bármikor kitolhattál egy mustángot
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa Mustang
Collapse
X
-
Tinédzser korom motorjai...
A Babettát nagyon lenéztük, mert nem volt sebváltója, meg úgy kellett betekerni, amolyan lányosnak tartottuk...Egy gépész szomszéd mondta, hogy nem kell annyira büszkének lennünk a Babettával szemben a Riga 12-nkre, de persze nem hittünk neki...
A Jawa egyetlen előnye a 3 sebesség és lábváltó volt, ami valódi motor színben tüntette fel, ugyanakkor az az aktasáska-szerű tank, a biciklihez hasonlóan egy csavarral rögzített kormány, meg a porlasztó körül az a kis buheráltnak tűnő tálca erősen rontotta a hitelét, főleg, hogy a rajta ülők kicsit majom a köszörűkövön szerű pózban motorozhattak rajta...
A király a Simson volt, amihez persze nem lehetett hozzájutni...csak "szocialista összeköttetéssel" (fiatalabbak kedvéért: így hívták akkoriban a hiánygazdaság miatt a mindennapokat átszövő korrupciót), vagy éveket kellett várni rá.
Emlékszem azokra a pillanatokra, amikor az egyik szerencsés barátom, akinek volt egy Simsojna megengedte, hogy felüljek rá, és menjek vele egy kört. Az az ergonómia, az a vezetési kényelem, az a finom kezelhetőség, és motorozási élmény máig bennem van, pedig ennek már vagy negyven éve...
Szerintem egy elképesztően jó konstrukció, tisztelet a német mérnököknek érte!
- 5 likes
Komment
-
kvaga!
Biztos jó motorok, én nem vonom kétségbe, de a Simson tényleg szebb és kényelmesebb...legalábbis szerintem...
...Meg aztán mások a különböző népek szokásai:
A csehszlovákok a Tátra 87-esükkel szintén végigjárták a világot (megj: a Tatra 87-es egy világbajnok konstrukció, még a németeket is lenyűgözte, nem beszélve rólam...)
A németek meg inkább Zeppelinekkel meg Tigrisekkel próbáltak jó messze menni...
A Simson jó motor de a falon azzal se lehetett átmenni...
Visszakanyarodva a motorokhoz, talán a P20,21 kivételével mind a keletnémet, mind pedig a csehszlovák motorok sokkal jobbak és korszerűbbek voltak a magyar társaiknál...Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 28, 17:54.
- 5 likes
Komment
-
Egyetlen gondja volt csak, amit már többen is mondtunk: a kinézete. Akkoriban ('80-as évek) mindenki menő motort szeretett volna. A Simson volt a legjobban tuningolható optikailag is (Riga 16-os kormány, ZIL-hátsólámpa műszerfal, bordázott ülés.) A Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni. Ezért volt ilyen kicsi becsülete - szerintem.
Mondom ezt úgy, hogy meggyőződéses jawa-táboros voltam.
- 1 like
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni
Eltörtem a CZ-n egy dugattyúgyűrűt és ki kellett vándorolni érte Csehszlovákiába érte mert a Nagymező utcában nem kaptam.
Puszta véletlenül vettem észre hogy a pulton hever egy hátsó lánckerék, amiről az eladók nem határozták meg micsoda (nem voltak velem komunikatívak szimpátia hiányában) de megvettem és pont jó volt a Mustangon lévő ordenáé nagy hátsó lánckerék helyett. Ez a tuning nem optikai volt!!!!!
- 2 likes
Komment
-
Amúgy nem csak a "mezei" Mustangok vannak, Van belőlük nyugatra készült kivitel, aminek 120 ig van skálázva az órája:
Amúgy az alak olasz tervek alapján készült, ha jól tudom az Italjet tervezése(láttam valami hasonló olasz kismotort is) Bár mivel a lengővilla a lámpa, a blokk adott volt, nem sokat tudtak változtatni. Elsősorban a tank volt a célpont. Csehországban elég sok tuning és átalakítási leírás található meg, sőt van Jawa 50 kupa is.
Többek közt ezért is nem mennek egyes Mustangok, mások pedig igen:
a Jawa Mustangokból gyártottak 2 illetve 4 Lóerős változatot is. A 2 lóerős készült segéd motoros kerékpárnak, a 4 lóerős rendszámos "nagy" motornak.
Megy egy Mustang is úgy, mint egy Simson, ha ugyanolyan szinten hozzányúlnak:
Lehet az alakját is elfogadhatóbbá tenni:
Ugye, így már nem is annyira furcsa?
A kuplungja viszont tényleg szar egy konstrukció.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 29, 22:11."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 7 likes
Komment
-
Üdv Olvtársak!
Az Italjet ilyen formában kínálta az 50ccm-es Jawát. Szerintem jobban néz ki mint az eredeti.
http://www.ozebook.com/a-z_files/Ita...rbo_S_1966.jpg
- 2 likes
Komment
Komment