Egyébként még mindig nem döntöttem el, hogy ennek a motornak mi lesz a sorsa, mert ennek ugyebár nincs papírja. Nem látom még tisztán a lehetőségeimet, hiába olvasgatom a fórumot egyre nagyobb a káosz a fejemben. A célom, hogy legyen egy olyan motorom ami rendszámos és motorozható! A lehetőségekhez képest a legjobb állapotban. Lehetőleg őrizze meg az identitását és az értékét. Szóval a típuspontosság fontos, erről is szól ez a poszt! Lehet, hogy csak megtanulom, megismerem a típust. Egyébként van egy szintén 20 éve nem működő komplett T1 és egy másik TLF blokk a garázsban. Ebből csak összejön valami.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása
Collapse
X
-
Én hasonlóan voltam a Pannóniával ,volt több kistraktorszökevényem és elkezdtem összeszedegetni a motort darabokból már volt két használható :mikor meguntam az udvari berregtetést és vettem egy vázat blokkal és iratokkal rápakoltam a cuccaimat és levizsgáztattam . Most ez egyre nehezebben megvalósítható .
Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2024 dec. 04, 21:04."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmikor kézzel mozgatom a lendkereket, akkora a holtjáték, míg megmozdul a dugattyú. mint ide Makó!
Ha rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.Jankó51 és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMost ez egyre nehezebben megvalósítható . Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .
- 1 like
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.
Csak érdekességként, tegnap láttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte. Lehet, hogy ez ismert metódus, de nekem érdekes volt...
Komment
-
Az biztos, hogy nem egyszerű összeszedegetni az infókat, mert amióta elindult fórum (kb 2010-2011) változtak azért a dolgok. Jó és rossz irányba is. Nem teljesen biztos, hogy egy pl 2013-ban működő megoldás most is megállja a helyét. De haladj szépen csak sorjában a dolgokkal. Először is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
Ha a sarki boltnál hosszabb távokat tervezel vele akkor bele lehet folyni komolyabban a fékek és a gyújtás dolgaiba, de én úgy vettem észre, hogy az OT-n és utána a műszakin inkább csak a külsőt nézik. Nekem el sem kellett indítani egyik gépet se. A féklámpát megnézték, hogy világít-e fékezéskor és persze kell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseláttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte.
- 3 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőször is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
.
Csinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?
De igen, szerintem ezt a motort próbálom majd úgy helyrepofozni, hogy a fentieknek megfeleljen. Nem akarom teljesen felújítani, inkább "restaurálni" ha használhatom ezt a szót. Azért írom idézőjelben, mert ilyet még nem csináltam. Bár igazából csak a kor a különbség, mert több fiatalabb motor járt a kezem alatt és ott ugyanez volt a menet. Lehet, hogy inkább azt mondanám, még teljes felújítást nem csináltam.
A tükör típusazonosságával mi a helyzet? Úgy emlékszem ezeken gyárilag nem volt tükör... Nekem azok a kormányvég tükrök tetszenek, amik vissza hajlanak a kormány fölé. Van esetleg valakinek képe, hogy ezek közül melyik modell áll korban a legközelebb? Rakok majd fel egy képet, a Molnár Motor oldalán utángyártott Taiwani MZ tükörről.
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
Én visszavettem, Ők nevettek: csak azért kérdezték, hogy nagyon el ne kapassam magam, egyébként tényleg azt is megkövetelhetnék, de nem teszik mert ők nem olyanok
Egyébként tényleg rendes, segítőkész társaság.
Eredetileg nem volt tükör a motoron és nem is volt előírás. Amikor aztán kellett, fiatalos hebehurgyasággal levágtam egy darabot a bal oldali markolatból és felraktam egy bilincses, kormányvégi tükröt. A kormányvégbe pedig beledugtam egy pezsgős dugót. Hát erre ma már nagyon nem vagyok büszke. Most - miután anno tönkre vágtam a baloldali markolatot - ott dugós kormányvégi tükör van, mert nem tudtam szerezni az eredeti fajtából (szürke, és felváltva 8 sor hosszanti "barázda" majd 4 sor "dudor", nem mellékesen Apám keze által fényesre koptatva.)
Bocsi: az öreg nosztalgiázásra ragadtatta magát.
- 3 likes
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez nekem nagyon nagypapis
Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnnyit az egységes elbírálásról. Nálam ragaszkodtak a két visszapillantóhoz.
- 2 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a közlekedési felügyeletnél kaptam meg az elérhetőségét, ez Győrött volt helyileg.
A
Komment
Komment