Nem az okmányiroda, hanem vizsgabázis szí...tta !
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Forgalomból kivont járművek visszahelyezése
Collapse
X
-
Lemezjáték kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 1 like
-
És mi volt a szívatás tárgya?kollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Emiatt nem tudták, hogy kivonták, nem vonták, vagy mi van vele. A nyilvántartásban sem találtak róla semmit, ezért aztán nem engedte el a NKH
De gondolom csak az nem szerepelt, hogy ki van vonva vagy sem. Mert ha nincs semmi a nyilvántartásban, azt csak nem nézik el 38000 forintért. Vagy ha igen, akkor rés van a pajzson és le kell szednem a felső polcról a köteg rendszámot...
Apropó: a rendszáma melyik típus volt? Két vagy három betűs?Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 aug. 30, 13:21.wsievers és Lemezjáték kedvelte ezt.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok! Egy kicsit bonyolult történetben kérem a segítségeteket. Adott a 63-as motorom. 2001-ben vásároltuk meg a nevemre (születésnapomra kaptam, az adásvételi a nevemre szól) A motor egyébként zöld forgalmis, levágott sarkú, 1994-es dátummal beírva: "Forgalomból végleg kivonva 23" (a 23 nem tudom mit jelent, be van karikázva). A lényeg, hogy akkoriban neki is álltam felújítani, és tudom, hogy nevetséges, de még mindig tart...talán lassan a végéhez közeledek. (tudom, hogy sokan nevetnek, de közben volt, hogy évekig nem tudtam hozzá sem nyúlni). Szóval a lényeg, hogy a kezemben van az "eredeti" végleg kivont forgalmi, a kezemben van az eredeti 2001-es adásvételi, ami a nevemre szól. A motor anno nem lett átiratva (nem is tudom, hogy kellett volna-e, hiszen ki volt vonva a forgalomból, és akkoriban nem is tudtam volna visszahelyezni, hiszen fel kellett újítani). Ilyenkor mit kell intéznem? Hogyan kell majd most tennem? Hova kell vinni? Egyáltalán forgalomba lehet ezt még helyezni? Köszönöm a segítséget! (Ja, és a motort nem eladásra szánom, soha nem adnám el, ez egy emlék, és tisztelgés az elhunyt rokonaimnak, aki részt vettek a motor eémúlt éveiben, a felújításban. Szóval, ez míg élek velem marad, de jó lenne, ha nem csak vitrindísz lenne) És még annyit, hogy a motort az akkori tulajtól vettük. Már nem emlékszem, hogy mit is mondott a kivonásról, de tudom, hogy a bácsi már akkor sem volt fiatal.Utoljára szerkesztve a következő által: Halal; 2018 febr. 09, 08:12.
- 2 likes
Komment
-
Kedves Halál!
Ne aggódj, senki nem nevet ki hogy lassan haladtál a felújítással.
Én pl. 2012-ben vettem az MZ-met, amit aztán végül 2016-ban fejeztem be. Volt hogy hetekig nem tudtam hozzányúlni, mert örökös szaladás volt az életem.
Amikor hetente 10-15 percet rá tudtam szánni, akkor már örültem magamnak :-) Aztán olyan is volt hogy egyszerűen elfogyott a türelmem a hibák végtelen sora miatt, és olyankor inkább félretettem hetekre.
A helyzet nagyjából olyan volt mint a tiéd. Forgalomból végleg kivont motor volt, rendszám nélkül, csak szürke forgalmival.
A sorrend kb. így volt:
-biztosítás megkötése (ne kérdezd miért kell egy egyelőre járműnek nem minősülő valamire biztosítást kötni, amivel fel sem mászhatsz az aszfaltcsík hátára...)
-Vizsgabázisokon körbenézni hogy melyiknek van jogosultsága forgalomból végleg kivont motort bevizsgálni, visszahelyezni, tehát vizsgáztatni. Ott általában megcsinálják az eredetiségvizsgát is egyben. (régebben csak NKH vizsgabázisoknak volt ilyen jogosultsága, de 2016 januártól kiosztották ezt)
-Az összes papírral (adásvételi, régi forgalmi, biztosítás, eredetvizsga papírok, sikeres műszaki vizsga papírjai) okmányiroda, ahonnan jó eséllyel egy új forgalmival, rendszámmal a kezedben ballagsz ki vidáman.
Emígyen emlékszem a történtekre.
Egyébként azt nem írtad, milyen motorod van...
- 3 likes
Komment
-
Valóban, elfelejtettem: Pannonia T1 (forgalmi szerint T13, jelentsen ez bármit) És azt is elfelejtettem, hogy 3 betűs rendszám volt utoljára rajta. Tehát, ha jól értem, nem hibáztam vele eddig, ez ezekkel a papírokkal simán tudom intézni most a lepapírozását.
Szerk: T13=T1, 63-as. Bocsánat, eszembe jutott, hogy rákerestem. Picit elfelejtettem már a régi dolgokat én is
A felújításról pedig: Igen. Anno nagy hévvel indítottam, akkor még egyetemista voltam. Haladt előre a dolog, de nyilván szüleimet nem pumpolhattam pénzzel állandóan. Majd közben a tanulásra kellett koncentrálnom, akkor azért húzódott, aztán munkahely. Közben volt egy hosszabb külföldi éldegélés is. Természetesen, ezen idők alatt, szegény pancsa darabokban hevert letakargatva a szobámbanMikor neki szerettem volna fogni, akkor pedig olyan horrorisztikus árakon volt az alkatrész, hogy nem tudtam megvenni. (merthogy, a felújítás velejárójaként, sok krómozott alkatrész elvesztettek a krómozóban...kértérítés nélkül, a festő is vesztett el egy pár apróságot...szóval...sok volt a nehezítő körülmény.) Talán, mára sikerül rendezni a sorokat. Nem szégyenkezem, tudom, hogy becsülettel éltem az életem. Mindig addig nyújtózkodtam, míg a takaróm ért. Talán csak azt sajnálom, hogy azóta jónéhány szeretett rokonom, akik segítették a felújítást már nem élnek, nem láthatják majd a végeredményt. De én, bármikor erre a motorra nézek, eszembe jutnak, ránézek egy alkatrészre, és tudom, hogy azt még együtt políroztuk, vagy épp Ő csinálta hozzá. Nem bánok semmit.
Utoljára szerkesztve a következő által: Halal; 2018 febr. 09, 08:50.
- 5 likes
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValóban, elfelejtettem: Pannonia T1 (forgalmi szerint T13, jelentsen ez bármit) És azt is elfelejtettem, hogy 3 betűs rendszám volt utoljára rajta. Tehát, ha jól értem, nem hibáztam vele eddig, ez ezekkel a papírokkal simán tudom intézni most a lepapírozását.
Szerk: T13=T1, 63-as. Bocsánat, eszembe jutott, hogy rákerestem. Picit elfelejtettem már a régi dolgokat én is
A felújításról pedig: Igen. Anno nagy hévvel indítottam, akkor még egyetemista voltam. Haladt előre a dolog, de nyilván szüleimet nem pumpolhattam pénzzel állandóan. Majd közben a tanulásra kellett koncentrálnom, akkor azért húzódott, aztán munkahely. Közben volt egy hosszabb külföldi éldegélés is. Természetesen, ezen idők alatt, szegény pancsa darabokban hevert letakargatva a szobámbanMikor neki szerettem volna fogni, akkor pedig olyan horrorisztikus árakon volt az alkatrész, hogy nem tudtam megvenni. (merthogy, a felújítás velejárójaként, sok krómozott alkatrész elvesztettek a krómozóban...kértérítés nélkül, a festő is vesztett el egy pár apróságot...szóval...sok volt a nehezítő körülmény.) Talán, mára sikerül rendezni a sorokat. Nem szégyenkezem, tudom, hogy becsülettel éltem az életem. Mindig addig nyújtózkodtam, míg a takaróm ért. Talán csak azt sajnálom, hogy azóta jónéhány szeretett rokonom, akik segítették a felújítást már nem élnek, nem láthatják majd a végeredményt. De én, bármikor erre a motorra nézek, eszembe jutnak, ránézek egy alkatrészre, és tudom, hogy azt még együtt políroztuk, vagy épp Ő csinálta hozzá. Nem bánok semmit.
Műszaki előtt nézesd meg fékpadon a fékeket!!
Elég problémás része ez a Pannóniáknak. Gyakran tojás alakú a dob és hiába jó a fékhatás ha az ütés mértéke határérték felett van...
- 4 likes
Komment
-
Oh, hát azért még annyira nincs előrehaladott állapotban a dologDe köszönöm a tanácsot. A hátsó gátlók már alakulóban
Amúgy most veszem mega ráfokat, aztán kerékfűtés, és majd csak utána mehet "megpörgetésre". Bevallom, ezeket a részeket már szakavatott emberrel csinálom majd, és bízom a szakértelmében is. De mégegyszer, köszönöm, hogy emlékeztettél, így tuti nem marad ki ez a lépés sem...csak a papírozást tudjam elintézni...az most jobban aggaszt :S
- 2 likes
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmúgy most veszem mega ráfokat, aztán kerékfűtés, és majd csak utána mehet "megpörgetésre". Bevallom, ezeket a részeket már szakavatott emberrel csinálom majd, és bízom a szakértelmében is. D
Ha fűzött állapotban lesz szabályozva a dob akkor aligha lesz vele gond
Halal kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Helyes
Ha fűzött állapotban lesz szabályozva a dob akkor aligha lesz vele gond
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok! Egy kicsit bonyolult történetben kérem a segítségeteket. Adott a 63-as motorom. 2001-ben vásároltuk meg a nevemre (születésnapomra kaptam, az adásvételi a nevemre szól) A motor egyébként zöld forgalmis, levágott sarkú, 1994-es dátummal beírva: "Forgalomból végleg kivonva 23" (a 23 nem tudom mit jelent, be van karikázva). A lényeg, hogy akkoriban neki is álltam felújítani, és tudom, hogy nevetséges, de még mindig tart...talán lassan a végéhez közeledek. (tudom, hogy sokan nevetnek, de közben volt, hogy évekig nem tudtam hozzá sem nyúlni). Szóval a lényeg, hogy a kezemben van az "eredeti" végleg kivont forgalmi, a kezemben van az eredeti 2001-es adásvételi, ami a nevemre szól. A motor anno nem lett átiratva (nem is tudom, hogy kellett volna-e, hiszen ki volt vonva a forgalomból, és akkoriban nem is tudtam volna visszahelyezni, hiszen fel kellett újítani). Ilyenkor mit kell intéznem? Hogyan kell majd most tennem? Hova kell vinni? Egyáltalán forgalomba lehet ezt még helyezni? Köszönöm a segítséget! (Ja, és a motort nem eladásra szánom, soha nem adnám el, ez egy emlék, és tisztelgés az elhunyt rokonaimnak, aki részt vettek a motor eémúlt éveiben, a felújításban. Szóval, ez míg élek velem marad, de jó lenne, ha nem csak vitrindísz lenne) És még annyit, hogy a motort az akkori tulajtól vettük. Már nem emlékszem, hogy mit is mondott a kivonásról, de tudom, hogy a bácsi már akkor sem volt fiatal.
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValaki hozzáfűznivalót a eredeti "kis" problámámhoz?
A menete az amit előttem már leírtak. Nem kell aggódni miatta, nem lesz gond.
Annyi hogy a váz és blokkszám legyen olvasható. Nem tudom hogy hogy van fényezve, de akkor jó ha ott nincs lefestve.
Én annó a fémtisztára pucolt vázon leragasztottam a vázszámot, aztán alapozás, festés és csak utána szedtem le (persze közben vagy 2 hét eltelt, a fémtiszta váz meg elkezdett rozsdálni a maszkoló szalag alatt) Aztán kapott pár réteg lakkot hogy azért ne rohadjon ki pár év alatt a vázból a szám.
Halal kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem is szürke forgalmi volt végleg kivonva a nevemre adásvételivel. Az illyes fajta papírozás a sima ügy
A menete az amit előttem már leírtak. Nem kell aggódni miatta, nem lesz gond.
Annyi hogy a váz és blokkszám legyen olvasható. Nem tudom hogy hogy van fényezve, de akkor jó ha ott nincs lefestve.
Én annó a fémtisztára pucolt vázon leragasztottam a vázszámot, aztán alapozás, festés és csak utána szedtem le (persze közben vagy 2 hét eltelt, a fémtiszta váz meg elkezdett rozsdálni a maszkoló szalag alatt) Aztán kapott pár réteg lakkot hogy azért ne rohadjon ki pár év alatt a vázból a szám.
Bár az tudom, hogy kevés nekik.
Én amúgy csak ezzel a több éve nálam van, és nem írattam át dologtól félek. A többi az tiszta, meg a motor is.
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Én amúgy csak ezzel a több éve nálam van, és nem írattam át dologtól félek. A többi az tiszta, meg a motor is.
Mert ugye az ügyintézőknek többnyire fogalmuk sincs arról hogy mit kellene csinálni, szóval az értelmesebbje vagy utánanéz vagy hallgat rád. A kevésbé értelmes meg azt mondja hogy nem lehet(mert ő nem tudja hogy hogy kellene)
- 2 likes
Komment
Komment