TUZI eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Collapse
X
-
bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor én is szerencsés vagyok...? ;-)kollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ezt másolom ide a P11-es topikból:
nondebr eredeti hozzászólása A boxer Pannónia valószínűleg a gyártás bonyolultsága miatt nem lett sorozatgép. Ugyebár szintén kétütemű. Tehát a két forgattyúsházat gáztömören el kell szigetelni egymástól. A szerelhetőség érdekében a főtengelyt is osztott, középen bontható kivitelűre kell készíteni. Ez pedig erősen drágítja a gyártást.
Hasonló okok miatt múlt ki az MZ (akkoriban még IMZ) 350-es boxere is.
Sajnos ki kell ábrándítamom a kedves közönséget, ugyanis ez a boxermotor sosem látta a Pannónia gyárat! A Csepel Teherautógyár versenyszakosztályának múhelyében készült a CÉL versenymotorral együtt.
Egy ügyeskezű modellező, az általa konstruált modellmotor megnagyobbított változatát készítette el, de ami kicsiben sikeres volt, az nagyobb változatban már nem felelt meg az elvárásoknak.
A működése eltér attól amit Te leírtál, mert a boxermotor dugattyúi lefelé haladva egy térbe sűrítik elő a keveréket, felfelé haladva pedig egyszerre szívnak a karburátorból!
A motor forgótárcsás vezérlésű, négyfelömlős alu hengerei vannak.A főtengely polírozott. Van berugókar és külön önindító rajta. A váltó négy sebességes és van benne egy osztómű- az oldalkocsis üzemhez egy kart átállítva megváltoznak az áttételek!A motor a váltóval és kardánhajtással egy egységet képez és együtt billenik a vázban-így rugózva. A szöghajtásban állítólag Tünde fogaskerekek vannak, de ez még nem lett szétszedve, tehát nem tudjuk biztosan.OdinHEM, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
Komment