Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Én csak arra emlékszem, hogy péntek estétől vasárnap estig motoroztunk a főtéren, és volt hogy egyszerre 38 Simson volt ott, Mustang meg egy se, ebből gondoltam.
A Babettát nagyon lenéztük, mert nem volt sebváltója, meg úgy kellett betekerni, amolyan lányosnak tartottuk...Egy gépész szomszéd mondta, hogy nem kell annyira büszkének lennünk a Babettával szemben a Riga 12-nkre, de persze nem hittünk neki...
A Jawa egyetlen előnye a 3 sebesség és lábváltó volt, ami valódi motor színben tüntette fel, ugyanakkor az az aktasáska-szerű tank, a biciklihez hasonlóan egy csavarral rögzített kormány, meg a porlasztó körül az a kis buheráltnak tűnő tálca erősen rontotta a hitelét, főleg, hogy a rajta ülők kicsit majom a köszörűkövön szerű pózban motorozhattak rajta...
A király a Simson volt, amihez persze nem lehetett hozzájutni...csak "szocialista összeköttetéssel" (fiatalabbak kedvéért: így hívták akkoriban a hiánygazdaság miatt a mindennapokat átszövő korrupciót), vagy éveket kellett várni rá.
Emlékszem azokra a pillanatokra, amikor az egyik szerencsés barátom, akinek volt egy Simsojna megengedte, hogy felüljek rá, és menjek vele egy kört. Az az ergonómia, az a vezetési kényelem, az a finom kezelhetőség, és motorozási élmény máig bennem van, pedig ennek már vagy negyven éve...
Szerintem egy elképesztően jó konstrukció, tisztelet a német mérnököknek érte!
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 28, 13:41.
Oka: elütés
A Simson rutinvizsgán is verhetetlen volt. Annyi rendszámos Simson sosem volt a városban, mint rutinvizsgakor. Egymástól kértük el a gépeket. Megemelt alapjáraton simán végigtötyögött a bólyák között, és mindenhol elfért.
Igaz nem mustang azaz Jawa 23A , hanem a testvéreivel jawa 20-21 esekkel bejárták a világot.
Hallotunk hasonlot simsonokrol?????
Példának itt egy video Csehország - Horvátország.
Nekem egy Jawa 20 asom van,meglepoen jol motorozhato !
Biztos jó motorok, én nem vonom kétségbe, de a Simson tényleg szebb és kényelmesebb...legalábbis szerintem...
...Meg aztán mások a különböző népek szokásai:
A csehszlovákok a Tátra 87-esükkel szintén végigjárták a világot (megj: a Tatra 87-es egy világbajnok konstrukció, még a németeket is lenyűgözte, nem beszélve rólam...)
A németek meg inkább Zeppelinekkel meg Tigrisekkel próbáltak jó messze menni...
A Simson jó motor de a falon azzal se lehetett átmenni...
Visszakanyarodva a motorokhoz, talán a P20,21 kivételével mind a keletnémet, mind pedig a csehszlovák motorok sokkal jobbak és korszerűbbek voltak a magyar társaiknál...
Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 28, 17:54.
Egyetlen gondja volt csak, amit már többen is mondtunk: a kinézete. Akkoriban ('80-as évek) mindenki menő motort szeretett volna. A Simson volt a legjobban tuningolható optikailag is (Riga 16-os kormány, ZIL-hátsólámpa műszerfal, bordázott ülés.) A Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni. Ezért volt ilyen kicsi becsülete - szerintem.
Mondom ezt úgy, hogy meggyőződéses jawa-táboros voltam.
Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni
Nono!
Eltörtem a CZ-n egy dugattyúgyűrűt és ki kellett vándorolni érte Csehszlovákiába érte mert a Nagymező utcában nem kaptam.
Puszta véletlenül vettem észre hogy a pulton hever egy hátsó lánckerék, amiről az eladók nem határozták meg micsoda (nem voltak velem komunikatívak szimpátia hiányában) de megvettem és pont jó volt a Mustangon lévő ordenáé nagy hátsó lánckerék helyett. Ez a tuning nem optikai volt!!!!!
Amúgy nem csak a "mezei" Mustangok vannak, Van belőlük nyugatra készült kivitel, aminek 120 ig van skálázva az órája:
Amúgy az alak olasz tervek alapján készült, ha jól tudom az Italjet tervezése(láttam valami hasonló olasz kismotort is) Bár mivel a lengővilla a lámpa, a blokk adott volt, nem sokat tudtak változtatni. Elsősorban a tank volt a célpont. Csehországban elég sok tuning és átalakítási leírás található meg, sőt van Jawa 50 kupa is.
Többek közt ezért is nem mennek egyes Mustangok, mások pedig igen:
a Jawa Mustangokból gyártottak 2 illetve 4 Lóerős változatot is. A 2 lóerős készült segéd motoros kerékpárnak, a 4 lóerős rendszámos "nagy" motornak.
Megy egy Mustang is úgy, mint egy Simson, ha ugyanolyan szinten hozzányúlnak:
Lehet az alakját is elfogadhatóbbá tenni:
Ugye, így már nem is annyira furcsa?
A kuplungja viszont tényleg szar egy konstrukció.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 29, 22:11.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Nemtom mit vacakoltok ennyit. Tankot ledugózzátok, fújtok bele egy kis levegőt és kész is. Gyárilag is olyanra volt ez tervezve, csak így praktikusabb volt szállítani és tárolni
Komment