Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalomból kivont járművek visszahelyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Egyelőre nem találtunk olyan padot, ahol be tudják fogni. 52cm-t adtam meg kerékátmérőnek, annyinak kell beférnie (19-es a kerék, ez kb 49cm de ráhagyást adtam).

    Komment


      #77
      oldbiker73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A fékpados mérésnél mit néznek?
      Meg kell legyen a kellő fékerő, ezen kívül az egyenletes fékhatást mérik. Meg van adva egy tartomány, amin belül ingadozhat. Az enyémnél úgy kicsapkodott, mint a fene! Nem is csoda, tényleg tojás volt a kerék, a gumi is rossz volt.
      Azóta vettem egy jó állapotú kereket (az eredeti javítása sokkal drágább lett volna) gumival együtt. Ami miatt kicsit mérgeskedek, hogy a gumi egy az egyben ugyanúgy áll rajta. Hiába markolászom, gyűrkészem, leeresztem, felfújom százszor, akkor is valahol "beesik" a ráf pereme alá a csík, aminek a szélénél kellene futnia. Pedig maga a gumi nem repedezett, nem kopott, Pneumant gumi. De ugyanez a helyzet a hátsó keréken lévő, 0 km-es, új Fortune gumival.

      Komment


        #78
        innentől meg végképp nem tudom, mi kell a fékpadra
        Szerintem puha anyagú betét a pofákra.
        Én sem szabályoztattam a dobot, csak felcsiszoltam. De a fékpofákat újraragaszttattam kérve, hogy puha anyagot használjanak 4 mm-es méretben. Ez egy falusi fékbetétes üzemben volt, 2000-2500 Ft-ot kérnek 4 db pofáért.
        Még alig fékezgettem, messze nincs bekopva, mikor a fékpadra került. Az első keréknél láttam ingadozást a monitoron, de legelsőre kiírta a gép, hogy megfelelt. A hátsónál meg úgy állt a mutató, mint a cövek. Magam sem hittem el.
        Szerintem igen jól sikerültek a pofák, mert sokkal komolyabban meg tudom fékezni a motort, mint amit gyárilag tudtak ezek.
        ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Én is a fékekkel szenvedtem sokat. Vizsga előtt 3x vittem fékpadra, mire oda jutott hogy talán meglesz.
          Első fékpad után(akkor már új pofák voltak) kereket kifűztem, dobokat szabályoztattam és kerekeket össze. Persze, mint kiderült a 2. fékmérésen, centrírozásnál el is húzta a dobot a kerék. Aztán pár km az erdőben és harmadszorra is fékpad(ismerősnél, lakhelyemtől nem messze, szóval toltam is pár km-t a gépet odáig meg onnan vissza ) , ami szintén kevés volt. Ott helyben a területen pár kör, ajánlásukra egy minimális mennyiségű szilikon spray(igen, a fékre, hogy jobban csússzon) és megvolt a kívánt érték. Persze így a fékerő jelentősen csökkent, de még határérték felett marat. Aztán vizsgán átcsúszott, itthon persze tisztára pucoltam a fékeket. Azóta meg még elég sokat kopott és annyira se érezni az ütést mint előtte.

          Komment


            #80
            Arra jutottunk mi is, hogy az újra fűzés el tudja húzni a dobot. Tehát hiába a felszabályozás, ha kifűzve történik.
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              Ezért írtam fentebb, hogy ne fűzd ki a dobot, mert a küllők elhúzzák a hengerpalástot.
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                A centírozás utáni szabályozás a jó megoldás és ne feledkezzetek meg a fékpofákat be kell illeszteni! Sokan erről megfeledkeznek, sajnálják rá az időt.Mindaddig ki szerelés csiszolás és vissza míg teljes hosszában nem érintkezik a fékdobbal!Egy kis krétázás / vékonyan mint a tusír festéket/ segít megtalálni , hogy hol kell még csiszolni.És még egy jótanács talán a végére a fékkulcsokat csak vékonyan zsírozni! Én bocs de nem a silikonban látom a féknél a megoldást.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  A fékpofát hogyan illeszted?
                  Még kint van a kerék, beleteszed a dobot és úgy meghúzod a fékkulcsot körbeforgatva a dobot, vagy beteszed a komplett kereket, fékezel, majd kiveszed és ellenőrzöd?
                  A fékpofa és a dob távolsága mekkora legyen alaphelyzetben (kiengedett féknél)?
                  dongos78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Szerintem az a biztos megoldás, ha a helyére van szerelve és úgy fékezel. Csak marha macerás lehet többször ki-be szerelni. (Az MZ-ből egyszer is elég kivennem a hátsó kereket, mondok olyan cifrákat a végefelé hogy ihaj!). De majd remélem Sepy is válaszol, ő tapasztaltabb...

                    Komment


                      #85
                      Bocs, de komolyan , nem írtam már le egyszer ,hogy hogy az igazi ? Egyre hülyülök és nem akarom magam kiröhögtetni . Próbáltam visszakeresni , az meg nem sikerült...
                      wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        Bele kell tenni a komplett kereket körbeforgatod és fékezel látni fogod a fék pofán hol fog.Ott kell egy fára tett csiszoló vászonnal csiszolni belőle. Macerás de megéri a fáradtságot mert lesz egy megbízható, hatásos féked. Persze ez nem egyszeri művelet ismételd addig míg a fékpofa nagy része fog. A motort billentsd magad felé úgy könnyebb kivenni a hátsó kereket , bocs ha még nem tapasztaltad nem akartam ostobaságot írni.A fékpofa olyan közel legyen, hogy ne súrlódjon éppen. Tehát a legkisebb legyen a távolság és így tényleg fék lesz nem lassító berendezés!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2014 ápr. 08, 13:45. Oka: betű elírás
                        Titus és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          Senki sem figyel jokerre?
                          Akkor elmondom én: A fékdobot fel kell szabályoztatni, és hozzá kell szabályoztatni a betéteket is esztergán ugyanarra a méretre, a féklapra feltéve, oly módon, hogy a fékpofák és a fékkulcs közzé hézagoló lemezt tesznek(0.5 mm is elég). Utána lemezeket kiszed, kereket összerak, és örül az atom féknek...
                          CZsolti, joker és 4 további látogató kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #88
                            Legfeljebb próbálkozni tudok. Van ember aki ki tudja fűzni majd vissza és van ember aki a kifűzött dobot és pofákat össze tudja csiszolni.
                            NINCS a környéken viszont olyan hely, ahová a komplett kereket el tudom vinni, és úgy szabályozzák fel. Nem rendelkezem otthoni esztergával, tehát ez nem járható út számomra, bármennyire szépen is hangzik.
                            dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Én megértem, hiszen ez a leírtak szerint profi és célravezető megoldás, mégsem igazán lehet olyat találni akárhol, aki meg is csinálja. Már csak azt sem komálja egy esztergályos, ha külön befogó szerszámot kell kitalálni és csinálni annak a két munkadarabnak, amit az első-hátsó fékfedél jelent.
                              dongos78 kedvelte ezt.

                              Komment


                                #90
                                Sziasztok!
                                Hozzámkerült egy 1980-as Yamaha xs 850 és szívesen beszélgetnék olyanokkal akik xs tulajdonosok esetleg alkatrész gyanánt is tudnánk értekezni...

                                Segítségeteket előre is köszönöm!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X