . (vagy a fényereje , ??? végül is a lényegen nem változtat!) Vagyis a 6V 18/5 W-os kétszálas izzó esetén a 18w- os a féklámpa , az 5-ös a helyzetjelző ! (éjjel is látszódjon ha fékezel ! )
Valószínű ez az izzó egy régebbi szabványú sorozatból való lehet , hiszen a jelenlegiek már 6V 21/5 W -osak !
(ja , ne hívd körtének , mert még a végén valaki nehezményezi ... )
- 4 likes
Komment
-
Találtam egy youtub videot,szerintetek a pancsi lenkereket ezzel a modszerel fellehetne javitani? https://youtu.be/vJTPQTrBNmkkollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
szerintetek a pancsi lenkereket ezzel a modszerel fellehetne javitani?
A videóban tulajdonképpen nem történik más, minthogy a mágnesektől kb. 1 centi távolban a hegesztéssel erős elektromos teret hoz létre. Ugye a vezető a negatív-laposvas-varrat-pálca-pozitív "útvonal", ezen folyik a sok amper.
Itt ugye két kicsi mágnes van, egy pálcát elhegeszt előttük, kicsivel erősebb lesz a mágnes. Mondjuk szívesen megnéztem volna a beavatkozás előtt használt elforduló mágnessel hogy milyen lett utána, de azt nem látom a videóban.
A Pancsi lendkerekében 6 darab mágnes van, egy darab szerintem nagyobb, mint itt a kettő. Ebből azt gondolom, hogy komolyabb erőteret kellene létrehozni mellettük, hogy tényleg hatásos legyen a dolog.
Én inkább maradnék a lendkerék delejezésénél géppel. Ugyanez történik, csak nekem sokkal megbízhatóbbnak tűnik.
Nézz körül esetleg itt:
http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...gnesezese-831/Lemezjáték és Atti69 kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
Komment