Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    638:
    0608115238.jpg
    Nekem ez lenne az elképzelésem. Korábban már vettem két Yamaha Rd 250-350 szívó csonkot membránnal.
    A membránt mondjuk kihagynám de a két szívócsonk felhasználásával erősen gondolkozok a duplakarburátorosításon.
    Két Dellorto karburátor felhasználásával (mivel ezek már rendelkezésre állnak).

    Bár már elvetettem a dolgot de most hogy újra felhoztátok elindult a vezérhangya.
    Igaz majd csak a télen, mert akkor érek rá és vagyok otthon...
    zahi, sepy és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


      A membrán nagyobb +-t hozna mint a 2 karbi. De egy igazi a membrán a 2 karbi és rezonátor lenne. Anno a 634-esen 2db. P 20-as karbival már kísérleteztem de lehet kevés volt a rászánt idő és akkor még új volt a gépem. A hangyák általi ötleted azért tedd fel és a fejlemények érdekelnek.
      dkari és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        Üdv Olvtársak!
        Severočeskͽ Jawaklub
        Ez is egy tuningolt 638-as.Érdemes megnézni a teljesítmény diagramot.

        A 2006-8-as érdekes.
        Utoljára szerkesztve a következő által: St.Z.350; 2015 okt. 29, 19:23.
        zahi kedvelte ezt.

        Komment


          Nagy csodák történnek a keleti végeken:
          orig-1y4asrstxpk.jpg
          Ez azé' odabasz !!!

          - - - Updated - - -

          A membrán nagyobb +-t hozna mint a 2 karbi.
          bocs sepy , de nem feltétlen !!! két karbival pontosabb beállítást lehet csinálni , nem sokkal marad el a membrános megoldástól !

          - - - Updated - - -

          igazi a membrán a 2 karbi és rezonátor lenne
          Ez így igaz !!! közelítünk egy RD -hez

          - - - Updated - - -

          P 20-as karbival már kísérleteztem de lehet kevés volt a rászánt idő
          Az igazság szerint , az a két karbi a P20 nak is karcsú , pedig az csak 250-es .... Vagyis nem csak az idő kevés ... De azt hiszem már mintha tettem volna be egy linket az optimális karbi torok átmérő kiszámításához . 8természetesen egy henger , egy karbi !

          - - - Updated - - -

          membránt mondjuk kihagynám de a két szívócsonk felhasználásával erősen gondolkozok a duplakarburátorosításon.
          Ha lehet ne hagyd ki ! Bár igen nehéz a megvalósítása (teljesen egyetértek sepy-vel !!!) . Ha már a két karbi + rezót meg tudod oldani (főleg 638-on , mert talán ott egyszerűbb) meglepő lesz a végeredmény ! Szerintem oda két 26-28 as karbi kéne , de talán két 30-as (pl : BVF 30N1 ETZ 250...) sem volna túl sok .

          - - - Updated - - -

          most hogy újra felhoztátok elindult a vezérhangya
          Bízd rá magad a hangyákra , és alkosssssss !!!!

          - - - Updated - - -

          Ez is egy tuningolt 638-as.Érdemes megnézni a teljesítmény diagramot.

          A 2006-8-as érdekes.
          Nem semmi !!! szívesen megnézném élőbe ... Miért nem tudtak két tisztességes karbit rárakni ???

          Wsievers , hihetetlen jó képek , van köztük olyan amit el tudnék viselni a műhelyben ... Csak az a fránya négy gangos nehézkes váltó ne volna ...
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 okt. 29, 21:11.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Bár már elvetettem a dolgot de most hogy újra felhoztátok elindult a vezérhangya.
            Igaz majd csak a télen, mert akkor érek rá és vagyok otthon...
            Na ha ennyitől megindult a vezérhangya, akkor ráteszek egy lapáttal én is! Már egy jóideje elkezdtem a membránosítást, egy kisebb vakvágánnyal, de csak most végre befordultam a célegyenesbe.
            Süpi, heeegany és 6 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Arról az ocsmány válóról lehetne ódákat zengeni, hogy... milyen sz@. lett. Elrontották pl. a Sporton lévőt mennyivel normálisabb 1 fel és a többit pedig csak taposni kell!.Az automata miatt ha nagyon sietős akkor a gázt sem vettem el régen. Ma már azért kíméletesebb lettem. Arról nem beszélve ,hogy nincs akkora útja a váltó karnak sokkal passzentosabb. Rövidebb úton vált igaz az 5. hiányzik mindkettőből.
              Titus, zahi és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                Elrontották pl. a Sporton lévőt mennyivel normálisabb 1 fel és a többit pedig csak taposni kell!
                A 634-en is így van. Legalábbis az enyémen.
                Gondolom a programtárcsa különbözősége okozza, soha nem néztem még.
                Elviekben kettéválasztható az indítási és a váltási funkció egy Perák berúgótengellyel(nem próbáltam még). A rövidebb váltókar ezután pontosabb váltást, és kisebb mozgatási utakat jelenthet.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 30, 19:29.
                dkari, sepy és zahi kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  A membrán nagyobb +-t hozna mint a 2 karbi. De egy igazi a membrán a 2 karbi és rezonátor lenne.
                  Nem tudom milyen lenne membránnal. Igazából nekem ez már túl sok "körítés" lenne. A dugókat is alakítani kellene és a hengereknél a gépmunka is sokkal több lenne. Ráadásul a hozzáértők szerint a membránnak a forgattyús házzal kellene csatlakoznia nem a hengerekhez.
                  A Yamaha Rd-nél van membrán és 27-30Le-t ad le 7500!-es fordulaton és van 6 sebesség. Rezó nélkül.
                  A Suzuki Gt-nél nincs membrán és szintén 31le-t ad le 7500-as fordulaton szintén hat sebesség. Rezó nélkül.

                  Rezonátor tudtommal a vízhűtéses modelleken volt.

                  Ezek a 250-es léghűtéses modellek adatai, amik országonként eltérhetnek.

                  Egy biztos. A Jawaból pörgős motort csinálni nem lehet és felesleges is. Teljesen más karakterisztikája van mint a két Japo motornak.

                  Nem várok csodát a két karbitól, jelenleg egy 28-as Dellorto van rászerelve. Ezzel annyival jobb hogy alul is húz és nincs meg a jellegzetes "lyuk" alacsony fordulatról való gyorsításnál.
                  De ha pár póni erő még hozzájön az nem baj
                  sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    Egy biztos. A Jawaból pörgős motort csinálni nem lehet
                    Szerintem lehet,vezérlőtárcsával mint a trabinál jól lehet időzíteni a szivást!
                    wsievers kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      A Jawaból pörgős motort csinálni nem lehet és felesleges is. Teljesen más karakterisztikája van mint a két Japo motornak.
                      Ugyanazt kell tudnia, sőt erősebb is, mint egy Yamaha RD250.
                      A 638 alapból 27 lóerő 5500/min-nél. A 640 nek pedig már rezonátorjai vannak. A 634 22 lóerő 5000-es fordulatnál.
                      Ha még a 350 es RD-t mondtad volna, de az is csak az YPVS és a rövidebb löket miatt megy jobban, jah és 9200/min nél adja le a 63 lóerőt. A Jawa csak kb. a felét forogja le alapból.
                      Jah, és a Jawára Cz kipufogót kell tenni, hogy menjen rendesen(megfelelő irányú furulyával-a különbség kb 25 km/h).
                      Aki tud angolul, az olvashat kicsit:
                      http://cybermotorcycle.com/euro/brands/cz-jawa.htm


                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 01, 23:51.
                      zahi, sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        A 638 alapból 27 lóerő 5500/min-nél.
                        Na igen, papíron valahogy úgy mint a Pannónia 18. Aztán a fékpadon kiderülne a valóság.

                        Ha még a 350 es RD-t mondtad volna, de az is csak az YPVS és a rövidebb löket miatt megy jobban, jah és 9200/min nél adja le a 63 lóerőt.
                        Direkt nem mentem ilyen magaslatokba. Ez a Jawahoz már űrtechnika! És hidd el a 250-es is hanyatt lök egy Jawat.


                        A Jawa csak kb. a felét forogja le alapból.

                        Na és ezzel leírtad a lényeget. A yamahánál viszonylag kis kompresszió 1:7.5 és magas fordulattal kalkuláltak.
                        A Jawanal ellenben nagyobb 1:10 kompresszió viszonnyal és inkább kisebb fordulattal "nyomatékra" hangolva.

                        Szerintem felesleges pörgős motort építeni a Jawaból mivel az a négy sebesség sem alkalmas rá amit bele bírtak rakni. Vagy rakhat rá az ember egy jóval kisebb első lánckereket.
                        Plusz az anyag minősége is messze áll attól hogy olyan üzemi körülményeket elviseljen mint a Suzuki Gt vagy a Yamaha Rd....


                        Erről a megfelelő irányú furulyáról írhatnál egy kicsit. A 638-asomon Cz dobok vannak rövid furulyák nélkül.
                        sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          Az igaz ,hogy a nagy kompresszió viszony miatt a fordulatszámok felsőbb tartománya előfordulhat hogy megrövidül ... de szerintem az alacsony fordulatszám már a tervezőasztalon eldőlt , hiszen nem egy versenygépnek szánták a vasat ! Erről árulkodik a hosszú löket , viszonylag nagy dugattyúpalást magasság , nagy átmérőjű nehéz főtengely , egy karbi , sűrítőtér kialakítás .... Nos, láttam már 11,5 -ös kompresszió viszonnyal 9800-at pörögni motort ! Úgy emlékszem mintha láttam volna egy-két Argentin Jawa-s videót a világhálón , ahol a 638-as meglepően fickósnak mutatkozik , és ebben a váltó sem gátolja (pedig azt nem tartom fenomenálisnak ! ) Egyébként kár ezekkel a japó vasakkal egy -lapon emlegetni ! Végül is, az egyik cimborám szerint a japó vasak is az európai gyárak bölcsőjéből születtek... (elvégre eleinte csak finom másolatokat láthattunk tőlük ! ) Csak az anyagminőség , és a kidolgozottság , ezáltal a megbízhatóság lehetővé tette a fejlesztést az olcsó árak mellett , nagy haszonnal (így elhappolták a fizetőképes vásárló közönséget ) . Mára már az is csoda hogy Európában maradtak nyereséges motorkerékpár gyárak ...
                          Egyébiránt az YPVS power szelepes , membrános motorja (főleg az LC) széria 2T motorok között az egyik legjobb azok közül ami létezett ! És csak hogy csillogtassam egy picit a saját házunk táját is , a p20 ca 20-23 LE -t tudott(mérve , vékony tömítéssel) 7500 1/min -on , és 22 Nm körül 6000 1/min körül (igaz a hengerek vezérlése , kialakítása nem teljesen saját kútfőből való , de KGST !!!) közel mint a 634 , viszont 250 -es ! (csak az a fránya anyagminőség ) , ellenben volt viszont egy príma (saját fejlesztésű) 5 gangos váltója (! ) , de tisztességes kipu , már csak a végén került rá ...
                          Ebből kiindulva , szerintem van még tartalék a jawa-ban , tudna még az többet is , csak át kéne egy picit fésülni. (Minden elismerésem azoknak akik hozzáfognak !)
                          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 nov. 03, 21:37.
                          dkari, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                          Komment


                            Na igen, papíron valahogy úgy mint a Pannónia 18
                            És ugyanúgy papíron, mint az RD a 63-at.
                            Az utolsó kiadású Twin Sportok már 34 lovasak, annak ellenére, hogy a gépkönyvekben nem frissítették az adatokat.
                            Az Aprillia Cz 350-esek végsebessége 160-170 km/h, és a hangjuk is más, mint a cseh verzióé,és sokkal gyorsabb gázreakciójuk van. A kipufogó furulyájuk vége teljesen nyitott, nincs benne szűkítő gyűrű. Ennek hiánya miatt eltűnik a középső tartományban érezhető torpanás. Továbbá a blokkban gyárilag Koyo alacsony surlódású csapágyak, Asso-Werke magas kompressziójú dugattyúk(14,5:1), és kosaras tűgörgők vannak. A 70 es években készültek ezek, sokminden akkor bekeveredett a korai krómtankos Czk alkatrészei közzé.
                            A tipusszám 472.0, a lámpafejben van az órájuk, ami olyan mint a 477-é vagy a 471-é(csak az óra már a nagyobbik 350-es féle)
                            Jah és a váltó fordított, mint a korai 634 eseken!
                            A teljesítményleadása tiszta nyomatékból van, nem olyan fordulatszámfüggő, mint amit egy japán vagy olasz motortól várnál.
                            Jah és hozzátenném, hogy a korabeli japán motorok ám csúnyán csaltak felfelé a kilométerórával.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 nov. 03, 02:02.
                            dkari, sepy és 5 további látogató kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              Bilo figyelmébe, ez egy ergó késői darab 50 ezer kmt elért futással:
                              St.Z.350 és sepy kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                Jah és hozzátenném, hogy a korabeli japán motorok ám csúnyán csaltak felfelé a kilométerórával.
                                Jah hozzá tenném hogy ma is

                                De erről volt egy cikk is valahol és a vezetők "védelmében" van így.?


                                De azért Te nem kicsit vagy elfogult Jawa téren! És jól fel is vagy készülve


                                Amiket leírtál mind japán alkatrészek amiket Jawaba raktak, ezt keverték egy kis olasszal. Tiszta nyugat
                                Bár az ilyen 160-170-es végsebességekkel mindig szkeptikus vagyok az ilyen motoroknál...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 nov. 03, 20:51.
                                zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X