Szép estét/napot minden kedves MZ barátnak.
Egy nagy kérdésem lenne amire már lassan fél éve nem találok megoldást. Az öcsémnek van egy MZ TS 125 típusú motorkerékpárja. A moci közepes fordulat felett nem pörög ki rendesen. 4 -5 ezer felett egyáltalán nincs rajta szikra. Ha ráadom a világítást akkor még rosszabb. Ennek ellenére alpjáraton szépen tötyörög a motor. A vége max 70 km/h. Kompresszió jó benne. Össz vissz 20 ezer kilóméter van a motorban. Erő lenne benne, csak fordulat nincs. Minden létező elektronikai kütyüt kicseréltünk rajta. Gyertyát, trafót, kondit, fesszabályzót, gyertyapipát, gyertyakábelt, megszakítót, állórészt, forgórészt, gyújtáskapcsolót, biztosítékokat, új aksi van benne, kábelsarukat átmozgattuk. Motor elektronikai műszerész is megnézte műszerrel a mutató egy millimétert sem mozdult, és még se jó valami. A főtengelycsapágyakat is kicseréltük, de sajnos ki-be még így is lóg a főtengely. Lehet, hogy ez lesz a gond. Viszont kiindulva apu ES 125/1-es Trophy MZ-jéből, amin 100x nagyobbat lóg a főtengely elvileg ez nem lehet hiba. Az ővé nagyobbat lóg mégis megy vele hegynek völgynek 100-al. A kipufogót is levettük és úgyanúgy megmarad a probléma, szóval az nem fújthatja le.
Ha bárkinek bármi ötlete, tapasztalata, építő kritikája van azt szívesen várom. :-)
Egy nagy kérdésem lenne amire már lassan fél éve nem találok megoldást. Az öcsémnek van egy MZ TS 125 típusú motorkerékpárja. A moci közepes fordulat felett nem pörög ki rendesen. 4 -5 ezer felett egyáltalán nincs rajta szikra. Ha ráadom a világítást akkor még rosszabb. Ennek ellenére alpjáraton szépen tötyörög a motor. A vége max 70 km/h. Kompresszió jó benne. Össz vissz 20 ezer kilóméter van a motorban. Erő lenne benne, csak fordulat nincs. Minden létező elektronikai kütyüt kicseréltünk rajta. Gyertyát, trafót, kondit, fesszabályzót, gyertyapipát, gyertyakábelt, megszakítót, állórészt, forgórészt, gyújtáskapcsolót, biztosítékokat, új aksi van benne, kábelsarukat átmozgattuk. Motor elektronikai műszerész is megnézte műszerrel a mutató egy millimétert sem mozdult, és még se jó valami. A főtengelycsapágyakat is kicseréltük, de sajnos ki-be még így is lóg a főtengely. Lehet, hogy ez lesz a gond. Viszont kiindulva apu ES 125/1-es Trophy MZ-jéből, amin 100x nagyobbat lóg a főtengely elvileg ez nem lehet hiba. Az ővé nagyobbat lóg mégis megy vele hegynek völgynek 100-al. A kipufogót is levettük és úgyanúgy megmarad a probléma, szóval az nem fújthatja le.
Ha bárkinek bármi ötlete, tapasztalata, építő kritikája van azt szívesen várom. :-)
Komment