Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Forgalombahelyezés lépései, nem teljesen átlagos eset
lemotorozok 50 km-t a legközelebbi NKH-s vizsgapontig, akkor vizsga után hogy jutok haza? Vagy amennyiben sikerült a vizsga, akkor mehetek közúton rendszám nélkül? Illetve ha nem sikerül a vizsga akkor mi történik?
Szerintem hívd fel őket és beszéld meg velük - jobb ötletem nincs. Ha van rendszám és érvényes műszaki (ugye még csak a lap), akkor logikusnak tűnne, ha utána az okmányirodába is elmotorozhatnál vele... Na de ez itt nem a logika országa.
NKH-s vizsgapontig, akkor vizsga után hogy jutok haza?
Rendszám nélkül sehogy. Nem kapsz útvonalengedélyt. Pont most próbáltam.
Ha van rendszám, akkor az útvonalengedélyed vissza is érvényes, pontosabban a vizsgalappal együtt válik azzá. (akár átment, akár nem)Ha átment, akkor igazolhatod azzal is a műszakit, ahogy az ideiglenes személyivel igazolhatod magad(tehát akkor oda mész, ahova akarsz az érvényes biztosítás függvényében). Ha bukta volt, akkor a vizsgalap+útvonalengedély birtokában hazáig mehetsz vele.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 aug. 11, 18:52.
Nem hiszem, hogy a mai, egyébként is agyonszabályozott világunkban ez hivatalosan így működhet.
Az ügyintéző egy cseppet felkészületlen lehetett...
Ez a mozaikos hölgy felkészült volt, pontosan tudta, hogy nincs hivatalos megoldás rendszámmal még nem rendelkező járművek útvonalengedélyére. Ez a fontolva haladás a javaslata volt, amit sokan meg is tesznek, ha nem akarnak trélert fizetni, én is így mentem a lejárt német tageskennzeichennel. Az itthoni rendszer feleslegesen túlszabályzott /pl ha van rendszámod, akkor sem a vizsgaállomás, hanem az okmányiroda ad útvonalengedélyt, nem érdekel senkit, hogy két helyre kell menni/, de a jó és hasznos megoldások közül nem sokat sikerült átvenni a germánoktól, akik ezt az egész bürokrácia dolgot kitalálták. Az osztrák wechselkennzeichen ötletétől szerintem bármelyik átlagos magyar hivatalnok agya másodpercek alatt felrobbanna.
Nem kell kitalálni a megoldást,csak újra kellene alkalmazni a régit. Rendszám helyett a VIZSGÁRA táblát és útvonal engedélyt kellett használni.Egyszeri használatra , a lakás és a vizsgáztatás helyszíne közötti útra volt érvényes.
Valóban, és régen sima okmánybélyeggel a vizsgapapír is útvonalengedély volt. Amúgy ebben is a germán példát kellene követni a hónapos türelmi időkkel, a családban előfordult eset, hogy éjjel egykor elvette a forgalmit a rendőr a 60 perce lejárt forgalmi miatt.
Ugyan nekem szerencsére volt rendszámom és tudtam három napos ideiglenes forgalomban tartási engedélyt szerezni, DE megoldás lehetne, ha alvázszámra is kiadhatnának ilyen engedélyt. Lehet, hogy pozitív hozadékként megszűnhetne a "bérelt" P-rendszámozás meg esetleg a külföldön vásárolt és lábon hozott járműveket is lehetne magyar lakcímmel vezetni a saját hazánkban.
A cél persze legtöbbször nem éppen ez vagy ezek a szempontok...
Komment