Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Érdekes, meglepő vagy különleges hirdetések a Veterán aprón
Természetesen meg tudakolok mindent. Egyben ,alkatrészként, papírok. Nem ígérek semmit de azt biztosan.:-))) Amint vagy oda, vagy a környékre kapok fuvart megejtem a dolgot és jelentkezem.:-)))
Igen ---elég sokszor üldögéltem rajta---és bámultam R. Béla bácsi hihetetlen gyönyörü és az összes (környezetében lévő ) mérnököt lelázó müszaki megoldásokat felvonultató munkáját .
Szerencsés ember vagy,hogy ilyen ritka motort lovagolhattál! A motor létezéséről tudtam,mert az AM 1958 májusi száma elég részletesen ismertette,de egészen más élmény üldögélni rajta.
Sziasztok
Ezt a boxer pannoniát én is megnéztem, ...
hát, jó lett volna ráülni és meghalgatni a hangját.. Azért örülök, hogy nekünk is volt (lett volna) ilyenünk...
nondebr eredeti hozzászólása A boxer Pannónia valószínűleg a gyártás bonyolultsága miatt nem lett sorozatgép. Ugyebár szintén kétütemű. Tehát a két forgattyúsházat gáztömören el kell szigetelni egymástól. A szerelhetőség érdekében a főtengelyt is osztott, középen bontható kivitelűre kell készíteni. Ez pedig erősen drágítja a gyártást.
Hasonló okok miatt múlt ki az MZ (akkoriban még IMZ) 350-es boxere is.
Sajnos ki kell ábrándítamom a kedves közönséget, ugyanis ez a boxermotor sosem látta a Pannónia gyárat! A Csepel Teherautógyár versenyszakosztályának múhelyében készült a CÉL versenymotorral együtt.
Egy ügyeskezű modellező, az általa konstruált modellmotor megnagyobbított változatát készítette el, de ami kicsiben sikeres volt, az nagyobb változatban már nem felelt meg az elvárásoknak.
A működése eltér attól amit Te leírtál, mert a boxermotor dugattyúi lefelé haladva egy térbe sűrítik elő a keveréket, felfelé haladva pedig egyszerre szívnak a karburátorból!
A motor forgótárcsás vezérlésű, négyfelömlős alu hengerei vannak.A főtengely polírozott. Van berugókar és külön önindító rajta. A váltó négy sebességes és van benne egy osztómű- az oldalkocsis üzemhez egy kart átállítva megváltoznak az áttételek!A motor a váltóval és kardánhajtással egy egységet képez és együtt billenik a vázban-így rugózva. A szöghajtásban állítólag Tünde fogaskerekek vannak, de ez még nem lett szétszedve, tehát nem tudjuk biztosan.
Komment