Egyébként még mindig nem döntöttem el, hogy ennek a motornak mi lesz a sorsa, mert ennek ugyebár nincs papírja. Nem látom még tisztán a lehetőségeimet, hiába olvasgatom a fórumot egyre nagyobb a káosz a fejemben. A célom, hogy legyen egy olyan motorom ami rendszámos és motorozható! A lehetőségekhez képest a legjobb állapotban. Lehetőleg őrizze meg az identitását és az értékét. Szóval a típuspontosság fontos, erről is szól ez a poszt! Lehet, hogy csak megtanulom, megismerem a típust. Egyébként van egy szintén 20 éve nem működő komplett T1 és egy másik TLF blokk a garázsban. Ebből csak összejön valami.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
1960 Pannonia TLF típusjegyek beazonosítása
Collapse
X
-
Én hasonlóan voltam a Pannóniával ,volt több kistraktorszökevényem és elkezdtem összeszedegetni a motort darabokból már volt két használható :mikor meguntam az udvari berregtetést és vettem egy vázat blokkal és iratokkal rápakoltam a cuccaimat és levizsgáztattam . Most ez egyre nehezebben megvalósítható .
Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2024 dec. 04, 21:04."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmikor kézzel mozgatom a lendkereket, akkora a holtjáték, míg megmozdul a dugattyú. mint ide Makó!
Ha rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.Jankó51 és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMost ez egyre nehezebben megvalósítható . Folyamatos internetfigyelés ,pénz kikészítve , félikész adásvételi, jármű feltankolva és azonnal indulás , mikor a neked tetsző járgány feltűnik . Sok a diler rögtön igér :mert nem akar "olcsó " járművet mert rontja az üzletet .
- 1 like
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa rendben van a külcsín akkor papírozáshoz viheted OT-ra összeépítési engedéllyel, majd utána az okmányirodában adják a rendszámot.
Csak érdekességként, tegnap láttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte. Lehet, hogy ez ismert metódus, de nekem érdekes volt...
Komment
-
Az biztos, hogy nem egyszerű összeszedegetni az infókat, mert amióta elindult fórum (kb 2010-2011) változtak azért a dolgok. Jó és rossz irányba is. Nem teljesen biztos, hogy egy pl 2013-ban működő megoldás most is megállja a helyét. De haladj szépen csak sorjában a dolgokkal. Először is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
Ha a sarki boltnál hosszabb távokat tervezel vele akkor bele lehet folyni komolyabban a fékek és a gyújtás dolgaiba, de én úgy vettem észre, hogy az OT-n és utána a műszakin inkább csak a külsőt nézik. Nekem el sem kellett indítani egyik gépet se. A féklámpát megnézték, hogy világít-e fékezéskor és persze kell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseláttam egy orosz fickó Youtube videóját, amiben a főtengely felöli váltó tengelyt bontás nélkül kicserélte.
- 3 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőször is kapjon egy szép új külsőt a gép, rozsdás/kopott alkatrészek kizárva, mert azokat nem szeretik az OT-n, működjön és ne eresszen magából semmiféle folyadékot, és persze figyelni kell a típusspecifikus alkatrészekre. Ha ezek mind megvannak akkor a minősítésen nem lehet gond.
.
Csinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?
De igen, szerintem ezt a motort próbálom majd úgy helyrepofozni, hogy a fentieknek megfeleljen. Nem akarom teljesen felújítani, inkább "restaurálni" ha használhatom ezt a szót. Azért írom idézőjelben, mert ilyet még nem csináltam. Bár igazából csak a kor a különbség, mert több fiatalabb motor járt a kezem alatt és ott ugyanez volt a menet. Lehet, hogy inkább azt mondanám, még teljes felújítást nem csináltam.
A tükör típusazonosságával mi a helyzet? Úgy emlékszem ezeken gyárilag nem volt tükör... Nekem azok a kormányvég tükrök tetszenek, amik vissza hajlanak a kormány fölé. Van esetleg valakinek képe, hogy ezek közül melyik modell áll korban a legközelebb? Rakok majd fel egy képet, a Molnár Motor oldalán utángyártott Taiwani MZ tükörről.
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekell legyen rajta legalább egy visszapillantó tükör. Kb ennyi.
Én visszavettem, Ők nevettek: csak azért kérdezték, hogy nagyon el ne kapassam magam, egyébként tényleg azt is megkövetelhetnék, de nem teszik mert ők nem olyanok
Egyébként tényleg rendes, segítőkész társaság.
Eredetileg nem volt tükör a motoron és nem is volt előírás. Amikor aztán kellett, fiatalos hebehurgyasággal levágtam egy darabot a bal oldali markolatból és felraktam egy bilincses, kormányvégi tükröt. A kormányvégbe pedig beledugtam egy pezsgős dugót. Hát erre ma már nagyon nem vagyok büszke. Most - miután anno tönkre vágtam a baloldali markolatot - ott dugós kormányvégi tükör van, mert nem tudtam szerezni az eredeti fajtából (szürke, és felváltva 8 sor hosszanti "barázda" majd 4 sor "dudor", nem mellékesen Apám keze által fényesre koptatva.)
Bocsi: az öreg nosztalgiázásra ragadtatta magát.
- 3 likes
Komment
-
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsinált mostanában valaki összeépítési engedélyes OT-t? Van friss tapasztalat, hogy milyen dokumentációt kérnek és honnan lehet azt beszerezni, hogy ne kelljen újra feltalálni a Spanyolviaszt?
Osumi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez nekem nagyon nagypapis
Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEnnyit az egységes elbírálásról. Nálam ragaszkodtak a két visszapillantóhoz.
- 2 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a közlekedési felügyeletnél kaptam meg az elérhetőségét, ez Győrött volt helyileg.
A
Komment
-
Sziasztok,
Na lassan itt a Karácsony a nyakunkon, aminek én személy szerint örülök, kicsit ilyenkor meg tud állni az ember és magára és a szeretteire tud koncentrálni. Persze ehhez valahogy át kell lendülni és elfelejteni azt ami éppen most az azt megelőző hetekben zajlik. Főleg itt Pesten az emberek megőrülnek, mindenki ideges még jó, hogy ilyen hidegben kevesebb a motoros, mert tuti rengeteg rossz kimenetelű baleset lenne, az autók könnyebben kibírják a koccanásokat mint mi a kétkeréken.
De, hogy jön ez ide? Hát úgy, hogy az én "énidőm" ilyenkor a motorszerelés, felújítás és remélem a restaurálás lesz. karácsony után egészen tavaszig, nincs sok szabadtéri program, nincs a kertben munka, sötét is van. Mit csináljon az emberfia hát motort épít! Tavaly egy 2020-as Rivero Toscanát újítottam fel és alakítottam át Vespa LX50-esre. Azelőtt egy 2006-os Suzuki Burgman AN400-ast szedtem csavarjaira és csináltam belőle egy gyakorlatilag új motort, azt megelőzően pedig egy ugyanilyet csak 2000-es születéssel szedtem szét és raktam össze, pusztán tapasztalati célból. Nagyon remélem, hogy ebben a szezonban is lesz erre módom.
Két lehetőségem van. Az ebben a postban tárgyalt, az én kis 1960-as TLF-em kerülhet sorra! Azt hiszem eldöntöttem, hogy restaurálni fogom és megpróbálom a ti és Titus kolléga hasznos összeépítési dokumentációval kapcsolatos tanácsait megfogadva egy OT motort építeni. Sok vele a teendő, mert első körben típusazonossá kell tennem, ezért fogok róla részletes képi dokumentációt készíteni és azt majd itt meg is osztom, hogy meg tudjuk szakérteni!
A másik egy egykártyás forgalmival rendelkező T1 1964-ből, na azt viszont felújítani szeretném. Csavarra szedni és új fény, stabil új kopó alkatrészek, gyújtás, stb. Talán oldalkocsi, ha addig nyerek a lottón! Erre szerintem nyitok majd egy új posztot, mert itt is van miről beszélni.
És akkor ezek mellett még van egy TLF blokkom amit szintén tapasztalatszerzés és a benne lévő alkatrészek esetleges felhasználása miatt szereztem be.
Szokták mondani, "sokat akar a szarka, de nem bírja a farka!" Szép kilátások, de ez biztos, hogy nem egy szezonos sztori, elegendő ez akár évekre is, legalábbis nekem!
Alig várom, hogy végre Karácsony legyen!
- 2 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGyőri lakos, ha elviszed neki a Pancsit a dokumentáció elkészítéséhez akkor biztos nem probléma. Aztán hogy jár-e Budapesten ilyen ügyekben arról fogalmam sincs. Előkeresem az elérhetőségét és privátban átküldöm.
Komment
Komment