Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT rendszám megszerzésének módja

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • OT rendszám megszerzésének módja

    Sziasztok!
    Pontossan mit is kell végigjárni hogy meglegyen az OT-s rendszám?
    Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám?
    Mennyire kell "gyári állapotúnak lennie a gépnek?" Ha ez publikus információ akkor email-be is szívesen fogadom: petikee1@hotmail.com-címen!
    Üdv.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Neszmélyi motoros; 2010 nov. 15, 20:01.
    dongos78, Titus és 10 további látogató kedvelte ezt.

  • #2
    Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám
    Szia!

    Sajnos a veterán minősítés önmagában nem megoldás a papírjait vesztett motorok "legalizálására". (Egyáltalán nem jó ez a sokak által, sokszor használt "legalizálás"-szó, hiszen az, hogy egy járműnek eltűntek a dokumentumai, szerintem nem jelenti automatikusan azt, hogy bűncselekményből származik. Azt gondolom, egy jármű akkor származik bűncselekményből, ha erről a rendőrségnek nem elévült adata van, mert például a tulajdonos bejelenti az eltűnését. Ami viszont nem származik bűncselekményből, azt nem is kell legalizálni.) Na de a lényegre visszatérve: muzeális minősítés ide vagy oda, a jármű átíratásához mindenképp be kell mutatnod a szürke forgalmiban, vagy a járműnyilvántartásban bejegyzett tulajdonosig visszamenő szerződésláncolatot. Vagy ha több mint tizenöt éve nálad van a motor, és ezt okirattal is bizonyítani tudod, belekezdhetsz az elbirtoklásba. Ennek a menetét gépjármű esetén leírhatná valaki, nagyon érdekelne.

    Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mennyire kell "gyári állapotúnak lennie a gépnek?"
    Erről a hallott tapasztalatok alapján a minősítést végző vizsgabiztosoknak is megoszlik a véleménye.

    De hogy is érted pontosan a kérdést? Miben térnél el a gyári állapottól? Egy veterán motor úgyis gyári állapotában néz ki a legjobban (ugyanez a legtöbb modern járműről is elmondható), szóval alapvető esztétikai okokból sem érdemes típusidegen szirszarokat ráaggatni. Ugyanakkor csak a forgalomba helyezés miatt nem érdemes gyári állapotúra visszaállítani a gépet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy amit veteránvizsgával forgalomba tudsz helyezni, azt veteránvizsga nélkül is (most nem a külföldről behozott járművekre gondolok).

    Ha pedig csak nézegetni akarod, mert nem tudod forgalomba helyezni, akkor inkább olyanra csináld, ahogy neked tetszik, legalább ennyi örömöd legyen benne.

    Komment


    • #3
      Talán az általam felvázolt általánosságok után valaki konkrét válaszokkal is tud majd szolgálni neked.

      Komment


      • #4
        Neszmélyi motoros eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Sziasztok!
        Pontossan mit is kell végigjárni hogy meglegyen az OT-s rendszám?
        Ha nincs semmilyen papír csak a régi rendszám?
        Mennyire kell "gyári állapotúnak lennie a gépnek?" Ha ez publikus információ akkor email-be is szívesen fogadom: petikee1@hotmail.com-címen!
        Üdv.
        Szia!

        OLvasd át alaposan a minősítési szabályzatot, és mindenre megkapod a választ:

        MAVAMSZ - Muzeális minősítés - Muzeális minősítés szabályzata

        Komment


        • #5
          Neszmélyi motoros, szervusz. Nagy fába vágtad a fejszédet, de ha szerencséd van sikerül a dolog. Rendszám alapján az okmányirodában megmondják, hogy hol adjál be kérelmet ( IX. Vaskapu utca ) arra vonatkozóan, hogy a meglévő rendszámod alapján ki a bejegyzett utolsó tulajdonos ( jogilag ) a nyilvántartásuk alapján ( ez csak akkor realizálódik, ha a rendszám 2 betű és 4 szám / vagy esetleg most használatos / 2 betű 3 számmal ne is menjél, mert nincsenek adatok ). Erre a kérdésre választ kapsz, érdeklődhetsz a címen szereplő tulajdonosnál ( ha nincs szerencséd, akkor már az égi utakon motorozik ingyen benzinnel ) .Ilyenkor jönnek szóba a szomszédok, jó esetben az örökösök ( azokat mindenképp meg kell találnod, mivel " póthagyatéki végzést " csak ők tudnak beszerezni, majd eladni a gépjárművet , Neked. Az eredeti tulajdonos eladta halála előtt és erről van dokumentáció, akkor mehetsz a vevőhöz..... , és akkor jön a tulajdonosi lánc amit előttem Nagyfékdobos kolléga már ecsetelt. Van már adás-vételi szerződésed és innen már egyszerű a dolog. A járművedet szépen rendbehozod , bejelented a Minősítő Bizottság-nak, vizsgálatra, utána műszaki vizsga, biztosításkötés , Központi Okmányiroda ( Bp. XIII. Visegrádi utca ) .Egy dolog nagyon fontos : a nyomozást ne hagyd abba, hiszen Te igazi veterános vagy, így a türelmed és időd végtelen ( ez egy kicsit túlzás , de jól hangzik ). A felsorolt nyomozások anyagi áldozatokat követelnek, gondolom ezzel tisztában vagy ! Én egy évig nyomoztam egy autó után hivatalos segítség nélkül és a telefonkönyv segítségével jutottam pozitív eredményre! Milyen legyen az esztétikai és műszaki állapota a gépjárműnek? Erről több vélemény van . Ennek magyarázata olyan hosszú, hogy nem vállalkozom erre írásban, csak szóban. Veterános üdvözlettel.
          Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 nov. 16, 23:06.

          Komment


          • #6
            Igen, jól összefoglaltad a tennivalókat, de egy hivatalos szerv sem fogja a tulajdonos adatait kiadni, akármilyen szépen kéri Neszmélyi motoros. Neked kiadták az adatait?

            Komment


            • #7
              Szervusztok. Ebben az esetben ( mivel eljárási "illetéket" szednek be a kérelmezőtől ) , hivatalosan kérvényt nyújt ba az illetékes hatósághoz , amit indoklással és magyarázattal lát el, a hatóság a rendelkezésére álló adatokból a megkért ügyintézéshez elégséges adatot szolgáltat. Pl.: " Normál " állampolgár, ha megfelelő tartalmú és indokú kérvényt nyújt be a hatósághoz a rendszámhoz tartozó tulajdonosi adatokat megkapja. Mi ez a tartalom és jogszerű indok, azt az illetékes ügyitéző, illetve annak felettese dönti el a hatályos jogszabályi alkalmazás figyelembevételével. Nekem például kérésre németországi (!!) tulajdonos nevet és lakcímet is kiadtak. A személyes ügyintézés, vagy egy udvarias hangvételű levél többségében sikerre vezet. Veterános üdvözlettel.
              Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 nov. 18, 21:30.

              Komment


              • #8
                Ha pl külön forgalmim van a motorról és külön a vázról akkor igazából már esélyem sincs igaz?

                Komment


                • #9

                  Komment


                  • #10
                    Üdv fórumtársak!
                    Kérdésem lenne a veterán monősítéssel kapcsolatban:
                    Az világos, hogy a megadott szerkezeti részeket pontozzák a gépen, és ezek alapján egy minimum összpontszám szükséges. De mi alapján pontoznak?
                    Például az én esetemben arra lennék kíváncsi, hogy egy gyári T5-ös Pannónia váltójához ha hozzányúlnék, akkor megmaradna-e az OT besorolás, vagy elveszti?

                    Komment


                    • #11

                      Komment


                      • #12
                        Bennem is felvetődött néhány kérdés, mivel az Izs 56 motoromat szeretném OT- ra vinni.

                        - elfogadják e az 50 éves krómozást ha az jó állapotú, de nyilván már vesztett a fényéből. Vagy pl nekem megvan a hibátlan eredeti kormány markolat, de már meg van sárgulva.
                        Érdekelne az is hogy az izs mellé tehetek e Szentesi oldalkocsit, és ha azzal akarom OT vizsgáztatni, akkor annak is teljesen gyárinak kell e lennie ?

                        Komment


                        • #13

                          Komment


                          • #14
                            Köszönöm. Az oldalkocsi tekintetében nincs tapasztalatod ?

                            Komment


                            • #15
                              Már olvasgattam én is ezt a szabályzatot. Értelem szerűen hivatalosan OT, amelyik teljesen gyári állapótú, vagy közelíti azt. (az alkatrészeket tekintve) Gondolom nem szedik szét a blokkot, hogy megnézzék milyen hajtókar van benne. Pl. ha egy kicsit is korszerüsíteni szeretném, akkor a főtengely felújításakor 'idegen' hajtókart használnék, jó minőségű dugattyúval, tügörgővel felül, így 1:40 keverékkel üzemeltetve. Szerintem csak előnye lenne, azon kívül, hogy így már nem teljesen múzeális.
                              A váltóról csak annyit, hogy a kapcsolómechanizmust teljesen újratervezném, a be- és kihajtótengellyel együtt, így már körmös kapcsolással üzemelne mind a 4 fokozat (esetleg 5). Ezen kívül gyári alkatrész lenne a többi.
                              Lehet, hogy már kicsit elrugaszkodok a veterán szellemiségtől, de szerintem ennyi belefér.
                              Köszönöm a választ!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X