Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa Mustang

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    bármikor kitolhattál egy mustángot
    Én csak arra emlékszem, hogy péntek estétől vasárnap estig motoroztunk a főtéren, és volt hogy egyszerre 38 Simson volt ott, Mustang meg egy se, ebből gondoltam.
    zahi és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      motoroztunk a főtéren, és volt hogy egyszerre 38 Simson volt ott, Mustang meg egy se
      Mert a mustangokkal nem csak a főtérig merészkedtek, azokkal az országot járták hétvégenként

      Komment


        #18
        Tinédzser korom motorjai...

        A Babettát nagyon lenéztük, mert nem volt sebváltója, meg úgy kellett betekerni, amolyan lányosnak tartottuk...Egy gépész szomszéd mondta, hogy nem kell annyira büszkének lennünk a Babettával szemben a Riga 12-nkre, de persze nem hittünk neki...

        A Jawa egyetlen előnye a 3 sebesség és lábváltó volt, ami valódi motor színben tüntette fel, ugyanakkor az az aktasáska-szerű tank, a biciklihez hasonlóan egy csavarral rögzített kormány, meg a porlasztó körül az a kis buheráltnak tűnő tálca erősen rontotta a hitelét, főleg, hogy a rajta ülők kicsit majom a köszörűkövön szerű pózban motorozhattak rajta...

        A király a Simson volt, amihez persze nem lehetett hozzájutni...csak "szocialista összeköttetéssel" (fiatalabbak kedvéért: így hívták akkoriban a hiánygazdaság miatt a mindennapokat átszövő korrupciót), vagy éveket kellett várni rá.
        Emlékszem azokra a pillanatokra, amikor az egyik szerencsés barátom, akinek volt egy Simsojna megengedte, hogy felüljek rá, és menjek vele egy kört. Az az ergonómia, az a vezetési kényelem, az a finom kezelhetőség, és motorozási élmény máig bennem van, pedig ennek már vagy negyven éve...

        Szerintem egy elképesztően jó konstrukció, tisztelet a német mérnököknek érte!
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 28, 12:41. Oka: elütés

        Komment


          #19
          A Simson rutinvizsgán is verhetetlen volt. Annyi rendszámos Simson sosem volt a városban, mint rutinvizsgakor. Egymástól kértük el a gépeket. Megemelt alapjáraton simán végigtötyögött a bólyák között, és mindenhol elfért.

          Komment


            #20
            Igaz nem mustang azaz Jawa 23A , hanem a testvéreivel jawa 20-21 esekkel bejárták a világot.
            Hallotunk hasonlot simsonokrol?????
            Példának itt egy video Csehország - Horvátország.

            Nekem egy Jawa 20 asom van,meglepoen jol motorozhato !

            Komment


              #21
              kvaga!

              Biztos jó motorok, én nem vonom kétségbe, de a Simson tényleg szebb és kényelmesebb...legalábbis szerintem...

              ...Meg aztán mások a különböző népek szokásai:

              A csehszlovákok a Tátra 87-esükkel szintén végigjárták a világot (megj: a Tatra 87-es egy világbajnok konstrukció, még a németeket is lenyűgözte, nem beszélve rólam...)

              A németek meg inkább Zeppelinekkel meg Tigrisekkel próbáltak jó messze menni...

              A Simson jó motor de a falon azzal se lehetett átmenni...

              Visszakanyarodva a motorokhoz, talán a P20,21 kivételével mind a keletnémet, mind pedig a csehszlovák motorok sokkal jobbak és korszerűbbek voltak a magyar társaiknál...
              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 28, 16:54.

              Komment


                #22
                Egyetlen gondja volt csak, amit már többen is mondtunk: a kinézete. Akkoriban ('80-as évek) mindenki menő motort szeretett volna. A Simson volt a legjobban tuningolható optikailag is (Riga 16-os kormány, ZIL-hátsólámpa műszerfal, bordázott ülés.) A Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni. Ezért volt ilyen kicsi becsülete - szerintem.

                Mondom ezt úgy, hogy meggyőződéses jawa-táboros voltam.

                Komment


                  #23
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni
                  Nono!
                  Eltörtem a CZ-n egy dugattyúgyűrűt és ki kellett vándorolni érte Csehszlovákiába érte mert a Nagymező utcában nem kaptam.
                  Puszta véletlenül vettem észre hogy a pulton hever egy hátsó lánckerék, amiről az eladók nem határozták meg micsoda (nem voltak velem komunikatívak szimpátia hiányában) de megvettem és pont jó volt a Mustangon lévő ordenáé nagy hátsó lánckerék helyett. Ez a tuning nem optikai volt!!!!!

                  Komment


                    #24
                    A Mustanggal ezt egyszerűen nem lehetett megcsinálni.
                    Junak tank, danuvia első teló, dupla felemelt kipufogó ! ( Moci Vince koppintás )
                    de megvettem és pont jó volt
                    Babatta ! Micsoda véletlenek vannak.

                    - - - Updated - - -

                    De azért a mustáng égés volt ! Kivártam a simsont.

                    Komment


                      #25
                      Kedves Emu az enyém már biztos nem hiszen több mint 16 éve nyomták a kezembe az opsitot!

                      Komment


                        #26
                        Amúgy nem csak a "mezei" Mustangok vannak, Van belőlük nyugatra készült kivitel, aminek 120 ig van skálázva az órája: Click image for larger version

Name:	29577_248724.jpg
Views:	1
Size:	162.9 KB
ID:	148932
                        Amúgy az alak olasz tervek alapján készült, ha jól tudom az Italjet tervezése(láttam valami hasonló olasz kismotort is) Bár mivel a lengővilla a lámpa, a blokk adott volt, nem sokat tudtak változtatni. Elsősorban a tank volt a célpont. Csehországban elég sok tuning és átalakítási leírás található meg, sőt van Jawa 50 kupa is.
                        Többek közt ezért is nem mennek egyes Mustangok, mások pedig igen:
                        Click image for larger version

Name:	szivo.jpg
Views:	1
Size:	18.4 KB
ID:	148933

                        a Jawa Mustangokból gyártottak 2 illetve 4 Lóerős változatot is. A 2 lóerős készült segéd motoros kerékpárnak, a 4 lóerős rendszámos "nagy" motornak.
                        Megy egy Mustang is úgy, mint egy Simson, ha ugyanolyan szinten hozzányúlnak:
                        Click image for larger version

Name:	0003594_mustang-tuning-4-felomlos-henger-dugattyuval.jpg
Views:	1
Size:	89.2 KB
ID:	148935

                        Lehet az alakját is elfogadhatóbbá tenni:
                        Click image for larger version

Name:	images_thumb_328670_526_396_adaptive.jpg
Views:	1
Size:	29.2 KB
ID:	148934
                        Ugye, így már nem is annyira furcsa?
                        A kuplungja viszont tényleg szar egy konstrukció.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 29, 21:11.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          nem is annyira furcsa?
                          Furcsa ez mindenhogy... De így azért valóban jobban néz ki.

                          Komment


                            #28
                            Nemtom mit vacakoltok ennyit. Tankot ledugózzátok, fújtok bele egy kis levegőt és kész is. Gyárilag is olyanra volt ez tervezve, csak így praktikusabb volt szállítani és tárolni

                            Komment


                              #29
                              Üdv Olvtársak!

                              Az AM így mutatta be az új típusokat 1975-ben.Click image for larger version

Name:	Jáwa musztáng.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	148942Click image for larger version

Name:	Jáwa musztáng.jpg
Views:	1
Size:	200.3 KB
ID:	148943Click image for larger version

Name:	Jáwa musztáng.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	148944Click image for larger version

Name:	Jáwa musztáng.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	148945

                              Komment


                                #30
                                Üdv Olvtársak!

                                Az Italjet ilyen formában kínálta az 50ccm-es Jawát. Szerintem jobban néz ki mint az eredeti.


                                http://www.ozebook.com/a-z_files/Ita...rbo_S_1966.jpg

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X