Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MPM 210 kapálógép.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha ez volna, akkor a fogaskerékig kell önteni, és leereszteni meg gondolom csak döntéssel lehet mert ez egy picit feljebb van ahhoz képest, hogy legalul kell lennie pont az összes olaj könnyű távozásához

    Komment


      holdmybeer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      legalul kell lennie pont az összes olaj könnyű távozásához
      Tökéletes a gondolatmenet.

      Nézd meg az alsó és felső rész illesztését :a felső-hajtásház egy deszka alak :annak a lapjában van a leeresztő,és kijön rajta aminek ki kell jönnie.
      zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Üdv urak!

        Utoljára kb. egy hónapja írtam a fórumra, akkor még csak a bemutatkozó posztban egy ilyen géppel kapcsolatban.
        Azóta van haladás. Sajnos teljesen nem bírtam befejezni, mert a gépnek még a hétvégén dolgoznia kell... Sebaj, majd a télen meg tavasszal be lesz fejezve a nagy mű, s az alkotó majd pihen.

        Addig is itt van egy pár kép meg egy videó róla. Sajnos a teljesen újonnan legyártott schuberról (vagy schiber? síber? Súber? Áh, ki tudja...) nem csináltam képet. Majd csinálok ha ismét szétszedem. A holnapi munka közben is lehet csinálok róla videót.
        Akkor, listába szedve eddig a következő történt:
        -olajcsere mindenhol, ahol csak olaj van benne
        -minden burkoló elem teljes lecsupaszítása, rozsdátlanítása, alapozása és festése.
        -új gumibakok beszerzése
        -karburátor fúvókák tisztítása, indokolt esetben új fúvóka legyártása
        -schuber dugó gyártása, cseréje
        -schubertű gyártása, cseréje
        -ütköző hajlítása, hegesztése, festése és behelyezése.
        -embléma lecsupaszítása, felújítása.
        -kuplungtárcsa lecsupaszítása, újrafestése
        -kuplungkar cseréje és a bal szarv részleges rozsdátlanítása és festése


        Vegyesen teszem fel az előtte-utána képeket. (A motor oldaláról az adattábla nem eltűnt, csak készül )
        Illetve lenne egy kérdésem: Tudja valaki esetleg, hol lehet ilyen "Modello Export" matricát, és sárga légszűrőházmatricát szerezni?
        Persze, nem létfontosságú dolgok ezek egyáltalán, de gürcöltünk a cucc rendbehozásával eleget. Ha lehet, legyen tökéletes.
        Attached Files
        Utoljára szerkesztve a következő által: Avtomat; 2019 okt. 17, 19:04.
        zahi, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          Szervusz!

          Szép munka,gratulálok.A videón a hangja is jónak tűnik,bár a fene se tudja mennyit torzít a mikrofon,videókon nem teljesen jön át a valóságos hang.

          Most már akkor csak ballagni kell utána és tartani a szarvkormányt,-persze ehhez a spenót,mint étel nem biztos,hogy elég,Popej ide vagy,Popey oda.

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            De..!
            Hol a fenében van a felső-hajtómű leeresztőcsavarja????????

            Gondolom a közelin,nem a festés után volt egybefestve a szívótorok a hengerrel.A videón nagyon zajosnak vélem a hajtómű vagy a kuplungcsapágy erős mellékzörejt ad ki.

            A valóságban viszont:tetszik az összkép!!!!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              tetszik az összkép
              Köszönjük, folytatjuk!

              A szívócsonkon azért van még ezüst színű szutymák, mert a "drága" előző tulaj szépen nekiment a motorborításnak és berántószerkezetnek egy doboz ezüstfestékkel, és járulékos veszteségként a csonk is kapta az áldást. Ez látszik a képeken is.

              A motort még nem szedtük szét, ezért is olyan ocsmány még a blokk, mint amilyen. Ez persze orvosolva lesz.

              A leeresztőcsavaron nem tudom pontosan mit értsek. Ilyen, -ezek szerint hiányos- állapotban került hozzánk, Mivel sosem volt dolgom ilyen géppel, csak az eddig az interneten látott illetve apám emlékeiben megmaradt dolgok alapján dolgozunk. Ezt az egy hiányzó csavart látom a képeken, ezért erre tippelek.
              A pótlása nem kunszt, de mivel eddig dolgozott rendesen a gép, ezért nem foglalkoztunk vele. Ha kapunk egy kis útba igazítást, akkor viszont fogunk.

              A zaj forrásai szerintünk is a csapágyak. Ezek amint lehetőség lesz rá, cserélve lesznek.
              Azt még hozzáteszem, hogy a mobiltelefon mikrofonja észrevehetően torzítja a hangot. Sokkal élesebb hangja van a felvételen, mint a valóságban.

              Komment


                Avtomat eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ezt az egy hiányzó csavart látom a képeken, ezért erre tippelek.
                Ne viccelj ez szerintem a kartercsavar helye.Hoffi azt énekelte minden lukba dugó kell(ezt igyekszem magam előtt tartani ha szerelek)soha nincs véletlenül furat semmiben:célja van !!!!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  nincs véletlenül furat semmiben:célja van !!!!
                  Munka közben az összes furatban van valami (kivéve a blokk elején lévő alsó kettőt, de abban egy képen/videón sem láttam csavart), abban is ott amit a képen kijelöltem.
                  Van egy olyan érzésem hogy ez még a régebben feltett olajleeresztős kérdésre vonatkozott, de azt furcsállnám mert az előző oldal alján ott van a kép a leeresztő csavarról.
                  Na mind egy...

                  Ma dolgozott a gép:



                  A fémes csattogás nem műszaki probléma. Az ütköző jobboldali furatába beletörte valaki a csavart, ezért nem lehetett rögzíteni rendesen az ütközőt. Az ver bele az alu öntvénybe bizonyos fordulaton.

                  Két szembetűnő probléma volt, az egyik ismét az előző tulaj illetve a mi tudatlanságunk szerelemgyermeke, a másik meg szerintem vagy az 2T olaj/üzemanyag vagy pedig az üzemanyag/levegő arány lesz.

                  Kezdjük a kisebb gonddal: Mint tudjuk, munka közben a benzin elég rendesen bír locsogni a tankban. A tanksapkán pedig a levegőztető furaton át szép nagy cseppekben kicsapódik a tartály tetejére. Ez a pár csepp olyan szépen megmarta a kb. egy hete sok szopással felújított tankon a festéket, hogy öröm volt nézni.

                  Az ilyen felújításba kezdőknek javaslom, hogy ha hiányzik a tanksapkából a csatolt képen lévő fehér műanyag bélés, akkor a furat felé tapasszanak egy kis szigszalagot, és a furatba szúrjanak egy injekciós tűt a levegőzés érdekében (ha nincs ott a tű, a gép 2 méteren belül leáll). Így nem kell majd a fél tankot újrafesteni.

                  A nagyobb gond az, hogy a gép köpi a gyertyát. Kb 15-20 perc folyamatos munka után megállásig kormolódik.
                  A régi karbi dugóval ilyen probléma nem volt, pedig az már annyira kopott volt, hogy erősen lötyögött a karburátorban. Az újonnan legyártott dugó tökéletesen illeszkedik bele, és mégis ezt eredményezte.
                  Kicseréltük a gyertyát egy vatta újra a munka vége felé, de az nem futott annyit hogy lássuk beköpi-e.
                  Majd megpróbálunk a schubertűn állítani, mert van egy olyan érzésünk, hogy a szétkopott dugóhoz volt állítva. Ha valaki aki tőlünk jóval többet dolgozott ilyen géppel meg karbival tud ezzel kapcsolatban jótanácsot adni, azt megköszönnénk.

                  Attached Files

                  Komment


                    Avtomat eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kivéve a blokk elején lévő alsó kettőt, de abban egy képen/videón sem láttam csavart),
                    Ezt a blokkot természetesen más szerkezetekre is építik oda más rögzítés kell,nálunk kistraktorként vált legendává!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Üdv, nem akar ez az mpm nyugton hagyni mivel csak ennél történt ilyen eset ezért gondoltam megírom itt hátha mással is volt ilyen: ugye volt kb nyár közepén beindítva azóta nem, onnantól számítva kb fél-1 hónapot állt benne a benzin a karbira majd leengedtem addig nem is volt gond, majd a tankot is kb 3 hete kimostam belül mindene tiszta légszűrő is, de a karbin a főfúvóka kis csavarjának a fedelén ilyen zöldes lerakódás maradt ott, kicsit gyurmára hasonlító szaga van, és még benzinnel se akar lejönni (gondoltam itt ecetes tisztításra is de nem tudom mennyire bevállt) mivel réznek tűnik ezért drótkefével vagy ilyesmikkel hanyagoltam a kapargatást... a többi gépbe több mint 10 évig állt a benzin és könnyedén lejött róluk minden, ebbe alig 1 hónapot és ilyen dolog képződött rajta és sehol máshol csak azon a kis csavaron, esetleg ecet lehet megoldás? illetve mitől lehetett ez? nagyon vigyázok a gépre mindig le van takarva, hetente le van porolva ha mégis olyan lesz

                      Komment


                        Nos , igen ... ezen már elég sokan átestünk ! A jelenség szerintem a benzin megengedett "bio-etanol" tartalmára vezethető vissza . Ezért szoktuk a 99-100 -as benzint tankolni , mert abban talán nincs belőle .
                        A megoldás lehet a karbicsek teljes szétszerelése , piros cimkés (toluol tartalmú) nitro-higítóba való pár napos áztatás utáni alapos mosás . De hallottam már olyat is hogy valaki a régi - ezer éves - kromofággal sikeresen megszabadult tőle. Sajnos még az áztatást követő mosás sem mindíg hoz tökéletes eredményt a fúvókák furatainál , így többnyire marad a mechanikus tisztítás .
                        És gondold el , ez benne van az egész üzemanyag rendszerben ...

                        Komment


                          Ajjaj, köszi a kielégítő választ, most már mégjobban felcseszett csak azért gondoltam, hogy ezekbe 95-ös benzint rakok mert lehet régen azért kellett a 100-as mert nem voltak olyan jó minőségűek a benyák, most meg jobbak (talán) és ezért gondoltam a 95-re, ugyan így az olajokba is, lehet régen 1:20 kellett bele de most bőven jó az 1:30 körüli is, az MPM-em 1:20-as benzinnel képtelen elindulni (lehet ez visszavezethető a 100-as helyett 95-ös benzin használatára) de például 1:30-40el szinte hibátlanul megy és ketyeg, lefulladni nem akar gázadásra úgy reagál ahogy a gépkönyv azt megírta, hírtelen gázadásra is reagál nem hörög le... annyi a baja, hogy a leállító kis gomb nem működik semmilyen formába (régen működött kb 7-8 éve) meg melegen picit nehezebben indul

                          Komment


                            Brumital S.p.A. Brumit 10, 10 lóerős, nem tudom még mit lehetne elmondani róla, 204ccm ha esetleg ebbe valóban 1:40 kell nem pedig 1:20

                            Komment


                              Avtomat eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Van egy olyan érzésem hogy ez még a régebben feltett olajleeresztős kérdésre vonatkozott, de azt furcsállnám mert az előző oldal alján ott van a kép a leeresztő csavarról.
                              Igen a mai napig azon rágódtam ,merre van a leeresztő a felső hajtóműnél és bevallom valahogyan lemaradtam az imbuszcsavaros képről.remélem abban is jó olaj van,mert akkor tényleg jó gazdija volt.
                              A leállítógomb vezetékét ha elkötöd a motorkivezetésnél és a vezetékvéggel leáll a motor:akkor a kis nyomógombod rozsdásodott ,romlott el.Régifajta Babetta nyomógombot szoktak a hejére szerelni.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Szezonba nonstop használva volt, sose hagyott cserben, apám felírta papírra a dolgokat mibe milyen keverék kell, és nagy olasz néven mellé van írva, hogy 1:40 tehát azzal volt mindig használva, de akkor nem értem sokaknak miért 1:20 kell bele, lehet volt más fajta motortípus amibe már 1:20 kellett?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X