Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Édesapám most lábadozik csípőgenerál után. Előtte 2 mankóval tudott kimenni wc-re. A műtét után a 4. nap a doki letolta, hogy a járókeret nem azért van, hogy "csak vigyük magunkkal" a folyosón... Az első 3-4 napot kell kibírni, de minden nap jobb a műtét után. 1 hónappal a műtét után már mentünk vele lomipiacra körülnézni. A műtéti seb már csak egy gyenge piros csík. Se varratnyom, se gyulladás, se fájdalom.
Most 1 hónapos ugye. Mikor készültünk a piacra:
-Apus, vigyük a járókeretet?
-Hozhatod, ha akarod...
A műtét előtt naponta több erős fájdalomcsillapítóval volt. Most 2-3 naponta egy gyengébb, és sokkal kevésbé fáj a dereka, (nem húzódik oldalra, hanem egyenesen terhelődik) és a térdei is jobban bírják.
Hallgass Apacsávóra, ha kell, akkor menj, cseréltesd.
Ez a hely a foterrel szemban van itt nem lehet kikotni csak kulonleges engedellyel.Par szaz meterrel arrebb van egy kikoto ahol vannak vitorlas hajok termeszetesen nem olyanok mint az Onedin csaladban, ellenben szoktak ide jonni olyan hajok amik a Marina Militare kikepzo hajoi az Amerigo Vespucci peldaul ami egy igazi latvanyossag.A foter es kozvetlen kornyeke meg Maria Terezia es a monarchia idelyen epult ki.Szerintem is szep hely legalabbis nekem tetszik .
Azért ez tetszik. A vitorláson megtanulják a régi korok tiszteletét is a vitorlakezelés fortélyai mellett. Gépészeti ismereteket is szerezhetnek rendesen. Látszik a hajókémény, ami segédgőzgépre, vagy diesel motorra utal.
A mérnökképzésben is átvehetnénk ezt a módszert. Csak sajnos lassan nincs szakember, akitől megtanulhatnák a kétkezi munkát.
2000-ben részt vettem egy vitorlás versenyen. Drága aranygombos kapitányom leültetett és megtartotta az oktatást: "tudod emu hajón nincsen demokrácia"
Szerintem ezt egy vitorláson nagyon gyorsan megérti bárki, és erre nevelik a tanoncokat egy ilyen hajóval.
A mai napon előszedtem az öreget. Legnagyobb meglepetésemre a 4.-5. fordulat után beindult a motor pedig 2 hónapja nem volt indítva. Szépen sütött a nap, gondoltam csinálok egy búcsúkört a városban, mert 2 nap mulva elérkezik a kilakoltatás végső határideje abból a garázsból ahol eddig állhatott. Tehát neki nincs tovább maradása a városban. Ezért holnap reggel elindulok vele Szadára.
De azért csináltam egy búcsúfotót is.... természetesen a háttérre is ügyelve.
De jót motoroztunk ma!!....meg tegnap....és tegnapelőtt.
Amikor ilyen gyönyörű motor kerül az emberhez,egyszerűen nem lehet neki ellenállni. Hiába utazol 400 km-t,hiába van ottkint korom sötét,hiába van -2 °C,ilyenkor semmi nem számít...szívatóval gyújtás nélkül 2 rúgás,utána 1 gyújtással és már hallod is az utánozhatatlan,pattogós,harapós Pannonia hangot!
Nagyszerű karácsonyi ajándék,s nagy szerencse is egyben ennek a szép P10-esnek a hozzánk kerülése. Bár a P12-esünket el kellett adnunk érte,amióta ezt a gépet megláttuk,nem bánkódunk utána.
Köszönjük ezúton is Kertész Zsolti barátunknak a restaurálást és a vételi lehetőséget!
(mindenki megnyugodhat,nem lesz robogó!)
Tisztelettel tájékoztatom az egybe gyülteket új tipussal bővült a motorok parkja választéka. Ma szép időben még a tél előtt/akkor még sütött a nap/a vashiányom leküzdve sikeresen teszteltem a gépem,egy Moto Guzzi Florida nyergében! Igaz ha ci.ó gyerekek hullottak volna az égből akkor is elindultam volna most néztem a napi számlálót 16 km-t mutat! Márkatársat tipust ismerőt keresek.
Komment