Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia km-órák

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A számlap miatti kérdésedre a válasz amit fel fogsz tenni, igen javítható Két módszer áll a rendelkezésedre amit én tudok.
    Köszönöm! Bár azt a kérdést nem tettem volna fel, hogy "javítható-e?" mert mindenképp javítani szeretném, max a hogyanjára kérdeztem volna rá, de mivel előre megválaszoltad így nem fogok Köszönöm még egyszer!
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      sricsi70, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Üdv!

        Sikerült szétszednem az órámat, de akadt 1-2 apró pici probléma. Az első ilyen kis semmiség, hogy letört az a menetes csap amihez a rögzítőlemezt kell csavarozni illetve amin belül elhelyezkedik a spirál. A 2. probléma, hogy a spirálba bele van szakadva a meghajtó szál. A 3. probléma, hogy a spirál meg van szorulva (valószínűleg ez okozhatta a szálszakadást is).

        Ezek után leszedtem a keretet, de olyan profin sikerült, hogy a külső oldalán semmilyen külsérelmi nyom nem látszik, egyedül ott lett megkarcolgatva ahol úgyis peremezve lesz. Na de ez az egyetlen boldogságom, hiszen akadnak még problémák. Említettem, hogy csörög valami a dobozban, ezért is akartam szétszedni. Na kiderült, hogy a kilométer számláló spiráljának (nem tudom a pontos nevét) a rögzítőlemeze tört le egykoron és az csörgött, a kis fogaskerék fityeg, tehát lehetetlen megtudni, hogy mióta nem számlálja a kilométereket. A számlap alatt a kis "híd" amihez rögzítve van a számlapot tartó rézlemez, illetve központosítja a mutatót szintén el van törve. Ha a mutatót elmozdítom (forgásiránynak megfelelően) akkor a rugónak vissza kéne húznia a mutatót? ha igen akkor a mágnes környékén is akadhatott valami probléma. Ezek nagy részét tudnám javítani vagy pótolni, de a legizgalmasabb az egészben, hogy az egész öntvény teljesen el van öregedve és ahol még nincs eltörve ott akkora repedések vannak, hogy a körmöm befér.

        Egyébként, most, hogy így nézegetem, elég buborékos és zárványos ez az öntvény. Általában ilyenek, vagy csak én szívtam meg?

        Elnézést, hogy nem vagyok a szakszavak embere, de km óra témában nem vagyok otthon, igazából ennyire szétszedett állapotban még csak gépészeti könyvekben láttam vázlatrajzként, tehát alkatrészei kivehetetlenek.

        Kérem ha van valakinek valami használható ötlete (azon kívül, hogy dobjam le a 14emeletes tetejéről, de ne bízzak semmit a gravitációra és adjak neki egy elég nagy kezdősebességet) az segítsen!

        Előre is köszönöm!
        OdinHEM, Che és norinco kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          (azon kívül, hogy dobjam le a 14emeletes tetejéről, de ne bízzak semmit a gravitációra és adjak neki egy elég nagy kezdősebességet) az segítsen!
          elterjedtebb nevén: íves javítást alkalmazz
          /tetszőlegesen kiválasztott váll fölötti reptetés/
          komolyra fordítva: nem irigyellek. tegnap az Uru km órája is beadta a kulcsot. fehérvárra menvén, menet közben 80-90 között, hirtelen borzalmas zörgedelem ijesztett meg. első gondolatom az volt, hogy vmi elszabadult a hengerben. néha abbamaradt, de igazából nem tudtam lokalizálni a hangforrást mindaddig, amíg az óra mutatója be nem állt a km számláló közepén, és a hang is abbamaradt. nekem talán szerencsém van - van egy másik.
          lehet Neked is utána kéne nézned egy donornak, mert a spirálrugót nem lesz egyszerű pótolnod.

          Komment


            #35
            sricsi70 kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Nem szabad eldobni ! -szét kell szedni -és a megfelelő (alcsi-vas) tárolóedényben elhelyezni,mert amikor összejön a megfelelő mennyiség -beválthatod egy szép,jó órára.
              Viszont nézd a jó oldalát -megnézted a belsejét-fogalmad lett a müködéséről-és ez szerintem tényleg fontos ,jó ha az ember ismeri az alatta müködő moci minden csavarját.
              OdinHEM, és kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                OdinHEM és kollarg kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Viszont nézd a jó oldalát -megnézted a belsejét-fogalmad lett a müködéséről-és ez szerintem tényleg fontos ,jó ha az ember ismeri az alatta müködő moci minden csavarját.
                  Természetesen ennek én is örülök, már csak emiatt is szét akartam szedni, hogy tisztába legyek vele, hogy is működik egy ilyen ketyere. (Bár ha működőképes lett volna akkor azért nem kaptam volna szét) Csak hát az nemigazán tetszik ebben a szerelgetésben, hogy minél jobban haladok előre, annál hátrébb kerülök. Jó persze nem baj, gondoltam, hogy nem fog simán menni, meg inkább most derüljenek ki a problémák mint menet közben, ráadásul megismerem a motorom az utolsó apró csavarig és ha baja akadna valaminek akkor nagyjából tudok vele kezdeni valamit és nem csak állok és nézem, hogy mi történt. Persze a pici lelkem jobban örült volna, ha minden elsőre összejön, de tudjuk, hogy ilyenről még senki nem hallott és nem is látott ilyet

                  ApaE elkészültek a képek. Sajna csak telefonnal csináltam így elég homályos, a fényviszonyok se túl jók, de olyan orbitális problémák vannak, hogyha sötétbe fényképezem vaku nélkül akkor is feltűnő

                  Click image for larger version

Name:	Fénykép3839.jpg
Views:	1
Size:	178.3 KB
ID:	131237Click image for larger version

Name:	Fénykép3840.jpg
Views:	1
Size:	179.6 KB
ID:	131238Click image for larger version

Name:	Fénykép3841.jpg
Views:	1
Size:	179.9 KB
ID:	131239Click image for larger version

Name:	Fénykép3842.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	131240Click image for larger version

Name:	Fénykép3843.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	131241Click image for larger version

Name:	Fénykép3844.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	131242Click image for larger version

Name:	Fénykép3845.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	131243Click image for larger version

Name:	Fénykép3846.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	131244Click image for larger version

Name:	Fénykép3847.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	131245

                  Ami repedésnek látszik, az repedés is, de nem festék repedezés, hanem az öntény pikkelyesedik és dobálja le a darabokat.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2012 jún. 07, 09:16.
                  kollarg kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a pici lelkem jobban örült volna, ha minden elsőre összejön
                    Megnyugtathatlak: szerelői végzettségem van (igaz nem motoros), a mindennapi munka mellett gondoltam 1 év alatt kerekeire állítom az első motoromat. Papírozással mindennel együtt több, mint 2 év lett.. (2009. július - 2011 szeptember) És egyetlen egy dolog jött össze elsőre és hibátlanul: az ülés. A km-órám még mindig pontatlan, 50-nél 40-et mutat; 80-nál 60-at és óra szerinti 80-nál van a vége 3 km-es egyenesben, 14 Celsius-fokban.. De ez még mindig jobb, mint amikor a mágneses forgórészt visszatartó lemez kiugrott állandó 120 km/h-val közlekedtem.
                    Már gondolkodtam rajta hogy építek egy fordulatszám-szabályzós - villanymotoros próbapadot és a garázsban nyugodtan "bekalibrálom", csak időm nincs rá.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 07, 09:15.
                    OdinHEM és Blackmumus kedvelte ezt.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #40
                      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Megnyugtathatlak: szerelői végzettségem van (igaz nem motoros), a mindennapi munka mellett gondoltam 1 év alatt kerekeire állítom az első motoromat. Papírozással mindennel együtt több, mint 2 év lett.. (2009. július - 2011 szeptember)
                      Nekem annyi előnyöm van, hogy nem a nulláról kellett indulnom, mert az előző tulaj nem használta csak szerelgette és beszerzett hozzá rengeteg lényeges alkatrészt, így a komplett motorhoz, kaptam még pluszba 2 almásládányi alkatrészt. Tehát ha valami hiba van a motoron akkor csak előveszem a ládából a pótot és meg van oldva, csakhát km-órából csak egyet adott. Meg ami meg hiányzott azt már beszereztem. Egyedül a blokkba nem néztem még bele, de megforgattam, működik, váltani vált, nem csörög-csattog úgyhogy remélem nincs nagy baja.. Álítólag az előző tulaj beindította és kipróbálta és még működött is. Na majd meglátjuk..

                      Komment


                        #41
                        Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 jún. 07, 17:06. Oka: 'kell' két 'ell'
                        sricsi70, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Uru óráját én is szétkaptam... eltörött az óra meghajtótengelye. nem mértem, de 6mm-es tengelynek tűnik, és ahol kezdődik a "csiga" egyszerűen megszűnt az anyagfolytonosság.
                          annakidején a fémek technológiája előadónk mesélt vmi hasonlót, hogy a fémek képesek eltörni: az anyagban lévő "üres rácspontok" vándorolnak egymás felé -> eredmény anyagfolytonosság vége. elég hihetetlenül hallgattuk. itt semmi olyan nyom nem látszódott, ami miatt erőszakosság miatt eltörhetett volna a tengely...hmmm
                          előszedtem a másik órát, szétszedtem, megmosdattam denszeszben, megzsíroztam. most ez van benne, még nem teszteltem le. sajnos ennek a skálázása egy plexi lapra van festve, és a felfogató csavarjait vki erőteljesen húzta meg. persze eltörött, ezért is nem akartam ezt meghagyni. ha majd nyugisabb időszak jön, akkor csinálok egy másikat, a plexi már megvan, csak még négyszög formában
                          Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 jún. 07, 18:41.

                          Komment


                            #43
                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A számlapot a korábban említett módon meg lehet azért menteni, számlálódat nem látom rendesen, de valószínűleg azt is, ha nincs a kis alu kerekeken sérülés.
                            A mutató és a számlaptartó csavar tényleg menthető de amúgy a számláló is hibátlan, az összes fogaskerék és csiga közel tökéletes állapotban van, kopás nem sok látszik rajtuk, a rugónak sincs semmi baja, a mágnes résznél hallok súrlódást, valószínű az nem engedi a mutatót visszaugrani a helyére. Számlapot pedig amúgy is javítani akartam, igazából azért szedtem szét, de még jó, hogy szétszedtem és nem végső próba előtt derült ki, hogy 1 picit hibás az óra.


                            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nézegessél börzén egy donor darabot, lehet törött számlap/üveg, atom rozsdás ház, stb., nem számít, de aminek a meghajtó spiáter részén nincs egy - még hajszálni - repedés se. A spiáter olyan, hogy amin 40 év után nincs repedés, az valószínűleg bírni fogja a következő 40-et, de amin látszanak apró repedések, az hamarosan porrá fog hullani.
                            Én is hasonlón gondolkodtam, hogy valahonnan szerzek 1 donort, csak sajnos a környéken nem tudom mikor lesz börze, messzire meg nehezen jutok el. Főleg ha tényleg párszáz forintért hozzájutnék egy órához, lehet meg sem érné annyit kocsikázni, vagy vonatozni. Így sajnos marad az internet, csak hát ugye így nem tudok belenézni.

                            Köszönöm a segítséget! Most nekiesek a keresgélésnek, ha pár napon belül nem találok semmit, akkor szólok, mert jövőhét végén megyek fel pestre és esetleg ha ráérsz akkor lebonyolíthatunk 1 üzletet. Bár nem tudom még hogy leszek, mert barátnőmmel megyünk Balatonra unokatestvére ballagására de 2 éjszakát pesten leszünk, úgyhogy nem tudom belefér-e az időnkbe, de mindenképp szólok.

                            Hopp már találtam is egy lehetséges áldozatot, illetve találtam 1 állítólag működőképeset de ez már kívül esik a párszázas kereten
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2012 jún. 07, 23:25.

                            Komment


                              #44
                              Újra eljutottam a kilométeróra bütyköléséhez. Van valami esély arra, hogy kifehérítsem a besárgult számlapomat festés nélkül? Bár ha nincs más megoldás akkor lefestem, de valami olyan módszer érdekelne ami kifehéríti a számlapot, de a fekete részek megmaradnak (pl. sorozatszám).

                              Komment


                                #45
                                Helló!

                                Igen, van rá lehetőség. Hidrogén-peroxiddal ki lehet fehéríteni.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X