Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Okmányait vesztett jármű forgalomba helyezése összeépítési engedéllyel

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tájékoztatom a társulatot, hogy a képen, még szerelés alatt álló 250-es Csepel, megkapta az OT vizsgát. A járgánynak alapból se forgalmija, se semmije nem volt. Összeépítéssel lett forgalomba helyezve. fontos tudni, hogy a motor fő darabjai voltak valaha MAGYARORSZÁGON forgalomba. ( Román, Ukrán ilyen-olyan esélytelen ) Amint bővebb információim lesznek, megosztom mindenkivel.

    [ATTACH=CONFIG]15164[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]15165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]15166[/ATTACH]
    Megkérdezhetem a lámpafej milyen gyártmány?

    Komment


      #47
      baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Megkérdezhetem a lámpafej milyen gyártmány?
      Természetesen megkérdezheted, de gőzöm sincs. Majd Csepi250 megválaszolja, mert övé a motor.

      Komment


        #48
        Ha összegezzük a papirozas koltsegeit, akkor ezek az összegek már kellően kis részét teszik ki egy felújításnak. Főleg egy OT-ra készítésnél.
        Ahhoz képest nem tűnik horrornak. Egy normál átírás, legyen az KEKKH-s papirokbol, vagy szürke forgalmiból is egy 250ccm-es gépnél hozzávetőlegesen 50000Ft mindennel együtt. (biztositas, esetleges ugyintézés, stb)

        Komment


          #49
          baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Megkérdezhetem a lámpafej milyen gyártmány?
          Hello! bocs, de nem igazán szoktam forumozni, így késői a válasz. A lámpatök Bosch gyártmányú. Valószínűleg még régebbi is lehet, mint a motorom, mert a fényváltó felfogatása is benne van, ami régen mechanikus volt.

          Komment


            #50
            Hello!

            Ma találkoztam egy veterános kollégával. Most helyezte forgalomba a motorját, neki voltak papírjai, nem ezért fontos a történet.
            Hanem azért, mert OT vizsgán találkozott egy sráccal aki egy IZS-motor vitt, vele és a vizsgabizottsággal kezdett beszélgetni az összeépítésről. (A sráccal megbeszélte, hogy felhívja, mire jutott a motorral.)
            Összegezve ezeket a válaszokat kapta.
            Izs-es kolléga két adásvételivel odavonult az OT-ra. (Egy a blokk, egy pedig a váz.) (NEM! NEM kellett lekérdezni a KEKKH-nél hogy kinek a nevén van!)
            Megkapta az OT vizsgát.
            OT vizsga után elment összeépítési engedélyt kérni. (Megkapta.)
            Azt is mondták, hogy azért kell az OT vizsga, mert ez bizonyít(aná) hogy a motor gyári állapotú. Miért fontos ez? - Azért mert így nem kell egy mérnökkel újraterveztetni a motort.
            Ezek után összeépítési procedúra, hivatalos engedély arról, hogy ki/hogy/mint rakta össze a motort. (Természetesen erre megfelelő jogosultságú emberre gondolok, igazolással.)
            Utána ezeket mind MEGKAPTA, KPM vizsga, s rendszáma lett a motornak.
            A történet kb 2 hete történt meg, létező!
            Amiket leírtam, ez a veterános kolléga mesélte el ma nekem.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2013 dec. 03, 18:05.
            beothy58, Lemezjáték és 7 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Azért mert így nem kell egy mérnökkel újraterveztetni a motort.
              5000 forint amúgy, de akkor így ez is megspórolható. Köszönöm, jó az infó, körülbelül én is így hallottam.
              CZsolti kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #52
                Üdv!Lenne néhány kérdésem az összeépítési engedéllyel,és az Izs-es történettel kapcsolatban.Az Izs okmányok nélküli komplett motor volt,vagy a motor és váz két külön helyről való volt?Ha komplett motorkerékpár,akkor a két adásvételit bármilyen létező,élő személy nevére írták(írható)?Okmányait vesztett személygépkocsinál is megoldható-e az összeépítési engedély+veteránosítás?Köszönettel:H.Gábor

                Komment


                  #53
                  Üdv!Lenne néhány kérdésem az összeépítési engedéllyel,és az Izs-es történettel kapcsolatban.Az Izs okmányok nélküli komplett motor volt,vagy a motor és váz két külön helyről való volt?Ha komplett motorkerékpár,akkor a két adásvételit bármilyen létező,élő személy nevére írták(írható)?Okmányait vesztett személygépkocsinál is megoldható-e az összeépítési engedély+veteránosítás?Köszönettel:H.Gábor

                  Komment


                    #54
                    bármilyen létező,élő személy nevére írták (írható)?
                    Kicsit el-vagy tájolva.Okmányokat:nem létező személy,hanem TULAJDONOS részére lehet(lehetett)kiállítani.
                    Az összeépités pedig Pl:MZ eleje,pannonia váz,jawa motor,viszont meg kell felelnie a MAI szabványoknak!!!!!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #55
                      Tévedés! Típusazonos alkatrészekre is érvényes az összeépítés. De ez nem olyan egyszerű. Semmit nem csinálhatsz magad, csak abban az esetben, ha ez a szakmád.(hegesztés, szerelés, tervdokumentáció készítés)
                      A mai szabványnak nem kell megfelelni. Annak kell megfelelni, ami a tervdokumentációban szerepel.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 ápr. 25, 17:41.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #56
                        Üdv Mateapu!Kicsit Te is el vagy tájolva,mert nem értetted a kérdésem.Úgy tudom ha a járműnek nincs meg a forgalmija,akkor kell a vázról és a motorblokkról két külön személytől való adás-vételi szerződés,és így kaphat újra forgalmit,rendszámot,és forgalomba helyezhető. Azzal tisztában vagyok,hogy az adás vételiket a nevemre kell írni a vevői részről de eladói részről kérdeztem,hogy bárki lehet(élő,létező személy)?Mivel anno sok veterános követte el azt a hibát ,hogy kamu adás vételiket irkáltak és persze megbuktak vele,azóta komolyabban utána néznek,hogy előtte ki volt a tulaja a járműnek.A hozzászólásomban pedig okmányait vesztett járműről beszéltem,nem valami öszvér motor összeépítéséről.
                        Aki tudna a kérdéseimre pontos választ adni az ne tartsa magában.Okmányait vesztett személygépkocsinál is megoldható-e az összeépítési engedély+veteránosítás?Köszönettel:H.Gábor

                        Komment


                          #57
                          Kedves willy0722!

                          Az okmányait vesztett járművekről,az összeépítésekről és a "kamukról" már nagyon sok írás van a fórumon.Nem lenne jó fölöslegesen belemerülni ebbe a témába,ezért javasolnám neked,hogy szánj rá időt és olvasd át a fórum vonatkozó írásait!Nem állítom,hogy az írások után meg fogsz "világosodni",de annyit biztosan tudni fogsz,hogy mit lehet és mit nem.

                          Tavaly szeptember végén zártuk le a fórum aláírásgyűjtő akcióját,melynek során 6 000 körüli aláírást gyűjtöttünk,az okmányait vesztett járművek egyszerűsített forgalomba helyezéséért.A petíciónkat továbbítottuk a döntéshozók felé,melynek elbírálására még várunk.

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            #58
                            Szervusz ApaE!


                            Nagyon örülök neked,hogy ennyi kihagyás után ismét köztünk vagy,bár én csak a magam nevében nyilatkozhatok,de úgy gondolom a közösség is szeretné,ha velünk is maradnál!A távolléted alatt többünkben felmerült a kérdés,hol lehetsz és csak remélni mertük,hogy jól vagy és nem történt veled semmi rossz.

                            A három év alatt,amióta működik a fórum,különbözőségünk ellenére "összekovácsolódtunk" és,ha egy aktív tag hosszabb ideig nem jelentkezik,előbb-utóbb felveti valaki,-hova tűnt Demon Hill (lehet rosszul írtam)?Most örömmel írom,hogy Demon Hill előkerült.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              #59
                              Okmányait vesztett személygépkocsinál is megoldható-e az összeépítési engedély+veteránosítás?
                              Elvileg meg. Gyakorlatilag ilyet eddig csak motorkerékpárnál láttam. Talán azért, mert bukni ezzel bármilyen szinten lehet. Úgy értem bármelyik részénél megakadsz úgy, hogy nem tudsz továbbmenni. És autónál az első tétel a veterán vizsgára való felkészítés is nagyobb költségvonzattal bír. Senki nem garantálja neked, hogy lessz a végén forgalmi is a kezedben. És mit csinálsz egy 5 éves OT vizsgával rendelkező felújított autóval amire csillió forintot költöttél, és nincs papírja? Az OT vizsga nem jelent egyből zöld utat a forgalomba helyezéshez. Akitől nekem vannak információim, azt mondta, hogy a procedúra végén a ráköltött pénzből vehetett volna egy ugyanolyan típusú teljesen felújított papíros motorkerékpárt és az utánajárás nincs is benne az árban. Sőt meg kell küzdened olyanokkal, akik ellened ténykednek. Így lessz az olcsó alapból nagyon-nagyon drága. Felfoghatod részletfizetésnek is. Több mint egy órát beszéltem e motor tulajdonosával, és az idő 80%-ban azt taglalta, hogy hányszor kellett telefonálgatnia, személyesen megkeresnie egyetlen embert is, hogy a továbbjutáshoz a papírt vagy a pecsétet megkapja. Ha nem vagy akaratos, már a 2 lépcsőfok is magas lessz. Semmilyen csoda nincs ebben, Kharónnak meg kell fizetni a révet.

                              Jah, és üdv ismét itt ApaE!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 ápr. 26, 10:04.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #60
                                Köszönöm a válaszokat

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X