Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A flex univerzális szerszám! Ha kell fűrészgép, ha kell marógép, ha kell köszörű...Csak biztos kéz kell hozzá, hogy az ember tartani tudja a sacc/kb. méretpontosságot...
...Amúgy meg megfelelő szerszámmal nem is nagy kunszt....
A gyári is hasonló szabvány szerint készült. Szóval annál pontatlanabb nem lesz. De egy modern és jó gyújtással. Szóval biztosan jobb az eredmény mint a gyárival.
Egyébként az milyen motor gyújtása?
A végeredmény jó, de azért a szerelés egy-egy momentumánál összerezzen az ember (satu, kalapács, flex...).
Az a baj, hogy az itthoni Pannóniások nem elég bátrak ilyen megoldáshoz. Ezek az oroszok nem úgy állnak hozzá a dolgokhoz. Ugyanez van az ottani többi előforduló tipussal is. Jawa, MZ, Pannónia, Izs, mindegy nekik. Ezeknek a gépeknek mennie kell, sokszor napi használatban mind a mai napig. Az első ütés a hidegvágóra, az első tolás a reszelőn mindíg nehéz dolog. Utána már nincs más választás, indulni kell a megkezdett úton. Sok ötletet a Jawához én is tőlük szedtem.
Szóval annál pontatlanabb nem lesz. De egy modern és jó gyújtással.
Ne felejtsük el, hogy nem kell a gyárinál pontosabbnak lennie. Nincs mechanikus érintkezés, jeladó van, annak meg mindegy hogy 1mm re, vagy 0,7mm-re megy el mellette a lendkerék. Rázni meg nem fog jobban, annyira amennyire kell ki lessz centírozva, utána már lehet finomítani. A robogó lendkereket pedig nem kell sajnálni, millió meg 1 van.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 jún. 02, 23:48.
Úgy gondoltam eladó. A Jófogáson most is van egy komplett robogó gyujtásszett 7 ezerért. Én az enyémet kicsit kusza vezetékeléssel 5 ért vettem. Ennyiért egy dinamó forgórészt nem kapok.
Sőt a nagy tuningolásban általában kidobálják a gyári fordulatszámkorlátos CDIket. Nálunk egy veteránnál a 10 ezres korlát semmit nem jelent, simán hozza a szükséges teljesítményt.
A Jófogáson most is van egy komplett robogó gyujtásszett 7 ezerért. É
Majdnem,és akkor jönnek a bajok az elektronika!A pannonia gyújtás és világításrendszerét ismerem,de a töltésoldalt nem(igaz nem is törtem magam rajta)Nekem nem is gond a gyújtás,nem is volt vele bajom.A világítás,féklámpa,irányjelző áramellátása okozott gondokat! Ugyanez a gondom a Kawával:most vetettek velem új aksit mert nem megbizható,másikcégnél kaptam már ott nem indult,biztosan önindító...itt is bemérték a töltésem jó(érdekes módonegyik helyen13,4v az akkusnál13,8v a haver ugyanígy,a Hondával neki majdnem 1v az eltérés...hát nem,a lendkerékben elszabadult egy mágnes...,hát nem öröm.és az sem,hogy hiába mentem szakemberhez!Ugyanez a baj a pannonia átalakítással:az egy dolog,hogy beindul és van gyújtás.Kell hozzá fesszabályzó ami ahogy elnézem ismét érdekes 3-4-5..lábú utána a bekötés,utána az összeházasítás a hagyományos kapcsolóval(az már mechanika)azt megoldanám.
Lényeg az,hogy nem igazán kapnék olyan rendszert amit átlátnék,legfeljebb egy működő robeszt amiből egységenként átépíteném a rendszert,és még fennmarad a javíthatóság ördöge!És ha ezt végiggondolod nem csoda amiért nem alakítgatjuk át a gépeket.Reménykedtem Heegany-ban,de ő még keresi a saját útjait:lehet ha lehiggad akkor ismét nekiáll.
Véleményem szerint,akár Kínai akár más tekercsekből mágnesből kellene egy kittet kitervezni saját alaplapba amit csak fel kellene szerelni egy rajz után,tudom ez nem lenne elérhető a hétköznapi pannoniásoknak így viszon nem igazán van értelme.Annak sem vagyok híve,amit most csinálnak a srácok,Yamaha,Kinaí,honda,és mindenféle-bontott "lomokból"eszkábálnak rendszereket.
Azok a gépek 90%-ban kukában végzik,biztosan tudom:láttam a Simson átalakítási hullámot 2-3-om motorból épült egy,és hamar szétment,vagy letiltották az útról!A vége bontás,vagy MÉH....
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Az a baj, hogy az itthoni Pannóniások nem elég bátrak ilyen megoldáshoz.
Hát, szerintem épp elég nyomát találjuk hasonló beavatkozásoknak mindenfelé, mikor kezünkbe kerül egy motor vagy egy blokk, vagy akárcsak egy-egy alkatrész. De az még a '60-as, '70-es, '80-as években volt, mikor az itteni elkövetők így álltak a dologhoz, mint most az oroszok...
Én biztos nem fognék be egy új alkatrészt a satuba, amit majd a motorba szeretnék építeni, meg nem is flex-szel csiszolnám. Magát a motorblokkot se fognám be a satuba kipróbáláshoz. Ha autót szerelek pl., még az is fáj kicsit ha eltörik egy műanyag kábelrögzítő, pedig se nem veterán, se nem youngtimer. Vagy amit bontásra hoztam, nem vágtam el rajta még egy gumicsövet sem pl.
Komment