Közlemény

Collapse
No announcement yet.

"Túl csúnya élni, túl furcsa, hogy meghaljon"

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    "Túl csúnya élni, túl furcsa, hogy meghaljon"

    Üdv!
    Péter vagyok Szolnokról, korábban regisztráltam a honlapra a gépkönyvek miatt, majd egyre több érdekes hozzászólást és személyes tapasztalatot olvastam az oldalon, így kicsit megkésve, de megcsináltam
    a profilomat és megírtam ezt a rövid bemutatkozást.


    A cím arra utal, hogy elsősorban a patkány motorok érdekelnek, azzal közlekedek, de mielőtt megköveznének, mentségemre legyen mondva, hogy tisztességesen használom őket minden időben, szórakozásra és
    "munkára" egyaránt.


    Az első épített motorom egy kis TS volt, az még úgy nézett ki mint amit skatulyából
    húztak elő, de a rendszeres használatkor jön rá az ember, hogy kár volt időt és pénzt
    költeni a drága, de szép festésre, krómozásra, polírozásra, így hamar le is szoktam ezekről! :-)


    A következő motorom egy 350-es Jawa, amivel jelenleg is közlekedek, sokfelé sikerült eljutni az országban,
    2 éve bejártam a Tátrát, és kicsit lengyel földön is kóvályogtunk, 1 éjszakát töltve az út szélén!
    Idén az Északi-tengerig megyek el vele, hasonlóan nomád módon, így a legolcsóbb utazni szerintem.


    A Jawa utóda egy k750-es, igaz már 4. éve építgetem, de a Jawa olyan jól szolgál, hogy nem sietem el a dolgot. Pár héten belül már biztosan üzemkész lesz, de hogy jó lesz-e azt nem tudni! :-) Erről még írok majd, hogy hogyan készülget.


    Illetve van egy 60-as évekbeli szarvkormányos dízel kistraktorom is, egy M6-os. Oda meg vissza vagyok ezekért a gépekért, csodálva böngészem a németek Holder találkozóin készült fotókat! Ezt a kis traktort is idén szeretném rendbe rakni, csak nehézkes hozzá alkatrészt szerezni...


    Köszönöm, hogy végig olvastátok a bemutatkozást, korom miatt nem vagyok egy tapasztalt, sokat látott szerelő,
    de ha igény mutatkozik, akkor megosztom apró-cseprő tapasztalataimat az oldal látogatóival! :-)

    #2
    Üdv köztünk! Örülök, hogy átnéztél hozzánk az Ural.hu fórumáról És hogy elmondjak valamit, az a kék TS nagyon tuti vas volt. Mennyit nézegettem, amíg nekem is megvolt a TS-em! De mennie kellett a háztól egy K-750 miatt
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 26, 14:44.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Üdv, köszönöm! Én nekem is el kellett adnom sajnos a Jawa miatt, de akkor még csak álmodtam egy boxerről! Jó az ural.hu fóruma is, de ezen az oldalon tetszik ez a blog-cikk írásos lehetőség. Még majd most állok neki átböngészni a k750-nel kapcsolatos írásaidat!

      Komment


        #4
        Volt nekem is jópár gondom vele az elején. De most stabil az állapota.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Majd hamarosan bombázlak a kérdéseimmel!!!

          Komment


            #6
            Nyugodtan tedd azt...Ha tudok, segítek.
            Akartam kérdezni, hogy akarsz-e átalakítást 12 v ra? Vagy marad a 6v? Vagy te is kibelezed a dinamót, és csinálsz belőle egy csapágyházat?
            Nekem most jó minden a 6v-al is, miután megtaláltam a fesszabályzómban a beépített zárlatot
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Igen mindenféleképpen, több okból is. Egyrészt nagyon kókány vezetékeléssel - elektronikával vettem a motort, és ami összegből eredetire állítanám vissza, abból inkább 12 V-osra alakítom. Másrészt pedig meguntam az éjszakai "vakon" motorozást.
              Ahogy írod, csapágyházként fog szolgálni a dinamó háza, amint láthattad az apróhirdetéseim között, hirdetem is a belsejét. Még ékszíjtárcsát nem találtam, mert a motor bal oldalára rakom fel a wartburg generátort. A fesszabályzó még kérdéses, mert kaptam egy Skoda oszloposat, meg egy régi Skoda elektronikusat, hogy melyiket rakom fel, majd elválik, hogy hova, hogyan fér fel.
              Most a váltómmal babrálok, csináltam 2 kis videot, majd valahogy beillesztem ide a váltós fórumba, ahol a váltóhézagolásról van szó.

              Komment


                #8
                Szia Igor!

                Megnéztem az albumaidat és be kell valjam, hogy nagyon tetszenek. Ödönke különösen. De a többi is. Nem gondoltam volna pl., hogy egy MZ TS 125-ből ilyen jóképű gépet lehet csinálni. A JAWA pedig szuper. Különösen a blokkja. Az én Czetkámban is ilyen van. Illetve most éppen hanyattdőlve támasztja a falat.

                http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...371/#post27076

                Jól tetted, hogy csatlakoztál hozzánk.

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  be kell valjam, hogy nagyon tetszenek. Ödönke különösen.
                  Kelekótya egy szerkezet volt


                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az én Czetkámban is ilyen van. Illetve most éppen hanyattdőlve támasztja a falat.
                  Első ránézésre nem is értettem, hogy hogyan áll az a blokk, mikor leesett, hogy hanyatt van dőlve! Majdnem egyforma a két blokk, kicsit szimpatikusabb voltak nekem ezek a vashengeresek mint az újabbak. Cz-ból akartam volna építeni motort, mert jobb a váza, teleszkópjai, csak épp nem volt a közelben eladó amikor az enyémet vettem...
                  CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X