Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Értem!
Engem csak az borított meg ,hogy nem a mai használatra valók. Féket, megbízhatóság és a többi. De ahogy mondjátok egyre jobban hajlok rá hogy belekezdjek !
2db új Mitas-t 20e Ft alatt nem uszod meg. A többi 10e hamar összejön, ha alap belsot is veszel a kettő a szalaggal 5e Ft
ha te a 30 éves gumival motorozol, Te dolgod, de másnak sem ajánlom. A motor és talaj között csak ez van nem ér nekem spórolást ha összetöröm emiatt a motoron.
Jawa vagy Pannonia? Érveket tudnék felhozni mindkettő mellett órákon át. Én sem tudtam dönteni. Nekem is van mindkettő.
ha te a 30 éves gumival motorozol, Te dolgod, de másnak sem ajánlom.
Egyenlőre nem motorozok vele sehogy. De most szereltem őket. Egy gramm repedés sincs rajtuk és tökéletesen rugalmasak. Ha egyszer eljutok a vizsgáig, akkor ezekkel még simán levizsgáztatható, pedig 25e km van bennük. Ha véletlen veteránminősítésre viszem, akkor is élethűbben mutat rajta, mint egy modernebb kivitelű. Ráadásul a JAWA-knak elég jellegzetes mintájú gumijaik voltak. (Jawa 634 pl.)
Én sem akarok senkit lebeszélni a gumicseréről, de ez a tétel - a felújítás jellegéből adódóan - a munkamenet végén esedékes. Gumira kell költeni ez nem vitás. De addig, amíg csak erre kell már spórolni bizony sok még a fizetnivaló. A munkaidő szükségletről nem is beszélve.
Igen ezt olvastam. De Bence nem tud dönteni. Neki próbálok még nagyobb káoszt okozni. Nekem sem könnyű, mikor látom a szebbnél szebb Pannóniákat itt a fórumon és csak folyik a nyálam.
Nem ennyire sarkos azért ez a dolog . Szerintem egy gumi akkor marad meg szép állapotunak nagyon sokáig ha nagyon rossz minőségü --vagy ha nagyon jó . Persze ha nem használják , nem kopott dologról beszélünk . Mert én is meglepődtem mikor az Olasz országból hozott motort átvarázsoltuk verseny gépnek , és a kényszer rá vitt hogy maradjanak a 20-25 éves de újszerü Michelin gumik ( aminek , ma se értem hogyan de 1/3 súlya volt az ugyan olyan másikhoz képest ) és a csoda megtörtént a 3 . körben -olyan lett mint a rágógumi és úgy tapadt hogy döbbenet . Az viszont igaz , hogy egy gumi minta nagyot dob egy veterán gépen legyen autó vagy motor ---és sokkal nagyobbat tud rontani !Megjegyzem van régi mintás vadi gumi is .
Az a legjobb, ha ilyet talál az ember. Mert elég furcsán néz ki egy 30-40 éves, eredeti állapotú gépen egy kacskaringós spéci mintás gumi, neadj' Isten bütykös szélű terepgumi. Ezen kívül a használhatóságot, kinézetet a gumi szélessége is nagyban befolyásolja. (Elképzelem ahogy a Trophym böszme, órmótlan, lapaj első sárvédője alatt egy virsli gumi figyel )
A gumik kora és állapota között tapasztalataim szerint nem feltétlenül van összefüggés.
Pl. Az előző tulaj kertjének végében évekig rothadozó, előásott Babetta eredeti (!) gumijai tökéletes állapotúak! Alaposan megvizsgáltam őket, egy darab repedés nincs rajtuk, az anyaga sem keményedett meg!
Emellett találkoztam 1,5 éve használt, nem is alap kategóriás gumival, ami már csereérett, annyira repedezett, szikkadt...
Szerintem nem okoztál felfordulást. Megvitattuk a dolgokat, mindenki elmondta a véleményét, tapasztalatait, próbáltunk tanácsot adni.
Aztán Te leszűröd magadnak az egészet...
A téli szerelgetés jó dolog... ha van fűtött garázsod.
Komment