Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5H 1969 május

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T5H 1969 május

    Sziasztok!
    Hosszas tanakodás után, úgy döntöttem, hogy mégis új témát indítok a saját gondjaim-bajaimmal és nem mások témájába kontárkodok bele, annak ellenére, hogy korban elég közel áll itt egy két masinához a kiszemeltem. Várlak titeket szeretettel!
    Üdv:N

    #2
    Kapásból kezdeném is azzal, hogy ma délután sikerült elmennem, és lemeózni a vasat. töltök is fel pár képet:
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	182.4 KB
ID:	133703Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	184.1 KB
ID:	133704Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	183.7 KB
ID:	133705Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	186.2 KB
ID:	133706
    Nos a napokban már írtam róla, de lehet h nem nyilvánosan, hogy a tulaj akitől veszem, magának kezdte el csinálgatni (hobbi szinten de elég profin érti, ez a 3ik lett volna már neki és egy 620as Daucati stílust akart volna varázsolni belőle) kezdte, hogy a fémdolgokat műanyagfogas legyezős tárcsával fémig letisztította, majd szórógittel ráment (sajna csak a váz és a tank kapott belőle egyenlőre). Ezután a blokkot fullra szét döntötte és egy szaki segítségével (aki már '75ben is Panncsikat és MZket szerelt profin) új dugót, gyűrűket, csapágyakat, szimeringeket, és tömítést kapott, majd polírral és egy speckó gyémántdarabkás pasztával eddig simogatta. Az elképzelésében a matt és fényes felületek váltakozása uralta volna az egész motort. Matt piros szín középen dupla sávban lakk fehér csík. Fényes blokk és pl a szerelőnyílás matt piros lett volna. Egyszemélyes ülés, curiser kormány és HD króm kipuk.
    Szerintem egy nagyon jó ötlet, de tiszteletben tartva nekem más az elképzelésem. Nem egy OT-s gépet szeretnék belőle, nem is törekszem a típustisztaságra (feltétlenül). Egy egykor szépen csillogó márka nemes darabját szeretném magaménak tudni, lehetőleg első ránézésre (avatatlan szemnek) eredeti formájában. Amit tudok mentek és újítok. Minél kevesebb rajta az új cucc annál jobb nekem.
    Ami kapcsiból hiányzik az egy kipufogó dob (az egyik megvan és szép krómos eredeti, de kicsit horpadt és kidobásra várt! sajna a másik már valahol máshol alszik) , két furulya, láncok, két gumi, és ennyi. Amit veszek ezenkívül egy új kábelköteg, és bóvdenek, gázmarkolat egy bilux kapcsoló.
    A többi cucc bezacskózva letisztítva, dobozolva.
    Ami fura, a tankon rajta az eredeti embléma és nem matrica, szépen az is kimaszkolva le ragasztva, fémre pucolva.
    Ami nem tetszett: sajna az eredeti órát nem mentette meg és már vett is egy újítottat hozzá, de az fekete számlapos piros mutatós, és asszem 160-as (nem rá való de legalább makulátlan)
    Nem tetszett, hogy a berúgókar nem eredeti, vagyis hatszögfejű mintára van a belseje átalakítva és a blokkból is így jön ki a csonk. De belül nincs semmi sérülés, ezt Ő is észre vette és beletörődött.
    Ami tetszett: úgy az egész (azon túl hogy jobb lenne ha már készen lenne a nevemen és műszakizva is de sajna most a tárcámból pont hiányzik vagy 4-5 kiló h vegyek egy ilyent készen) ; hogy minden gondosan letisztítva elcsomagolva, dobozolva, hogy a VT5-ös lámpa mintha új lenne (pedig a felirat alapján 1968-ban készült és nem máshol mint: Made in Veszprém Bakony Művek!!!), a polírozott fémfelületek és a gyári, krómozás hihetetlen de nagyon szépen néz ki. Az ülés az egyik fotón látszik talán a barna bőr ami van rajta...nos nézegetjük nézegetjük, majd egyszer csak alánézünk és mit ad Isten alatta ott az eredeti szinte sértetlen piros/fekete huzat! Nem semmi!Azon túl, hogy van rajta bőven horpadás (tehát amúgy látszik h nem új).
    És ami a legjobban tetszett az az ár. (nem szeretném nagy dobra verni de egy lerobbant, papír nélküli piaci ár feléért jutottam hozzá)
    Azt beszéltem vele, hogy szombaton hozom, addig valahogy csak kibírom. Van hozzá neki egy szerelési könyv is. És ami a nem mindegy az az ár. (nem szeretném nagy dobra verni de a lerobbant piaci ár
    Köszi, hogy végig olvastad és várom a véleményed és ötleted is akár milyen.
    Üdv:N
    Utoljára szerkesztve a következő által: Schaefer983; 2012 dec. 05, 21:57.
    littleszpett, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Még annyit a folyamathoz hozzátennék, hogy az elgondolásom és a vezér elvemet egy a Discovery-n vetített műsorban fogalmazta meg a legjobban Jay Leno, amikor egy Duesenberg-et vett és újított fel (valami ilyen volt a tartalma):
      eszemben sincs, hogy egy csilli-villi új hatású gépet rakjak össze, amit ha megnézel azt hidd ez most gurult le a szalagról. Azt szeretném, hogy látsszon rajta a kora, az évek. Mondjuk mint egy harcos sem igazi harcos, ha egy sérülés után egyből fut egy sztár plasztikáshoz h tüntesse el. Lássad, hogy ez nem egy mai darab, mégis milyen egyben van és milyen Fa-án működik. Érezni lehessen a patinát.
      Tudom, itt is sokan másképp gondolják (gondoljátok) a felújítást és restaurálást. De én azt egy kicsit alkotásnak, míg ezt műalkotásnak tekintem.
      UK, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Az én gépem sem tipustiszta,csak a márka.
        Nekem a kényelem a fő,ha kell egész nap gurulok nem ég a hátsóm.jó kemény az ülés,a rugós szerintem lágy.lehessen pakolni rá,kopasz a hátulja?,az enyém nem.Szeretem ha tudok cuccolni,hideg meleg ruha szerszám.
        Legyen megbizható és kényelmes,ez a lényeg.
        OdinHEM és CZsolti kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Na ma haza érkezett szívem választottja. Minden rendben ment, elkezdtem átnézegetni az alkatrészeket. Pár fotót lőttem:Click image for larger version

Name:	Panncsi 090.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	133738Click image for larger version

Name:	Panncsi 092j.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	133739Click image for larger version

Name:	Panncsi 095j.jpg
Views:	1
Size:	186.3 KB
ID:	133740Click image for larger version

Name:	Panncsi 105j.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	133741
          Ami kérdés felmerült bennem, milyen bówden szettet érdemes meg venni, kábel köteg ugyan ezen kérdéssel, ezt a tank emblémát, milyen színkóddal tudom majd kifesteni, ha láncot cserélnék lánckerekeket is kell?
          Kezelő szerveket hol érdemes beszerezni?
          Ami apróság de kell: a karbi úszóházának fedele el van repedve viszont 99%-ban csak egyben kapni, de ti biztos tudtok valamit erre is.
          Várom a reakciókat.
          Üdv:N

          Komment


            #6
            Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ami apróság de kell: a karbi úszóházának fedele el van repedve viszont 99%-ban csak egyben kapni, de ti biztos tudtok valamit erre is.
            Szétnézek neked holnap hátha akad...Mikor nem kell mindíg valami Pannónia apróság akad a kezembe
            OdinHEM, és kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Szia Schaefer983 !

              Húú mire leírtam a neved .....!

              Úszóház fedelet én szívesen adok ,mert van sok !Csak az a baj ,hogy a postaköltség árán lehet veszel egy komplett karbit !De ha bevállalod ,akkor írhatod a címed és küldöm !
              Üdv Tamás

              ------------------------------------------------------------------------------------------------
              Úgy látom wsievers kolléga megelőzött EGY egész perccel !
              Utoljára szerkesztve a következő által: Tamás78; 2012 dec. 08, 22:10.

              Komment


                #8
                Köszi szépen. Az igazság az, hogy jelen állásban úgy vagyok, hogy vaterán találtam egy komplett házat 3e lenne postával. de szerintem mivel egy öntvényes dologról beszélünk pláne, hogy elég kicsi egy borítékban simán eljönne. Ahogy átnéztem a karbit elég jó állapotban van. Amiket így neten találtam ma este azok kb 6tól mennek amik úgy néznek legalább ki. Mondjuk fater azt mondja, hogy inkább jobb ha van egy tarcsi. Van benne valami...
                Ha nem nagy kérés és te is így gondolod, én nagyon szívesen a elutalom a postai díjat, sőt amit mondasz.

                Komment


                  #9

                  Komment


                    #10
                    Szia Schafer983!

                    Egy alkatrész katalógus jó volna,hogy lásd mik a hiányok pontosan.
                    Főleg az apró dolgok szoktak fejtörést okozni,ha nincsenek meg. Pl. Lengővilla tengely ,excenter,dörzstárcsák, első lábtartó felfogató finom menetes csavarok,keréktengelyek,anyák ,féklámpakapcsoló stb. Szóval kell egy teljes leltár!!!
                    Egységenként érdemes összeválogatni. Pl. Lámpafej, lengővilla ,kerekek stb.
                    A v....át ha lehet tényleg hanyagold,egy kis türelemmel találsz olcsóbbat is.
                    Ha még kérdésed van ,ki vele!
                    Jó munkát!
                    Üdv:Laci

                    Komment


                      #11
                      Schaefer983,

                      Az UXA által leírtakkal egyetértek ! Azért is ,mert ha esetleg kell még valami a karburátoron kívül ,akkor egy postaköltséggel elmenne egyben !
                      Írd össze ,hogy mi kell és megbeszéljük. Ezeknek zöme van (mondjuk ,nálam is van ami hiánycikk) ,csak a postaköltséget küld el nekem .

                      Komment


                        #12
                        Köszi a tanácsokat. Talán ma ha lesz időm elkezdem a katalogizálást, meg fotókat is csinálok. Amit így első blikkre nem találok az pár dolog csak. Az egyik hátsó teló részekben van, azt próbáltam össze rakni, de gondolom kell valami rugó összehúzó vagy nem tudom. Elvileg a csavarok egységenként külön dobozban vannak, a dobozok feliratozva, szerintem csak összerakásnál lesz meg a pontos hiánylista. Egyenlőre össze nézem őket, aztán ami kell, beszerzem, kerekeket összefűzni, gumit szerezni, váz alapozás majd festés, és elektromos behúzás. Itt egy kérdés: milyen alapozóval nyomjam le a vázat, és milyen festéket és hány rétegben? Valamint, a vázon az ülés alatti résznél asszem az előző tulaj, mivel együléses lett volna hegesztett egy 20as átmerőjű csőcsonkot. Ezt csak simán lefelxelhetem, vagy azért ne essek neki mint tót az anyjának?

                        Komment


                          #13
                          Szerintem ne vágd le azt a csőcsonkot -sokkal jobban néz ki külön üléssel , Csepel 125 csomagtartóval .

                          Komment


                            #14
                            Gumi abroncsot hol érdemes nézni? és kb mennyi az ami már jó vétel. Nem feltétlenül kell új elég ha üzembiztosan használható.

                            Komment


                              #15
                              Itt egy Mitas előre pl., ez jó vétel. Másfelé kétszer annyi.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X