Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MPM 210 kapálógép.
Collapse
X
-
Üdv Urak! Sikerült szert tennem egy mpm (2)10-re, gondoltam a szőlőcskémben jó szolgálatot fog tenni. Sajnos a szántás opció nem tökéletes mert a fordulat túl magas, viszont kis gáznál meg természetesen nem bírja a terhelést. A kérdésem az lenne az ékszíjjakon kívül van-e vmi csel amivel lehetne csökkenteni a fordulatot? Válaszaitokat előre is köszönöm!
-
Sziasztok valakinek nincs véletlenül elado gépkönyve mpm hez?nem nagyon ismerem és szeretnék többet tudni rola
Leave a comment:
-
írd meg hogy hol lehet beszerezni (cim ill. esetleg tel. szám) alkatrészeket.
vagy Pejko műszaki kereskedés Gyöngyös Jókai út 15/1 Tel.: 06 37 311 012
Mind a két cég be tud szerezni bármit MPM Brumital gépekhez,a kettő közül a másodiktól szoktam vásárolni ha kell valami mert olcsóbbak.
Leave a comment:
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA volt melóhelyemen 3 ilyen MPM-10 gépet is nyúztak a napszámosok,rettenetes köves szőlőültetvényen,ha valami problémájuk volt akkor én javítottam(nagyon ritkán),hobbikertben vagy egy családi gazdaságban gyakorlatilag elnyűhetetlen gép.
Amit viszont érdemes átnézni rajta beüzemelés előtt : Olaj legyen a hajtóműben,és ne eresszen sehol,akkor a hátsó ékszíjtárcsa vagyis a kuplung tengelyének csapágyát feltétlenül ellenőrizd belazított ékszíjjal h nem e lóg mert az tud galibát okozni,érdemes megnézni a karburátor ház és a súber illesztését mert ezek marhára szét tudnak kopni és akkor rengeteget zabál a gép,nincs normális alapjárat bekormozza a gyertyát stb,a levegőszűrőt és a karbit összekötő gumi makulátlan legyen,(repedés,szigetelőszalag,rongy,és sziloplaszt mentes) a levegő szűrő betétet is érdemes átnézni mert volt a korai szériáknál olyan hiba h a benne lévő fémszövet elkezdett szétfoszlani és ezt jól megette a motor... a most kaphatóak már műanyag szálakból állnak össze.Valamint ha igazán jó gépet szeretnél a két ezer éves főtengely szimeringet érdemes kicserélni új vitonra. Felénk itt a mátra alján elég sok helyen kapni hozzá gyári alkatrészt,szerintem nagyon jó az alkatrész ellátása !
Szevasz Cooter. Írtad hogy jó az MPM 210 alkatrész ellátása tifelétek. Nálunk itt Vas megyében nem találtam ill. hallottam olyan alkatrész kereskedőt v. eladót aki ilyet árul. Légyszi a reklám mellőzésével írd meg hogy hol lehet beszerezni (cim ill. esetleg tel. szám) alkatrészeket.
üdv
Leave a comment:
-
Szevasztok. Megoldódott a problémám. Sajnos ilyen a szerencsém Na ná hogy az anyás oldalon volt be rohadva a mentes pálca a kerékcsonkba. A hegesztett vége szerencsére letört (hegesztés. anya lecsavarodott) és ez a része lejőtt. A másik oldali kerécsonkból esztergán ki fúrtam a 14-es menetes szárat és így kitudtam belőle ütni. Csináltam helyette húzott anyagból újat. Este felé sikerült beindítani. Mindent (olajat -gyertyát -levegő szűrő olajat ) kicsréltem. Szépen jár. Veszi a fordulatot. Nem durrog. Úgy néz ki hogy ennyi idő után egy kis ( nagy) karba tartás hiányzott a gépnek.
üdv.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nálunk csak kapál(Önk.).
6-8ha.-ban évente többször,kérdezte a főnököm miért romlik el"mindig"?Mikor ránéztem a tavaly cserélt késsorra már tudtam,elkopik.!És elkopott!!Két száz fölötti ember,birkózik vele felváltva.még mindig bírja a gyűrődést,így kétévente kell fúrni,mint most bejáratásnak kapott egy kis ásott földet és aznap irány a faalja,a trágyát dolgozzák a földbe és vajon miért melegszik?A karbi(elképesztő módon el tud kopni)is tavalyi,azóta stabil az alapjárata és nem fogyaszt annyit!
Kapott még egy kis olajat 2,5-deci 5l-hez így nem köpi annyira a gyertyát.
Leave a comment:
-
A volt melóhelyemen 3 ilyen MPM-10 gépet is nyúztak a napszámosok,rettenetes köves szőlőültetvényen,ha valami problémájuk volt akkor én javítottam(nagyon ritkán),hobbikertben vagy egy családi gazdaságban gyakorlatilag elnyűhetetlen gép.
Amit viszont érdemes átnézni rajta beüzemelés előtt : Olaj legyen a hajtóműben,és ne eresszen sehol,akkor a hátsó ékszíjtárcsa vagyis a kuplung tengelyének csapágyát feltétlenül ellenőrizd belazított ékszíjjal h nem e lóg mert az tud galibát okozni,érdemes megnézni a karburátor ház és a súber illesztését mert ezek marhára szét tudnak kopni és akkor rengeteget zabál a gép,nincs normális alapjárat bekormozza a gyertyát stb,a levegőszűrőt és a karbit összekötő gumi makulátlan legyen,(repedés,szigetelőszalag,rongy,és sziloplaszt mentes) a levegő szűrő betétet is érdemes átnézni mert volt a korai szériáknál olyan hiba h a benne lévő fémszövet elkezdett szétfoszlani és ezt jól megette a motor... a most kaphatóak már műanyag szálakból állnak össze.Valamint ha igazán jó gépet szeretnél a két ezer éves főtengely szimeringet érdemes kicserélni új vitonra. Felénk itt a mátra alján elég sok helyen kapni hozzá gyári alkatrészt,szerintem nagyon jó az alkatrész ellátása !
- 2 likes
Leave a comment:
-
Ja,
az egyéjszakás oldószer-kaland nem árt, (szélsőséges esetben petróleum fürdő javasolt) különösen, ha számottevő ideig nem futott a masina,
egyébként teljesen bizonyos, hogy csak felületi intenzív oxidáció, vagy kezdeti korrózió okozza ezt a makacs jelenséget...
ezek a tengelyek szárazon futnak, nyilván, ha lesajnálnak egy eszközt, ez sem marad ki belőle...
ha másként nem megy, használj spéci, megfelelő átmérőjű lehúzót!
Leave a comment:
-
Kösz Zénó. Holnap próbálom. Az anya (+kontra anya) lejőtt. A menetes tengelyt-szálat nem tudom kiütni. Valamint a kerék tengely csonkja ne indul meg. Befújtam csavarlazítóval most ázik. Majd holnap. üdv.
Leave a comment:
-
Szia,
alapvetően az a változó (nyomtávtól függően) hosszúságú menetes "pálca", én 22 kulcsnyílású csillag-villást használok a szereléshez, szóval, ha sikerül az anyát, illetve a kontra-anyát leválasztani a tengelyről, valamint a hajtómű hatszögprofil kiképzésű egységéről, minden további nélkül le kell emelned, mindenféle erőfeszítés nélkül...
ha nem megy, akkor nyilván nem megfelelően tárolták-használták-gondozták.
úgy tudod legegyszerűbben tehermentesíteni a szerelt oldalt, hogy a csoroszlyát a szerelt oldal irányába ütközésig tolod, a szarvkormányt pedig lehúzod egészen a talajig (nem a magasság változtatásával, hanem az adott, minden napi szinttel, így szépen meg lehet emelni a gépet a szerelt oldal felöl kb. 45 fokban), és ezek után emeled le a szerszámokat.
egyébként, ha rárohadt, adj neki vmi szintetikus lötyit (wd40 és társai), meg aztán néhány jól eltalált kalapácsütés sem teszi be a kaput,
kb. ennyi, más gondja aligha van...
- 1 like
Leave a comment:
-
Szia Zénó. tanácsot szeretnék kérni. A kerekeket összefogó menetes pálcát ill. a kerék tengelyeket (jobb-bal oldali hatszög) nem tudom levenni. Vagy rágyógyult vagy nem tudom. Hogyan kéne megindítani. üdv.
Leave a comment:
-
Leave a comment: