Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ márkatárs

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Che,Köszi! Én is örülök hogy köztem vagyok!Sajnos a főtengely csak bontott de neked nem kell ecsetelnem hogy mi a kúp illesztés!Azt próbáltam előadni az ismerősöm eszterga gépén!(gondoltam hátha még emlékszem rá!??)Ma már félig össze raktam Őnagy(seg)ságát!A terv a próba útra Vasárnap dél körül!Úgy érzem mintha az egetverő egóm mintha porba taposva leledzene!Kicsit elbizonytalanított ez a sok hiba!Most hogy feldaraboltam és újra összerakom már csak az alkatrészek minősége tud kalamajkát okozni!Remélem ezt a szezont kibírja!(terveimben kb 8-10000km lemotorozása szerepel!)Eddig kb 1000 ment le de az csak nagy jó indulattal nevezhető motorozásnak......inkább hiba elháritási tanfolyam volt! Szeva öreg tarts ki!!!!!




    Már akartam kérdezni csak kiment a fejemből hogy amikor lehúzták a kuplungot csak úgy jött le hogy hevítették!Nem lehetséges-e hogy kilágyult az anyag és azért forgott meg?Lehet látni hogy teljesen kék az alaplap!(ez csak feltételezés mert jól esne ha másra tudnám tolni a bénaságomat!)

    Komment


      Ma ezek kerültek föl az öreg Kék Villámra!
      Eredeti gyáriak és még sosem voltak motoron!

      Click image for larger version

Name:	Fénykép1374.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	137668

      Komment


        Szeva!Én is melegítésel(hevítéssel)szoktam leszedni a ETZ-ről a kuplungot,el is szineződött de megforogni sosem forgott meg sem nálam sem pedig haverom és más haver mz-jén. Üdv!




        Szia taluga érdeklődnék,hogy honnan sikerült szerezned ezeket a telókak és mennyiért? Köszi előre is!

        Komment


          György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia taluga érdeklődnék,hogy honnan sikerült szerezned ezeket a telókak és mennyiért? Köszi előre is!
          Szia!
          Az MZ Club honlapjára kerültek föl (nem valami sok időre), és... nem is tudom írjam e mert nem hiszed el... 12 000 volt a pár!

          Komment


            Az nem is ár értük!Hogy én nem tudok ilyenekre ráakadni affene! Na majd legközelebb összejön talán! Köszi!

            Komment


              Apacsavo , nem hőkezelt az alaplap. Volt pár lepörgött kupplunghoz szerencsém. Hozzá kell tennem , hogy anno mikor még TS-em volt egyszer se pörgött le. Ha megigazítod a főtengely kúpot tégy fel egy új alaplapot (vagy ha jó esztergályos ismerősöd van , azt is megigazíthatja. Én összeszerelés előtt mindig össze szoktam csiszolni őket szelepcsiszoló pasztával. A csiszolati nyomokon látod mikor már szépen ül, akkor még egyszer a finomszemcséssel összedolgozni, aztán tisztítani , zsírtalanítani és összehúzni az előírt nyomatékkal (ha megtalálom a szervizkönyvet meg mondom mennyi az). Az így összerakottak közül még egy sem pörgött le.

              Komment


                Ritka és szép szerzemény,gratulálok.

                Komment


                  Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha megigazítod a főtengely kúpot
                  A 150 es ETZ-n ricnivel van feltéve a kosár. De így is lepörgött.
                  Ja ! Pénteken lemotoroztam a nejemmel Zsóryba. 7 litert evett meg. Igaz húztam neki, de hát akkor is. Bár az is lehet, hogy a testtömegünk egy kicsit több mint 25 éve.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2013 jún. 17, 20:46.

                  Komment


                    Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    összedolgozni, aztán tisztítani , zsírtalanítani és összehúzni az előírt nyomatékkal
                    és a krétapor! :-) az segít!

                    Komment


                      A kicsi és a nagy MZ két külön dizájn. A nagyon a főtengelyen van kúppal a kupplung , a kicsiken bordáskötéssel meg anyával a váltó tengelyén. Viszont a kicsiken a primér lánc első kereke van kúppal a főtengelyen.

                      ja és a kréta , igen az is segít

                      Komment


                        Tisztelt MZ tulajok!
                        Elővettem a faházból a 25 éve nem használt MZ ts 125 motort. Szeretném felújítani és forgalomba helyezni. Kérdésem a következő lenne: A motor a testvérem nevén van aki sajnos már nincs közöttünk, ha meg lesz a forgalmi amit nem találunk akkor mi a menete annak, hogy használni tudjam közúton, még a rendszám is rajta van. Ha nem találjuk a forgalmit akkor mi a teendő?

                        Komment


                          A tutit az okmányirodán biztosan megmondják.
                          Ha nem volt a hagyatéki eljárásban téma ,akkor minden bizonnyal pót hagyatékit
                          kell csinálni.

                          Komment


                            Ma végre megoldódott egy probléma, ami miatt hónapok óta álmatlanul hánykolódtam éjjelente
                            Miután már többször szétszedtem-összeraktam a szívócsonkot, cserélgettem a karburátort, a fals levegős jelenség az Istennek nem akart elmúlni. Alacsonyabb fordulatszám tartományban csak szivatóval lehetett életben tartani a jószágot, ami ugye nem túl elegáns megoldás, és főképp nem egészséges...Gépészkedni, játszani a karral menet közben, stb... Már azt gondoltam, csak a szimeringeknél lehet gond, ahhoz pedig atomjaira kell szednem az öreg szekeret.
                            De ma próba-szerencse alapon megint szétkaptam, a karburátor járatait átfújtam sűrített levegővel, bowdenszálat megjárattam a vékony járatokban, mindent újra beállítottam, minden illeszkedő felületet síkra csiszoltam, hajszálvékony tömítőpasztával összeraktam... Az eredmény egy gyönyörű -amolyan "fél percenként" pöfögős- alapjárat lett, illetve egy alacsony fordulatszámon is élvezetesen motorozható gép! A kezessége, viselkedése most már nagyon hasonlít az egykori 250-es ETZ-mre. Szóval mielőbb meg kell legyen végre a műszaki, mert úgysem fogom tudni megállni, hogy ne menjek vele naponta pár kört a környéken, és ne gyűjtsek egy szatyornyi muslicát a fogsoromra! Sokkal jobb lenne ezt rendszámmal felszerelve tenni, és persze nem csak a környéken... Már csak a kerekekkel, fékdobokkal kellene tennem valami csodát.
                            Már nem tudom, kinek a hozzászólása volt a napokban, hogy a fórum nyomán hagyta el az "ide ez is jó lesz", "gányoljuk össze oszt hadd menjen" felfogást. A mai történet is ezt igazolta számomra is. Egyszer kell nagyon precízen megcsinálni, sokkal kifizetődőbb, mint örökké heftelgetni...
                            Megyek is, kipróbálom, milyen nyugodtan ALUDNI

                            Komment


                              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egyszer kell nagyon precízen megcsinálni
                              Ez nagy igazság és szerencsére sokan hangoztatják itt a fórumon!
                              Gratula. Jó érzés amikor egy hátsó agyrekeszben motoszkálás kipipálva

                              Komment


                                Köszönöm!
                                Igen, a legnagyobb motoszkálás elült. De van ott még motozás, sorban jön a többi
                                Következnek a kerekek, majd kipufogó csere (jelenleg egy feketére festett, itt-ott rozsdás könyök+dob van rajt, ami nem túl dekoratív), aztán ülés huzatolás, tank+lámpatok+dekli festés... Ha mindezek meglesznek, már csak apróságok maradnak (oldaldoboz tartók felújítása, visszaszerelése, esetleg blokk polírozás, még egy-két vezetékcsere stb.). És ez még egy viszonylag problémamentes veterán gép

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X