Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Van tulaj,van váznyakon rendszám, de szürke forgalmi elveszett

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Van tulaj,van váznyakon rendszám, de szürke forgalmi elveszett

    Tiszteletem!
    A nyáron került hozzám egy 1964-es Pannónia T5.(kb 20 éve állt a nyílt ég alatt.)
    Az első gazda fiától vettem, sajnos a szürke forgalmi elveszett, de a váznyakon megtaláltam a rendszámot beütve, (váz és blokkszám egyezik, olvasható)
    A gazda elméletileg él még.
    Az a kérdésem, hogy valahol még meg lehet találni és kikérni a hivatalos iratot, amellyel az első tulaj igazolhatja magát? Max. a fia tudna bemenni hivatalba az iratért(egészségi okok miatt). Ő kikérheti?
    Ha valaki el tudná magyarázni a dolog menetét, azt nagyon megköszönném.
    Előre is köszönettel: Majdánka.

    #2
    majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    kikérni a hivatalos iratot, amellyel az első tulaj igazolhatja magát?
    Természetesen, ez KEKKH-s dolog megint, hiszen ők "ülnek" az információkon. A legbiztosabb ha felhívod őket és tanácsot kérsz, de szerintem ez egy egyszerű "adatszolgáltatás" nevű eljárás.

    Két lehetőséged van:
    A., Írsz a bácsival egy adásvételit, aztán az adásvételi másolatával adatszolgáltatást kérsz a rendszám alapján.
    B., Hasonló megoldással az öregúr nevében kell írni a tisztelt hatóságnak, valami olyasmit hogy szeretne adatszolgáltatást kérni a tulajdonát képező XX-XX-XX rendszámú motorkerékpárról - a határozatot illetve annak mellékletét pedig arra használná fel, hogy a jármű eladásakor a tulajdonjogát igazolja.

    Én az "A" lehetőséget választanám, mert akkor azonnal lesz jogalapod arra, hogy levelezz a hatósággal és szükség szerint intézkedj - ugye adatot csak tulajdonosnak adhatnak ki, te pedig az adásvételivel a kezedben hivatalosan azzá válsz (már ha a bácsika a bejegyzett tulaj). Ráadásul akkor elég egyszer elmenni a tulajhoz, utána minden levél direkt hozzád jön - nincs késedelem, telefonálgatás és utazgatás az eladóékhoz. A hatósági díj ígyis-úgyis 1250 HUF.
    sepy, majdánka és soveny kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Tiszteletem!
      Köszönöm a gyors választ!

      Komment


        #4
        majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Köszönöm a gyors választ!
        Igazán nincs mit.

        Ha majd eljutsz a hivatallal levelezésig, akkor érdemes az adatszolgáltatás kérvényébe mindent beleírni amit tudni szeretnél. Én a T1-esemnél konkrétan azt írtam a levélbe, hogy:

        "Alulírott XY, azzal a tiszteletteljes kéréssel fordulok az Önök Hivatalához, hogy az XX-YY-YY forgalmi rendszámú, Pannonia gyártmányú, XXXXXXX vázszámú motorkerékpárral kapcsolatban nyilvántartásukban megtalálható adatokat számomra kiszolgáltatni szíveskedjenek.

        Ezen kérésem jogalapjaként szolgáló adásvételi szerződés fénymásolatát mellékelten küldöm.

        Amennyiben kérhetem erősítsék meg, hogy a mkp. az eladó – XZ, szül. itt és itt, ekkor és ekkor, an. YX – nevén szerepel, illetve amennyiben bírnak információval arról, hogy motorkerékpár mely dátummal került forgalomba helyezésre, illetve forgalomból kivonásra került-e, azt is szíveskedjenek feltüntetni."

        Ez alapján nagyon szépen leírtak mindent, pl. 1961. okt. 10 első forgalomba helyezés, 1980. január 13. forgalomból kivonás. Nem akarom dicsérni a KEKKH-t, mert végülis csak a munkájukat végzik amiért mi fizetünk, de szerintem az egyik legsegítőkészebb hivatal az országban.

        '64-es motor és bele van ütve a rendszám? Esetleg ha majd lesz időd, akkor ezt leírhatnád a http://veteran.forum.hu/jarmuvek-ada...rendszam-1210/ témában, mellé írva a forgalomba helyezés dátumát, hadd gyűljön az információ.
        sepy, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Üdv.:
          A teljes infót összeszedem a számokról és a rendszámról, egy nyers verziót az előbb írtam.
          Nem tudom, hogy fogom meghálálni a segítséged. Egyelőre a legerősebb valutával: "Isten fizesse meg!"
          De komolyan köszönöm!

          Komment


            #6
            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyelőre a legerősebb valutával: „Isten fizesse meg!”
            Ez a fizetőeszköz megfelel.
            sepy kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              '64-es motor és bele van ütve a rendszám?
              Igen, 1964-es, de sok munka kell hozzá, hogy jól láthatóak legyenek a számok, kb az egész motoron moha nőtt, szóval nagyon durva eset(főtengelysonkák közé még meggymagok is beestek, de a karbi fent volt és a fák a motor körül nőttek ki utólag.)

              Komment


                #8
                Hello!
                Az nem lehetett semmi!
                A van kép róla kíváncsi(ak) vagy(unk) szerintem, mert ahogy már többet írták, ilyen pozícióból "nyerni" a nem semmi mutatvány!
                kollarg kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  kb az egész motoron moha nőtt, szóval nagyon durva eset
                  Nahát, onnan szép nyerni.

                  Én is vettem két teljesen üres vázat (egy T1 és egy kis Csepel), amik ugyanígy áztak-fáztak - igaz tető alatt voltak, de az a tető nem fogta meg az esőt.

                  De nézd a jó oldalát: gondolom a rozsda már leette a festéket, annak a leszedésével nem kell kínlódnod.
                  majdánka kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    Üdv.: Már szétkaptam, de sajna a képről megfeledkeztem akkor. Lehet, nem is véletlen.
                    Majd mikor projekt szintre emelkedik, a megmaradt cuccokról teszek fel, azok is elég horrorisztikusak(a legjobb a gumiabroncsok állapota volt, azok szó szerint szétmállottak, a hátsó ruszkival szemben az első magyar gumi nyert, mert az utóbbit még gumiszerelő pájszerrel kaptam le. De a belsők elég jó állapotban voltak, csak a szelep rohadt le róluk....)
                    A felnik szellemként idézték régi önmaguk, fékdobok összerohadva, egyikben a kulcs nyitva maradt és úgy rohadt össze, hát ott a féklapot szét kellett fúrni sajna, mert a kifúrt kulcs nem engedett. Tankba madarak költöztek(már panorámásra rohadt volt) Jobbos dekni hiányzott, így állt nyakig, vizes homokban, gyújtás feladta; lánckerék levéve,de a berohadó mgm radax lezárt végleg. Hengerfejbe a gyertyát elfelejtették betekerni rendesen, dugógyűrűk lezártak lefelé, fölöttük lebomlott a hengerfal, kb 2mm -nyi szó szerint folyékonnyá vált belőle.

                    Ad astra per asperas.
                    (Tövises az út a csillagokig.)
                    Talán ezen mondás jellemzi jól a helyzetet és a motor előtt álló utat.

                    Komment


                      #11
                      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De nézd a jó oldalát: gondolom a rozsda már leette a festéket, annak a leszedésével nem kell kínlódnod.
                      Jó a régi festék, sokat kibír, de ez már nem fog alározsdálni.
                      Duna OK-n a régi festéktől bediliztem, az alvázcső már izzott(csonkkiszedésnél), de a festék csak rásült és nem égett el, nem vált le.
                      A kromofágot meg csak szimplán beitta és 3 percre rá megint kemény lett, közben persze egy picit megpuhult.
                      Úgy tűnik szerette a kb. 20 éves kromofágot(minden mást maradék nélkül vitt a cucc szóval nem "romlott meg").
                      Ezt most találtam:
                      Click image for larger version

Name:	378275_2378260752896_324959607_n.jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	133107
                      Jó éjszakát!

                      Komment


                        #12
                        majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Jó a régi festék, sokat kibír, de ez már nem fog alározsdálni.
                        Ha tényleg ennyire megeszegette az idő a masinát, akkor nézd alaposan végig a vázat, nehogy akkor adja fel amikor először gyorsítasz majd 50 fölé vele.

                        Nem tudom megállni, én is teszek ide egy "jó éjszakát" képet:

                        Click image for larger version

Name:	K8 191 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	62.0 KB
ID:	133108

                        (a műa. láda és a beállt P10 blokk közötti maszat az én vázam amiből varázsolni tervezek... a kipuf átlátszóra van rozsdálva, a többi még so-so tartja magát. A rózsák tövében azóta bekapáltam a talajt, azok a gazok ott csak átmeneti rá nem érés következményei. )

                        Jó éjt!
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          majdánka, ezt az állapotot meglátva sokan (énis) otthagynám a tetemet, ez az igazi értékmentés

                          Komment


                            #14
                            Hali.Vettem egy pannonia t1 motort de nincsenek meg a papirjai.Aki eladta nem a tulaj de rendszám van rajta,még a régi tipusu.Hogy lehetne potolni a forgelmiját?

                            Komment


                              #15
                              Ha regi rendszám van rajta akkor nagy valószínűséggel KEKKH. Bizonyitanod kell, hogy jogfolytonos tulaj vagy es adnak papírt amivel viheted az NKH-hoz.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X