Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
CZ-ből, vagy Jawa-ból melyik típus a legfiatalabb, legjobban sikerült, legjobban karbantartható változat? Nézegetem a nyugati gépeket, de 3-400e Ft-ért nagyon hulladékokat látok. Amiből már lehetne valami motorformát csinálni, az 1M környékén indul, de az még erősen foglalkozós. Megfordult a fejemben, hogy esetleg egy jó 350-es... Fontos, hogy tárcsafékes legyen (vagy legyen tárcsafékes változata gyárilag). Mennyire melegedősek az aluhengeres változatok? Kibírja, ha felzavarom 15 km 10%-os emelkedőn?
Jawa 634 v. CZ-472. Vashengeres gépek és jók. Pásztó-Mátraháza-Eger-Felnémet-Miskolc. Éppen megvan 15 km. Bírják. Tárcsafék Jawahoz is létezik, de nekem a duplakulcsos dobfék elöl bőven elég volt. Pedig ez a gép gyorsul is rendesen.
Ahol ezeket a gépeket tervezték és gyártották ott sűrűbb a hegyvidék, mint az alföld.
Aaaaaa, az a KZ400 kéne. De van itthon egy hasonló terv, egyenlőre félbe hagyva. De valami ilyesmi épül belőle - ilyenként is vettem, de a gányolásokat meg kell szüntetni rajta, ami pl. a féktartály és az akksitartó fülek visszahegesztéséből, átfényezésből és a blokk belsejének megvizsgálásából áll.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Persze, nem hulladékok, egyik se jó használós, hosszú túrázós motornak. Semmivel nem vagyok előbbre, ha a korukat, és az alkatrészutánpótlásukat nézem, mint mz-vel, vagy jáwával.
CZ-ből, vagy Jawa-ból melyik típus a legfiatalabb, legjobban sikerült, legjobban karbantartható változat?
Jawából a Twin Sport, ha szerencséd van, akkor 639 vagy 640. Ezen utóbbiak már tárcsások, de csak Szlovákba találsz ilyet. Viszont a 638/Twin Sporthoz kapható tárcsás elsővilla, bár nem olcsó.
A Cz ből a Cz 180 typ 487.4.3.5 Roland, az tárcsás, de az csak 1 henger, és szintén Szlovákban lehet csak szerezni.
350 esből a 472.6 az utolsó, de az vashengeres, de a váza már Jawa, így abba is belemegy a tárcsás villa.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jún. 25, 21:00.
Ha japó gépet akarsz venni akkor nyugodt szívvel ajánlok valami 4 ütemű 2 hengeres 500-ast ,pl gs500 , cb 500
fél milla felett kicsivel körül már lehet megbízhatót venni. Viszont óvakodj a 400-asoktól ezek döntően Japán belpiacos modellek a Redbaron hozta be őket ömlesztve konténerben a rendszerváltás után. Alkatrészellátásuk ugyan az importőrnél, megoldott de csak japóból lehet cuccot szerezni hozzájuk általában nem olcsón. Jawáwal 634 és 638-as tapasztalatom van . A 634 jobban megy , a 638-at elérte a gazdaságos keverékképzés szele (fogyasztáscsökkentés) . Végülis nem eszik kevesebbet mint egy 634 , de mégis kevésbé dinamikus. HIába az aluhenger , 10-es kompresszió stb...
.
gs 500 benne van a lehetséges típusok közt. Nem ragaszkodok feltétlen a japó gépekhez. Ez olyan "meglátom, és megszeretem" választás lesz. Próbálok észérveket felállítani, és valami feltételrendszert, aminek meg kell, hogy feleljen a masina, aztán lehet, hogy valami egész más sül ki belőle.
638-as csak karbiilag van butítva, vagy a blokk kialakításával is? Egy okosabb karbival esetleg érdemes?
A blokk belseje majdnem ugyanaz mindket gepnel. Ami kulonbseg, A 638 negy felomlos a fotengelyen negy csapagy van mig a 634 en csak harom. Mas a kupplungja , itt a forumon nehanyan szivtak egy gumigyuru miatt ami a 634 kupplungjaban nincs. De nekem ezzel nincs problemam ugyhogy errol nem tudok mit mondani. Ezenfelul a valto elotet tetngelye a 638 ban tugorgos agyazasu mig a masikban bronzperselyben forog. Roviden ennyi a kulonbseg. Ja es ugyebar a 638 12V generatoros.
Mas karbin mar en is agyaltam de eddig nem kerult a kezem koze egy hasznalhato tesztpeldany. Mikunin vagy Koson gondolkoztam de tett meg nem lett belole.
Tegnap újra megkapta a műszakit a Czetkám, simán ment minden. Már nyitva az út Tiszakeszibe.
Találtam egy jó Cz-t, lejárt a műszakija, de olcsó. El kéne menni megnézni
A másik oldalon szinte csak Fiatokat hirdetnek.
És ha már Fiat, így néz ki egy kettétört himbatengely 25-30 év téglakupac alatt töltött év után: Megy fel a polcra
Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2015 júl. 16, 22:35.
Sziasztok. Keresnék CZ Cezeta 502-höz javítással kapcsolatos dokumentációt vagy alkatrész katalógust.Hátha valaki tudna segíteni benne közületek.Előre is köszönöm.
Komment