Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kétütemű motorok tuningolása!
Collapse
X
-
Trophyman eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz lenne a kérdésem, hogy a dugó tetején található kráteresedést mi okozhatja? Én szerintem nem megfelelő karburálás eredménye. [ATTACH=CONFIG]21863[/ATTACH]
Véleményem szerint egyértelműen szegény keverék ill. az abból adódó őngyulladás.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 01, 23:47.
- 2 likes
Komment
-
Trophyman eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése... A tulaj jön nektek egy sörrel. Ha sikerülne eljutnom a találkozóra, vinném magammal.
De, hogy ne utasítsalak el most nyitottam ki egy üveggel, egészségetekre!
Az különben, szerintem, nem baj,hogy maradt az eredeti porlasztó, csak nagyobb fúvóka kellene bele.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 02, 18:10.Trophyman kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kedves Gyula-bá! Én se sok találkozóra jutottam el eddig de esetleg erre a mi szervezésünkre az eddigi szokásaidtól eltekintenél és közös örömünkre megjelennél?!. Valamikor el kell kezdeni és ez más lesz mint a megszokott hiszen ez rólunk Fórumosokról szól elsődlegesen. Különben nem kell oda cipelni a " sört és a b...t stb." bizonyára ott is kapható mert nem hiszem ,hogy Tisza vizet isznak arra fele! Ami pedig a porlasztót illeti valószínűleg ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! Így legfeljebb nem tudták kiforgatni!
Komment
-
Kedves Gabó!Nekem is összefügg " a Trabi és a tuning" hisz nagy csodákat alkottak anno. A kiskerék nagyban elősegíti a kigyorsítást és emelkedőn ,hegymenetben ez számít jobban és a végsebesség kevésbé jelentős.Itt az idő az ellenfél, könnyű egy nagy motorral ügyeskedni sokkal nehezebb egy ilyen kis cmm3-es géppel, de sok nagyobb gépet ver a Trabi egy ügyes pilótával.
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Gyula-bá! Én se sok találkozóra jutottam el eddig de esetleg erre a mi szervezésünkre az eddigi szokásaidtól eltekintenél és közös örömünkre megjelennél?!. ... Ami pedig a porlasztót illeti valószínűleg ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! Így legfeljebb nem tudták kiforgatni!
"... Így legfeljebb nem tudták kiforgatni! ..." -ezzel egyet értek.
"... ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! ..." - a dugó nem a nagyobb hőterheléstől lyukad ki, attól maximum besül. Hanem a detonációs égéstől. Ennek oka lehet a túl szeggény keverék, (és vagy) az erősen megnövelt kompresszió (gyenge oktánszámmal párosítva), (és vagy) túl nagy előgyújtás ...
Másik eset mikor kilyukadt dugót láttam, a haverom Trabija (nem tuningolt) aki, Ceausescu jóvoltából, addig szegényítette a keveréket amíg megállt az egyik henger, a fenti tünetekkel.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 02, 19:02.
- 3 likes
Komment
-
Kedves Gyula- bá! Én is hasonlót tapasztaltam és talán ezért is meg nem szeretnék " begubózni" mint a selyemhernyó ezért változtattam én. Gyerek koromból már én is kinőttem a 65. évemet taposom és szeretném be is tölteni ezért is meggyőződésem,hogy változtatni kell. Nem törvényszerű a nyugdíjjal egy időben befele fordulni! Persze ez csak az én felfogásom. A szakmai tapasztalatodat pedig szivesen fogadjuk. Az oktánszám növelés az én esetemben is most megfordult a fejemben mert 0,5 mm-t levettünk a káros térből, erről mi a véleményed? Üdvözlettel Sepy.
- 2 likes
Komment
-
SZia Sepy!
Mekkora lett így a sűrítési viszony? Hallassz-e csörgést, netán leállításkor "dízelesedő folyamatot" (öngyulladás) tapasztalsz-e?
Én anno 3,2-re állított előgyújtással jártam, hogy jobban menjen. És ezeket tapasztaltam. 98-as benzinnel és 1:33-ra állított keverékkel ez a probléma gyakorlatilag megszűnt. (A '80-as években ugye volt a 86-os normál keverék, a 92-es és a 98-as benzin, amit magunk kevertünk össze. A 86-ossal jelentkeztek a problémák, a 92-es még kevés volt, a 98-as meg drága. ) Amit adtál könyvet abból persze kiderült, hogy 95-ösre tervezték a motort. A mostani benzinekkel - egyenlőre - nincs tapasztalatom. de majd, ha végre összejön....
Tehát a mai benzinekkel - főleg a 100 "oktávossal" - nem kéne, hogy probléma legyen.
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése... Nem törvényszerű a nyugdíjjal egy időben befele fordulni!... Az oktánszám növelés az én esetemben is most megfordult a fejemben mert 0,5 mm-t levettünk a káros térből, erről mi a véleményed? Üdvözlettel Sepy.
A 0,5 mm egy "normál" térfogatú, 125-250 ccm, motornál gyakorlatilag semit nem jelent. Nem kell foglalkozni a benzin minőséggel mert a régi gépek 86-os hoz voltak "kitalálva", ma meg nem kapsz 95 alattit, simán belefér.
Pl. az én Jawa 634-esem hengerfejéből 2,5 mm van leesztergálva, 95-ös benzint használok, és nem öngyullad.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 03, 15:24.
- 2 likes
Komment
-
Nem próbáltam még 100-assal de szerencsére nem is észleltem öngyulladást vagy ilyen hajlamot. Az olajkeverési macera igaz még továbbra sem tetszik csak tudomásul veszem épp úgy mint a verőfényes nappal a világítás.Ez sok esetben annyi haszonnal jár mint az óra húzkodás.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Amit adtál könyvet abból persze kiderült, hogy 95-ösre tervezték a motort. A mostani benzinekkel"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
Komment