Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Blackmumus
    replied
    Ha jól tudom Amerikában sem túl magas színvonalú a képzés és ha valaki otthon megtanult vezetni akkor elég neki csak vizsgára elmenni. De én nem akarok semmi hülyeséget mondani, csak annyit írtam le amennyit az autósiskola vezetőjétől hallottam.

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is.
    a kresz vizsgára még talán, de a rutinra, vagy a forgalomra nem hinném, hogy fellehetne készülni otthon!

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szóba került a jogosítvány is, amiről van egy írás ITT...
    Hú, hát, érdekes...
    Szóval ha csinálok egy B-t, és utána egy B125-öt, akkor kaphatok úgy jogsit 125-ös motorra, hogy összesen 2-3 óra oktatás történt vezetésügyileg? Menő...

    Leave a comment:


  • Blackmumus
    replied
    Szép kis iromány. Hallottam erről én is, mert most csinálom a korlátlant, de egyik ismerősöm A1et akar bővíteni. Én kérdeztem meg az oktatót, hogy hogy s mint zajlik ez, de azt mondta, hogy pár évig maradjon meg az A1-nél mert ki tudja még, hogy hogy teszik tönkre az oktatást, vagy, hogy valakinek hátha megjön az esze.

    A másik amit mesélt az az, hogy be akarják elvileg vezetni ez e-learning, tehát "otthonülszagépelőtt" oktatást, és csak a vizsgákra kell elmenni mind KRESZ-ből, mind Rutinból, de még forgalomból is. Ennek előnye, hogy viszonylag olcsón és könnyen lehet jogsit szerezni, de a hátránya a meglévő jogosítványosokkal és igazából az utcára kimerészkedő emberekkel szemben, hogy baromi sok idióta lesz az utakon akik semmit nem tudnak a forgalomban való részvételről, de még csak egy kerékcseréről sem.

    De hát "haladni kell a korral"

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    Szóba került a jogosítvány is, amiről van egy írás ITT...

    Leave a comment:


  • Taktaszada
    replied
    Ok, akkor én értettem félre!
    Szerintem csinálj egy adásvételit minden szám nélkül.
    És csinálj egy másikat, amin rajta van a forgalmi száma is. Ezt tedd el biztos helyre a forgalmival együtt, és a másikkal közlekedj.
    Aztán ha le akarod vizsgáztatni rendszámosra, akkor előveszed az utóbbi adásvételit és a forgalmit, és ezekkel megoldod. Addig meg az első adásvételivel igazolod a rendőrnek, hogy tiéd a motor.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Soveny!

    Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.
    Alapvetően az lenne a kérdés, hogy rá kell-e írni ilyenkor a régi szürke forgalmi számát az adásvételire, vagy úgy egyáltalán mivel jár ha rá írom, vagy ha nem írom rá.

    Leave a comment:


  • soveny
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Gondolom, ha az embernek van egy A1-es jogsija, az M-re is jó, meg ha van neki A, az A1-re is.
    Igen, az alsóbb kategóriákra természetesen mindig érvényes.

    Taktaszada eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni)
    Lehet, hogy nem fogalmaztam elég pontosan. Nem arra gondolok, hogy a forgalmit fénymásolja le. Annak nyilván nem lenne értelme. A jelenleg használatos adásvételi szerződéseken azonban meg kell adni a forgalmi engedély számát, ez a későbbi esetleges forgalomba helyezéskor jól jöhet. Ha a szerződés-fénymásolaton nincs forgalmi engedély-szám, a rendőrnek sem jut eszébe amúgy is indokolatlan kérdésekkel feltartani.

    Leave a comment:


  • Taktaszada
    replied
    Soveny!

    Ha egy olyan adásvételit mutat, amiban benne van az eredeti szürke forgalmi másolata (lehet, hogy nem jól értettem, de nekem ez jött le, hogy ezt fogja csinálni), akkor a rendőr gondolhatja, hogy rendszámos volt a motor. Ezért írtam. Ha egy sima papíros adásvételit, akkor minden rendben. Így értettem.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha tényleg csak egynyári motornak akarod
    Áh, dehogy, sosem voltam az egynyári dolgok híve. Na meg, már látom előre, micsoda pénznyelő lesz, úgy meg nem lehet egynyári

    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani
    Én sem vagyok, sosem éreztem úgy, hogy megérné (így a kevés biciklis egyike vagyok, aki megáll a pirosnál, hehe).
    Ha úgy adódik, hogy kell, és lesz rá pénzem, akkor persze megcsinálom az összes hivatalos borzalmat, csak hát nem olyan könnyű csóró egyetemistának lenni. De nem mintha másnak olyan könnyű lenne, szóval nem panaszkodom.

    Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.
    Hát igen, ez majd egy jó kérdés lesz, hogy hogyan. Mindenesetre a tartalmazzák ezek egymást felfele, nem? Gondolom, ha az embernek van egy A1-es jogsija, az M-re is jó, meg ha van neki A, az A1-re is.

    Leave a comment:


  • Blackmumus
    replied
    Sok hasznosat nem tudok hozzászólni a témához sajnos, de 1-2 röpke szösszenettel szeretnék hozzájárulni a sikerhez.

    Forgalmival kapcsolatban annyit, hogy nekem még problémám nem volt amiatt, hogy megvan a szürke forgalmi. Problémát az okozott, hogy az adásvételi papír ajándékozásként lett megírva az itt leírt okok miatt, ezért jóval drágább az átíratás.

    A másik szösszenet pedig, hogy egy barátom (jelenleg 22éves) 10 éve motorozik egy simson starral mindenféle papír nélkül. Persze csak faluban és kis mellékutakon. Mondjuk én nem vagyok híve a szabálytalanságoknak mert többe kerül megszegni egy szabályt mint betartani, de ha tényleg csak annyira kell, hogy megtanulj motorozni akkor elhagyatott mellékutakon, vagy volt tsz telepeken ha szabad bejárás van, szerintem megoldható. És ebben az esetben fölösleges átbucskázni a papírozási ceremóniákon. Ha tényleg csak egynyári motornak akarod akkor nem éri meg 50-60ezreket költeni csak a papírokra. És akkor már érdemesebb egy magasabb kategóriás jogsit is csinálni, mert ha az összes lépcsőn végig akarsz menni akkor félmillióba is kerülhet a sok jogosítvány, de hasznát mindig csak a legmagasabb kategóriának veszed.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És uramatyám, nagyon soknak tűnik az 30+ rugó a forgalomba helyezésért :S
    Sajnos nem kevés, de a magas költségek minden járműre vannak. "Hajózni kell" ahogy a rómaiak mondták, amit pedig olyan jól nyilvántartanak mint a járműveket onnan könnyű adót lefölözni.

    soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem az M-kategória nem a rendszámos segédmotoros kerékpárok vezetését, hanem az utas szállítását tiltja. Vagyis szerintem nem az a kérdés, hogy vihetsz-e, hanem hogy viszel-e utast.
    A műszaki (fék, sebesség) kérdésekben igazad lehet, de ha jól értelmezem a szabályt akkor nincs M-mel vezethető rendszámos motor - az M kat. smkp vezetésére jogosít fel és arra (még) nem adnak rendszámot (mert nem írja elő semmi). Ráadásul a tapasztalatom azt mutatja, hogy az a kérdés hogy vihetsz-e. Például egy Ikarus-t sem vezethetsz D kat. nélkül, hiába van C jogsid és üres a busz, mert a forgalmi a mérvadó, nem az aktuális helyzet.

    Leave a comment:


  • dafko54
    replied
    Szervusztok. A SIMSON STAR-t és burkolt testvérét valóban rendszámmal ellátva hozták forgalomba ( az első időkben a rendszám procedúrát mindenki maga intézte - a későbbiekben már táblával ellátva jutott hozzá az új tulajdonos ), mivel nem segédmotornak minősült. Ez abból adódott, hogy nagyobb sebességre volt képes, mint a segédmotoros kerékpár és két személyre volt kialakítva. A hetvenes évek elején az NDK-ban reggelente természetes látvány volt, hogy a szülők között az óvodába járó gyerek is helyet foglalt - ha jól emlékszem teljesen legálisan ( ezt a tényt talán egy volt NDK-ban dolgozó akkori "fiatal" motoros valószínűleg jobban tudja ). Itthon LI, LP stb. rendszámok voltak láthatóak rajtuk . Később mikor az SB 50, 51 ( nem ismerem a pontos típusokat ) megjelent ( ha jól emlékszem ) , akkor kezdték leszerelni a rendszámokat / meg a hátsó lábtartókat / az Earles- villásokról. A vizsgáztatóhelyeken kellett bemutatni / gondolom fizetni is kellett / , ahol ellenőrizték a kis lánckerék fogszámát, hogy ne tudjon a meghatározott sebesség felett menni. A hátsó lábtartók sem lehettek felszerelve. Valamit beütöttek váznyakba , meg adtak egy igazolást, amivel éves biztosítást lehetett kötni. Üdvözlettel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 máj. 07, 22:40.

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Nahm, írtam az NKH-nak egy hosszú levelet, aztán majd meglátjuk, válaszolnak-e, és ha igen, akkor mit. Természetesen majd írok, ha van fejlemény.
    Addigis persze ha valaki tud valami okosságot, ne hallgassa el

    És uramatyám, nagyon soknak tűnik az 30+ rugó a forgalomba helyezésért :S

    Leave a comment:


  • St.Z.350
    replied
    Üdv!

    A rendszámos Simson nem falusi szokás volt!A Star és a Schwalbe 5okm/h-nál nagyobb sebességet ért el,volt lábtartó az utas számára is,ezért az akkor érvényes szabályok szerint mkp besorolást kapott.Később,az NH típus már smkp volt.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X