Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Okmányait vesztett járművek forgalomba helyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusztok,
    engem is foglalkoztat ez az engedelyezeses tema, mivel okmanyok nelküli ukran import motort tudomasom szerint lehetetlen forgalomba helyezni Magyarorszagon. Ezert is foglalkoztatott a tema, hogy vajon külföldön mik az elöirasok ezzel kapcsolatban. Mint kiderült, Nemetorszagban ugyan nem egyszerü, viszont megoldhato a forgalomba helyezes. Tudom, ez magyarorszagi szemmel tekintve meg nem megoldas, de a semminel megiscsak több...
    A nemet Ural/Dnepr forumot böngeszve talaltam meg az ezzel kapcsolatos törvenyi hivatkozast:

    Zulassung

    Most nem all modomban leforditani itt a szöveget, de biztos akad köztetek aki tud nemetül :-) Röviden annyi, h a törveny ott kiter arra a pontra, hogy ha nincs okmanya a külföldi motorkerekparnak akkor a legvegssö esetben a gyartas evet (pl. adattabla alappjan) allapitjak meg elsö forgalomba helyezesnek. Persze ez is attol függ, hogy melyik hivatalban, hol intezik.. (Tovabbi reszletek a link mögött..)
    Üdv

    PS: "Sajnáljuk, de amíg nincs legalább 5 hozzászólásod, addig nem szúrhatsz be linket, vagy képet hivatkozásként hozzászólásokba."Most itt 2-nel tartok, majd megprobalok meg 3-szor hozzaszoln, hogy csatolhassam a linket, ha van akit erdekel..

    Komment


      Küldd el pm-ben a linket és kirakom ide.
      soveny kedvelte ezt.

      Komment


        Akkor én is szúrok két linket:

        Ratgeber Recht: Scheunenfund - Motorräder: StVO, Zulassung und Gesetze - MOTORRAD online

        Zulassung ohne Papiere: Brief-Verkehr | www.oldtimer-markt.de
        OdinHEM, wsievers és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          .. Menni fog ez a linkes dolog, mivel kicsit ma aktivizaltam magam, es igy ez az ötödik bejegyzesem.. A következö hozzaszolasban ott lesz a link..
          Latom masok is olvassak az Oldtimer-Markt-ot, szerintem az egyik legjobb magazin a sok közül..




          .. A linknel tartottam:

          Zulassung

          Kicsit szaraz a szöveg de ez a törvenyi szövegezes, ami extra kiter az Ural/Dnepr engedelyeztetesere..
          Che és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            grandpa84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            talán az épített kategóriába be lehet suvasztani valahogy.
            Ha ebben gondolkodol, akkor gyorsan küldök feléd egy adag negatív energiát. Én nagyon régen gyártottam utánfutókat, aminek az összeépítése a következő képen zajlott. Persze azóta lehet hogy ez sokkal egyszerűbb.
            Egy erre jogosult tervező, megtervezte a járgányt, amit a hatóság jóváhagyott, persze nem ingyen. Kaptál egy összeépítési engedélyt. Minden beépített alkatrészről számlát, vagy származási igazolást kellett vinni. A futómű alkatrészeit, repedésvizsgálatnak kellett alávetni, amiről pecsétes papírt adtak. Persze ezeket az alkatrészeket nem hegesztheti össze pl. egy cukrász, ezért szakmunkás bizonyítvány másolatával ellátott nyilatkozatot kellett csatolni egy autószerelőnek, és egy hegesztőnek.
            Miután eddig mindenkinek csak fizettél, elkészült a járgány. Ezután jöttek a már jól ismert lehúzások.

            - Eredetiség vizsga
            - Biztosítás
            - Műszaki vizsga
            - Rendszám + plakett
            - Törzskönyv
            - Forgalmi
            - Útvonal engedély

            És ha ezek után még van pénzed tankolni, irány a végtelen.
            OdinHEM és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              Sebaj, elszántságom töretlen.

              Úgy döntöttem, az utolsó csavarig felújítom, hisz jelenlegi állapotában max alkatrésznek tudom eladni fillérekért. Viszont ha petent állapotú, talán a gyűjtők figyelmét felkelti. Ha meg nem, akkor megtartom hobby motornak. Télen lehet majd csapatni. A blokk már majdnem teljesen kész: szépen le homokszórtam, kapott új csapágyakat (csak skf), szimmeringeket, főtengely is felújítva. Egy-két elemet le is fényeztem már. Nagy nehezen találtam hozzá megszakítót is. Hátra van még a váz porfestése, újra kötegelés, üléskárpit.


              Kösz a válaszokat!

              Komment


                Sziasztok

                Nekem vagy egy csepelem aminek stimmel a váz és motorszáma egy bácsitol vettem aki egy tüzoltoság padlásán találta a motort tehat semmien papirom nincs hozzá es semmit nem tudok a motorrol van valami tipetek hogy eggyaltalan merre induljak? mert igy nem merem elkezdeni a restauralast sem mivel mindenkeppen forgalomba akarom hejeztetni.
                az elég ha iratok a bácsival egy adásvételit?
                előre is köszönöm!

                Komment


                  Van valamilyen elévülés becsületes megtaláló cimen.
                  Irsz egy adásvételit,vársz vagy 50- évet akkor már senki nem perelheti el tőled.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Ennyi? masra eselyem sincs? mert ez nem tul bíztató...

                    Komment


                      Márk Sauer eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      tüzoltoság padlásán találta a motort tehat semmien papirom nincs hozzá es semmit nem tudok a motorrol van valami tipetek hogy eggyaltalan merre induljak
                      A tűzoltóságra ! Lehet hogy szolgálati motor volt, az öreg, meg nyilván tűzoltó. Vagy kéményseprő.

                      Komment


                        Én már helyeztem forgalomba olyan S 100 as skodát , amit az ATI műszak ismeretek oktatására használt egy teremben . Igaz már rég volt .Adtak egy papírt , hogy soha nem volt forgalomban , mire használták , --és most leselejtezték .....!???

                        Komment


                          Üdv!A lehetetlen szó a szótáramban nem létezik,de...Gázos lepapírozni.Kóstold meg a témát érdeklődj ,ne légy kicsinyes,ha akarod menni fog.

                          Komment


                            Sziasztok!

                            Ha veszek egy üres vázat aminek ismert a vázszáma plusz a két betű négy szám rendszáma és típusa (IZS 350, lemezvillás), viszont semmi más nincs meg hozzá, akkor lehet-e valaha maximális szerencsével a KEKKH-n keresztül papírozni vagy nem a blokkhiány végett? Tudom, hogy mekkora esély van arra, hogy a KEKKH-s papírozás sikerül és mennyi helyen lehet vele elvérezni, de egyáltalán nem kizáró ok a blokk hiánya?

                            Köszönöm,
                            stalker
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha veszek egy üres vázat aminek ismert a vázszáma plusz a két betű négy szám rendszáma és típusa (IZS 350, lemezvillás), viszont semmi más nincs meg hozzá,
                              A "semmi más nincs meg hozzá" azt jelenti,hogy semmilyen papír,tulajdonosi lánc?? Önmagában attól,hogy nincs meg a blokkja még esélyes a papírozása (egy másik blokkal),de ha nincs papírja,akkor szinte esélytelen!

                              Komment


                                stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ha veszek egy üres vázat aminek ismert a vázszáma plusz a két betű négy szám rendszáma és típusa (IZS 350, lemezvillás), viszont semmi más nincs meg hozzá, akkor lehet-e valaha maximális szerencsével a KEKKH-n keresztül papírozni vagy nem a blokkhiány végett?
                                Szerencse az kell a tulaj felkutatásához és az adásvételihez - főleg ha nem él a figura. Rendszám alapján kapcsolatfelvételi, majd ha nem költözött el és hajlandó kapcsolatba lépni veled, akkor megpróbálhatod rávenni hogy írjatok egy adásvételit.
                                Nekem volt szerencsém ilyenhez, az eredménye lent áll a garázsban a szeptemberben kiadott rendszámával - de nem volt teljesen sétagalopp...

                                De a blokk hiányán nem fog elbukni: csinálsz egy teljesen hétköznapi motorcserét, amihez kell egy típusazonos adásvételis blokk, illetve igazolás a típusazonos cseréről (ezt nem tudom jelenleg szakszervíz, az NKH vagy mindkettő adhat-e ki, érdemes utánaérdeklődni a tisztelt hatóságnál telefonon). Ezt még az eredetiségvizsga előtt bele kell dobni a vázba és már így vinni eredetvizsgára: új blokkal, papírral - és akkor csak egyszer kell forgalmit/törzskönyvet fizetni.
                                Ha jól emlékszem az igazolásnak van valamennyi költsége (ugye miért ne lenne.. ).

                                Összességében a váz papírja a fontos - blokkot lehet cserélgetni.

                                Kieg.: Tehát úgy vinni eredetiségvizsgára (ha oda kerülnél), hogy a motor papírjai - forgalmi hiányában KEKKH-s igazolás és adásvételi - mellett a csereblokk adásvételije és a váz adásvételije utánra dátumozott igazolás a blokkcseréről. Így már az új számok kerülnek mindenhova.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 febr. 05, 21:27.
                                soveny, stalker és Beagle kedvelte ezt.
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X