Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • dafko54
    replied
    Szervusztok. Én még azért " hasogatnám " a szőrszálat egy gondolat erejéig. Az ominózus SIMSON egy forgalomból kivont rendszámos motorkerékpár. Extrém esetben történik valami közuti baleset ( csak feltételezés ! ) és erőteljes anyagi vonzata van a dolognak . Ismerjük a biztosítókat , többek között fizetési hajlandóságukat. Igyekeznak mindent kitalálni , hogy a káreseménynél más nyissa ki a pénztárcáját. Egy ilyen forgalomból kivont motor - ha rájönnek - élő példája lenne a fizetési áthárításnak. Lelki szemeimmel már látom az okokat : műszaki vizsga nincs, hozzárendelt biztosítás nincs stb. ( Az átírás, eredetvizsga , csak hab a tortán , hogy más téren is felelőségre vonják a " bűnöst ". )Kicsit groteszknek tűnik az " okfejtésem " , de jogilag valószínűleg valami ilyesmit lehet kikerekíteni belőle. Üdvözlettel.

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    Hello!

    Szerintem Így ugyan az vonatkozna a motorra mint pl egy Pannóniára stb motorra.
    Másik kérdés HOGY szerintem ezen a cm 50-es beütésen kár aggódni!

    Ezelőtt pár évvel használtam sokáig s51b simsont tudtuk hogy rendszámos volt valaha, azt is hogy leadták a papírjait.
    És PONT, ennyi!

    Tpv kérlek félre ne értsd amit most mondok de én úgy hiszem, kicsit túlgondolod ezt a "simson ügyet". Adás-vételid van róla, kötsz rá egy biztosítást, s ennyi. A forgalmi meg megmarad emlékbe!
    Amennyit ráköltenél a rendszámoztatására abból bizony sok motor ára kijönne!
    Csak hogy példát írjak erre, a T5 Pannóniám régi rendszámú volt, s ennek forgalomba helyezése körülbelül 70 ezer forint volt! Csak és kizárólag a papírmunka, műszaki, rendszám és a többi! Egy ilyen "tétel" várna Rád is, főleg hogyha a tulajdonosi lánc nincs letisztázva még rosszabb a helyzet!

    Leave a comment:


  • madorka
    replied
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha pedig akkor engedték mint motor, akkor erre lehetne alapozni a védekezést ha esetleg valaki hiányolná a típusbizonyítványt.
    Típusbizonyítványra akkor lenne szükség ha nem lett volna már forgalomban,akkor kellene bizonyítania,hogy az adott jármű típus megfelel a forgalombahelyezés szabályainak.

    Igen,valóban ugyanolyan,mint minden más forgalomból kivont jármű ismételt forgalomba helyezése.

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amennyire én rálátok a dologra ez ugyanaz, mint amikor elővesszük a szürke forgalmis, forgalomból kivont Pannoniát.
    de a tulajdonosi láncnak meg kellene lennie ebben az esetben is, vagy nem?
    és ha jól emlékszem, akkor ebben az esetben az eladó nem a forgalmiba bejegyzett tulaj volt...

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    No, jött válasz az email-re
    Érdekes. Mondjuk nem tudom miket kérdeztél, de nekem olyan "nesze semmi, fogd meg" jól állásfoglalásnak tűnik. Persze lehet Te tettél fel túl általános kérdéseket és ezért nem írt konkrétabbat.

    Szerintem ha a forgalmi megvan, de bele van írva hogy visszavonták a táblát, akkor az valami olyasmi lehet mint a végleges kivonás akkoriban, azaz attól még megmaradt a jármű. Ha nincs beleütve CM50 a vázba (közben lementem megnézni, az S51-esem vázában van ilyen beütés, rajta az adattáblán), akkor hivatalosan nem csináltak belőle segédmotorkerékpárt. Szóval szerintem nem "motortalanították", csak kivonatták a forgalomból - azaz szerepelhet a nyilvántartásban.
    Persze csak a KEKKH-nál (ahol a régi rendszám alapján tudnák előkeresni), szóval ha ötvenesként használnád nem tűnne fel senkinek, mivel a vázszáma nem szerepel a rendőrjárőr által elérhető adatbázisban mint motorkerékpár.

    Amennyire figyelemmel tudtam követni eddig a témát, a Te járműved elméletileg motorkerékpár, amit elméletielg nem alakíthatnál (használhatnál) át segédmotorkerékpárrá (-ként). A sors magyaros fintora, hogy soha senki rá sem jönne a turpisságra, de attól még az elméleti része ez. Nem írja a válaszadó, de attól függetlenül minden motoros szabály ugyanúgy vonatkozna a Starra, azaz műszaki, eredetvizsga, forgalmi, biztosítás, minden... Motor és motor között nincs eltérés, szóval ebben nem érdemes reménykedned - és ha már motor, akkor kell a rendszám is.

    Ha úgy döntenél hogy motorként használod viszont nem kellene mindenféle engedélyeztetési procedúrán átmenned, mivel ott a forgalmi (és feltehetőleg a KEKKH-s karton), ami igazolja hogy motorkerékpárként volt forgalomban. Ha pedig akkor engedték mint motor, akkor erre lehetne alapozni a védekezést ha esetleg valaki hiányolná a típusbizonyítványt.
    Szóval mindösszesen a műszaki feltételeknek kellene megfelelnie, illetve az eredetiségvizsgához szükséges számoknak láthatónak lenniük.

    Amennyire én rálátok a dologra ez ugyanaz, mint amikor elővesszük a szürke forgalmis, forgalomból kivont Pannoniát.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    No, jött válasz az email-re, amit a közlekedési hatóságnak írtam, rövid tartalom:

    Olyan motorkerékpár, ami forgalmi engedéllyel rendelkezik, NEM alakítható át segédmotorrá, semmi esetben sem. Szóval ha van régi forgalmi, akkor elvileg újra forgalomba kell helyezni, és nem lehet sem M, sem B jogsival vezetni. Nyilván kérdés persze, hogy ez ellenőrizhető-e, nem hinném... De azért jó tudni róla.
    Jó lenne tudni, hogy pontosan mit jelent az a bejegyzés a forgalmiban, hogy a hatósági jelzést visszavonták...

    Lehet smkp-t motorrá alakítani, ilyenkor kell egy átalakítási engedély, (ebben mindenféle feltételeket szabhatnak), plusz műszaki.
    Azt nem írja, hogy kellene eredetiségvizsgálat, meg ilyenek, szóval lehet, hogy ez nem is olyan szörnyű?
    Azt persze el kell olvasni, hogy pontosan milyen követelmények is vannak az MR-ben, na meg én azt sem tudom, mi az a típusbizonyítvány, hehe .

    Itt van a levél (remélem szabad bemásolni, ha nem, akkor szóljatok):

    A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint (továbbiakban ER), az a motorkerékpár, mely rendelkezik forgalmi engedéllyel, nem alakítható át segédmotoros kerékpárrá, idézem:

    16. § (3)
    Az átalakítás során a jármű fajtája csak abban az esetben változtatható meg, ha c) az átalakítás során keletkező járműfajta az átalakításra kerülő típus gyári változataként is létezik; motorkerékpár segéd-motorkerékpárrá ebben az esetben sem alakítható át,


    Miután a levelében említett járművet egyszer már forgalomba helyezték, rendszámmal rendelkezett, segédmotoros kerékpárként nem lehet használni. Ismételten forgalomba kell helyezni, mint rendszámos motorkerékpár. Ezen esetben megfelelő kategóriájú motor jogosítvánnyal lehet használni, tehát M, illetve B kategóriással nem. Továbbá, amennyiben a forgalmi engedély szerint lehetséges, személyt is lehet vele szállítani. Segédmotoros kerékpárrá alakítani nem lehet.

    A levelében feltett egyéb kérdésekre az alábbi jogszabályok adnak választ:

    Az ER szerint az a jármű minősül segédmotoros kerékpárnak, mely rendelkezik típusbizonyítvánnyal, azaz megfelel az érvényes műszaki előírásoknak, idézem:

    3. § (1)
    Nem szabad belföldi üzemben tartás céljából olyan járműtípust gyártani vagy külföldről behozni (a belföldi forgalom számára vámkezelni), illetőleg forgalomba helyezni, amely az MR-ben foglaltaknak nem felel meg.

    3. § (2)
    A járműtípushoz a típusbizonyítvány, a járműsorozathoz a sorozat forgalomba helyezési engedély, illetőleg a járműhöz az egyedi forgalomba helyezési engedély abban az esetben adható meg, amennyiben a járműtípus megfelel az MR-ben meghatározott követelményeknek. A típusbizonyítványban, a sorozat forgalomba helyezési engedélyben és az egyedi forgalomba helyezési engedélyben meg kell határozni azt is, hogy a járműtípushoz vagy a járműsorozathoz tartozó járművek, illetőleg az a jármű, amelynek a forgalomba helyezését engedélyezték, milyen járműfajtaként vehetnek részt a közúti forgalomban.

    3. § (3)
    A jármű belföldi üzemben tartás céljára csak a (2) bekezdésben meghatározott típusbizonyítvány vagy forgalomba helyezési engedély alapján értékesíthető.


    A jogszabályban említett MR rövidítés jelentése: A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

    Az ER szerint lehetőség van segédmotoros kerékpárt motorkerékpárrá átalakítani. Ezen esetben átalakítási engedély szükséges, majd az abban foglaltak szerint átalakított járművet kell leműszakiztatni, idézem:

    16. § (1)
    A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.

    16. § (2)
    Az engedélyben a közlekedési hatóság feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését - az engedélyben meghatározott esetekben - az előzetes engedélyt kiadó szerv az engedély záradékolásával igazolja.

    16. § (7)
    Az átalakított járművet időszakos vizsgálatra a közlekedési hatóság által üzemeltetett vizsgáló állomáson be kell mutatni. A vizsgálatot az átalakításra adott engedély, illetőleg, ha a közlekedési hatóság az átalakításra ilyen feltételt szabott, a feltétel teljesítését igazoló záradékkal ellátott engedély birtokában lehet kérni. A vizsgálat során az átalakítási engedélyben foglaltakat, valamint a 12. § (6) bekezdésben meghatározott üzemeltetési műszaki feltételek megtartását kell ellenőrizni. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény szerinti kategóriába sorolás, továbbá a gépjármű műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolásának adatait - a 10. § (12) bekezdésében foglaltakat alapul véve - a műszaki adatlapon rögzíteni kell.


    A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény szerint a segédmotoros kerékpárra nem kell rendszámot szerelni, idézem:

    25. §
    E törvénynek b) a hatósági engedélyre, a hatósági jelzésre és a nyilvántartásba vételre vonatkozó rendelkezései a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra nem terjednek ki.


    25/A. §
    A közúti forgalomban
    a) a gépkocsi,b) a motorkerékpár [ideértve a négykerekű motorkerékpárt is (quad)],c) a mezőgazdasági vontató,d) a négykerekű segédmotoros kerékpár (quad),e) a pótkocsi,f) a lassú jármű- a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett - a közúti forgalomban érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.

    Jelenleg nincs tudomásunk olyan törvénymódosító javaslatról, mely szerint a segédmotoros kerékpárokat rendszámmal kellene ellátni.
    Utoljára szerkesztve a következő által: tpv; 2012 jún. 11, 14:59.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez mit jelent pontosan? Ez a bejegyzés a forgalmiban?
    Az van a forgalmiban, hogy: "... hatállyal a hatósági jelzés visszavonva. A rendszámtábla egy éven után selejtezésre kerül."

    Leave a comment:


  • soveny
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hivatalosan ki lett véve a nyilvántartásból a motor
    Ez mit jelent pontosan? Ez a bejegyzés a forgalmiban?

    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    szóval tényleg csak egy adásvételi kell elvileg
    Segédmotoros kerékpár vásárlásakor a jelenlegi szabályozások szerint valóban elegendő egy sima adásvételi szerződés. A rendőrök igazán azt sem tudják ellenőrizni, hogy az eladó volt-e a tulajdonosa a motornak. A forgalmiba bejegyzett tulajdonossal kötött szerződésnek, ahogy Norinco is írta, abban az esetben van jelentősége, ha forgalomba is szeretnéd helyeztetni a motort. Illetve a néhány éven belül várható smkp-nyilvántartásba vétel idején is minden bizonnyal könnyebb dolgod lesz.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Na, közben kiderült, hogy hivatalosan ki lett véve a nyilvántartásból a motor, szóval tényleg csak egy adásvételi kell elvileg.

    Leave a comment:


  • norinco
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ja, és még valami, mi van, ha nem az eladó neve van a forgalmiban (nem tudom, mi van benne, ő nagyon úgy kezeli a dolgot, mint csak emlék, és nem hivatalos irat, szóval erről nem igazán esett szó)?
    akkor gáz. csak úgy tudod átíratni a nevedre, ha a "tulajdonosi lánc" megvan, azaz annak a neve szerepel a forgalmiban aki aláírja eladóként.




    ha kismotorként akarod használni, akkor nem kell forgalmi, csak adásvételi

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az a négy pédány az összesen négy, vagy négy-négy személyenként?
    Összesen négy, 2db/fő.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Rendben, köszönöm
    Az a négy pédány az összesen négy, vagy négy-négy személyenként?

    Ja, és még valami, mi van, ha nem az eladó neve van a forgalmiban (nem tudom, mi van benne, ő nagyon úgy kezeli a dolgot, mint csak emlék, és nem hivatalos irat, szóval erről nem igazán esett szó)?

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    Attól hogy a rendszáma nélkül használták még valahol megvan a kartonja (feltehetőleg), ott porosodik a KEKKH raktárának valamelyik polcán, várva hogy újra rendszámos motort csinálj belőle. (ha csak ki nem adták újra, el nem vesztették vagy mindenkin kívülálló okból egyszerűen nem dematerializálódott)

    Szóval 4 példányos, újfajtát írjatok, amin már van km-óra állás is. Főleg mert az a hivatalos bármiféle gépjármű tulajdonjog-változáshoz, másrészt ha egyszer még rendszámosat akarsz belőle csinálni akkor az okmányirodában csak azt fogják elfogadni.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 08, 04:55.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    No, hát az emailre nem érkezett (még...?) válasz. Hétfőn megyek megvenni a motort. Közben még egy kérdés felöltött bennem, ahogy olvastam az adásvételivel kapcsolatos kormányrendeletet (304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet) : ezt azt írja, hogy "közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármű", na most (eltekintve attól, hogy lévén az adott motornak van régi forgalmija, szóval elvileg ilyen...) akkor ez segédmotorra nem vonatkozik? Hiszen azoknak nem kell rendszám, nem kell bejegyezni, stb...
    Vagy mindenképpen ilyet kellene kitölteni ettől függetlenül?

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Alapvetően nem lenne bajom azzal, hogy ha az ember meg tud tanulni magától, akkor csak vizsgázni kell.
    Egyszerűen csak furának tartom, hogy mire föl lehet ilyen könnyen autós jogsiból motorosat csinálni (B->B125).

    Meg hát, nekem épp az kellene, hogy tanítsanak, de akkor meg a gatyám is rámegy .

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X