Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 125 problémái

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ TS 125 problémái

    Szép estét/napot minden kedves MZ barátnak.


    Egy nagy kérdésem lenne amire már lassan fél éve nem találok megoldást. Az öcsémnek van egy MZ TS 125 típusú motorkerékpárja. A moci közepes fordulat felett nem pörög ki rendesen. 4 -5 ezer felett egyáltalán nincs rajta szikra. Ha ráadom a világítást akkor még rosszabb. Ennek ellenére alpjáraton szépen tötyörög a motor. A vége max 70 km/h. Kompresszió jó benne. Össz vissz 20 ezer kilóméter van a motorban. Erő lenne benne, csak fordulat nincs. Minden létező elektronikai kütyüt kicseréltünk rajta. Gyertyát, trafót, kondit, fesszabályzót, gyertyapipát, gyertyakábelt, megszakítót, állórészt, forgórészt, gyújtáskapcsolót, biztosítékokat, új aksi van benne, kábelsarukat átmozgattuk. Motor elektronikai műszerész is megnézte műszerrel a mutató egy millimétert sem mozdult, és még se jó valami. A főtengelycsapágyakat is kicseréltük, de sajnos ki-be még így is lóg a főtengely. Lehet, hogy ez lesz a gond. Viszont kiindulva apu ES 125/1-es Trophy MZ-jéből, amin 100x nagyobbat lóg a főtengely elvileg ez nem lehet hiba. Az ővé nagyobbat lóg mégis megy vele hegynek völgynek 100-al. A kipufogót is levettük és úgyanúgy megmarad a probléma, szóval az nem fújthatja le.


    Ha bárkinek bármi ötlete, tapasztalata, építő kritikája van azt szívesen várom. :-)

    #2
    Üdv Mocikovi!
    Biztos vagy benne hogy a gyújtással van gond?
    Gondolkoztam, hogy talán falsot szív (én elég sokat szenvedtem vele a Trophyn). De nem, mert akkor alapjárat sem lenne... Én inkább a túl kicsi benzinszintre tippelek, talán az úszón kellene állítani. Egyszer ETZ produkált nekem ilyet, amikor elhatároztam, hogy lecsökkentem a fogyasztását, és alacsonyabbra vettem a benzinszintet. 50-60-ig mendegélt, de gyorsabb haladáshoz már nem volt elegendő neki az a benzinmennyiség.
    Vagy a másik tippem még az, hogy lassan folyik utána a benzin. Benzincsap tömődés, vagy tűszelep hiba miatt.
    sepy és Beagle kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv dongos78!

      A karbit én magam állítottam be, gyári adatokra, kapott új úszót, tűszelepet, főfúvókát, a csapban pedig kicseréltem a tömítést, szétszedtem darabokra és kipucoltam. Benzint bőven kap. A motor egyértelműen nem kap szikrát magasabb fordulaton illetve elég jól kihagy. Levettük a pipát és a kábelt a gyertya mellé raktuk. Ahogy jár a motor, látszódik, hogy szikra képződik. Ha jobban ráhuzom a gázt, akkor a nagy semmi van. :-) Hogy falsot szív-e azt nem tudom. Az olajos benzint sehol se szivárogtatta, még elégett formában sem. Köszönöm a tippet, lehet, hogy mégegyszer átfutok a karbin, de szerintem elektromos probléma lesz, vagy a jó öreg főtengely. Nagy valószínűséggel agyon kímélték a motort. Az előző tulaj azt mondta, hogy két személy alatt nem érzett rezonanciát. Pedig ha hajtod neki akkor rezeg rendesen. :-)

      Komment


        #4
        Az első gondolatom szimering volt, de én megmondom őszintén, azt csinálnám, hogy kerítenék egy jó motort, ami megy rendesen, és elkezdeném megcserélgetni a cuccokat. Józan paraszti logikával előbb utóbb kiadja magát.
        sepy, Titus és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A megszakító nem lehet, hogy ellebeg fordulaton? Olvastam, hogy cseréltétek azt is, de milyenre? Milyen pipa van rajta?
          supermax és -t5- kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia Mocikovi!
            Azt nézd meg légy szíves, a dinamó forgórésze nem "üt"-e, azaz ha excenteresen forog, akkor a szénkeféket a rászorító rugó magas fordulaton nem tudja rendesen ráfeszíteni a kollektorokra és kevés neki a töltőfeszültség, így "elfogy" a világításhoz, valamit a "szikrához"!
            Sok sikert!
            Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2013 okt. 05, 21:12.
            sepy, supermax és 2 további látogató kedvelte ezt.
            A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

            Komment


              #7
              Ha ut a forgoresz, a kuphoz szabalyoztatsd fel a kommutatort esztergan. Nekem is volt ilyen, de par tized levetele utan az utes megszunt.

              Komment


                #8
                Szia! remélem mielőbb megoldódik a problémád! kíváncsi vagyok mi a hiba,van egy ismerősöm annak etz125-je van ugyanezt produkálja,azzal a különbséggel hogy neki mikor megáll fordulaton rángat majdnem hogy durrog.
                én a főtengely csapágyazására gondolok ,de neki lóg a főtengelycsapágy nagyon sokat.
                esetleg nem próbáltál forgatni a főtengelyen és úgy is megnézni a lógást (csapágyét)mert lehet hogy amikor nézted a golyók épp úgy álltak,hogy nem volt érezhető a lógás?...

                Komment


                  #9
                  Köszönöm a hozzászólásokat. Az álló és forgó részt is átraktuk egy másik motorról. Ugyanúgy megmaradt a probléma. Valószínűleg az olvasottak alapján az lesz a probléma, hogy a főtengely a lógása miatt a megszakítót elnyomja magas fordulaton. Nem tudom, hogy mikor lesz időnk orvosolni a problémát. A csapágya már egyszer ki lettek cserélve új koyo csapágyakra, de a főtengely azt nem cseréltük. Az lesz a következő. Ha kész lesz gép mindenképpen megírom, hogy sikerült-e megoldani a problémát és, hogy mi volt a tényleges kiváltó oka. :-)

                  Komment


                    #10
                    Az is lehet, hogy a főtengely nem teljesen egyenes. Akkor aztán hiába mindenféle álló- és forgórész, meg csapágy csere, ugyanúgy ütni fog. Szerintem ezt kellene még megvizsgálni.

                    Komment


                      #11
                      Szia Mocikovi!
                      Jawa 250 559 töltésgondok néven hoztam létre egy témát. Régóta szerelek motorokat. Többnyire nagy gépeket. Szert tettem egy Jawa 559-esre. 10 éve Í l, és hasonló gondokkal küszködöm. Középtartományig kipörög szépen, aztán darál, nem megy. Néztem a főtengely lógását, szinte alig volt. Egyáltalán nem találtam az okot. Majd tegnap felraktam egy mikrométert a főtengelyre, megforgattam a motort és 1,35 mm ,,kalinmpált" Aztán megnéztem több Í llásban, volt ahol kevesebbet mutatott, de végűl mindenütt ,, ütött"! Szóval a főtengely csapágyak szarok. Holnap cserélem őket, és megírom a végleges eredményt. Szerintem tuti hogy a te mocidnak is ez a baja!

                      Komment


                        #12
                        Szia dongos78!
                        Olvastam a hozzászólásodat ehhez a témához. Nekem is van egy 125-ös Trophym. Lassan 2 éve szenvedek vele, mert a motor alig indult be, azt is csak tolásra és dadogott, nem húzott rendesen, néha meg nekiiramodott, mint a bolond. Egy kollégám vezetett rá, hogy nézzem meg a hajtóműolajat. Hát alig volt benne, ami meg volt, az barnás színű kávészerű folyadék, vagyis a gép főtengelyszimmeringes lett, ez megmagyarázta az eddigi fura hibajelenségeket. A kollégám apukája vidéken lakik, elvállalta hogy megcsinálja a gépet, levitte autóval a blokkot, kicserélte a szimmeringeket, de a motorom sehogy sem akar beindulni. Üzemanyag van, tank, karbi kitisztítva, szikra van, de amikor berúgom, csak szisszenés és puffanó hang a válasz a kipufogóból. Gyújtásbeállításra gyanakodtam, tökig balra vagy jobbra állítva az alaplapot, vagy középállásban, teljesen mindegy, nem akar beindulni a gép. Van esetleg ötleted, hogy mi lehet ennek az oka? Segítségedet és tanácsodat előre is köszönöm! Üdv. Péter

                        Komment


                          #13
                          paca78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          csak szisszenés és puffanó hang a válasz a kipufogóból
                          Üdv paca78!
                          Ugyanezt az enyém is eljátszotta néhányszor. Alapjában véve nincsen baja a motoromnak. Amikor megvettem, tizenéves állás után azonnal indult! Aztán a karburátorral bírkóztam néhány hosszú menetet. Folyton farsot szívott a szívócsonknál, meg az alapjárati fúvóka lépten-nyomon eltömődött. A kisérletezéseim során én is többször tapasztaltam, hogy rárugok, majd szisszen egy hatalmasat a kipufogón. Én azonnal az előgyújtásra gyanakodtam. Leellenőriztem, és 2,7 mm-re van beállítva, ami tökéletes érték! Ennek sajnos azóta sem tudom az okát. Jelenleg atomjaira van szedve a gép, egyenként rendbehozom minden alkatrészét, majd összelegózom...
                          Amit eddig tapasztaltam, hogy elég kényes a jó gyertyára. Vettem bele isolatort, azzal kb. 5 percig ment, majd tönkrement. Azt hiszem most ngk van benne.
                          Így nehéz tanácsot adni, de javaslom, hogy mindenekelőtt a gyújtást állítsd be, ne csak találomra (2,5-3mm közé), és ellenőrizd le, hogy ad-e rendes szikrát. Tégy bele új gyertyát.
                          Érdemes lenne a kompressziót is megnézni, könnyen lehet hogy az összeszerelésnél valami nem úgy sikerült ahogy kellett volna. Ha nem indul, próbáld ki azt, hogy a gyertyanyíláson befecskendezel egy kis benzint (vagy leszeded a karburátort és a szívócsonkba fecskendezed). Ha így röffen, akkor az üzemanyag ellátás irányában kell tovább keresgélni...

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!
                            Ezt a problémát én is tapasztaltam a motoromon.MZ TS 125.Miután gyújtást állítottunk rajta,átnéztük az elektromos rendszert,új kondi,új gyertya,új megszakító....semmi eredmény.Ezután a karburálásra kezdtünk gyanakodni-hátha sokat kap magas fordulaton valamiből,ezért nem pörög ki....
                            Miután szétszedtük 77 és félszer,eszembe jutott,hogy van még egy ludas:a gyári fesszabályzó!!!
                            Uccu neki,megcsiszolgattam a pogácsákat és picit igazgattam a mozgásterükön.
                            Azóta öklömnyi szikrákkal hasítom a főutakat és rendesen kipörög,nem hőköl,nem rángat,nem puffog....
                            Szóval ajánlom átvizsgálni a fesszabályzót,valahol nem testel-e le magasabb fordulatnál.
                            Üdv mundenkinek!

                            Komment


                              #15
                              Szia Ferick!

                              Köszönjük szépen első és igen hasznos hozzászólásodat. Toldd meg gyorsan egy másodikkal és írj egy pár sort magadról is. Régi tagunk vagy, mint látom. Szeretnénk jobban megismerni.

                              Előre is köszönöm, köszönjük.

                              Üdvözlettel: CZsolti

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X