Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én még azért „hasogatnám” a szőrszálat egy gondolat erejéig
    És elméleti síkon igaz is lehet az okfejtés. Gyakorlatilag azért nem valószínű, mert "beleivódott" az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp. (Itt elnézést is kérek az AWO-s kollégáktól )
    Annak nagyobb az esélye, hogy ilyenkor leméretik a lökettérfogatot az NKH-s vagy egyéb igazságügyi szakértővel, hiszen az egy gyakori változtatás és ugyanúgy elérhetik a fizetés alóli kibújást.
    Főleg, mert a KEKKH-s adatbeszerzéshez ismerni kellene a rendszámot, anélkül nehéz, az új nyilvántartásba ezek gondolom nem kerültek bele.

    Az biztos, hogy a kerülőutak keresésének csak a biztosítós ügyintéző kreativitása szabhat határt, de amit Te vázolsz az elég extrém eset lenne.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 11, 22:11.
    soveny kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #47
      Szervusztok .

      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      „beleivódott” az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp.
      A koromnál fogva nálam a STÁR ( LP ... ) a rendszámos motort jelenti. Estem is vele vagy kettőt. Üdvözlettel.
      emu és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Az otthoni beütéssel vigyázni!!A beütő méretei miatt.(ez a méret kereskedelmi forgalomban nem kapható)

        Komment


          #49
          Uh, milyen sok válasz, pedig csak egy fél napig nem voltam itt. Megvettem a motort, ütött, kopott, hiányos, már látom, hogy el fogja nyelni az összes pénzem, de nagyon tetszik

          A forgalmiban persze nem az eladó neve van, csak az első tulajdonos (Horváth Ferenc asztalos Szentesről, ha valaki ismerné ), meg ugye az a bejegyzés amit már korábban írtam.

          Alapvetően nem akartam túlragozni a témát, csak úgy vagyok vele, hogy ha már, akkor jó felderíteni a lehetőségeket, meg hogy pontosan hogy is állunk.

          Amúgy azt az ominózus beütést merre kellene keresni?

          Komment


            #50
            A rendszerváltás (1990)óta a területileg illetékes közlekedési felügyelet(NKH) végzi.A motorban a fojtásoknak benne kell lenni és ki kell vonatni forgalomból mint nagy motor.
            ui:ja az utas lábtartó sem lehet rajta.




            dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szervusztok .

            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            „beleivódott” az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp.
            A koromnál fogva nálam a STÁR ( LP ... ) a rendszámos motort jelenti. Estem is vele vagy kettőt. Üdvözlettel.
            Az emberekbe lehet,hogy beleivódott,de mostanában egyre több smkp-t igazoltatnak(a nulla tolerancia jegyében).Ugyanis jó pénzbevételi forrás az állam bácsinak.(80-125ccm-es motorok rendszám nélkül,smkp papírral).

            Komment


              #51
              Találtam egy cikket, van pár szó az esetleges rendszám történelmi hátteréről is...

              Komment


                #52
                Én meg közben nagyjából szétszedtem a gépet, van a vázban egy CM 100 - as beütés:
                Click image for larger version

Name:	DSC01410.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	131279

                Komment


                  #53
                  Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik, nem CM 100 nak? De ebből következik hogy a motort visszaminősítették segédmotorrá mikor kivonták valószínű!! Szóval nem kell félni a rendőrtől, biztosítótól baleset esetén stb. ÍGY nyugodtan használd MERT ez már segédmotornak minősül!
                  soveny, kollarg és Intrepid kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik
                    amikor először néztem a képet, én is 100-nak láttam, még jó, valaki nem csak néz, hanem lát is!

                    Komment


                      #55
                      dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      El sem tudod képzelni szerintem, hány schwalbe/star/s51 jár az utakon, úgy hogy a tulajdonosa nem is sejti, hogy valaha lehet rendszámos motor volt!
                      Biztos vagyok benne, hogy minden Stár rendszámmal került forgalomba. A Schwalbival, és az utána gyártott Simsonokkal már más a helyzet. Mikor a Stárokat árulták még automatikusan adták az állami üzletben a rendszámot, és eszébe sem jutott senkinek hogy elsumákolja. Az S50B megjelenésekor már akadtak itt-ott rendszám nélküli gépek, de valószínűleg még ezekhez is tartozott rendszám. A " rendszámtalanság " a 1980-as évek elején kezdett ipari méreteket ölteni, mikor megjelentek a maszek kézben lévő vegyesboltok , és ők már nem adták automatikusan a rendszámot. Illetve ne felejtsük el, mekkora protekcióra volt szükség ahhoz hogy Simsonhoz jussál. A Vasvill áruházak több ezer mosógépnek lepapírozott Simsont adtak el úgy, hogy a vásárló csak a pénzt fizette be az üzletbe, és az éjszaka leple alatt hozhattad el a város eldugott zugában lévő lerakatból a mocit. Persze ezt mindenki tagadta, hiszen abban a rendszerben nem ismerték a protekció fogalmát, de én magam is több oldal A-4 es lapot láttam nevekkel teleírva akiknek mosógépre volt szükségük. Nyilván ezekhez a motorokhoz meg sem próbáltak rendszámot adni.
                      A Schawalbival azért más a helyzet, mert azt továbbra is gyártották, így a nyolcvanas években is kapható volt.

                      Komment


                        #56
                        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik, nem CM 100 nak?
                        Tényleg, hehe . Igen, így már teljesen nyugodt vagyok a segédmotor ügyet illetően.
                        Amúgy itt egy csomó kép, fényképezgetem, hogy majd össze tudjam rakni. Bár persze hol van az még

                        Komment


                          #57
                          Kedves mir-mur!

                          A Schwalbe 1966 februárban került forgalomba ,a Star májustól volt vásárolható.Rendszámot a rendőrségen adtak hozzá,rendszámmal csak a '70-es évek elejétől lehetett a boltból elvinni.
                          kollarg kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A Schwalbe 1966 februárban került forgalomba ,a Star májustól volt vásárolható.Rendszámot a rendőrségen adtak hozzá,rendszámmal csak a '70-es évek elejétől lehetett a boltból elvinni.
                            Köszönöm a kiigazítást ! Hát akkoriban még nagyon kicsi voltam. De úgy gondolom, aki megtehette hogy összekuporgatott pénzét egy "nagy motorra" költse, az nem kótyavetyélte el a két személlyel motorozás lehetőségét. Esetleg te láttál ebben az időben rendszám nélküli Stárt

                            Komment


                              #59
                              Nem hiszem ,hogy volt olyan könnyelmű motoros,aki rendszám nélkül is használni merte volna.A hiányzó rendszámtábla egyből feltűnt volna a rendőrnek. Jogosítvány nélkül motoroztunk,de kerültük a frekventált helyeket.A jogosítvány hiánya nem volt látható,szerencsésen megúsztam bírságolás nélkül.Természetesen amint lehetett megszereztem a jogosítvány,mert mégis kellemesebb úgy motorozni.
                              kollarg kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                tpv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Én meg közben nagyjából szétszedtem a gépet, van a vázban egy CM 100 - as beütés:
                                [ATTACH=CONFIG]7889[/ATTACH]
                                Sziasztok.
                                Eredetinek tűnik.(ütöttem be egy párat a 80-as évek elején)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X