Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Háááát... Ez egy jó kérdés - az alkatrészkatalógusból össze lehetne szedni, mert az összes M8 csavar 14-es laptávolsággal készült. Nem tudom mikor, melyik szabvánnyal került előtérbe a 13-as laptávolság, de a Pancsinál tudtommal egyeduralkodó a korábbi verzió.
    Az anyagtakarékosság vezette a gyártókat a 13-as laptáv bevezetésére. Ugyanakkora teherbírású csavarhoz kevesebb acélt kell felhasználni. Szerintem a '70-es évek derekán már használták, tehát a Pannónia jó eséllyel csak 14-es laptávúval volt szerelve.

    Mindenesetre a Jawa 634-hez és a CZ 472-höz a gyári szerszámkészlet 13-17-es villáskulcsot tartalmazott. 14-est nyomokban sem. A cseheknél tehát már ekkor ez volt érvényben.
    Lemezjáték, kollarg és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      Az anyagtakarékosság vezette a gyártókat a 13-as laptáv bevezetésére.
      A logika megkérdőjelezhetetlen - csak az évet nem találom. 1979-ben, a DIN 272-nél már biztosan 13-as a méret. A német honlapokon is mindenhol csak "régi norma", "háború előtti" és hasonló megjelölések vannak.
      De talán mindegy is: nyulat nem lőnek vele. Vagy csak nagyon extrém esetben, iszonyat erős csúzlival.
      wsievers és Fergusson kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #93
        Az anyagtakarékosság vezette a gyártókat a 13-as laptáv bevezetésére.
        A cseh(szlovák) gyártmányú gépeknél előszeretettel alkalmazták a 7-es csavarokat...na, CZsolti (!) ezt, mivel magyarázod ?!
        (Lehet, hogy más országok is, én azonban a szoci éráról beszélek)

        Komment


          #94
          A cseh (szlovák) gyártmányú gépeknél előszeretettel alkalmazták a 7-es csavarokat...na, CZsolti (!) ezt, mivel magyarázod ?!
          Eddig eggyel találkoztam: berúgókar rögzítőcsavar. Meg is szívatott rendesen.
          Az oka meg körülbelül az lehet, hogy benne van a szabványban, máshol alig használják, tehát tőlünk kérik a pótalkatrészt.
          wsievers és Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            A visszajelzőtartó...szép munka meghagynám.Az óra fehér-számlapost kér,a pótszerszámos helyét elég eltüntetni.....Csipném a gépet.
            Tamás78 kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #96
              Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              A cseh(szlovák) gyártmányú gépeknél előszeretettel alkalmazták a 7-es csavarokat...na, CZsolti (!) ezt, mivel magyarázod ?!
              (Lehet, hogy más országok is, én azonban a szoci éráról beszélek)

              A 120-as Skoda ülés rögzítő csavarjai is ilyenek voltak...Szívás...
              emu kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Nem volt az szívás van hozzá menet fúróm és pl. a tönkrement M6-os menet helyére én ezt tettem nem üt el nagyon a külleme az M6-os tól. Vannak ilyen buktatók az Angol gyármányoknál is a Whitworth meneteknél. Ilyen volt és van manapság is a gyászmenet mely nem a temetőbe visz hanem az egyszer használatos gyalázatos minőségű kötőelem.
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem volt az szívás van hozzá menet fúróm és pl. a tönkrement M6-os menet helyére én ezt tettem nem üt el nagyon a külleme az M6-os tól
                  Szerintem meg az a sz.pás. Amikor utána jóhiszeműen szétszereli a honpolgár, oszt bedobálja a csavarokat a többi közé. Majd néhány nap hét hónap után nekiáll összeszerelni és kezébe kerül a 7-es csavar ili megpróbálja betekerni a 6-os majd később a 8-as csavart a 7-es menetbe. Szerintem néhány órát eltölt közben fejvakarással
                  Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    Annó Apával egy benzines fűnyírót javítottunk. Ott volt 4db csavar ami a motort a vázra fogatta. A 4-ből persze egy hiányzott, összerakásnál jött a 6-os, az kiesik. Akkor a 8-as, az meg bele se megy. Akkor mi a f@sz van? Ki egy másik csavar, tolómérő elő, 7-es csavar...
                    Oké, akkor átmenő csavaros lesz M6-ossal
                    (azóta is úgy van )
                    Lemezjáték és emu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Skoda S100 -ba , és a Dacia-ba is tettek 7-est gazdagon .... A Peugeot Citroen , Renault -ot mivel nem KGST , kihagynám ... pedig azokban van! Egyszer , (vagy 20 éve ) javítottam egy 1,5 D Peugeot 305 combit . A motor alá , a karter helyére volt felcsavarozva a váltó (két marék 7-es csavarral ) ... egy -ugyan az az olaj kente mindkettőt . Az OHC vezérlés duplex lánccal volt megoldva, és hogy pontosan be lehessen lőni a vezérlést , a főtengely lánckerék furatában három reteszhorony volt egymástól különböző szögekben elhelyezve ... de nem is ez a lényeg , hanem az , hogy a vezérmű fedelet (kb 60 cm magas ,35 cm széles nonfiguratív formátlan alu öntvény ), vagy 25 db hetes csavar fogta fel , melyeknek a hossza kb 6-7 féle volt . "Namármost" a vashoz vagy három láda alkatrészt hoztak ami kb két motor-váltó kombó alkatrészeit tartalmazta , ebből kellett egy használhatót összehozni . Amikor már a fedélre került sor ...., na azt a szentségelést ! Azóta van 7-es menetfúró , és metsző is a készletben . A használt csavaros-dobozban túrva , fel-fel tűnik még egy , az ominózus csavarból ...
                      Lemezjáték, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Sziasztok!

                        Tavasszal, vagy nyáron szeretném a TLF-et ráírni a nevemre végre és szeretném leműszakiztatni. A gumikat lecserélem, mert a kivonás óta ( 1988) óta rajta van. Azt szeretném kérdezni, hogy a Pannóniáknál is meg voltak különböztetve a gumik mintája tipusonként, vagy teljesen mindegy milyen mintájút veszek rá? Az enyém 1960 as TLF.

                        Köszönöm.


                        Most hülyeséget kérdeztem, vagy nem tudja senki?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Tamás78; 2019 márc. 08, 17:26.

                        Komment


                          Sziasztok!

                          8/7 1041. számú TLF Pannóniám blokkja egy csíkos, állítólag ez még a korai TLF-ek egyike. Sajnos át volt festve mikor hozzám került és a henger is osztott, a kerekek is kisfékdobosak voltak.
                          A váznyaktábla sincs meg ezért gondban vagyok, hogy a deLuxe matricás (mint a TLT) vagy az ovális matricás (ami a TLF alkatrészkatalógus elején is van) lehetett-e eredetileg? Bár a papírjai rendezettek, a nevemen van de a cél az OT és a gyári állapot visszaállítása... kompromisszumok nélkül
                          Valahol utána lehet nézni a vázszám alapján, hogy pontosan melyik volt ez a gép? Esetleg valaki megnézné nekem az Ocskay könyvekben, hogy ír-e valamit a TLF számokról? Nekem nincs meg. Nekem mindegy hogy melyik kinézetű, csak OT-n igazolni tudjam valahogy. Köszönöm!

                          Komment


                            Mifelénk (Kaposvár) rá lehet beszélni a minősítőt, hogy a vizsga előtt megnézze a vizsgázót. Pont azért, hogy "apróságokon" ne múljon a vizsga.
                            Lemezjáték, mátéapu és SzBalogh kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ocskay úr "Csepeli történet" 348.o. lap alja szerint TLF 8/7 1041 azt jelenti nagy valószínűséggel, hoy a gépet 1958.7. hóban gyártották és sorban az 1041. volt. Ez utóbbi típusjel nélküli szám.

                              Ezek szerint 1958.júliusban a motorodat 1041-igként szerelték.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2019 máj. 25, 11:27.

                              Komment


                                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ocskay úr "Csepeli történet" 348.o. lap alja szerint TLF 8/7 1041 azt jelenti nagy valószínűséggel, hoy a gépet 1958.7. hóban gyártották és sorban az 1041. volt. Ez utóbbi típusjel nélküli szám.

                                Ezek szerint 1958.júliusban a motorodat 1041-igként szerelték.
                                Köszönöm szépen ezt tudtam az nem világos, hogy a lehetséges háromféle TLF-ből ez melyik?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X