Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia TLF típusjegyek

    Sziasztok mi szerintetek a lényeges különbség a TLF 250 és a TL250F között vagy még a TLF250 DE LUX is idevesszük ha ez egy harmadik típus.A válaszokat előre is köszönöm.

    #2

    Komment


      #3
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Miből gondolod, hogy ez három különböző típus?
      Szerintem szerkezeti dolgokra gondol.

      Szerintem ez az egyik legnehezebb ilyen kérdés a sok közül. Szerintem igazán csak az tudja aki a gyárba a szerelde végén állhatott mindegyiknél. Én olyasmit tudok, hogy teljesítménybeli különbség volt köztük. A váltó 1-0-2-3-4 ről a 0-1-2-3-4 re való átváltás is kb itt kezdődhetett meg.
      valahogy így tekinthetjük a erő "fejlesztés" alapján TLF 250 < TL250F < TLF250 DE LUX
      szerintem pl. veterán minősítésen se tudnának sokat kötekedni.

      Komment


        #4
        kollarg, soveny és TZ kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ezt nem látom teljesen alátámasztva, de érdekelne bármilyen hiteles adat erre vonatkozóan.

          A 'lóerő kérdést' mondhatni kissé 'szubjektíven' kezelték a gyárban - nekem van olyan White motorkerékpárom, amelyen a váznyaktáblába eredetileg beütött (talán 18LE) teljesítményadatot kiköszörülték (!) és helyette 22 LE-t ütöttek.
          Több helyről tűnt fel nekem. Régi AM ~ 1958 , piros könyv és használati útmutató.
          Fentebb tévedtem a sorrendben.
          TL250F < TLF250 < TLF250 DE LUX
          11/4400 , 14/5100 és 16/5200 LE/min

          Komment


            #6
            TZ kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Igazából nem gondolom hogy három különböző típus csak többször hallottam már Így elnevezve és nem tudtam hogy ugyanaz vagy vannak különbségek.De a többi hozzászólást olvasva már okosabb lettem köszönöm a segítséget.

              Komment


                #8
                Jelenleg ami a közelemben van a Csepeli Motorkerékpárok kék könyv. Nem tudom mennyire számít hiteles irodalomnak.
                Ebben a 137. oldalon és a 276.-on találhatók leírások és adatokat látom. A benne szereplő 58-as cikket nem találtam meg amiből rémlett ilyen. Jelenleg 59-es AM-t találtam legközelebb.

                ApaE állításával amúgy is egyet értek! a TLF az TLF bárhogy is becézték. Maximum a becézések takarhatták a finomítást.

                Ha az Am valóban nem volt hiteles akkor tévutam legyen a sajtó csapdája. Most ezzel is megtanultam, ha ott láttam valamit akkor a mondat elé írom, hogy talán vagy állítólag

                (vagy csak én nem láttam még elég Pannóniát )
                Tőlem biztos többet és eredeti fényükben.

                Komment


                  #9

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok!

                    Nagy örömömre tegnap sikerült beszereznem egy 1959-es TLF-et. Szeretném minél eredetibbre felújítani, ezért érdekelne, hogy kifejezetten ennek az évjáratnak voltak-e sajátosságai. A TLF és T1 közötti különbségekkel nagyjából tisztában vagyok. Érdekelne például, hogy ezen az évjáraton gyárilag csak pöcslámpa volt-e, mert az enyémen a V alakú hátsó lámpa van, és tudtommal az nem eredeti rajta. Bármilyen megjegyzést, tudásmorzsát szívesen fogadok (annál is inkább, mivel vasárnap szigetszentmiklósi börze és tudni kéne, mit kell majd vennem).

                    Üdvözlettel,

                    Siskó Gergő

                    Komment


                      #11
                      Én csak pöcslámpást láttam, de pár kép esetleg segítene a hogy mit kell cserélned.
                      kollarg kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Megnéztük alaposabban, és a sárvédőn látszik is, hogy valóban VT-2-es lámpa volt rajta, amit azóta sikeresen be is szereztünk hozzá a tegnapi börzén
                        Viszont lenne még pár kérdésem: az első lámpakeret gyárilag sildes volt vagy sima? Nekem tegnap egy eladó azt mondta, hogy sima (holott sildest akartam épp venni tőle, szóval nem volt érdeke, hogy átverjen). A kormányzárat Elzett kulcsok nyitották? A tankomon és az oldaldobozaimon a gyári, kissé kopottas csíkozás van, fekete alapszínen piros csíkozás. A piros csíkokban gyárilag volt egy vékonyabb aranycsík is? Ja és ami a legnehezebb kérdés lesz: hogyan csíkoztassam a mellé szánt Szentesi oldalkocsimat úgy, hogy minősítésen is elfogadják?

                        Komment


                          #13
                          Az első lámpakeret sima, a TLB-n jelent meg a sildes. Minden zárat elzett kulcs nyitott (még nem kínai zárakat raktak bele). A csíkozás az minden fekete Pannónián ami piros csíkozású volt annak a közepén futott egy arany csík. A szentesihez nem tudok hozzászolni nekem duna van de biztos lesz aki tud segíteni. Ha elfogadsz egy jó tanácsot, mint írtod mínősítettni akarod vinni, akkor nagyon jól nézz utána mert szerintem a tlf az az átmenet hogy a következőkön már másabb volt majdnem minden és laikus nem is látja a különbséget elsőre hogy mi is a kettő között a különbség, mert az évek során akár kerülhettek rá más alkatrészek is.
                          Tamás78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Köszi! Végül is ma olvasgattam a témákat, és végre ki tudtam bogozni, hogy a blokkszám szerint az én gépem '59 júliusi. Már csak azt kellene tudni, hogy melyik hónapban volt az átállás a korai és a későbbi TLF között, mert ugye aszerint kell restaurálnom. Ráadásul ez a váztábla szerint de Luxe. Mi volt a különbség a ,,sima" és a de Luxe modellek között?

                            Komment


                              #15
                              59 júliusban már jó a vágott bordás henger, peremes sárvédő, fekete markolatok, szimetrikus tank stb. Korai de már nem annyira. Ezek mind de Luxe motorok voltak mert még luxus volt a motorozás is, sima nem létezett.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X