Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motorvásárlás dilemma

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Motorvásárlás dilemma

    Mit vegyek?
    1. izs350 eredeti oldalkocsival (nagyon eredeti állapotban, nagyon egyben van)
    2. pannónia p12 + duna oldalkocsi, nem teljesen gyári kb 80%-os (más a tank és a sárvédők)
    3. MZ TS250/1 + oldalkocsi teljesen felújított, gyönyörő
    4. URAL M63 (A nagy ÁLOM!)

    Szempontok:
    - arra kell hogy a családdal néha kisebb túrákra, fagyizni elmenjünk, néha hétvégén párszor egy évben
    - csak papíros, műszakis, forgalmis
    - nem akarok állandóan szerelni, de nem ijedek meg egy kis olajtól
    - pénz? (400-650ezerig)
    - veterános legyen a külseje, de a megbízhatóság fontosabb

    #2
    Hello!
    Ahogy nézem a felsorolást, jutott bele Német motor, Magyar és Orosz is.
    Igazából elfogulatlanul azt írom hogy vedd meg AMI a NAGY ÁLMOD!

    Ezzel kapcsolatban (Ural) jönnek majd úgyis a szakik, s megmondják mire kell figyelni.
    (nekem Pannóniám + Csepelem van, nagyon szeretem azokat is, alkatrész bőven van hozzájuk.)

    Komment


      #3
      Szia!

      Őszintén szólva kicsit félek az Ural-tól, de mégiscsak az az álom, de több ember is azt mondta hogy nem nekem való. legalábbis nem arra amire én keresek.
      Most az MZ felé hajlok, de az a bajom vele hogy nem elég veterán a kinézete, én egy veterán kinézetűt szerettem volna. Viszont a színe, és az állapota tökéletes (kék), és az ára is csak 350 ezer az ural 650ezer, mondjuk az is tipp-topp, teljesen felújított. Sztem mindegyikben megállna a pénzem, attól nem félek, (ha mégsem jönne be a feeling). Az URALT-már néztem, lehidaltam, gyönyörű, az mz-t most akarom megnézni hétvégén. Azért mégiscsak a fele pénz!
      sepy és Hajtókar kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia! Jó lehet az Ural is, de akkor tudnod kell, hogy a legjobban karbantartott gépnél is előjöhetnek olyan problémák, amiről nem is álmodsz. Erre nincs recept, bármi megtörténhet. Ez személyre szabott dolog. Akik orosz boxert vesznek, azok nagy része rövid időn belül ismét árulja a motorját, és csak kevesen maradnak a típusnál. Az Izzsel kevesebb problémád lenne, pláne ha az elektromossága ki van cserélve MZ-re, továbbá olcsóbban tudsz alkatrészt szerezni hozzá.
        De ne várd, hogy mások mondják meg, hogy mi kell neked. Ha akarod, vedd meg amelik tetszik. Mindennek van előnye és hátránya. Az a kérdés, hogy együtt tudsz-e élni ezekkel.
        taluga, kollarg és 3 további látogató kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Fele pénz, de nem úgy röfög. Uraltól ne félj, erősen gondolkozom én is egynek a beszerzésén. Minden van hozzá, a gyári új főtengelytől a mikroprocesszoros gyújtásig.
          sepy és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            mikroprocesszoros gyújtásig.
            Azt az ukrán csodát én fel nem tenném...Meg azért neked van bőven szerelési tapasztalatod. Az úgy más dolog...
            Hajtókar kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Kipróbált dolog és megbízhatatlan? Meg is kell szerezni a tapasztalatokat valahogy.
              Mondjuk nem fagyizni jártam egy új motorral az elmúlt 30 évben. Valahogy vonzom a szart(idézőjelben).....
              Ez lesz az új nevem: Fosmágnes
              Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 05, 11:48.
              dongos78, taluga és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A 650-esre amire feltettük, egy ideig jó volt, de ha bemelegedett, folyamatosan adta a szikrát. Így visszakerült a gyári megszakító. Továbbá a 2 kivezetéses "gyári" trafó is hulladék. És az elektromos gyujtást csak röpsúlyos gyujtású gépre lehet feltenni.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az a kérdés, hogy együtt tudsz-e élni ezekkel.
                  Bezony! Az új társat annak előnyeivel, hátrányaival kell elfogadni Nehogy a nagy szerelemből nagy csalódás legyen!

                  Komment


                    #10
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    csak röpsúlyos gyujtású gépre lehet feltenni.
                    A főtengelye és csapágyazása mennyire megbízható? Komolyan érdekelne. A többin szerintem tudnék fejleszteni, nem vagyok egy beletörődő tipus. Nőket kell meneszteni ha nem bírjuk a hátrányokat, hozzájuk senkinek nincs esze. Gép maradhat, fel kell nőni a feladathoz.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást!
                      Az MZ és az URAl között vacilálok.
                      Megnézem az MZ-t a hétvégén! És sztem utána el fog dőlni a dolog!




                      Gondolom hogy gondok előjöhetnek mindegyiknél, hiszen min. 30 évesek a vasak. Ezzel együtt úgy érzem hogy kipróbálnám az érzést hogy egy veterán korú motor tulaja legyek.

                      Komment


                        #12
                        Üdv.
                        Az Mz enyhén fejlettebb, kevesebb vele a gond.Ez a legjobb fogyasztásban a felsoroltak közül.
                        Az Ural kicsit problémásabb(ha szerelni kell, akkor van mit) , de a kaszni brutál erős(családi motorozáshoz jobb... ha, netán baleset van, DE KÍVÁNOM, HOGY SOHA NE LEGYEN,akkor szovjet jószág véd a legjobban). Alkatrész meg van bőven és olcsóbb.
                        (Izs+oldalkocsi meg Pannónia P12 nekem van, sajna az eredetiek sok munkát igényelnek, mire megbízhatóan használhatók lesznek)(MZ 250/1 és Ural M63 ismerőseimnek van, nekik beváltak.)

                        Vásárlásnál mindig figyelj oda, készíts listát az átnézendő dolgokról, nehogy a zsákba macska szituba ess.
                        Sok sikert a moci vadászathoz.

                        Komment


                          #13
                          Persze, egyszerűbb és kevesebb alkatrészből felépülő kétütemű nyilván földreszálltabb megoldás.

                          Komment


                            #14
                            Ha gyári a főtengely, akkor azzal nincs gond, a főtengelycsapágyak nincsennek alulméretezve, jók. A vezérmű már más dolog... Hátul siklócsapágyas, emiatt elég nagy lógása alakul ki elég hamar (ez a gyujtást befolyásolja) A vezérműkerekek a sarkalatos pont( a gyáriaknak nem középen van a lyuk méretileg szórnak stb...össze kell válogatni),...most akarok textilbakelitből készíttetni vezérműkereket( a foghézagot csak a vezérműkerekek cseréjével lehet állítani).
                            A kuplung oldali filckarika cserés. Oda szimering kell. (nekem ereszti az olajat-ki is fogom cserélni)
                            A hátsó hajtás galléros szimeringje szintén cserére szorul. A gyári siktolattyús karburátorral működik, de nem jó. Az olajszivattyú gyenge.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Szerintem a fő gond az Urallal, hogy hiába tűnik úgy, hogy lehet hozzá mindent venni, általában nem sikerül jobb alkatrészt beszerezni, mint amit cserélünk, csupán egy „másikat”.

                              De semmi esetre sem beszélnélek le az Ural-ról, főleg, ha tudsz olyat venni, ami egyben van és működik. Ebben az esetben nem is piszkálnám a helyedben az alapvető karbantartási feladatokon kívül. Az Ural tulajdonosok jelentős része egy permanens felújítás közepén tart általában és nem használja a motorját. Az a kisebbség akik használják is, két csoportra oszthatók:

                              • Az ügyesek és szerencsések túljutnak a felújításon és jól is sikerül a produkció.
                              • Vannak akik bele sem kezdenek a felújításba, és bár látják a problémákat, de vidáman együtt élnek vele.


                              Személyiség kérdése elsősorban, hogy melyik csoportba tartoznál a három közül, de az is lehet, hogy eleve determinált mindenkinek a sorsa, nem'tom.
                              Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X