Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Egyébként még mindig nem döntöttem el, hogy ennek a motornak mi lesz a sorsa, mert ennek ugyebár nincs papírja. Nem látom még tisztán a lehetőségeimet, hiába olvasgatom a fórumot egyre nagyobb a káosz a fejemben. A célom, hogy legyen egy olyan motorom ami rendszámos és motorozható! A lehetőségekhez képest a legjobb állapotban. Lehetőleg őrizze meg az identitását és az értékét. Szóval a típuspontosság fontos, erről is szól ez a poszt! Lehet, hogy csak megtanulom, megismerem a típust. Egyébként van egy szintén 20 éve nem működő komplett T1 és egy másik TLF blokk a garázsban. Ebből csak összejön valami.
    movisz és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Én hasonlóan voltam a Pannóniával ,volt több kistraktorszökevényem és elkezdtem összeszedegetni a motort darabokból már volt két használható :mikor meguntam az udvari berregtetést és vettem egy vázat blokkal és iratokkal rápakoltam a cuccaimat és levizsgáztattam . Most ez egyre nehezebben megvalósítható .
      Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2024 dec. 04, 21:04.
      Osumi, movisz és Jankó51 kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #33
        Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Amikor kézzel mozgatom a lendkereket, akkora a holtjáték, míg megmozdul a dugattyú. mint ide Makó!
        Ez így már egyértelmű jele a blokk generálozásának.
        Ha rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.
        Jankó51 és kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Most ez egyre nehezebben megvalósítható . Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .
          Nekem is be van állítva több figyelő és próbálok ugrani amint van valami értelmes, mert azért rengeteg a "megnéztem a neten mennyibe kerülnek", aztán egy olyan romot árul, amin még hengerfej sincs és úgy össze van rohadva, hogy merev a hátsó lengővilla, de 500-at szeretne mert ezek ennyibe kerülnek, persze papírja nincs...

          Komment


            #35
            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.
            Na ebben, majd biztos fogok segítséget, több infót kérni, mert én is ebben bíztam, de a fórum olvasgatása után egy kicsit elbizonytalanodtam abban, hogy az összeépítési engedélyes OT összejöhet. De nem az a típus vagyok, aki feladja!

            Csak érdekességként, tegnap láttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte. Lehet, hogy ez ismert metódus, de nekem érdekes volt...

            Komment


              #36
              Az biztos, hogy nem egyszerű összeszedegetni az infókat, mert amióta elindult fórum (kb 2010-2011) változtak azért a dolgok. Jó és rossz irányba is. Nem teljesen biztos, hogy egy pl 2013-ban működő megoldás most is megállja a helyét. De haladj szépen csak sorjában a dolgokkal. Először is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
              Ha a sarki boltnál hosszabb távokat tervezel vele akkor bele lehet folyni komolyabban a fékek és a gyújtás dolgaiba, de én úgy vettem észre, hogy az OT-n és utána a műszakin inkább csak a külsőt nézik. Nekem el sem kellett indítani egyik gépet se. A féklámpát megnézték, hogy világít-e fékezéskor és persze kell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
              Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              láttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte.
              A tengely jobb végénél egy alu dugóval ,,be van falazva" a csapágyfészek. Én nem bolygattam a blokkokon soha azt a részt, de úgy gondolom ha kivenné az ember a csapágy tengelyestől ki tudna csúszni a helyén.

              Komment


                #37
                Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Először is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
                .
                Ahogy eddig haladok, két-három év és megvagyok! Addig még megint változhatnak a dolgok...

                Csinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?

                De igen, szerintem ezt a motort próbálom majd úgy helyrepofozni, hogy a fentieknek megfeleljen. Nem akarom teljesen felújítani, inkább "restaurálni" ha használhatom ezt a szót. Azért írom idézőjelben, mert ilyet még nem csináltam. Bár igazából csak a kor a különbség, mert több fiatalabb motor járt a kezem alatt és ott ugyanez volt a menet. Lehet, hogy inkább azt mondanám, még teljes felújítást nem csináltam.

                A tükör típusazonosságával mi a helyzet? Úgy emlékszem ezeken gyárilag nem volt tükör... Nekem azok a kormányvég tükrök tetszenek, amik vissza hajlanak a kormány fölé. Van esetleg valakinek képe, hogy ezek közül melyik modell áll korban a legközelebb? Rakok majd fel egy képet, a Molnár Motor oldalán utángyártott Taiwani MZ tükörről.
                Attached Files

                Komment


                  #38
                  A másik ez lenne, de ez nekem nagyon nagypapis, bár már csak a három nagykorú gyerekemen múlik csak, hogy mikor leszek az!
                  Attached Files

                  Komment


                    #39
                    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
                    Ennyit az egységes elbírálásról. Nálam ragaszkodtak a két visszapillantóhoz. Szerencsére műszakira indulás előtt felébredt bennem a gyanú, annyi időm még volt, hogy gyorsan a hátizsákba dobtam egyet. Amikor keresték, mondtam: hát itt van a hátizsákban, nem fogtok ki rajtam. Mire Ők kérdezték, hogy az a bizonyos E-jelzés is rajta van ugye?
                    Én visszavettem, Ők nevettek: csak azért kérdezték, hogy nagyon el ne kapassam magam, egyébként tényleg azt is megkövetelhetnék, de nem teszik mert ők nem olyanok
                    Egyébként tényleg rendes, segítőkész társaság.
                    Eredetileg nem volt tükör a motoron és nem is volt előírás. Amikor aztán kellett, fiatalos hebehurgyasággal levágtam egy darabot a bal oldali markolatból és felraktam egy bilincses, kormányvégi tükröt. A kormányvégbe pedig beledugtam egy pezsgős dugót. Hát erre ma már nagyon nem vagyok büszke. Most - miután anno tönkre vágtam a baloldali markolatot - ott dugós kormányvégi tükör van, mert nem tudtam szerezni az eredeti fajtából (szürke, és felváltva 8 sor hosszanti "barázda" majd 4 sor "dudor", nem mellékesen Apám keze által fényesre koptatva.)
                    Bocsi: az öreg nosztalgiázásra ragadtatta magát.

                    Komment


                      #40
                      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Csinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?
                      Én éppen tavaly ősszel csináltam ilyet. Összeépítési dokumentációt kérnek, amit egy megadott végzettségű ember elkészít és a vármegyei közlekedési felügyeleten kell jóváhagyatni. Én a közlekedési felügyeletnél kaptam meg az elérhetőségét, ez Győrött volt helyileg.
                      Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ez nekem nagyon nagypapis
                      A 60-as években pedig ilyeneket raktak fel, utána aztán jöttek a különféle bilincses tükrök.
                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ennyit az egységes elbírálásról. Nálam ragaszkodtak a két visszapillantóhoz.
                      Tavalyig én is kettőről tudtam. Én ugyanott műszakiztattam a Csepelt ahol a minősítés is volt, csak pár héttel később, aztán még a minősítésen mondták, hogy elég egy is a műszakihoz. Az OT-n meg nem kellett egy szem tükör se.

                      Komment


                        #41
                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én a közlekedési felügyeletnél kaptam meg az elérhetőségét, ez Győrött volt helyileg.

                        A
                        Én Pesten vagyok, de ha estleg hozzájárulna az illető, akkor szívesen venném az elérhetőségét, járt utat lehet egyszerűbb követni...

                        Komment


                          #42
                          Győri lakos, ha elviszed neki a Pancsit a dokumentáció elkészítéséhez akkor biztos nem probléma. Aztán hogy jár-e Budapesten ilyen ügyekben arról fogalmam sincs. Előkeresem az elérhetőségét és privátban átküldöm.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X