Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rendszám kismotorra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rendszám kismotorra

    Elnézést ha már elálltak ettől. De hogy is képzelték el ezt nagyjaink? A legjobb barátunk sajnos nem sokat segített így meg totál meg vagyok lőve hogy akkor most mit tegyek. Előre is köszönöm a segítséget .

    #2
    Habár nem követem figyelemmel naponta hogy éppen mi az elképzelés, szerintem tenned semmit sem kell. Van a sokat emlegetett 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet, amelynek a 27. szakaszában az szerepel, hogy a járművet (ide beletartozna a smkp is) a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető, ugyanezen rendelet műszaki előírásainak megfelelően elhelyezett rendszámmal kell ellátni. Ugye milyen jól hangzik? Pedig nem is szó szerint idéztem.
    Gondolom amire hivatkoznak, az a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet, ott van szó még a hatósági azonosítókról. Abban csak a négykerekű segédmotorkerékpárokat említik, amiket E típusú, különleges rendszámtáblával kell ellátni, viszont a két- vagy háromkerekűekről nincs említés.

    Szóval szerintem (ahogy én olvastam) még nem kell rendszám a smkp-kra.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Hát remélem igazad lesz .

      Komment


        #4
        Ha mégis bevezetnék, akkor azzal lenne tele a média. Főleg mert az újabbak közül párról kiderülne hogy nem legálisan jött az országba - igaz ez ennek a fórumnak már nem témája. Az előnye is a lopott masinák szűrése lenne, cserébe viszont annyi pénzt elkérnének, amennyit a tulajdonosok irreálisan magasnak tartanának.

        Engem is érintene, van elfekvőben egy S51N-em, a nagymotorok előtt azon gyakoroltam.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Most ahogy eddig nézelődtem neten "alszik" a téma. Hallottam róla én is, sokféle ötletet. Tudjuk mindannyian 50-es motorként használt 70-80-125 stb motorok miatt gondolkoztam ezen FŐLEG. (én láttam burgmann 400ast is rendszám nélkül).
          De szerencsére elfogadták azt a törvényt hogy a "B" jogsira továbbképzéssel 125-ig megkapható legyen az A1.
          )

          Komment


            #6
            Lehet hogy nem fogtok megtapsolni, de én teljesen egyetértek a rendszám, vagy valamiféle azonosító bevezetésével. Tapasztaljuk nap mint nap, hogy eszement hülyegyerekek úgy tépnek el mellettünk a városba százzal az 50 cm3 -nek hazudott 125-ös vagy 250-es motorokkal hogy a színét sem látom a motornak. A feleségemet már sodorta el ilyen marha a zebrán, és a barátomnak húzta végig a kocsi oldalát robogós, úgy hogy aztán vissza sem nézett.
            A napokban az aprón árultak egy csepptankos csopperesített 250-es Jawat, aminek az eladója minden áron megakart dumálni valakit hogy 50-cm3 nek használható, csak olyan biztosítást kell rá kötni.

            Annak idején engem megbüntetett a rendőr, mert nem volt beütve a Riga 4- be a "cm-50" pedig az egyértelmű volt.

            Én fontosnak tartanám hogy legyen valamilyen kontroll.
            barna, joker és 5 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              barna, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én fontosnak tartanám hogy legyen valamilyen kontroll.
                Egyetértünk, csak a bevizsgálás/ellenőrzés hatósági díja a kérdés számomra. Egy bizonyos összeg felett én nem fogom vállalni, mert mindössze 50-60 km-t tettem meg smkp-val az idén. Azért nem éri meg, inkább kitolom a nagyobb motort, amire mindenképpen befizetem a díjakat.
                Szerintem valamiféle zajmérés sem ártana: felénk nem a 125-ösök, hanem a házilag módosított kipufogós 50-esek jöttek "divatba".
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  Nekem sincs semmi gondom ezzel amíg a befizetendő összeg összhangban áll a motor értékével... A kipufogó házi módosításával meg nem tudsz mit tenni, vizsgára feltesz egy normálisat utána az első alkalommal vissza a régi.(Mondom én akinek a sípja a kipufogóba úgy néz ki mint az ementáli sajt... az előző tulajtól így került hozzám.)

                  Komment


                    #10
                    Egy 1400 fős faluban élek, itt azért meg tudom őket állítani, pl. ha elkezdek integetni akkor megállnak. Kulturáltan elbeszélgettünk már pár alkalommal ezekkel a 14-17 éves srácokkal, bár semmi nem változik.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #11
                      Tudomásul kell vennünk, hogy mindennek ára van.
                      Eddig ennek nem volt, most lesz.
                      De a vesztes én is leszek ha van otthon Panni, Berva, Dongó, Riga, Verhovina stb, mert innentől ezen is egy értékmérő, hogy papíros vagy sem.
                      Most aztán gondolkodhatok hogy felrendszámozzuk, vagy mégsem.

                      Komment


                        #12
                        Az előttem hozzászóló kollégákkal teljes mértékben egyetértek!! Nálunk (Szeged) Rakparton nyári "attrakció" az üveghangon daráló "50"-es robogók amik jó esetbe 70-80 köbcentis robogók a 16 éves gyerekekkel. Nincs bajom sem a 16 éves korosztállyal se a robogókkal(nekem is volt honda dio robogóm), de néha a zajhatásuk olyan mértékű hogy az ember zsebébe kinyílik a bicska.... Persze tisztességes 50-es motorosok (nekem is két simsonom van) szívni fogunk. Valami kontroll mindenképp kéne.... de nem aggódok az aktuális vezetés ki fogja találni a pénzbeszedés ezen módját is! (hogy írjak egy kis negatívat) :S

                        Komment


                          #13
                          Nekem sosem volt 50-es motorom, így nem vagyok teljesen képben.
                          Előnyként inkább azt írjátok, hogy az jó lenne, ha „másokon lenne rendszem”, de a tulajdonos nincs nagyobb biztonságban, ha a tulajdontárgya nyilvántartásban van, látható rendszámmal?
                          Vagy naiv vagyok?
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #14
                            Nem igazán értem Zoli hozzászólását, de most inkább a nagy " hangra " reagálnék.
                            Az hogy hangos, vagy még hangosabb motorral járkálnak egyes fiatalok, az életkori sajátosság. Bár nyilvánvalóan és jogosan zavar minket a hangos motor, sajnos be kell vallanom hogy ez nálam, és nyilván nálatok is probléma volt. Emlékszem hogy én is kiszedtem a Rigámból a furuját, majd később a Simómból a rezót csak azért mert így királyabb volt. Arról nem is beszélve hogy a rallye Trabantomba szupertitkos receptek alapján gyártottunk kipufogót, aminek talán az egyetlen haszna az volt, hogy anyukám tudta mikor indulok el a volt barátnőmtől aki töllünk pár kilométerre lakot. ( Megjegyzem hogy ez a lány 23 éve a feleségem, és nagyon szeretem )
                            Tehát ha önkritikus akarok lenni, akkor nem is tudom..... Ez a fajta feltűnési viszketegség előbb utóbb eltűnik, csak hát újra is termelődik . A baj az hogy sok " taknyos " éretlen ahhoz hogy ilyen lóerőket uraljon.

                            Komment


                              #15
                              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem igazán értem Zoli hozzászólását, de most inkább a nagy " hangra " reagálnék.
                              Az hogy hangos, vagy még hangosabb motorral járkálnak egyes fiatalok, az életkori sajátosság. Bár nyilvánvalóan és jogosan zavar minket a hangos motor, sajnos be kell vallanom hogy ez nálam, és nyilván nálatok is probléma volt. Emlékszem hogy én is kiszedtem a Rigámból a furuját, majd később a Simómból a rezót csak azért mert így királyabb volt. Arról nem is beszélve hogy a rallye Trabantomba szupertitkos receptek alapján gyártottunk kipufogót, aminek talán az egyetlen haszna az volt, hogy anyukám tudta mikor indulok el a volt barátnőmtől aki töllünk pár kilométerre lakot. ( Megjegyzem hogy ez a lány 23 éve a feleségem, és nagyon szeretem )
                              Tehát ha önkritikus akarok lenni, akkor nem is tudom..... Ez a fajta feltűnési viszketegség előbb utóbb eltűnik, csak hát újra is termelődik . A baj az hogy sok " taknyos " éretlen ahhoz hogy ilyen lóerőket uraljon.
                              Szóról - szóra ugyan ezt akartam írni amit Te mir-mur, annyi a különbség, hogy az én feleségem még csak 22 éve az enyém, a többi mind stimmel! Annyit tennék hozzá, hogy ezen többségünk átesett, most pedig "megöregedtünk", és Nekünk nem tetszenek a MAI FIATALOK, de mi is ilyenek voltunk igaz kicsit szelídebb formában, de csak azért mert Riga és Verhovina volt fellelhető a KERAVILL-ban.
                              Az én Édesapám mindig azt mondta, hogy kétféle ember vesz részt a közlekedésben a normális meg a nem normális, mindegy, hogy milyen járművel teszi azt!
                              Még annyit tennék hozzá, hogy "minden" országban van azonosítójuk (rendszámuk) a járműveknek - Romániában még a lovaskocsiknak is -! Először furcsa lesz, de majd megszokjuk, a látványt is és a költségeket is, már csak azért is mert "komplikáltabb" lesz a tolvajok és az orgazdák élete!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 jan. 06, 18:30.
                              A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X