Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?
Collapse
X
-
Ha jól tudom Amerikában sem túl magas színvonalú a képzés és ha valaki otthon megtanult vezetni akkor elég neki csak vizsgára elmenni. De én nem akarok semmi hülyeséget mondani, csak annyit írtam le amennyit az autósiskola vezetőjétől hallottam.
-
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésecsak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is.
Leave a comment:
-
Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzóba került a jogosítvány is, amiről van egy írás ITT...
Szóval ha csinálok egy B-t, és utána egy B125-öt, akkor kaphatok úgy jogsit 125-ös motorra, hogy összesen 2-3 óra oktatás történt vezetésügyileg? Menő...
Leave a comment:
-
Szép kis iromány. Hallottam erről én is, mert most csinálom a korlátlant, de egyik ismerősöm A1et akar bővíteni. Én kérdeztem meg az oktatót, hogy hogy s mint zajlik ez, de azt mondta, hogy pár évig maradjon meg az A1-nél mert ki tudja még, hogy hogy teszik tönkre az oktatást, vagy, hogy valakinek hátha megjön az esze.
A másik amit mesélt az az, hogy be akarják elvileg vezetni ez e-learning, tehát "otthonülszagépelőtt" oktatást, és csak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is. Ennek előnye, hogy viszonylag olcsón és könnyen lehet jogsit szerezni, de a hátránya a meglévő jogosítványosokkal és igazából az utcára kimerészkedő emberekkel szemben, hogy baromi sok idióta lesz az utakon akik semmit nem tudnak a forgalomban való részvételről, de még csak egy kerékcseréről sem.
De hát "haladni kell a korral"
Leave a comment:
-
Ok, akkor én értettem félre!
Szerintem csinálj egy adásvételit minden szám nélkül.
És csinálj egy másikat, amin rajta van a forgalmi száma is. Ezt tedd el biztos helyre a forgalmival együtt, és a másikkal közlekedj.
Aztán ha le akarod vizsgáztatni rendszámosra, akkor előveszed az utóbbi adásvételit és a forgalmit, és ezekkel megoldod. Addig meg az első adásvételivel igazolod a rendőrnek, hogy tiéd a motor.
- 1 like
Leave a comment:
-
Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSoveny!
Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.
Leave a comment:
-
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGondolom, ha az embernek van egy A1-es jogsija, az M-re is jó, meg ha van neki A, az A1-re is.
Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni)
- 1 like
Leave a comment:
-
Soveny!
Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.
Leave a comment:
-
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa tényleg csak egynyári motornak akarod
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani
Ha úgy adódik, hogy kell, és lesz rá pénzem, akkor persze megcsinálom az összes hivatalos borzalmat, csak hát nem olyan könnyű csóró egyetemistának lenni. De nem mintha másnak olyan könnyű lenne, szóval nem panaszkodom.
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.
Leave a comment:
-
Sok hasznosat nem tudok hozzászólni a témához sajnos, de 1-2 röpke szösszenettel szeretnék hozzájárulni a sikerhez.
Forgalmival kapcsolatban annyit, hogy nekem még problémám nem volt amiatt, hogy megvan a szürke forgalmi. Problémát az okozott, hogy az adásvételi papír ajándékozásként lett megírva az itt leírt okok miatt, ezért jóval drágább az átíratás.
A másik szösszenet pedig, hogy egy barátom (jelenleg 22éves) 10 éve motorozik egy simson starral mindenféle papír nélkül. Persze csak faluban és kis mellékutakon. Mondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani, de ha tényleg csak annyira kell, hogy megtanulj motorozni akkor elhagyatott mellékutakon, vagy volt tsz telepeken ha szabad bejárás van, szerintem megoldható. És ebben az esetben fölösleges átbucskázni a papírozási ceremóniákon. Ha tényleg csak egynyári motornak akarod akkor nem éri meg 50-60ezreket költeni csak a papírokra. És akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.
- 2 likes
Leave a comment:
-
tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs uramatyám, nagyon soknak tűnik az 30+ rugó a forgalomba helyezésért :S
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem az M-kategória nem a rendszámos segédmotoros kerékpárok vezetését, hanem az utas szállítását tiltja. Vagyis szerintem nem az a kérdés, hogy vihetsz-e, hanem hogy viszel-e utast.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Szervusztok. A SIMSON STAR-t és burkolt testvérét valóban rendszámmal ellátva hozták forgalomba ( az első időkben a rendszám procedúrát mindenki maga intézte - a későbbiekben már táblával ellátva jutott hozzá az új tulajdonos ), mivel nem segédmotornak minősült. Ez abból adódott, hogy nagyobb sebességre volt képes, mint a segédmotoros kerékpár és két személyre volt kialakítva. A hetvenes évek elején az NDK-ban reggelente természetes látvány volt, hogy a szülők között az óvodába járó gyerek is helyet foglalt - ha jól emlékszem teljesen legálisan ( ezt a tényt talán egy volt NDK-ban dolgozó akkori "fiatal" motoros valószínűleg jobban tudja ). Itthon LI, LP stb. rendszámok voltak láthatóak rajtuk . Később mikor az SB 50, 51 ( nem ismerem a pontos típusokat ) megjelent ( ha jól emlékszem ) , akkor kezdték leszerelni a rendszámokat / meg a hátsó lábtartókat / az Earles- villásokról. A vizsgáztatóhelyeken kellett bemutatni / gondolom fizetni is kellett / , ahol ellenőrizték a kis lánckerék fogszámát, hogy ne tudjon a meghatározott sebesség felett menni. A hátsó lábtartók sem lehettek felszerelve. Valamit beütöttek váznyakba , meg adtak egy igazolást, amivel éves biztosítást lehetett kötni. Üdvözlettel.Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 máj. 07, 22:40.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Nahm, írtam az NKH-nak egy hosszú levelet, aztán majd meglátjuk, válaszolnak-e, és ha igen, akkor mit. Természetesen majd írok, ha van fejlemény.
Addigis persze ha valaki tud valami okosságot, ne hallgassa el
És uramatyám, nagyon soknak tűnik az 30+ rugó a forgalomba helyezésért :S
Leave a comment:
-
Üdv!
A rendszámos Simson nem falusi szokás volt!A Star és a Schwalbe 5okm/h-nál nagyobb sebességet ért el,volt lábtartó az utas számára is,ezért az akkor érvényes szabályok szerint mkp besorolást kapott.Később,az NH típus már smkp volt.
- 1 like
Leave a comment:
Leave a comment: