Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nekem összefér a veterán a tuninggal...
    Click image for larger version

Name:	hajoka_369_20121122_1540201187.jpg
Views:	1
Size:	175.3 KB
ID:	139403
    Csak 4 keréken űzzük.
    Nálunk az aránylag hegyes motoron kívül legnagyobb tuning súlycsökkentés és a kis átmérőjű kerekek. Ha negyedikben is leforogja a 6000-et, na akkor jó a gép.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      Az lenne a kérdésem, hogy a dugó tetején található kráteresedést mi okozhatja? A kipufogó nyílás felől is látszik. Magas fordulaton dolgozik a motor, 70 ccm-er vízhűtés. Én a magas hőmérsékletre gondolok ami szerintem nem megfelelő karburálás eredménye. Valakinek esetleg véleménye? Click image for larger version

Name:	971218_758290297538010_569221072_n.jpg
Views:	1
Size:	108.5 KB
ID:	139659

      Komment


        Üdv Trophyman!


        Szerintem is a túlságosan elszegényített keverék okozta a krátert. Nem tapasztaltál kopogásos égést,öngyulladást?

        Komment


          Az a helyzet nem az enyém a motor hanem az egyik cimborámé. Én is a nem elég dús keverékre gondoltam, ugyanis a hengert nagyobbra cserélte, de a karburátor maradt az 50 cmm-es. Köszönöm a segítséged!

          Komment


            Trophyman eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az lenne a kérdésem, hogy a dugó tetején található kráteresedést mi okozhatja? Én szerintem nem megfelelő karburálás eredménye. [ATTACH=CONFIG]21863[/ATTACH]
            Ugyanígy lyukadt ki (tejesen átégett) a fiam coss CZ-jének a dugattyúja egy részleges főfúvóka dugulás következtében!
            Véleményem szerint egyértelműen szegény keverék ill. az abból adódó őngyulladás.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 01, 23:47.
            Trophyman és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              Gyula-bá, nagyon szépen köszönöm! Akkor ezek szerint tényleg nem rossz helyen kapirgáltam. A tulaj jön nektek egy sörrel. Ha sikerülne eljutnom a találkozóra, vinném magammal.

              Komment


                Trophyman eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ... A tulaj jön nektek egy sörrel. Ha sikerülne eljutnom a találkozóra, vinném magammal.
                Nagyon kedves ötlet, a sör, de "kénytelenek" lesztek nélkülem, esetleg az egészségemre, meginni mert nem járok(-tam soha) találkozókra.
                De, hogy ne utasítsalak el most nyitottam ki egy üveggel, egészségetekre!
                Az különben, szerintem, nem baj,hogy maradt az eredeti porlasztó, csak nagyobb fúvóka kellene bele.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 02, 18:10.
                Trophyman kedvelte ezt.

                Komment


                  Kedves Gyula-bá! Én se sok találkozóra jutottam el eddig de esetleg erre a mi szervezésünkre az eddigi szokásaidtól eltekintenél és közös örömünkre megjelennél?!. Valamikor el kell kezdeni és ez más lesz mint a megszokott hiszen ez rólunk Fórumosokról szól elsődlegesen. Különben nem kell oda cipelni a " sört és a b...t stb." bizonyára ott is kapható mert nem hiszem ,hogy Tisza vizet isznak arra fele! Ami pedig a porlasztót illeti valószínűleg ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! Így legfeljebb nem tudták kiforgatni!

                  Komment


                    Kedves Gabó!Nekem is összefügg " a Trabi és a tuning" hisz nagy csodákat alkottak anno. A kiskerék nagyban elősegíti a kigyorsítást és emelkedőn ,hegymenetben ez számít jobban és a végsebesség kevésbé jelentős.Itt az idő az ellenfél, könnyű egy nagy motorral ügyeskedni sokkal nehezebb egy ilyen kis cmm3-es géppel, de sok nagyobb gépet ver a Trabi egy ügyes pilótával.

                    Komment


                      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Kedves Gyula-bá! Én se sok találkozóra jutottam el eddig de esetleg erre a mi szervezésünkre az eddigi szokásaidtól eltekintenél és közös örömünkre megjelennél?!. ... Ami pedig a porlasztót illeti valószínűleg ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! Így legfeljebb nem tudták kiforgatni!
                      Nem tudom ki, hogy van vele de magamon azt veszem észre, hogy nyuddíjjas korban már nem igen változtat az ember a szokásain. De azért kösz a kedves invitálást.
                      "... Így legfeljebb nem tudták kiforgatni! ..." -ezzel egyet értek.
                      "... ha kicserélték volna a porlasztót a nagyobb hőterhelés miatt ki is lyukadt volna a dugó! ..." - a dugó nem a nagyobb hőterheléstől lyukad ki, attól maximum besül. Hanem a detonációs égéstől. Ennek oka lehet a túl szeggény keverék, (és vagy) az erősen megnövelt kompresszió (gyenge oktánszámmal párosítva), (és vagy) túl nagy előgyújtás ...
                      Másik eset mikor kilyukadt dugót láttam, a haverom Trabija (nem tuningolt) aki, Ceausescu jóvoltából, addig szegényítette a keveréket amíg megállt az egyik henger, a fenti tünetekkel.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 02, 19:02.
                      sepy, St.Z.350 és Trophyman kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kedves Gyula- bá! Én is hasonlót tapasztaltam és talán ezért is meg nem szeretnék " begubózni" mint a selyemhernyó ezért változtattam én. Gyerek koromból már én is kinőttem a 65. évemet taposom és szeretném be is tölteni ezért is meggyőződésem,hogy változtatni kell. Nem törvényszerű a nyugdíjjal egy időben befele fordulni! Persze ez csak az én felfogásom. A szakmai tapasztalatodat pedig szivesen fogadjuk. Az oktánszám növelés az én esetemben is most megfordult a fejemben mert 0,5 mm-t levettünk a káros térből, erről mi a véleményed? Üdvözlettel Sepy.
                        UK és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          SZia Sepy!

                          Mekkora lett így a sűrítési viszony? Hallassz-e csörgést, netán leállításkor "dízelesedő folyamatot" (öngyulladás) tapasztalsz-e?

                          Én anno 3,2-re állított előgyújtással jártam, hogy jobban menjen. És ezeket tapasztaltam. 98-as benzinnel és 1:33-ra állított keverékkel ez a probléma gyakorlatilag megszűnt. (A '80-as években ugye volt a 86-os normál keverék, a 92-es és a 98-as benzin, amit magunk kevertünk össze. A 86-ossal jelentkeztek a problémák, a 92-es még kevés volt, a 98-as meg drága. ) Amit adtál könyvet abból persze kiderült, hogy 95-ösre tervezték a motort. A mostani benzinekkel - egyenlőre - nincs tapasztalatom. de majd, ha végre összejön....

                          Tehát a mai benzinekkel - főleg a 100 "oktávossal" - nem kéne, hogy probléma legyen.

                          Komment


                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ... Nem törvényszerű a nyugdíjjal egy időben befele fordulni!... Az oktánszám növelés az én esetemben is most megfordult a fejemben mert 0,5 mm-t levettünk a káros térből, erről mi a véleményed? Üdvözlettel Sepy.
                            Soha, fiatal koromban sem szerettem "ismeretlen" emberek közé menni. Ez valószínűleg a szekuritáté "áldásos" tevékenységének köszönhető.
                            A 0,5 mm egy "normál" térfogatú, 125-250 ccm, motornál gyakorlatilag semit nem jelent. Nem kell foglalkozni a benzin minőséggel mert a régi gépek 86-os hoz voltak "kitalálva", ma meg nem kapsz 95 alattit, simán belefér.
                            Pl. az én Jawa 634-esem hengerfejéből 2,5 mm van leesztergálva, 95-ös benzint használok, és nem öngyullad.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 ápr. 03, 15:24.
                            wsievers és sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Nem próbáltam még 100-assal de szerencsére nem is észleltem öngyulladást vagy ilyen hajlamot. Az olajkeverési macera igaz még továbbra sem tetszik csak tudomásul veszem épp úgy mint a verőfényes nappal a világítás.Ez sok esetben annyi haszonnal jár mint az óra húzkodás.
                              CZsolti kedvelte ezt.

                              Komment


                                Amit adtál könyvet abból persze kiderült, hogy 95-ösre tervezték a motort. A mostani benzinekkel
                                Benzine válogatja. Van amikor nekem is becsörög a Zetka, hiába 95 ös van benne. Az 5 tized pedig annyi, mintha kihagytad volna a hengerfejtömítést.
                                sepy és CZsolti kedvelte ezt.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X