Elnézést ha már elálltak ettől. De hogy is képzelték el ezt nagyjaink? A legjobb barátunk sajnos nem sokat segített így meg totál meg vagyok lőve hogy akkor most mit tegyek. Előre is köszönöm a segítséget .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Rendszám kismotorra
Collapse
X
-
Habár nem követem figyelemmel naponta hogy éppen mi az elképzelés, szerintem tenned semmit sem kell. Van a sokat emlegetett 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet, amelynek a 27. szakaszában az szerepel, hogy a járművet (ide beletartozna a smkp is) a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető, ugyanezen rendelet műszaki előírásainak megfelelően elhelyezett rendszámmal kell ellátni. Ugye milyen jól hangzik? Pedig nem is szó szerint idéztem.
Gondolom amire hivatkoznak, az a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet, ott van szó még a hatósági azonosítókról. Abban csak a négykerekű segédmotorkerékpárokat említik, amiket E típusú, különleges rendszámtáblával kell ellátni, viszont a két- vagy háromkerekűekről nincs említés.
Szóval szerintem (ahogy én olvastam) még nem kell rendszám a smkp-kra.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
-
Ha mégis bevezetnék, akkor azzal lenne tele a média. Főleg mert az újabbak közül párról kiderülne hogy nem legálisan jött az országba - igaz ez ennek a fórumnak már nem témája. Az előnye is a lopott masinák szűrése lenne, cserébe viszont annyi pénzt elkérnének, amennyit a tulajdonosok irreálisan magasnak tartanának.
Engem is érintene, van elfekvőben egy S51N-em, a nagymotorok előtt azon gyakoroltam.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Most ahogy eddig nézelődtem neten "alszik" a téma. Hallottam róla én is, sokféle ötletet. Tudjuk mindannyian 50-es motorként használt 70-80-125 stb motorok miatt gondolkoztam ezen FŐLEG. (én láttam burgmann 400ast is rendszám nélkül).
De szerencsére elfogadták azt a törvényt hogy a "B" jogsira továbbképzéssel 125-ig megkapható legyen az A1.
)
Komment
-
Lehet hogy nem fogtok megtapsolni, de én teljesen egyetértek a rendszám, vagy valamiféle azonosító bevezetésével. Tapasztaljuk nap mint nap, hogy eszement hülyegyerekek úgy tépnek el mellettünk a városba százzal az 50 cm3 -nek hazudott 125-ös vagy 250-es motorokkal hogy a színét sem látom a motornak. A feleségemet már sodorta el ilyen marha a zebrán, és a barátomnak húzta végig a kocsi oldalát robogós, úgy hogy aztán vissza sem nézett.
A napokban az aprón árultak egy csepptankos csopperesített 250-es Jawat, aminek az eladója minden áron megakart dumálni valakit hogy 50-cm3 nek használható, csak olyan biztosítást kell rá kötni.
Annak idején engem megbüntetett a rendőr, mert nem volt beütve a Riga 4- be a "cm-50" pedig az egyértelmű volt.
Én fontosnak tartanám hogy legyen valamilyen kontroll.
- 7 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn fontosnak tartanám hogy legyen valamilyen kontroll.
Szerintem valamiféle zajmérés sem ártana: felénk nem a 125-ösök, hanem a házilag módosított kipufogós 50-esek jöttek "divatba".There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
Nekem sincs semmi gondom ezzel amíg a befizetendő összeg összhangban áll a motor értékével... A kipufogó házi módosításával meg nem tudsz mit tenni, vizsgára feltesz egy normálisat utána az első alkalommal vissza a régi.(Mondom én akinek a sípja a kipufogóba úgy néz ki mint az ementáli sajt... az előző tulajtól így került hozzám.)
Komment
-
Az előttem hozzászóló kollégákkal teljes mértékben egyetértek!! Nálunk (Szeged) Rakparton nyári "attrakció" az üveghangon daráló "50"-es robogók amik jó esetbe 70-80 köbcentis robogók a 16 éves gyerekekkel. Nincs bajom sem a 16 éves korosztállyal se a robogókkal(nekem is volt honda dio robogóm), de néha a zajhatásuk olyan mértékű hogy az ember zsebébe kinyílik a bicska.... Persze tisztességes 50-es motorosok (nekem is két simsonom van) szívni fogunk. Valami kontroll mindenképp kéne.... de nem aggódok az aktuális vezetés ki fogja találni a pénzbeszedés ezen módját is! (hogy írjak egy kis negatívat) :S
Komment
-
Nem igazán értem Zoli hozzászólását, de most inkább a nagy " hangra " reagálnék.
Az hogy hangos, vagy még hangosabb motorral járkálnak egyes fiatalok, az életkori sajátosság. Bár nyilvánvalóan és jogosan zavar minket a hangos motor, sajnos be kell vallanom hogy ez nálam, és nyilván nálatok is probléma volt. Emlékszem hogy én is kiszedtem a Rigámból a furuját, majd később a Simómból a rezót csak azért mert így királyabb volt. Arról nem is beszélve hogy a rallye Trabantomba szupertitkos receptek alapján gyártottunk kipufogót, aminek talán az egyetlen haszna az volt, hogy anyukám tudta mikor indulok el a volt barátnőmtől aki töllünk pár kilométerre lakot. ( Megjegyzem hogy ez a lány 23 éve a feleségem, és nagyon szeretem )
Tehát ha önkritikus akarok lenni, akkor nem is tudom..... Ez a fajta feltűnési viszketegség előbb utóbb eltűnik, csak hát újra is termelődik . A baj az hogy sok " taknyos " éretlen ahhoz hogy ilyen lóerőket uraljon.
- 5 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem igazán értem Zoli hozzászólását, de most inkább a nagy " hangra " reagálnék.
Az hogy hangos, vagy még hangosabb motorral járkálnak egyes fiatalok, az életkori sajátosság. Bár nyilvánvalóan és jogosan zavar minket a hangos motor, sajnos be kell vallanom hogy ez nálam, és nyilván nálatok is probléma volt. Emlékszem hogy én is kiszedtem a Rigámból a furuját, majd később a Simómból a rezót csak azért mert így királyabb volt. Arról nem is beszélve hogy a rallye Trabantomba szupertitkos receptek alapján gyártottunk kipufogót, aminek talán az egyetlen haszna az volt, hogy anyukám tudta mikor indulok el a volt barátnőmtől aki töllünk pár kilométerre lakot. ( Megjegyzem hogy ez a lány 23 éve a feleségem, és nagyon szeretem )
Tehát ha önkritikus akarok lenni, akkor nem is tudom..... Ez a fajta feltűnési viszketegség előbb utóbb eltűnik, csak hát újra is termelődik . A baj az hogy sok " taknyos " éretlen ahhoz hogy ilyen lóerőket uraljon.
Az én Édesapám mindig azt mondta, hogy kétféle ember vesz részt a közlekedésben a normális meg a nem normális, mindegy, hogy milyen járművel teszi azt!
Még annyit tennék hozzá, hogy "minden" országban van azonosítójuk (rendszámuk) a járműveknek - Romániában még a lovaskocsiknak is -! Először furcsa lesz, de majd megszokjuk, a látványt is és a költségeket is, már csak azért is mert "komplikáltabb" lesz a tolvajok és az orgazdák élete!Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2012 jan. 06, 19:30.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 6 likes
Komment
Komment